Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:54

StormTitan schreef:
Welkom samantha..Gezellig!!
Inderdaad een mooie box daisyree!!
En toverbal en fleur gefeliciteerd!!!

Wij hebben de kinderwagen ook tweedehands gekocht ook helemaal compleet!! Ik vindt ze nieuw gewoon veel te duur!!
Bed en kast hebben we wel nieuw, maar badje/aankleedkast dan wel weer tweedehands!! Hier kun je bijna geen tweedehands kamers vinden, en als ze er al tweedehands op staan vragen ze de nieuwprijs! Behang komt ook uit nederland en komt hopelijk zo snel mogelijk deze kant op! Maar ja moeten eerst de muren maar weer dicht hebben isoleren en dan de binnen muren afwerken!! Best handig zo'n houten huis ;)

Hebben jullie ook dat je soms gewoon twijfelt of je de baby wel voelt?? Ik word soms echt gek van mezelf, ik weet dat de kleine er is maar ben gewoon soms zo bang dat er wat mis is |( Dat ik twijfel of ik de kleine wel voel!!

Hoe ver ben je? Ik voelde de eerste pas met 18 a 20 weken oud. Daarna als ik met mijn hand op mijn buik drukte kon ik haar een beetje "pesten" en reageerde zij terug :D

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:55

Ik vind dat bedje wat je hebt ook zo mooi Rinske. Volgens mij hebben wij wel ongeveer dezelfde smaak. Siemen houd meer van strak, de babykamer is dan ook veel strakker. Maar aangezien de kamer een meer deze stijl heeft heb ik mijn zin gekregen.
Met hulp van mijn zusjes :D tegen 3 meiden kon hij niet op.

Samantha welkom!
En toverbal wat leuk een jongen!! Had er net overheen gelezen :oo
ST in het begin twijfelde ik wel eens. Maar aan de andere kant waren dit dingen die mijn lichaam nog nooit gedaan had en die ik nog nooit gevoeld had.
Dan kan het alleen maar de baby zijn.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:55

Lindy1982 schreef:
Nell_ schreef:
Toverbal gefeliciteerd!

Esplendido, 19 maanden is idd nog wel erg klein voor een groot bed en meerijdplankje!

Is per kind verschillend die van mij liep toen allang .. Was 7 maanden dat ze begon
Met lopen om de tafel en zo en vlak na haar eerste jaar liep ze compleet los
Neva heeft ook al vrij lang een 1 persoonsbed een stijgerhout bed gaat prima

Verschilt inderdaad per kindje, maar die van mij is echt nog te klein. Bovendien lijkt zo'n plankje mij verschrikkelijk met achter de wagen lopen. Ik zou volgens mij echt ontzettend vaak mijn schenen stoten. Met de Bugaboo die we gekocht hebben kunnen ukkie en kruimel straks gezellig naast elkaar zitten en zit ukkie nog lekker warm in de voetenzak in de winter. En de wagen kunnen we heel makkelijk weer een wagen voor een kindje van maken dus hij leek ons ideaal.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:58

@ Rinske: Ja alles gaat goed mag echt niet klagen. Totaal niet misselijk geweest wat ik bij de eerste wel was. Dus was er heilig van overtuigd dat het nu een jongetje zou worden. De verassing was dan ook erg groot dat we nog een meisje krijgen. Wel erg leuk!

@ Daisyree: Wat een ontzettend gave box zeg. Mooi exemplaar. Wij hebben gewoon een simpele bobita box. Die staat nog in de schuur dus die wordt ook voor dit kindje weer gebruikt. Met Naomi hebben we hem maar heel kort gebruikt. Die was snel klaar met de box.

@toverbal: Gefeliciteerd een jongen. Leuk hoor!

@Fleur: Gefeliciteerd!

Naomi liep op haar verjaardag haar eerste passen achter een loopwagentje. En voor dat ze een 1,5 jaar was liep ze los. Per kind verschilt het. De ene is met praten sneller en de ander met lopen.

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:59

Ik ben al 25 weken zwanger en weet dat als ik wat voel dat dat de baby is, maar het is soms zo lang zoo vreselijk rustig in mijn buik...komt denk ik gewoon omdat een vriendin van mij haar kindje met 25 weken is overleden, dat ik hier zo mee bezig ben |(

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:02

@StormTitan: Niet twijfelen hoor... zit echt wel goed. Mijn dochter heb ik nooit goed gevoeld en placenta etc lag allemaal goed. Ik voelde dit kindje ontzettend snel. Met 12 weken voelde ik al vlinders in mijn buik en vanaf 16 weken is mevrouw actief aanwezig.

StormTitan

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:03

Dank je..wordt soms gewoon moedeloos van mijzelf!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:07

@ Friemel, ik kan me voorstellen dat je man daar niet mee over straat wilt :')

@ Djesseka, ik heb dat ook hoor, dat ik graag alles nieuw wil :j okee kamer is dan showroommodel...
kleding heb ik het eea gekregen van vriendinnen, maar trek het eigenlijk nooit aan.... je ziet toch al snel dat dingen al vaak gewassen zijn enzo en dan ben ik ook zo'n muts dat ik liever zelf wat nieuw koop :D

@ Esplendido, in die 4 maanden zal ze wel lopen hoor :)) als ze nu begint met de stapjes dan gaat het zo ineens heel hard
maar ook wel lekker als ze dan gewoon nog lekker mee kan liften :j
Jen ze nu haar eerste stapjes al als ik haar handjes beet heb := maar mijn zus en ik liepen ook al rond/voor de 12 maanden

@ Toverbal, *\o/* wat leuk!!!!!

@ Fleur, gefeliciteerd!!!!! een verticaal streepje, hoe licht ook en van welk merk ook is positief :))
is de kat inmiddels terug????

@ Dais, mooie box :j

@ samantha, welkom en gefeliciteerd! deze ook een meid??

@ ST, niet te druk maken hoor meis! niet iedereen voelt hetzelfde! en het ene kindje is rustiger dan het andere kindje
zolang de echo's steeds goed zijn, moet je je niet teveel zorgen maken
wellicht kan je anders vragen of je gewoon vaker op controle mag?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:11

Niet doen... dat je aan je vriendin denkt is logisch. Je zit nu in diezelfde periode. Als je heel veel twijfelt bel je toch gewoon de verloskundige en vraag je toch of je even langs mag komen. Ze zullen er heus wel begrip voor hebben.

Ik kan mij je onzekerheid heel goed voorstellen. Ik heb voor deze zwangerschap een miskraam gehad en had nooit gedacht dat ik daar zoveel last van zou hebben. Ik ben het type van doorgaan en het komt wel goed, maar ik was helemaal in de ban van zwangeren vrouwen. Ik zag ze overal lopen. Zo kende ik mezelf echt niet. In januari van dit jaar was ik zo klaar met mezelf en het zielige gedoe dat ik weer van alles ging ondernemen en had besloten dat we het dan maar bij 1 kindje zouden laten. Je raad het al ik was zo zwanger. De eerste periode ben ik ontzettend onzeker geweest en was bang om weer een miskraam te krijgen. Toen de eerste 13 weken voorbij waren kon ik pas echt genieten.

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:13

Cu heb volgende week weer een controle bij de huisarts omdat mijn bloed niet goed was. Eigenlijk om te kijken of de medicijnen aanslaan. Dan hoop ik ook het hartje weer te horen!! En ik krijg al een extra echo omdat mijn placenta voor de baarmoedermond ligt! Ben eigenlijk wel blij dat ik nog een extra echo krijg!
Samantha ik wil inderdaad de verloskundige vragen of ik alleen maar even het hartje kan horen, dan ben ik weer gerustgesteld :o

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:16

wat was er met je bloed?? maar bij de HA kunnen ze toch verder niet naar je kindje kijken??
wel fijn ja een extra echo :j
ik kreeg ze iedere 2 a 4 weken heerlijk

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:19

ST kun je niet bellen dan? Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik heb ook een aantal miskramen gehad en rond de 14de week had ik ineens een paniekaanval dat alles mis zou gaan.
Siemen heeft toen ook de VK gebeld op het noodnummer en deze kwamen gelijk. Hartje even gehoord en gepraat, daarna voelde ik me al veel beter.
Ik zou gewoon bellen en vertellen hoe je je voelt. Stress is immers het gevaarlijkste voor je kindje.

Samantha ik had precies hetzelfde, alleen de laatste miskraam hakte er diep in. Terwijl dat de kortste zwangerschap was. Toen heb ik hier ook gezegd dat ik eerst een paar maanden rust wilde. Ik was er even klaar mee. Een paar weken later heb ik nog heerlijk op een terrasje gezeten (met verwarming) en ben ik flink aangeschoten thuisgekomen, maar ik wilde me weer even Dais voelen.
2 weken later teste ik positief. Ik ben tussendoor ook niet ongesteld geweest.

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:25

Mijn schildklier werkt niet goed, en hier heb ik dus medicijnen voor! Moet zeggen nu ik het eindelijk van me af heb getypt ik me een stuk beter voel :o En de kleine besloten heeft te laten weten dat er niks is, voel de kleine nu gewoon duidelijk! Misschien ben ik gewoon te druk geweest de laatste tijd!!
Meiden bedankt :+:

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:29

okee! hopen dus dat de meds ook werken :j
gelukkig heeft kleine het ook gehoord :D

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:31

Fijn dat de kleine zich meld en dat je gerustgesteld bent.
Heb vertrouwen!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:34

Lijkt me zo verschrikkelijk een miskraam ..
Het is natuurlijk al snel dat er toch een mini kindje uit komt en niet alleen bloed.
Het liefst zou ik nu een echo krijgen zodat je bevestiging hebt dat alles er zit en het doet ..
Moet nog even wachten rond de 2 weken

Tover al wat leuk ik denk dat ik ook een jongen krijg voor gevoel .. Bij neva had ik het goed

Samantha welkom

Lekker dat je haar nu gevoeld hebt

Dat ik zwanger was van neva voelde ik haar met 14 weken al.. Ben wel vrij dun weet niet of dat scheelt als ik op mijn rug lag kon je haar gewoon zien liggen best bizar

Mijn kleine meid is al 3 dagen ziek alleen maar spuugen en diaree ze houdt niets binnen :(

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:41

Fleur wat leuk dat de test postitief was :D ook een licht streepje is positief!

Samantha, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Mooie box zag ik voorbij komen :D

Rest lees ik in mijn pauze even goed bij :+

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:07

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:09

Heel leuk idd!
Wij hebben echt dezelfde smaak ja, hihihi.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:10

En het is nog niet eens duur ook.
Maar ja heb er al 1 anders wist ik het wel en haalde ik alles bij hen weg :')

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:21

Gefeliciteerd en welkom iedereen!

Ik wil wel alles nieuw tegen die tijd, heb lichte vorm van smetvrees...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:39

Zo, ik zou mij ook graag hier willen melden....

Ik ben M erilyn (de meesten zeggen Mer), 31 jaar, woon samen met Alex, 37 jaar. Het is ons eerste kindje... Niet gepland, maar wel gewenst. Ik ben nu 10 weken + 1 dag zwanger.

Zelf moet ik nog erg wennen aan het idee. Ik en mijn partner zijn nog maar 6 maanden samen. Nu is het zo dat we wel al samenwonen en dat als het allemaal goed gaat we aan kinderen wilden beginnen over 1 1/2 a 2 jaar, echter is het allemaal wat versneld, doordat ik 1 x de pil een dagje te laat heb genomen. (ik slik de pil al vanaf mijn 16e!)

Ik heb er erg veel last van, ben zeker 5 kilo afgevallen (kon ik best missen, maar de timing is wat ehhh beroerd), nu door de Emesafene tabletten hou ik nu alles redelijk binnen. Alleen de ochtend doorkomen is nog lastig en door een warme douche blijf ik ook snel braken. Nu roept iedereen dat het na week 12 wel over is, echter zie en hoor ik heel vaak engere verhalen dat het dus nog veeeeel langer kan duren.
Ook mijn toch al riante voorgevel is exponentiëel gegroeid. Zit nu op cup F....

Ik lees al een tijdje mee, maar mijn moeder en zusje zitten ook op bokt en ik wilde het nieuws pas delen met de rest van de wereld als ik mijn eerste echo had gehad en het mijn naaste familie had medegedeeld. Dat is afgelopen week gebeurd en iedereen reageert erg positief.

Ik heb het hele topic gelezen en als ik welkom ben zal ik ook zoveel mogelijk proberen te reageren.

Groetjes Mer

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:56

Mer Gefeliciteerd!!!En natuurlijk ben je welkom!!!

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:13

CindyUniek schreef:
@ Fleur, gefeliciteerd!!!!! een verticaal streepje, hoe licht ook en van welk merk ook is positief :))
is de kat inmiddels terug????

Nee nog niet terug,... ik heb er niet zo'n goede hoop in. Ze heeft waarschijnlijk de nacht van zaterdag op zondag de deur naar de achterhal open gekregen en zo langs het kattenluik (die we hebben voor onze katten) ontsnapt. Pff ik durf dat echt niet te vertellen tegen mn schoonbroer, hij heeft de kat al 4 jaar ofzo en natuurlijk in alle vertrouwen bij ons achtergelaten.

We hebben in de buurt briefjes rondgedragen en gaan vanavond ook de asielen in de buurt opbellen. ze is wel gechipt, dus hopelijk vindt iemand haar...

Ik voel me eigenlijk best ok. Ik zou dan nu een goeie vier weken zwanger zijn, te rekenen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie ? Dat was 29 juni.

Ik heb opeens wel geen zin meer in chocola (waaar ik dus aan verslaafd was) maar ik wil vooral vettige dingen eten, hoewel ik eigenlijk geen trek heb. Verder een beetje maagzuur maar niet echt misselijk. En af en toe een pijnlijke steek in mn borsten.. Hopelijk blijft het zo.

Ik wilde vrijdag graag naar de sauna, maar nu blijkt dat ik dat beter kan uitstellen ?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:17

Esplendido, ik denk dat je een goede keuze maakt met een combi-wagen. Wel leuk zeg, twee kindjes wat korter op elkaar! Ik had vorig jaar een jongen in de klas die scheelde 13 maanden met z'n zusje. Dat lijkt me dan weer te kort.. Haha.

Toverbal, wat onwijs leuk! Gefeliciteerd! Klopte het met je gevoel?

Fleur, gefeliciteerd meid! Ik snap wel dat je wat overdonderd bent en je even niet kan concentreren, hihi. En wat naar van die kat, zeg. Heb je de dierenambu al gebeld? Dat is wel ff heftig om te doen, maar dan kan je dat in ieder geval uitsluiten. :(:)

Daisyree, vind je naam echt heel mooi. En gave box, vooral de kleur vind ik mooi! En wat heerlijk voor je dat je nu lekker kan genieten. :j

Samantha, welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

ST, wat fijn dat je weer wat gerustgesteld bent! Anders zou ik idd ook de VK bellen, hoor. Daar zijn ze voor toch. :)

Lindy, beterschap voor je meisje. Drie dagen is wel lang al! :(:)

Mer, welkom! Natuurlijk mag je meekletsen. Dat mag ik ik ook en ik ben niet zwanger, heb zelfs geen relatie. ;)
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Soms beslist de natuur anders hea.. :)

Oh meiden, ik ben blij! Ik ben ongesteld geworden. :D (Dat ik daar nog eens blij mee zou zijn.. :') )
Het was een cyclus van 40 dagen, maar het valt me niet tegen zo net na het stoppen met de pil.