Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:46

chanicha schreef:
Zijn er hier bokkers die Champix gebruiken??

Die vraag heb ik toch al beantwoord 1 blz geleden, ik gebruik de Champix en kom lachend de dagen door.
Ben ruim 2 weken geleden begonnen met de pillen en dan moet je een stopdag voor jezelf plannen voor mij was dat dus afgelopen maandag en dan stop je dus gewoon.
Ik merkte dat ik de 2e week al tegen het roken aan zat te hikken, echt smerig.. je proefde niets gewoon bleghhhhhh .
Dus stoppen was best okay. maandagavond even de verleiding maar na 1 haaltje van de peuk vond ik het zooooooooo vreselijk smerig dat ik er geen meer heb aangeraakt.
Ik heb er ook geen behoefte aan terwijl ik toch op ruim 1 pakje per dag zat.

Ik raad iedereen het aan als je het vergoed kan krijgen

Marigold

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:04

Nu ik het zo allemaal lees hier over de hulpmiddelen, zal ik bekennen dat ik zelf met behulp van Wellbutrin ben gestopt.
Dat werkt ongeveer net zoals Campix, en het gaf me echt belangrijke ondersteuning!
Deels was de drang om te roken er een stuk minder, deels ook is het een hele weg te gaan voordat het werkzaam is, veel bijwerkingen die niet leuk waren, dus ja dan wordt het daardoor ook een kwestie van nu of nooit.
Na een tijdje (2 maand ofzo rookvrij?) ben ik weer met de Wellbutrin gestopt, omdat ik mezelf niet meer was en niet met de bijwerkingen om kon gaan.
Het stoppen met roken werd naar gelang de Bupopilon (of hoe heet het) stof uitwerkte, wel merkbaar iets lastiger, minder vanzelf..
maar dan is het gewoon even een kwestie van volhouden wat ook gelukt is,
ik ben er nu al vanaf de zomervakantie van af, van het roken, en heb geen neiging meer te beginnen.

Ik las als drempel ook ergens het idee, nooit meer te mogen roken.
Je zou ook kunnen denken, lekker nooit meer MOETEN roken! Want verslaafd moet je elke dag weer roken, ook als je geen zin hebt!
Ik troost mezelf met de gedachte dat ik altijd weer zou kunnen gaan roken als ik... euh, 70 ben ofzo, later.
Als het allemaal minder veel uitmaakt of ik nog lang gezond blijf.

Ik ben jaren met dat stoppen bezig geweest,
ik heb hier een super smoker (electronische sigaret), een nog compleet 'smoke-away' pakket van tellsell (kostte 75 euro), met zo'n pakket ben ik jaren geleden echt van het roken af gekomen dus het werkt echt, het is homeapatisch), er ligt nog kauwgom, er liggen nog pleisters..
ik heb het boek 'stoppen met roken' ook van Allen Carr.

Mocht er iemand zijn die hiervan iets van mij wil overnemen tegen een aardig prijsje, of het hele pakket,
dan pb me maar even, dan ga ik even uitvinden wat er nog compleet is enzo, en wat nog houdbaar is haha.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:55

Oh, dat boek van Allen Carr heb ik ook nog liggen! Idd. zijn de bijwerkingen soms niet makkelijk om mee om te gaan. Slapeloosheid, opvliegers, concentratieproblemen, humeurig en kortaf zijn... zijn maar 'n paar voorbeelden. Maar er zijn ook heel veel positieve dingen zoals meer smaak, veel meer lucht, een betere conditie... en geleidelijk aan wordt je gewoon gezonder.
+ wat Marigold beschrijft is ook helemaal waar: je bent gewoon geen slaaf meer van je verslaving!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:06

countrygirl schreef:
Oh, dat boek van Allen Carr heb ik ook nog liggen! Idd. zijn de bijwerkingen soms niet makkelijk om mee om te gaan. Slapeloosheid, opvliegers, concentratieproblemen, humeurig en kortaf zijn... zijn maar 'n paar voorbeelden. Maar er zijn ook heel veel positieve dingen zoals meer smaak, veel meer lucht, een betere conditie... en geleidelijk aan wordt je gewoon gezonder.
+ wat Marigold beschrijft is ook helemaal waar: je bent gewoon geen slaaf meer van je verslaving!

hahahahah zijn die bijwerkingen van het niet roken.. ow...
Die heb ik van mijn schildklier dus veel veranderd er niet voor me _O- _O-

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:22

chanicha schreef:
Zijn er hier bokkers die Champix gebruiken??

Ik ga het morgen ophalen, heb het vandaag besteld, dus ik meld me hier ook maar weer eens :D

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:38

Vinden jullie het goed als ik hier binnen kom vallen? Ik zou eigenlijk al met jullie mee doen aan het begin van dit topic maar dat is toen niet gelukt. Nu ben ik per vandaag gestopt met roken. Gisteravond laatste sigaret gerookt en ik weet gewoon dat het nu echt klaar is. Vanaf vandaag ben ik een NIET-ROKER *\o/*

Het gaat nu ook nog erg goed, vraag me af of dat over een paar dagen nog zo zal zijn. Ik ben al eens eerder gestopt geweest dus dat is wel een stok achter de deur. Ik weet dat ik het kan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:57

Nou van het zakgeld dat ik over hou heb ik al een leuke workshop geregeld voor mezelf. ;-)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:03

Saar je kan het! De wereld is een stuk fijner zonder een sigaret tussen je vingers!

Heel veel succes!

Hier over een paar dagen al 11 maanden gestopt *\o/*

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:06

Succes Saar!

De eerste weken moet je gewoon even op de overleefstand overgaan,
daarna gaan de maanden ineens snel voorbij en voor je het weet kan je opscheppen over hoe lang je al rookvrij bent!

Je kan het!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:24

Maikeltje ik ook!!!
Apotheek heeft het vandaag besteld en morgenmiddag word ik gebeld door Stivoro omdat mijn HA niet het benodigde certificaat heeft om dit te begeleiden en anders krijg ik het niet vergoed.

Saar zet hem op he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:45

:wave:
Mag ik mij ook melden?
Ik heb een maand of 2 geleden een fikse longontsteking gehad en toen niet gerookt omdat ik mij echt te beroerd voelde.

Nu ben ik langzaam aan het herstellen en komt de zin in een sigaretje terug.
Maar ik hou vol, heb nu dus al 2 maanden niet gerookt :D

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:49

Allemaal veel succes met het niet langer roken! Ik ben inmiddels al een jaar of 7 gestopt en ben er elke dag weer opnieuw blij mee!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:53

Anc schreef:
Mag ik mij ook melden?
Ik heb een maand of 2 geleden een fikse longontsteking gehad en toen niet gerookt omdat ik mij echt te beroerd voelde.

Hou vol!!!
Ik ben gestopt geweest ivm een longaandoening en daarna gewoon weer begonnen toen er stress in de tent was.

Ben 2 weken terug bij de HA geweest en mag iemand daar bellen in de praktijk die me gaat helpen te stoppen met roken, maar jeetje... elke dag denk ik 'ik bel morgen wel!'. Pfffff... moet mezelf echt een schop onder m'n hol gaan verkopen.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:17

Bedankt voor alle succeswensingen! Jullie ook succes allemaal!
Tot nu toe gaat het nog steeds goed :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:17

Quellian schreef:
Anc schreef:
Mag ik mij ook melden?

Hou vol!!!
Ik ben gestopt geweest ivm een longaandoening en daarna gewoon weer begonnen toen er stress in de tent was.

Ben 2 weken terug bij de HA geweest en mag iemand daar bellen in de praktijk die me gaat helpen te stoppen met roken, maar jeetje... elke dag denk ik 'ik bel morgen wel!'. Pfffff... moet mezelf echt een schop onder m'n hol gaan verkopen.

SCHOP SCHOP SCHOP SCHOP SCHOP SCHOP SCHOP SCHOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:19

Whahaha dank je wel! Ik bel morgen :P
De eerste afspraak moet bij de assistente van de HA worden gemaakt, tussen 8 - 10 uur en ik denk er steeds te laat aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:24

Ik doe mijn best!
Helaas vorige week te horen gekregen dat ik mijn baan kwijt ben aangezien we al een aantal jaren verlies draaien.
Heb wel onwijs veel zin om een sigaret op te steken, maar ik heb het tot nu toe nog niet gedaan.

Ondanks dat er altijd wel een pakje op tafel ligt aangezien hubby nog steeds rookt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:50

Quellian schreef:
Whahaha dank je wel! Ik bel morgen :P
De eerste afspraak moet bij de assistente van de HA worden gemaakt, tussen 8 - 10 uur en ik denk er steeds te laat aan.

Dan schop ik je morgen tussen 8 en 10 uur nog een keertje :D :Y)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:52

Is goed :D
Moet het gewoon gaan regelen, want dit jaar wordt het nog vergoed.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:36

yup. ... dus schop... opschieten jij.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:12

@ maikeltje .... das lang geleden !

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:03

Anc schreef:
Ik doe mijn best!
Helaas vorige week te horen gekregen dat ik mijn baan kwijt ben aangezien we al een aantal jaren verlies draaien.
Heb wel onwijs veel zin om een sigaret op te steken, maar ik heb het tot nu toe nog niet gedaan.

Ondanks dat er altijd wel een pakje op tafel ligt aangezien hubby nog steeds rookt.

Dat vind ik pas knap, om er steeds tegenaan te kijken, partner te hebben die doorrookt, zorgen om baanverlies en dus gewoon tóch niet 1 opsteken,
respect, en hou vol!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:46

ZOALS BELOOFD QUELLIAN

SCHOP SCHOP SCHOP SCHOP SCHOP SCHOP

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:48

Ja! Quellian, BELLEN BELLEN BELLEN!!!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:59

Even een update. Ik ben nu 2,5 maand gestopt. Het gaat heel erg goed. Al heb ik wel mijn "ik wou dat ik nog rookte" of "nu zou ik best een sigaretje lusten" momenten, maar deze zijn ook vrij snel weer weg.
Dus voor degenen die net gestopt zijn: het wordt echt makkelijker!

Het leven lijkt ook echt gemakkelijker te zijn: geen stress om wanneer en waar ik een sigaret kan roken, geen extreme "ik MOET nu een sigaret" gevoelens. Gewoon normaal en natuurlijk veel goedkoper.
Alhoewel, ik heb mijn sigaretten omgeruild voor een nieuwe hobby, nagellak! Dus nu zit ik vaak 's avonds mijn nagels te lakken met allerlei figuurtjes. Ook erg leuk om te doen.