[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:17

In de regel moet je een nieuwe pil minimaal 3 maanden de tijd geven, je lijf moet de kans krijgen te wennen aan de hormonen etc. Ik zou het dus niet na 4 dagen al opgeven, maar de pil wel de kans geven zijn werk te gaan doen.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:15

_Nancy schreef:
Hoi,

Ik heb nog een vraagje..

Een tijdje geleden heb ik hier gepost met het bericht dat ik naar een andere pil zou gaan omdat ik continu bloedverlies had..
Maar nu slik ik die pil dus 3 dagen (vanavond de 4e) en ik bloed nog steeds.
Wel minder, maar nog steeds..

Is dit het wennen aan de pil??
Of is deze pil ook niet sterk genoeg??

Ik heb dit ook heel lang gehad heb 4 verschillende soorten pillen gehad, allemaal te licht.
Nu heb ik Microgynon50 en heb ik heeel af en toe nog last.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:53

_Nancy schreef:
Hoi,

Ik heb nog een vraagje..

Een tijdje geleden heb ik hier gepost met het bericht dat ik naar een andere pil zou gaan omdat ik continu bloedverlies had..
Maar nu slik ik die pil dus 3 dagen (vanavond de 4e) en ik bloed nog steeds.
Wel minder, maar nog steeds..

Is dit het wennen aan de pil??
Of is deze pil ook niet sterk genoeg??

Niet gelijk na 3 dagen al je druk gaan maken. :)
Dit kan wel een tijdje duren :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:40

Hmm.. Ik kom er net achter dat de datum van mn hertentamen een beetje onhandig valt.. 3 van de 4 data waarop mn mams mee kan vallen hierdoor al af.
oliebol.. Dan moet ik t of nog verder vooruit schuiven (eigenlijk wil ik t gewoon gehad hebben) of doen op een datum waarop mn mams niet mee kan..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:53

Kan er geen vriendin mee, Zwitsal? Ik weet niet in hoeverre je persé wil dat je moeder meegaat. (ik zou er niet aan moeten denken, maar dat ligt meer aan onze relatie :o )

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:18

Hmm moeder mee is vooral handig voor t vervoer :p en fijn als ze me kan steunen enzo.
Beste vriendinnetje mee heb ik niet zoveel aan, dan ben ik alleen maar bezig met haar kalmeren waarschijnlijk haha, als ik der überhaupt het ziekenhuis al inkrijg :p
En andere mensen er om heen zit ik niet zo op te wachten.
Lijkt me vooral heel naar dat ik me mogelijk nogal beroerd voel naderhand, weet niet of ik dan nog met t Ov terug kan..
Maarja voor t zelfde geld loop ik fluitend naar buiten en ben ik nog in staat om een halve wereldreis te maken..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:52

Hmm das lastig idd. Ik was zelf eigenlijk meteen in staat auto te rijden en heb onderweg zelfs nog een paar boodschapjes gedaan. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:53

Mars schreef:
Hmm das lastig idd. Ik was zelf eigenlijk meteen in staat auto te rijden en heb onderweg zelfs nog een paar boodschapjes gedaan. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders...

Ik mag niet eens meer rijden.. Aangezien ik dyclofinac voorgeschreven heb gekregen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:00

Mag je niet rijden met diclofenac? Nou dan ben ik wel meerdere keren de fout in gegaan... Staat toch geen gele sticker op de doos? Zulk heftig spul is het nu ook weer niet, behalve de 100 mg misschien, maar toen ik die gebruikte was ik om andere redenen niet in staat om auto te rijden :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:05

Dyclofenac zit inderdaad geen sticker op :n

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:06

Nouja, ik ga richting ziekenhuis.. Eerst maar eens kijken wat de gyn te zeggen heeft en wanneer ze überhaupt een plekje hebben om dat ding te laten zetten.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:09

Ik ben wat gewicht aangekomen toen ik aan de pil ging, nu is dit een redelijk zware pil, als ik overga op een lichtere pil zou ik dan het gewicht ook voor een deel kwijtraken? (als ik normaal eet en normaal beweeg?)
Ook vroeg ik me af als je 2 uur na het innemen van de pil moet overgeven je dan de pil van de volgende dag moet innemen, of hoe moet dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:09

Ik wou zeggen ik slik ook diclofenac, en vrij regelmatig ivm chronische klachten, maar ik rij er ook gewoon auto mee := heb nog nagevraagd of dat mocht maar is geen probleem. Vader rijdt er ook gewoon mee rond.

Als ik er niet mee zou mogen autorijden dan had ik andere pijnstilling gevraagd namelijk :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:19

Yellomofoon: ik denk dat je met 2 uur na het slikken overgeven wel in de gevarenzone zit. Denk niet dat je pil dan veilig is. Je kan proberen m binnen 12 uur alsnog te slikken en dan hopen dat je m binnen houdt (dus een extra pil slikken). Of de volgende dag 2 slikken en beschouwen als een pil vergeten.
Maar met overgeven zou ik sowieso oppassen.

Denk ook niet dat je van een pil automatisch gaat afvallen. Volgens mij komt gewichtstoename door de pil omdat je meer trek/eetbuien hebt en daardoor aankomt. Je komt niet aan puur van het hormoon zelf volgens mij (maar zeg nooit nooit). Dus om af te vallen zul je denk ik toch echt moeten gaan sporten.
Misschien dat als je stopt met de pil/ lichtere pil neemt dat je dan minder trek hebt en automatisch minder gaat eten? Maar ik geloof daar niet zo in. Bij een bepaald procent van de pilsliksters zal t wel zo werken maar ik denk dat t gros gewoon ze veel snoept enz en te weinig beweegt en dat dat niets met de pil te maken heeft.
(Helaas, wat klinkt nou mooier dan afvallen zonder er iets voor te hoeven doen :p, bij mij mogen er ook wel wat kilos af hihi)
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 16-10-12 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:25

Hmm.. Nouja ik reageer nogal heftig op dit soort pijnstilling.. lusteloos..draaierig..
Dus ga niet autorijden.

Als je binnen drie uur na het slikken moet overgeven is de pil niet veilig meer.
Je kunt er dan 1 extra innemen (reservestrip) of idd volgende dag 2.. maar da's niet helemaal handig en kan ook fout gaan qua veiligheid..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:34

Ik heb vrij gevraagd voor de maandag waarop ik de afspraak wil.
Ik hoef pas vrijdags weer te werken,maar ze weten dat ik een spiraal laat zetten, dus als het niet gaat pak ik nog een dag vrij.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:37

Oei, ja dat is dus waar ik voor vrees..

1 datum dat mn mams mee kan is 2 of 3 dagen voor mn tentamen (een vaardigheidstentamen dus niet theorie vragen van een blaadje afmaken), de datum dat ze mee kan na mn tentamen is op een vrijdag, en dan moet ik gelijk de hele zaterdag en zondag werken (hele dag staan, lopen, bukken, tillen).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:41

moet ik met je mee gaan? :+

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:05

Vraagje aan jullie dames hier.

Ik slikte eigenlijk al jaren de pil, op het laatst 2 jaar de microgynon 30.
Nu ben ik een paar maanden terug gestopt ivm eindigen relatie, en om te kijken wat voor effect het zou hebben op mijn huid (heb nogal een lastige en snel onzuivere huid).
Dit ging eigenlijk wel erg goed, maar sinds anderhalve maand toch weer begonnen met de pil, nu een variant op de diane 35, dit omdat het misschien ook wat meer zou doen voor mijn huid.

Ik ben er niet blij mee, en wil het liefst gewoon stoppen met alles, maar aangezien ik het teveel risico vind om 'onbeschermd' rond te lopen, ben ik toch aan het uitkijken naar wat anders.

Heb wel over een spiraal gedacht, maar hoor daar zoveel horrorverhalen over.
Daarbij vind ik het zelf, nog een beetje een 'natuurlijk' idee, als je in ieder geval nog maandelijks een bloeding hebt.

Iemand een idee?
Ik wil sowieso volgende week even langs de huisarts om te overleggen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:21

Als je wel gewoon ongesteld wilt worden is de nuvaring wellicht een optie?
Heb ik zelf geen ervaring mee overigens, maar er zitten hier een aantal dames die je er vast wel meer over kunnen vertellen :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:49

Even een *dringend* vraagje..

Ik ben op het moment niet aan de pil en nu is gisteravond het condoom afgegleden, vanmiddag gelijk de morning after pil gehaald (15 uur na de gemeenschap ingenomen).
Zit nu op de 14/15e dag van mijn cyclus, ben alleen vrijwel altijd onregelmatig ongesteld.
Is de morning after pil nemen genoeg denken jullie? En wanneer heb ik zekerheid dat ik niet zwanger ben?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:53

Mars en Jodie: Ik weet het zelf dus ook niet goed, ik heb zelf het idee, dat het natuurlijker is, als je toch nog wel af en toe een moment hebt, dat je ongesteld word, maar weet niet of dat mijn idee is, of dat het medisch ook onderbouwd is.

Laux: Ik denk dat het wel goed zit, en ik denk dat je het pas zeker weet op het moment dat je ongesteld bent.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:54

Hmm oké, ik moet donderdagmorgen toch nog naar de huisarts. Dan maar gelijk de pil aanvragen en even kijken wat hij ervan zegt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:57

Als het condoom alleen is afgegleden en je had dat meteen door + het feit dat je vrij snel een MAP hebt ingenomen lijkt de kans me niet zo groot. Je kunt voor de zekerheid een testje doen, deze kun je uitvoeren vanadf de eerste dag dat je over tijd bent :)

Sassieja: dat is ook niet gek hoor, er zijn meerdere vrouwen die er net zo over denken. Wel moet je je bedenken dat je menstruatie niets meer is dan een soort van nestje dat je lichaam heeft gemaakt in de baarmoeder ter voorbereiding op de zwangerschap. Wordt je die maand niet zwanger wordt het nestje afgevoerd en dat is je menstruatie. Als je de pil slikt wordt dat nestje niet gevormd (zelfde geldt voor de spiraal) en menstrueer je dus vaak minder. Het is dan officieel geen menstruatie meer, maar een zgnd ontrekkingsbloeding.
Als je geen nestje opbouwt hoeft er dus ook niks uit of schoon, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Wel kan het fijn zijn om die bloeding te hebben ter controle dat je niet zwanger bent.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:00

Ja dat heb ik dus nu met de prikpil, ervoor heb ik even zonder anticonceptie gezeten en nu aan de prikpil maar hoe weet ik dat er niets gebeurd is in de tijd dat ik de pil even niet deed slikken....dat geeft nog wel een naar gevoel en ook of de prikpil wel goed zijn werk doet enz.....