Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Ik zou het gewoon eens vragen, ik heb wel verhalen gehoord van mensen die het niet tijdens hun menstruatie lieten doen. Schijnt alleen wel dat de 'boel' dan wat minder soepel is en het allemaal wat stroever kan gaan.
Jans schreef:Ik zit er nu toch ook aan te denken.. ik wil hem alleen niet laten plaatsen als ik ongesteld bent, want mijn lijf blijft bloeden als ik ongesteld ben en er hormonen in ga stoppen.. en ik heb echt geen zin om daardoor altijd ongesteld te zijneerst maar eens een nieuwe huisarts zoeken
bij mn oude mag ik nou niet meer blijven
Is dat ook mogelijk? Het net na je menstruatie te laten doen?
Cassia schreef:Goh dames, ik heb ook effe een paar vraagjes:
Ik ga meedoen aan een onderzoek naar een mini spiraaltje van Mirena. Deze geven dus een zeer lage dosis Levonorgestrel (hormoon) af en zijn kleiner dan de klassieke spiraaltjes. Ze zijn al getest op 18-35 jarigen en nu dus op 12-18 jarigen (en ik ben nog net geen 18). Ik ga dus betaald worden om hem een jaar uit te testen (en krijg hem dan dus ook gratis + alle onderzoeken enzo).
Ik dacht allemaal goed en wel, ik kreeg een informatiebundel van 14pg's, mooi doorgelezen en nu begin ik toch wat schrik te krijgen. (Ik kan altijd terug als ik wil hoor, ben tot niks verplicht enzo).
Morgen om te beginnen: een uitstrijkje (1e x van mijn leven). Heb er al wat over opgezocht maar wordt er toch niet direct blijer van :p .
Ook al die bijwerkingen van het spiraaltje zelf :p Pff, weet er iemand toevallig of er een verband bestaat tussen bijna geen bijwerkingen van de pil (buiten wat aangekomen maar niet veel) en het spiraaltje?
En valt dat plaatsen ervan wat mee?
Ik kan (en ga) deze vragen ook morgen stellen hoor maar ik vind het allemaal wel spannend.
Jolienn schreef:Doorslikken met een 3 fasenpil kun je beter niet doen. door de verschillende hoeveelheden hormonen in de 3 fases, kun je alleen de laatste fase gebruiken om door te slikken. De rest van je pil kun je daar niet voor gebruiken. Dus dan ben je erg snel door je strips heen... Het kan wel, maar is echt belachelijk onhandig.
Waarom wil je doorslikken?
(is trouwens ook gewoon in je bijsluiter te vinden dit antwoord)