[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amytj

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:14

Ik wil gaan beginnen met hardlopen, 4x per week een rondje. Dat ik ga proberen uit te bouwen tot 45 min per keer. :) Iemand nog goede tips voor het opbouwen?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 07:33

Ik ben begonnen met start to run! Op een gegeven moment kwam ik erachter dat ik lekkerder ging onder maar het werkt super als eerste opstapje :)

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:14

Hallo allemaal, ik kom even binnenvallen :o

Ik had namelijk een paar vraagjes. Wat kun je het best als avondeten eten als je gaat sporten? En kun je beter voor of na het sporten eten?

Ik eet nu sinds een maand geen ongezonde tussendoortjes meer en let meer op mijn eten + dat ik sinds anderhalf maand ook intensief naar de sportschool ga, maar ik val volgens de weegschaal niets af (ben zelfs een kilo aangekomen) terwijl ik en mijn omgeving toch echt het verschil kunnen zien. Hoe kan het dan dat ik niks ben afgevallen?

b.v.d

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:35

ShannonJuul schreef:

Ik had namelijk een paar vraagjes. Wat kun je het best als avondeten eten als je gaat sporten? En kun je beter voor of na het sporten eten?

Ik eet nu sinds een maand geen ongezonde tussendoortjes meer en let meer op mijn eten + dat ik sinds anderhalf maand ook intensief naar de sportschool ga, maar ik val volgens de weegschaal niets af (ben zelfs een kilo aangekomen) terwijl ik en mijn omgeving toch echt het verschil kunnen zien. Hoe kan het dan dat ik niks ben afgevallen?

b.v.d

Je lichaam verandert door het vele sporten. Je vet wordt dan omgezet in spier en spieren wegen zwaarder als vet, waardoor het lijk alsof je niks afvalt. ;)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:29

Negerzoen schreef:
Om mijn frustratie te delen kom ik meedelen dat ik ontzeeeeeeeeeeettende lekkere trek heb en daar al meer aan toe heb gegeven dan de bedoeling was. :(

Vandaag extra sporten om dat van gister goed te maken :P

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:33

Amytj schreef:
Ik wil gaan beginnen met hardlopen, 4x per week een rondje. Dat ik ga proberen uit te bouwen tot 45 min per keer. :) Iemand nog goede tips voor het opbouwen?

Begin eerst met 5 minuten lekker warm te lopen en daarna even goed stretchen (voorkomt echt blessures). En dan begin je op jou tempo lekker hard te lopen tot het punt dat je erg moe ben dan ga je daar ff overheen en ga je 2 tot 3 minuten wandelen en dan begin je weer met hardlopen.
Als je net begint met hardlopen kan je makkelijk 20 minuutjes op pad gaan en dat bouw je steeds meer uit.

Zo heb ik het gedaan en hou nu langer dan een uur gemakkelijk vol loop soms 12km en ben nu bezig me tempo te verhogen met hardlopen (dat is ook vermoeiend).

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:39

Ik ben nu trouwens overgegaan op khd arm brood en ik vind het niet echt lekker :r. Maarja misschien moet ik er ff aan wennen!.

Mijn lijstje van gister:
Beweging: gefietst en hardgelopen

O: 2 broodjes met file american en kipfile met mosterd.
T: een snack a jack.
M: Magere yoghurt met een handje walnoten.
T: een rijstwafel en 2 crackers met chocoladepasta.
A: Een bord nasi zonder pindasaus.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:21

Start to run is geweldig om hardlopen te trainen als ongetrainde loper. En 1 tip: schaf alsjeblieft goede hardloopschoenen aan op basis van professioneel advies. Zó belangrijk ivm blessures! Kost 1 keer aardig geld maar dan heb je ook wat. Ik heb asics en die waren 130 euro

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:25

Ik ben nog niet toegekomen aan extra sporten, ik moet het eerst echt even uit de voeding krijgen. Ik ben eindelijk, na 1,5 week te hebben stilgestaan (en ik ben pas 3 weken bezig) weer afgevallen, jeuh! Nu in totaal 6 kilo kwijt. Ik heb wat andere producten aan m'n dieet toegevoegd en eet dus wat gevarieerder. Zojuist als lunch magere yoghurt met aardbeien en wat muesli op. Lekker!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:25

ShannonJuul schreef:

b.v.d

Je kunt beter na het sporten eten, omdat je anders grote kans hebt op zure oprisperingen. Heb je voor het sporten trek, pak dan iets lichts zoals een sultana, banaan of rijstewafel.

Deze tips kreeg ik van de vrouw van mijn trainer toen ik nog intensief aan wedstrijdzwemmen deed. Zij is dietiste.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:18

Bedankt voor de tips!
Goede hardloopschoenen heb ik, heb van die bokkenpoten dus merk het direct als ik minder schoeisel aan heb als ik ga hardlopen.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 10:23

Ik baal als een stekker, ben gisteren door mijn enkel gegaan en nu is hij helemaal dik! Maar even wachten met hardlopen dan maar.. :n

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:35

Amytj schreef:
Ik baal als een stekker, ben gisteren door mijn enkel gegaan en nu is hij helemaal dik! Maar even wachten met hardlopen dan maar.. :n

Ja idd, balen! Geen hometrainer staan? Soms gaat dat wel.

Ik ben ook begonnen met hardlopen. Heb een keer met mijn zusje 2x 10 min gedaan (met paar minuten lopen er tussen) en laatst in m'n eentje 20 min. aan een stuk.
Ging heeul langzaam, maar heb het volgehouden :)

Met bokstraining moeten we vaak 10-15 min. inlopen, of touwtjespringen :+ Dat houd ik vaak maar amper vol :=

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:30

goeie oefening dus Safiera :D haha.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:36

Afgelopen zaterdag uit geweest en uiteraard weer veel alcohol gedronken :o , broodje frikandel gehad en voordat we naar huis gingen met me dronken kop ook nog is een broodje shoarma naar binnen zitten vreten.
Ik schaam me diep en heb daarom de dag erna gelijk een balansdag gehouden en niet meer dan 1000kcal gegeten en alleen maar gezond. En nu deze week er weer vol tegen aan. :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:41

Ik heb ook niet echt een denderende week achter de rug. Behoorlijk wat steekjes laten vallen.. maar vanaf vandaag gaan we er weer vol gas tegen aan!

edit: Ik ga morgenavond uit eten om het behalen van mijn propedeuse te vieren. We gaan dan naar een tapas restaurant. Het voordeel daarvan is dat je makkelijker kan sturen wat je precies gaat eten, maar hoe kan ik dit het beste opvangen? Het lastigste vind ik vooral dat je zo laat klaar bent met eten. Ik merk normaal gesproken duidelijk verschil tussen 's avonds nog wel wat eten en niet meer.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:53

Ook ik geen fantastische week achter de rug.. mijn gewicht schommelt ook wat, niet helemaal top dus. Wel lekker gegeten overigens..dus vandaag maar een "balansdag". In mijn ogen is dat: minder eten, veeeeeeel water drinken en lekker fanatiek bezig zijn!

Nou dat lukt vandaag wel! Vloer alweer gestofzogen en gedweild, de hele voortuin onder handen genomen (1,5 uur zweten!!! Beetje achterstallig onderhoud maar :o ) en alweer een wasje gedraaid. Vanmiddag nog even fanatiek paard trainen, uitmesten en daarna nog 2,5 uur werken waar ik ook genoeg beweeg. Dan moet het morgen toch alweer ietsje positiever zijn op de weegschaal :P

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:52

Oke, ik wil ook weer beginnen....
Na een moeilijke tijd, een weekje vakantie, en nu al dik 2 weken op de bank vanwege ziek zijn, zit die broek té strak.

Alleen.... motivatie nul.
Ik wil weer gaan zwemmen, dat is op woensdagavond, dus daar wil ik van de week even gaan kijken.
Daarnaast dan nog 2x in de week wat anders, denk maar hardlopen.
En dan het liefst in het weekend elke dag even een uurtje skeeleren.

Aankomende week komt er niets van die extra beweging, maar ga ook weer even op het eten letten, kijken wat dat doet.

Allejandro: ;), je gaat als een speer, ben benieuwd hoe je er nu uitziet!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:34

Hoi mensen, mag ik me aansluiten?

Ik kom even om hulp vragen.

Ik heb 3 jaar geleden Atkins gedaan en 18 kilo mee afgevallen. lang verhaal kort. = nieuw lief, nieuw werk, nieuw leven: afvallen
Tussentijdse status: lief kwijt, werk kwijt, zéér veel ellende = 30 kilo bij!!

Huidige status: nieuw lief, op zoek naar nieuw werk na opleiding: opnieuw afvallen met atkins!

ok, ik heb een atkinsboek (het oude gele, ergens) Maar ik heb het nieuwe besteld en tot die tijd doe ik het met het atkins websites

1 website zegt in de inductie géén tomaten, de andere zegt wél tomaten

wat is het nu?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:36

Ik zou jezelf even voorstellen in het Koolhydraat arme topic :j Als het goed is staat de link daarnaar in de OP.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:02

ik ben ook weer gestart met afvallen...

er moet veel af, maar gelukkig is ongeveer 18 kilo van 26 kilo die eraf moet vocht van de prednisolon. en dat slik ik sinds vrijdag niet meer, is ook wel fijn van 7 maanden (dit keer)
Ik heb van dr Vogel vochtafdrijvingspillen, de internist vond het niet nodig...

Door mijn medicijnen voor mijn imuunsysteem heb ik bijna geen eetlust, best handig als je wilt alvallen, want ik heb zelden trek, maar ook erg onhandig want ik eet veel te weinig, maar kan echt niet meer eten. en ik moet 2,5 tot 3 liter drinken bij mijn medicijnen op een dag.

Mijn scheme ziet er als volgt uit.
's morgen - 1 of 2 volkorencrackers met kaas en een beker melk
tussendoor - water en thee en een appel
lunch - 300 gram magere kwark, soms met scheutje ranja en een kop thee
tussendoor - water en thee
avondeten - wat de potschaft (maar dan een minikinderportie)
tussendoor - thee en cola

sinds vrijdag zijn de eerste 3 kilo er al af, dus blijft er nog 23 over...

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:17

mag ik mij ook melden .
ik ben nu 1 week bezig en ben 5kg afgevallen.
ik kon sochtends en smiddags nooit eten , nu doe ik dat wel + daarnaast veel fietsen (3x per week 10km of meer en de rest van de dagen zeker zit ik zoiezo ook gewoon op de fiets ).
ik ben enorm zwaar geworden door medicatie , en daarnaast de slechte gewoonte om maaltijden over te slaan ook heb ik fibromyalgie en wilde het bewegen niet zo.
toen ik een week geleden op de weegschaal stond gingen mijn ogen echt goed open.
dit ging te ver dus zodoende ben ik er wat aan gaan doen.
de cm gaan er ook goed af.
ik eet nu voldoende , en sport zoveel als ik kan.

om even duidelijk aan te geven wat ik kwijt moet : ik ben 40kg te zwaar (en nee dat is niet omdat IK dat vind maar omdat het zo is en met mijn lengte en gewicht met 40kg eraf op een prima gewicht zou zitten ).
de eerst 5kg zijn er af.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:18

Sinelia met deze hoeveelheid voedsel ga je binnen no time in de reserve-stand en zul je niet meer afvallen. Na jouw heftige medicijnen en het aantal kilo's wat je bent aangekomen zou ik een diëtist om advies vragen hoor. Zo weinig geef je een kind niet eens.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:40

Amaryllis schreef:
Sinelia met deze hoeveelheid voedsel ga je binnen no time in de reserve-stand en zul je niet meer afvallen. Na jouw heftige medicijnen en het aantal kilo's wat je bent aangekomen zou ik een diëtist om advies vragen hoor. Zo weinig geef je een kind niet eens.

Wat kan een dietste er aan doen dat ik super snel vol ben en als ik dan met tegenzin dooreet, misselijk wordt en ga overgeven??

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:44

In ieder geval een gevarieerd en verantwoord menu dat rekening houdt met die omstandigheid. Nu houd je je probleem met het de misselijkheid in stand door ook niet te herstellen met goede, gevarieerde voeding.