Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
korte samenvatting knie is een zootje. Zo ongeveer alles dat kan verslijten of beschadigen is aangetast. Alleen kunnen/willen ze er niets aan doen ivm de drie keer trombose die ik gehad heb. Met alleen de dystrofie zou er nog een mouw aan te passen zijn kwa lange voorbereidingen. Met de trombose kunnen ze het risico niet nemen. Orthopeed heeft overleg gehad met de anderen in eigen ziekenhuis, maartenskliniek en een universitair ziekenhuis. Allemaal komen ze tot dezelfde conclusie afblijven ondanks de ernst van de slijtage en afwijkingen. Eigenlijk zou zo ongeveer alles vervangen moeten worden, kniegewricht, knieschijf en alle banden
daar ben je dan klaar mee. Pffff.

Ik zit nu met een Tibia fractuur en het genezingsproces gaat heeeeel traag. Afgelopen vrijdag opnieuw op controle gegaan en ze hebben het mij zeer duidelijk gemaakt dat dit iets gaat zijn van lange adem. Nou, mijn adem begint al op te geraken hoor
Ik ben het serieus beu! Het ergste van al is dat ik niet weet wanneer ik terug kan rijden. Ik had mijn hoop gelegd om februari ongeveer er terug op te kruipen, maar of het daadwerkelijk gaat lukken?

Maar wat een gepruts met dat infuus zeg, echt heel slordig.
En dat is wel duidelijk te merken.
). Maar dinsdag was dat gevoel alweer een beetje gezakt. Heb in het zwembad getest of ik snorkelend en met flippers mijn bovenbeen kan trainen zonder kniebelasting. Dat lijkt te gaan,alleen op zoek naar een niet chloorzwembad en een peut die me daarin kan begeleiden.
dus daar vandaag de laatste keer voorlopig. Ik houd ze wel achter de hand voor eventuele extra aanvulling doe mijn eigen peut niet kan. Ik moet het ze alleen nog even gaan vertellen vandaag.
ben zo stijf als een plank. Aquatraining kan wel mits vaker dan alleen in een chloorvrij bad. Paardrijden zou heel goed zijn mits stap en galop, alleen geen rijdbaar paard op dit moment helaas. Zal gaan rondneuzen naar een manege waar ze kleintjes hebben met vlakke gangen waar ik met mijn aangepaste zadel terecht kan. En dan niet meteen een uur hoef te rijden, dat red ik domweg niet meer ivm de MS.
en mag mijn eigen zadel meenemen als die goed ligt. Een half uur staples samen met nog een gehandicapte oudere vrouw.
nah niet echt nodig die krijgen voldoende training met krukken en mesten ed.
dat kan ik zelluf wel hihi. 

. Tenminste zo voelt het wel.
een keer per dag een half uur flinke dosis stroom op de goede kant. Dan wordt in een week een dosis endorfine aangemaakt wat ipv een pijngevoel een prettig gevoel gaat opwekken in de knie.
Hoe is het hier met iedereen?
zwaait even terug. Hoe is het idd met iedereen en ook met jou nexthorse? Gaat het nog steeds vooruit?
Zit dat op de plek van je knie of in de spieren eronder? Als dit niet wegtrekt vraag dan aan je orthopeed of hij kan nagaan of het beginnende posttraumatische dystrofie is. Dat begint ook vaak met niet wegtrekkende kramp. De kans daarop is wel klein maar als het het is ben je er snel bij en kunnnen er snel maatregelen genomen worden.
goed, ja, goed.
of bedoel je dat niet hihi.
de pijn is nu al een heel stuk minder en ik slaap daardoor ook weer beter door. Het vreemde alleen is dat ik begon op stand 4 die eigenlijk net iets te hoog was al. Ik zit nu op stand 8 zonder problemen. Ik hoop niet dat ik op een gegeven moment niet hoger kan en het niet meer werkt.

) waar mijn orthopeed veel mee samenwerkt er naar gekeken. Deze stelde voor om een enorme stap terug te doen, opnieuw te beginnen en eigenlijk anders te trainen. Hij zei dat ik hiermee waarschijnlijk niet ver genoeg kom. Zijn voorstel is om te gaan trainen met het Redcord systeem ( http://www.sportrevalidatie.be/KINE_redcord.php ), en zo pijnvrij proberen op te trainen. En daarnaast aquatherapie/hydrotherapie blijven doen voor het oefenen met lopen.
. 
Ik kon alles weer, en was weer op volle kracht vooruit. Vandaar dat ik ook bijna niet meer in dit topic te vinden was eigenlijk.. 
Zou nog maar 2 weken fysio hoeven.. 

Daarbij ook stiekem best interessant als fysiotherapeut in opleiding