Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ir1ne schreef:Ik ben ongesteld... blahhhhh wil niet...
Bij mij ziet een dag er ongeveer zo uit:
Sochtends: 2 rijstwafels met een laagje pindakaas
Tussendoor: banaan/appel (of)
Tussen de middag: 2 broodjes met kaas/mager vleeswaar ( kaas gewoon, die andere vink niet te vreten.. helaas )
Tussendoor: Banaan/appel (of) en een pakje liga continue granenkoekjes
Avondeten: verschilt, meestal genoeg groente
Is dat te weinig??
Ir1ne schreef:Mag dat, een bakje huttenkase??
Hmmm... ziet er lekker uit Bonjoy
Negerzoen schreef:Ik heb sinds zondag last van chronische hongerSuper irritant. Het gekke is dat ik niet trek heb in slechte dingen, maar gewoon echt trek in eten. Ik weet alleen niet of ik hier aan toe moet geven of juist niet. Niks vult. Wat ik vandaag al op heb:
Ontbijt: Magere kwark met verse muesli
Tussendoor: Cracker met kaas rond 10 uur (moest al kwart over 7 de deur uit) rond kwart over 11 een appel
Lunch: Rond kwart voor 12 broodje slankie smeerkaas, 12 uur broodje smeerkaas 12.15 broodje honing.
Tussendoor: Rond 2 uur een hand met worteltjes, 3 uur een grapefruit.
EN IK HEB POTVERDORIE NOG STEEDS HONGER. Ik raak hier zwaar gefrustreerd van. Het is niet zo dat ik stiekem dorst heb want ik heb mijn 2 liter al bijna op, mede in de hoop dat dat zou vullen. Zo gaat het al sinds zondag. Ik doe mijn uiterste best een vreetaanval te voorkomen maar dat is op het moment niet zo makkelijkIemand een tip...?
Negerzoen schreef:Ik heb sinds zondag last van chronische hongerSuper irritant. Het gekke is dat ik niet trek heb in slechte dingen, maar gewoon echt trek in eten. Ik weet alleen niet of ik hier aan toe moet geven of juist niet. Niks vult. Wat ik vandaag al op heb:
Tussendoor: Cracker met kaas rond 10 uur (moest al kwart over 7 de deur uit) rond kwart over 11 een appel
Lunch: Rond kwart voor 12 broodje slankie smeerkaas, 12 uur broodje smeerkaas 12.15 broodje honing.
EN IK HEB POTVERDORIE NOG STEEDS HONGER. Ik raak hier zwaar gefrustreerd van. Het is niet zo dat ik stiekem dorst heb want ik heb mijn 2 liter al bijna op, mede in de hoop dat dat zou vullen. Zo gaat het al sinds zondag. Ik doe mijn uiterste best een vreetaanval te voorkomen maar dat is op het moment niet zo makkelijkIemand een tip...?
Mereltje schreef:Negerzoen schreef:Ik heb sinds zondag last van chronische hongerSuper irritant. Het gekke is dat ik niet trek heb in slechte dingen, maar gewoon echt trek in eten. Ik weet alleen niet of ik hier aan toe moet geven of juist niet. Niks vult. Wat ik vandaag al op heb:
Ik heb hier ook bijna altijd last van. Bij mij komt het denk ik omdat ik echt een bodemloze put ben. Ik kan zo ongelofelijk veel eten, ik eet zelfs mijn vriend er met gemak uitDus blijkbaar heb ik een grote maag
Maar het schijnt dat je maag went aan het minder eten en dat je dus wel minder honger zult krijgen.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, of je normaal grote porties at, of veel meer?
Je dag vind ik verder wel netjes, niet teveel, niet te weinig
Ik geef overigens niet toe aan die honger, tenminste dat probeer ik. Vaak genoeg ga ik daar ook wel de fout in.
Maar is het ook niet zo dat je veel denkt aan eten (onbewust misschien er veel mee bezig zijn?) en dat je daarom honger krijgt? Als ik een dag actief aan het werk ben/leuke dingen doe heb ik veel minder last van een hongergevoel, dus dan merk ik altijd wel dat het voor een deel tussen de oren zit. (bij mij in elk geval)
Maargoed, ik zou er niet aan toegeven zolang je netjes en niet te weinig eet. Wel kun je altijd wat meer rauwkost nemen natuurlijk als het heel erg wordt.