Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ikwashier

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:53

Toevallig kom ik dit topic tegen en ik heb een vraagje (mag over alle make-up toch?)
Van welk merk heb je goede wenkbrauwpotloden? En hoe kan je bepalen welke kleur je nodig hebt? :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:57

Die van Hema zijn best fijn alleen ik vond het lastig om daar de goede kleur te vinden. Heb er ééntje liggen bij m'n vriend maar die is toch te rood.. Echt mooie assige tinten hebben ze daar voor mijn gevoel niet.
Ik vind die van MAC fijn (gut ik lijk wel een zendeling van dit merk :D), ook vanwege de advisering door een professionele make-up artist :).

Ik zag leuke stashfoto's! Als het licht is kan ik wel een poging doen om de mijne op de foto te zetten :))

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:00

Ik heb er hier ook 1 van de hema,maar vind hem eigenlijk net een tint te donker maar niet storend.
Nu hou ik sowieso niet van die geheel dicht getekende wenkbrauwen dus breng hem zelf lichtjes aan.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:12

Gebruik al jaren de wenkbrauw potlood van Pupa. Ben hier heel tevreden mee. Hij is zacht en brengt makkelijk en natuurlijk aan. Je kunt niet zien dat ik potlood op heb.

Vanavond even voor de spiegel vloeibare eyeliner met wing geprobeerd. Was wel even prutsen om die wing goed gelijk te krijgen. De liner is zwart en misschien net wat te hard in mijn gezicht.. Heb met mijn telefoon fotos gemaakt. Moet nog even uitvinden hoe ik ze online krijg.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:13

Wie is er hier allemaal gek op de make up van Kiko en baalt dat er geen filiaal in NL is (terwijl omliggende landen goed vertegenwoordigt worden). Zou een online petitie iets kunnen doen en willen jullie aan zo'n actie meedoen?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:24

Ik heb geen mooie wenkbrauwen van mezelf (1 rechte, redelijk dunne streep). Dus toen had ik het vorig jaar een keer geëpileerd maar dat ging niet helemaal mooi helaas..

februari, er zit wel een boogje in die ik nu dus niet meer terug krijg
http://www2.picturepush.com/photo/a/11718495/640/11718495.jpg

tussendoor een keer, heel dun en gingen snel uit 'model'
http://www3.picturepush.com/photo/a/11718531/640/11718531.jpg

Nu heb ik al een poos niks gedaan want kreeg af en toe opmerkingen over mijn wenkbrauwen :)) Nu is het dus ook niet echt heel mooi, dit is ong. beste foto die ik kon vinden. Verder heb ik ook het gevoel dat mijn wenkbrauwen verschillende 'vorm' hebben, niet echt handig :+
http://www1.picturepush.com/photo/a/11718594/640/11718594.jpg

Verder bedankt voor de tips, zal eens beetje rondkijken :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:27

Ik vind ze best mooi zo, niet te dun! En wenkbrauwen zijn geen tweelingen maar zusjes of soms zelfs nichtjes hè, ze hoeven niet perfect gelijk te zijn. Met een potloodje kan je evt. de aanzet van je wenkbrauwen en de hoek ter hoogte van je pupil nog wat bijkleuren maar ik zou niet teveel aan je wenkbrauwen doen!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:29

Misschien dat je bij een drogist langs kan bv douglas ofzo,en om advies vragen wat je het beste er vanaf kan halen.
Of 1x laat epileren en daarna zelf bij houden?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:35

Ik denk dat het inderdaad het verstandigste is om ze gewoon eens te laten epileren en ze dan bij te houden.

Mijn jacht naar een goed wenkbrauwpotlood duurt voort, ook de vorm van mijn wenkbrauwen is best wel problematisch. Ik heb ook een litteken door 1 wenkbrauw waardoor er een groot stuk gewoon weg is :+
Ik laat ze nu gewoon een paar weken goed aangroeien en ga ze dan weer eens laten epileren, en dan proberen netjes bij te houden.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:35

_O- Verre familie van elkaar :)) Nee teveel vind ik ook niet mooi, naja ik kijk nog even :j

Ja klopt shantal, dat is eigenlijk wel het slimste en makkelijkste om te doen.. Eigenlijk weet ik het antwoord zelf ook wel maarja soms is Bokt nog even makkelijk om snel een vraag te stellen

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:39

Ja precies,vragen staan vrij :) Maar toch makkelijker te beslissen als je voor je staat en het dan kan laten zien wat eraf kan :D

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:58

Hallo allemaal,

Misschien een beetje gek dat ik hier zo het topic binnen kom vallen, maar ik heb morgen een schoolgala.
Ik heb eigenlijk alles al, ben het over alles eens met mezelf, maar ik weet niet wat voor make-up ik op moet?!
Normaal gesproken heb ik alleen wat mascara op, maar heb veel meer in de kast liggen wat ik eigenlijk nooit gebruik.
Oogpotlood of eyeliner zijn bij mij een regelrechte ramp. Die lijnen zijn bij mij namelijk niet recht.

Nu heb ik dus eigenlijk wat tips nodig zodat ik er morgen een beetje leuk uitzie. Ik heb verder een zwart jurkje en zwarte hakken.
Hoe kan ik m'n make-up doen zodat het er leuk uitziet, maar ook nog natuurlijk?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:48

Ikwashier: je hebt ook wenkbrauwpoeder dat staat soms natuurlijker dan een potlood :j heb zelf een heel fijn poeder van de etos, met 2 kleuren erin
Veel te donker voor jou, maar misschien hebben ze hem ook in een lichtere variant
https://www.google.nl/search?q=etos+wen ... ih=356#i=4

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:16

Moelly: mooie smokey eye?

Ik heb nu rood haar en vind die van de Hema heel fijn als ik blond ben heb ik. Wenkbrauwduo van essence

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:31

En hoe doe ik dat? :o

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:33

Hi, ik lees al een poosje mee en heb nu een vraagje.. Ik zat pas wat tutorials te kijken en kwam bij deze terecht: .
Kan iemand mij vertellen wat het spul is dat het meisje gebruikt vanaf minuut 1:47?? :o

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:37

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:42

Captain dat is een soort mixing medium wordt vooral gebruikt met pigmenten :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:33

Dankje Suus!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:46

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:56

Stash foto's :):)!

Edit: Ik kan de foto's niet direct laten zien, ze zijn 1 pixel te breed >;)

http://i109.photobucket.com/albums/n79/ ... 89d23d.jpg
De la waarin ik alles bewaar. Ladekast van Ikea met dividers erin. En in het make-up bakje, zitten nog vier kleinere bakjes (kruidvat) zodat ik alles een beetje kan scheiden.

http://i109.photobucket.com/albums/n79/ ... 7c7b41.jpg
Oogschaduws.
Linksachter: NYX
Middelste rij vlnr: Catrice, Sephora, Catrice (oud), NYX, Catrice, ELF
Voorste rij vlnr: 2x NYX (losse pigmenten), 2x Catrice, 3x MAC, 2x Catrice (gebruik ik als eyeliner)

http://i109.photobucket.com/albums/n79/ ... 815622.jpg
Eyeliners & oogpotloden.
VLNR: 4x Catrice, Gosh, Catrice, Sephora, Catrice, L'oreal, Gosh, Bourjois, Gosh, Catrice, MAC

http://i109.photobucket.com/albums/n79/ ... 66bae6.jpg
Lipgloss, niet zoveel bijzonders. 4X NYX, NYC, Catrice, Essence

http://i109.photobucket.com/albums/n79/ ... c414e5.jpg
Lipsticks & potloden
Achter nvlr: 2x ELF, 2x Catrice, 6x NYX, Rimmel, Revlon
Links voor: Onbekend merk
Potloden vvna: ELF, Catrice, Essence, MAC

http://i109.photobucket.com/albums/n79/ ... 933f61.jpg
Blushes & bronzers
Sephora (kapotgevallen, zonde!) 2x Sleek, Catrice, ELF, Essence... Samengeraapt zootje

http://i109.photobucket.com/albums/n79/ ... 9d4f89.jpg
Tot slot: de producten die ik dagelijks gebruik, verder niet echt categoriseerbaar
Foundation: Catrice
Poeder: Sephora
Concealer: MAC
Paint pot: MAC
Wenkbrauwpotlood: MAC
Creme oogschaduw als basis: NYX (het jumbo potlood)
Mascara: Maybelline
Wenkbrauwgel: Essence

Zoals je ziet zijn mijn favoriete merken toch wel MAC, NYX en Catrice. Alhoewel ik de laatste tijd meer MAC koop en minder budget. Langzamerhand vervang ik cheap-ass producten door iets van betere kwaliteit.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:03

Ook een leuke stash :)
Zo zie ik dat we een paar dingen dezelfde smaak hebben hihihihi

(je kan je foto s verkleinen in paint,door ze bv met pixels te verkleinen. Kan het wel voor je proberen als je wil)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:05

Ik had ze wel verkleind met photoshop maar bleek dat ik 801x600 had ingetypt. En heb geen tijd meer om het weer te uploaden en te kopiëren. Dus laat maar lekker in linkje staan!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:08

Flinke stash, leuke producten ook :D !

Zo, gisteren het Face Form palette van Sleek besteld in de kleur Light bij Alice&Jo.
Kreeg vandaag een mailtje dat die niet meer op voorraad was helaas.
Maar ze stelden heel netjes voor of ik mijn geld terug wilde of het Face Form palette in de kleur Fair wilde ontvangen want deze was wel nog op voorraad.
Nou was ik toch al aan het twijfelen dus neem ik die in Fair, maar wel altijd fijn als ze zo servicegericht met je meedenken :D

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:10

Ok is goed :D

Aaah das wel balen als ze het geen niet meer hebben wat je wil,maar idd netjes dat ze toch een ander product voorstellen.