[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:06

Ik vind ze ook niet te vreten, normaal pindakaas ook niet, maar de combinatie vind ik dan wel weer lekker :p ... maf kind ik weet t..

Ik at altijd wel, maar tegenwoordig word ik weer slecht wakker en dan gaat t niet zo...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:07

ik vind sochtends eten ook moeilijk :( ik eet daarom op mijn werk daar krijg ik pas 9 uur honger dan eet ik wat

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:08

Mag ik me hier melden :)?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:20

Bij mij is het de laatste paar dagen ook minder gegaan. Heb nu ook toetsweek, dus ben veel thuis om te studeren, presentaties maken etc. Vandaag ga ik een dagje even streng doen om weer in mijn 'dieet ritme' te komen. Vanavond, morgen en overmorgen weer naar de sportschool :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:22

Heeft iemand hier een crosstrainer? Ik wil het weleens proberen eerst in de fitnesszaal, maar de programma's die door mijn werk geboden worden gaan gelijk over alle machines.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:02

Ir1ne schreef:
Ik ben ongesteld... blahhhhh wil niet... :(

Bij mij ziet een dag er ongeveer zo uit:

Sochtends: 2 rijstwafels met een laagje pindakaas

Tussendoor: banaan/appel (of)

Tussen de middag: 2 broodjes met kaas/mager vleeswaar ( kaas gewoon, die andere vink niet te vreten.. helaas )

Tussendoor: Banaan/appel (of) en een pakje liga continue granenkoekjes

Avondeten: verschilt, meestal genoeg groente

Is dat te weinig??

Ik vind je ontbijt nogal weinig, in de rest van de dag haal je dit ook niet in.
Zelf eet ik ook niet graag in de ochtend, dus ik begrijp je wel.

Maar misschien kun je met je ochtendtussendoortje een boterham of wat yoghurt/kwark nemen :)

Mijn dag van vandaag is overigens als volgt:

O: Bakje hüttenkase :')
T: Mandarijn
L: 2 meergranenboterhammen met Philadelphia light
T: Mandarijn (pakje crackers als ik honger heb)
A: Spinazie, gekookte aardappelen, gekookt ei (of 2)

Verder drink ik water, thee en zwarte koffie

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:06

Dit heb ik zonet gegeten, erg lekker!

Afbeelding

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:59

Mag dat, een bakje huttenkase??

Hmmm... ziet er lekker uit Bonjoy :)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:22

Ziet er erg gezond uit Bonjoy :D

Ir1ne schreef:
Mag dat, een bakje huttenkase??

Hmmm... ziet er lekker uit Bonjoy :)

Tsjaa, waarom zou het niet mogen?
Ik doe geen speciaal dieet ofzo.
Er zitten weinig calorieën in en het vult goed.
Ik geloof zo rond de 90 calorieën per 100 gram, ik eet dan een bakje van 200 gram, dus dat vind ik goed te doen!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:28

Het heeft ook zeer goed gesmaakt! Ik maak dit wel vaker als ik zin in wat lekkers heb. Op bovenstaande foto heb ik de volgende dingen in een bakje gegooid:
- Griekse witte kool rauwkost
- Zilveruitjes
- Twee augurken
- Stuk komkommer in stukjes

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:30

Ik heb sinds zondag last van chronische honger :( Super irritant. Het gekke is dat ik niet trek heb in slechte dingen, maar gewoon echt trek in eten. Ik weet alleen niet of ik hier aan toe moet geven of juist niet. Niks vult. Wat ik vandaag al op heb:
Ontbijt: Magere kwark met verse muesli
Tussendoor: Cracker met kaas rond 10 uur (moest al kwart over 7 de deur uit) rond kwart over 11 een appel
Lunch: Rond kwart voor 12 broodje slankie smeerkaas, 12 uur broodje smeerkaas 12.15 broodje honing.
Tussendoor: Rond 2 uur een hand met worteltjes, 3 uur een grapefruit.
EN IK HEB POTVERDORIE NOG STEEDS HONGER. Ik raak hier zwaar gefrustreerd van. Het is niet zo dat ik stiekem dorst heb want ik heb mijn 2 liter al bijna op, mede in de hoop dat dat zou vullen. Zo gaat het al sinds zondag. Ik doe mijn uiterste best een vreetaanval te voorkomen maar dat is op het moment niet zo makkelijk :( Iemand een tip...?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:33

Vandaag ging goed! *\o/* Ik begin het weer op te pakken gelukkig,want het ging een aantal dagen niet zo goed. Mama had iets te lekker gekookt. :Y)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:42

Negerzoen schreef:
Ik heb sinds zondag last van chronische honger :( Super irritant. Het gekke is dat ik niet trek heb in slechte dingen, maar gewoon echt trek in eten. Ik weet alleen niet of ik hier aan toe moet geven of juist niet. Niks vult. Wat ik vandaag al op heb:
Tussendoor: Cracker met kaas rond 10 uur (moest al kwart over 7 de deur uit) rond kwart over 11 een appel
Lunch: Rond kwart voor 12 broodje slankie smeerkaas, 12 uur broodje smeerkaas 12.15 broodje honing.
EN IK HEB POTVERDORIE NOG STEEDS HONGER. Ik raak hier zwaar gefrustreerd van. Het is niet zo dat ik stiekem dorst heb want ik heb mijn 2 liter al bijna op, mede in de hoop dat dat zou vullen. Zo gaat het al sinds zondag. Ik doe mijn uiterste best een vreetaanval te voorkomen maar dat is op het moment niet zo makkelijk :( Iemand een tip...?

Vezeltekort??

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:48

Negerzoen schreef:

Ik heb hier ook bijna altijd last van. Bij mij komt het denk ik omdat ik echt een bodemloze put ben. Ik kan zo ongelofelijk veel eten, ik eet zelfs mijn vriend er met gemak uit :') Dus blijkbaar heb ik een grote maag :=
Maar het schijnt dat je maag went aan het minder eten en dat je dus wel minder honger zult krijgen.

Ik weet niet hoe het bij jou zit, of je normaal grote porties at, of veel meer?
Je dag vind ik verder wel netjes, niet teveel, niet te weinig :)

Ik geef overigens niet toe aan die honger, tenminste dat probeer ik. Vaak genoeg ga ik daar ook wel de fout in.

Maar is het ook niet zo dat je veel denkt aan eten (onbewust misschien er veel mee bezig zijn?) en dat je daarom honger krijgt? Als ik een dag actief aan het werk ben/leuke dingen doe heb ik veel minder last van een hongergevoel, dus dan merk ik altijd wel dat het voor een deel tussen de oren zit. (bij mij in elk geval)

Maargoed, ik zou er niet aan toegeven zolang je netjes en niet te weinig eet. Wel kun je altijd wat meer rauwkost nemen natuurlijk als het heel erg wordt.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:54

Ik heb nu maar een glaasje roosvice ranja gepakt, ik vond dat ik dat wel verdiend had omdat ik vannochtend fruit op had :D
Nu ook lekker vol gevoel door die ranja en een cracker met honing :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:02

Mereltje schreef:
Negerzoen schreef:

Ik heb hier ook bijna altijd last van. Bij mij komt het denk ik omdat ik echt een bodemloze put ben. Ik kan zo ongelofelijk veel eten, ik eet zelfs mijn vriend er met gemak uit :') Dus blijkbaar heb ik een grote maag :=
Maar het schijnt dat je maag went aan het minder eten en dat je dus wel minder honger zult krijgen.

Ik weet niet hoe het bij jou zit, of je normaal grote porties at, of veel meer?
Je dag vind ik verder wel netjes, niet teveel, niet te weinig :)

Ik geef overigens niet toe aan die honger, tenminste dat probeer ik. Vaak genoeg ga ik daar ook wel de fout in.

Maar is het ook niet zo dat je veel denkt aan eten (onbewust misschien er veel mee bezig zijn?) en dat je daarom honger krijgt? Als ik een dag actief aan het werk ben/leuke dingen doe heb ik veel minder last van een hongergevoel, dus dan merk ik altijd wel dat het voor een deel tussen de oren zit. (bij mij in elk geval)

Maargoed, ik zou er niet aan toegeven zolang je netjes en niet te weinig eet. Wel kun je altijd wat meer rauwkost nemen natuurlijk als het heel erg wordt.

Ik at hiervoor alleen teveel avondeten en tussen de middag en 's ochtends viel mee. Wel at ik veel te veel suikers. 'Verantwoorde tussendoortjes' als ontbijtkoek die eigenlijk helemaal niet zo verantwoord zijn :p Dat soort dingen eet ik nu niet meer. Maar ik denk dat ik al te lang bezig ben (week of 6?) om daar nu last van te hebben? Of mijn lichaam heeft nu pas door wat er gaande is :+

En vezeltekort is het denk ik niet.. die verse muesli bestaat uit diverse soorten granen, noten, gedroogde abrikozen en cranberry's. Daarnaast eet ik elke dag 2 stuks fruit en is de grapefruit van vandaag best wel een vezel bom. Ik eet voldoende brood.. Zou ik dan toch nog te weinig binnen krijgen? Deze 'dip' heb ik nog niet eerder gehad..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:05

@negerzoen voor mij is dit heel herkenbaar, rond pasen zat ik ook op ongeveer 6 weken...en ik heb echt ongelofelijk lopen schranzen en had vreetaanvallen.... Helaas heb ik hier aan toe gegeven...gelukkig niet zo heel veel aangekomen dus dit is er alweer af...ik weet niet waar het mee te maken heeft maar die 6 weken grens zie ik wel vaker...

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:14

Ik mag sinds vandaag repen eten.. één reep per dag en twee shakes.. en laat me nou zo erg geweest zijn om net nog een reep gegeten te hebben :P Dan zit ik dus over drie weken ( heb voor een aantal weken pakketen opgekocht door vakantie consulent ) een dag met een reep minder.... stom stom.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:17

ik ben vanaf maandag aan de repen maar word er droevig van.. heb nog maar 2 smaken te gaan.. de andere vind im echt ranzig .. en ik word er zelfs misselijk van alsof ik een spontaane griepaanval ervan krijgt.. mijn lichaam maakt me duidelijk .. bah bah lust je niet lol

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:19

Nou die chocolate en peanut gingen er bij mij wel in hoor hahaha :P

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:23

Ik doe(deed) het turbo plan van het mentale dieet plan( mindering van koolhydraten) en ben nu in korte tijd 2x flauw gevallen, ik ben naar de dokter geweest(mede doordat ik een hartafwijking heb en een te hoge bloeddruk waar ik dus betablokkers voor slik). Ik maakte mij veel zorgen, maar de huisarts heeft mij direct aangeraden om te stoppen met dit dieet.

Nu denk ik eraan om over te stappen op weight watchers, iemand ervaring en het totale kosten pakket??

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:41

volgens mij kost weight watchers 18 euro per maand verder nog de kosten van de voedingsmiddelen die je eet, ik vond weight watchers persoonlijk niks.. ik kon het niet aan moest veel meer eten dan dat ik gewend was en dat in een keer, mijn moeder viel er wel heel goed mee af

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:46

Heb je dit ook met een cursus gedaan of online?

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:51

Wat zijn die repen waar jullie het steeds over hebben eigenlijk? :) Zijn dat afvalreepjes?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:11

Ik heb ook het hele Weight Watchers pakket in huis, maar heb er nog nooit wat mee gedaan.