Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_danieke_

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:56

hallo zou ik me hier ook mogen melden ?

ik ben sinds maandag eigenlijk onder het nom van, je mag mee maar je gaat het toch niet redden, nou dat heb ik dus wel gedaan en nu wil ik het graag volhouden, vandaag ook weer gerend en maandag weer :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:35

magda_90 schreef:
Hoe is het met je enkel Yv?

Ik heb vanochtend voor het eerst weer lekker hard gelopen. Vanwege mijn longen ben ik heel snel benauwd en kan ik helaas niet zo snel als ik had gewild (potcast = Renate Wenemars), maar vandaag ging het eindelijk weer lekker. Heb les 2 gelopen (voor de 4e keer dus) en nu waren de 2 minuten minder banauwend dan eerst. Tevens heb ik nu een ander looppatroon aangehouden wat er voor gezorgd heeft dat ik het beter kan uithouden. I.p.v. een dribbelpas ben ik nu langere passen gaan maken waarbij ik ook steeds als ware doorveer en zo de nieuwe pas 'in spring', volgen jullie mij nog? :+ In ieder geval, geen last van voeten en scheenbenen en een voldaan gevoel. Over 2 dagen gaat les 2 nog eens aan en wanneer ik dan niet benauwd ben aan het einde, gaat eindelijk les 3.

Klinkt wel heel stom als ik lees dat jullie bijna allemaal al boven de 7e les zitten, maar toch ben ik stiekem trots op mij zelf. :D

Ik ben ook bij les 2 van Renate :D. Door een pijnlijke knie en vakantie schiet het nog niet zo op. Gisteren les twee gelopen en die ging echt goed, lekker zonnetje en goede loopmuziek!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:42

Gisteren lekker gevlogen aan het strand, nu spierpijn. :+
Ik kan beter gaan vliegen als hardlopen, hardlopen krijg ik geen spierpijn van.
Donderdag trouwens 3x 5 minuten gelopen met 5% helling.
Echt leuk iets wat moeite kost, vlak lopen heb ik nooit moeite mee gehad.

Tot nu toe nog steeds geen blessures gehad aan mijn knieen of schenen, zelfs niet een beetje! *\o/*

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:09

Yv_ : Ik had vooral last van mijn rug en nek. Rugklachten verdwenen vanzelf, maar de nekklachten niet.
Ben daarvoor ook bij de huisarts geweest, die heeft eigenlijk alleen maar diclofenac meegegeven, en zei me dat ik nog een paar dagen moest afwachten.
Dat heb ik gedaan, maar het werd niet beter dus heb ik een afspraak gemaakt bij de fysio waar ik dus afgelopen Donderdag terrecht kon.
Het zit enorm vast, ze heeft gemasseerd maar AUW dat deed echt pijn!!!! Dag erna ook veel pijn gehad ( vrijdag dus ), vandaag gaat het redelijk.
Alleen later op de dag wel weer flinke hoofdpijn gehad.

Maar nu gaat het wel weer.
Wil dus zeer binnenkort wel weer starten met lopen :j

Vervelend van je enkel trouwens !!
Pas op jezelf hoor!

moonfish13 : Gelukkig maar !!!
Helling lopen doe ik eigenlijk nooit, ik loop buiten en kom ze nooit tegen haha!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:54

Mag ik me hier ook melden? :D

Mijn conditie is veeeeeeeel te slecht, en mijn gewicht is gewoon te zwaar op het moment. Veel te zwaar om eerlijk te zijn.
Ik heb snel last van mijn knieen, omdat mijn knieband snel overbelast raakt.
Gister begonnen met een vriendin. Rennen/lopen afwisselen en in totaal 4,2 km gedaan. Behalve mijn uberslechte conditie nergens last van gehad. Vandaag mega spierpijn := maar toch doorgebikkeld en vanavond nog ff bijna 3 gedaan in mijn uppie..

Nu voel ik toch wel een beetje steken in mijn linker knie, dus toch maar ff rustig aan.
Heb inmiddels ook het start2run (belg) gevonden, en misschien moet ik dat dinsdag of woensdag maar eens proberen. Al weet ik niet of ik die 1e les ga halen hoor := heb hem net geluisterd, maar vind hem best nog pittig :o

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 00:02

Ik ga denk ik ook beginnen met hardlopen :) Vakantie en veel tijd over. Dat is dus veel bankhangen terwijl ik het beste in mijn vel zit als ik gewoon lekker actief ben.

Beginnen is altijd het moeilijkst!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:48

Pff ik kan me er inderdaad niet toe zetten om vandaag te beginnen. Het weer is niet erg uitnodigend en de gedachte dat ik volgende week vrijdag alweer een pauze moet inlassen (ga op vakantie naar Rovinj, Kroatie) is ook niet erg motiverend. Hmm, maar anders heb ik weer zo'n hele lange stop ertussen van denk ik wel bijna langer dan een maand. Wie geeft me een schop onder me kont? Haha.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:55

Ik ben niet de aangewezen persoon want ik krijg mezelf ook niet naar buiten :') Het waait knoert hard, de bak is moerassig dus rijden zit er ook niet in. =

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:58

Ik heb vorige week ook niet zo vaak gelopen als ik zou willen ivm het slechte weer.
Heb me wel voorgenomen om vanavond toch maar weer te gaan, regen of geen regen!

Gewoon gaan Mara, handdoek bij de deur waar je binnen komt en lopen.
In de regen lopen is vaak ook wel heel lekker, ik raak niet zo oververhit :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:29

Tuurlijk Danieke :), welkom!

Wat zijn die lessen van Renate precies? Beetje dezelfde opbouw als van Evy, of totaal anders? Wel fijn dat er iig met wat mdernere muziek gewerkt wordt :') !

Ben je geschept terwijl je zelf ook in de auto zat, Sunshine? Serieus? Werd je niet meteen door de dokter naar het ziekenhuis gestuurd voor foto's of een scan van je hoofd?
Sterkte en succes!

Ik heb gister een stukje gelopen, van het kleine rondje van ongeveer 4.5/5 km, heb ik denk ik 2.2 km gerend, achter elkaar in 1 stuk. Daarna kwam ik moeders tegen met de pup, dus zijn we samen verder gaan wandelen. Een klein stukje op zich voor mijn doen, maar mijn enkels voelen nu allebei heel vreemd. Niet echt pijn, maar raar. Het leek ook alsof ik ze niet normaal af kon rollen, heel apart. Denk toch dat ik maar weer een weekje rust ga houden, zucht..

Teelee: Is het wel verstandig om te gaan hardlopen met slechte kniebanden? Ik begreep dat juist op de knieen en enkels extra gewichtsbelasting komen tijdens het rennen..
Na hoeveel tijd of km's zijn jullie telkens gaan afwisselen? Succes met je knie!

Bailey_4ever: Hahaha dat is inderdaad zo! Maar geloof me.. Het gaat echt als een soort van verslaving voelen :=

_Mara_: Bukken ;)! Hoelang ga je op vakantie? Anders zou je bijv. 1 keertje per week ofzo een dagje vroeg je wekker kunnen zetten om te gaan lopen? Toen ik in ZA was begin van het jaar, hadden we vaak dat we niet sliepen, of pas ergens na het ontbijt bij het zwembad in slaap vielen. Maar tussen het hotel en het strand zat een weggetje, waar echt superveel hardlopers 's ochtends hun hardlooprondje deden en na een paar dagen had dat me zo gemotiveerd dat ik zelf ook wilde. Jammer dat de alcohol roet in het eten heeft gegooid :') , maar de motivatie was er toen op zich wel!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:06

Zo naar de sportschool, eens kijken hoe ver ik kom vandaag.
Gisteren een horloge met hartslagmeter gehaald.

Dingetje van 34 euro, met stopwatch calorieverbruik en weet ik wat nog meer.
Gewicht ed kan je allemaal invoeren, met zo'n borstband voor de hartslag.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:19

Mn schenen doen nog zoveel pijn dat ik maar wacht met lopen totdat ik goeie schoenen heb.
Dt is echt niet normaal, ik baal wel onwijs :(

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:21

M'n hardloopvriendinnetje stuurt me net een link door, misschien handig voor de mensen hier die ook met ene paar dingetjes lopen... www.voorkomblessures.nl

Ben benieuwd Moonfish!

Balen Bo :(! Wanneer ga je die meting laten doen? Wanneer is je tweede test bij de politie eigenlijk?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:23

Geen idee nog, ik ga samen met mn vader dus wanneer hij kan.

2e tesdag is morgen :D ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:25

Als die mensen met zere benen hier. :=
Echt balen lijkt me dat, daarom ben ik nu ook zo voorzichtig. :o

Ik ben ook benieuwd Yv, het is natuurlijk nutteloos een hartslagmeter maargoed.
Het is een leuk hebbedingetje, en aangezien ik 5 keer per week naar de sportschool ga mag het. :Y)

Succes Zack!
Buurjongen heeft het ook geprobeert bij de politie, op het allerlaatste station toch nog gestrandt. :(:)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:34

5 dagen per week, respect hoor!
Ik baal wel ontzettend dat ik nu niet kan lopen maar ga geen risico nemen.

Weet je waarop hij gestrand is of niet?
Ben echt super zenuwachtig!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:45

Nou ik heb het gedaan hoor %) Was even vergeten hoe vreselijk het is de eerste keer lopen! Heel veel gelopen vandaag met tussendoor stukjes hardlopen, gewoon om even op te bouwen en dat was al behoorlijk pittig :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:21

Moondish, waarom nutteloos? Een hartslagmeter is juist goed om mee te trainen en om je resultaten te zien?! Al denk ik dat het inderdaad wel overbodig is om mee te nemen naar een sportschool, omdat je daar al ingebouwde sensoren in die apparaten hebt. Of bedoelde je dat niet?

Ja inderdaad, banketstaaf die benen. Nog banketstaaf is dat ik het niet van het hardlopen heb opgelopen, maar van een stomme valpartij uit de bus :(. Tot 2 keer toe nog wel: eerst keer was genezen, was weer lekker aan het lopen, het is 1 momentje glad en ik ga weer onderuit. Kan wel zeggen dat dat echt vertieft is! :(

Goed zo, Bailey! Hoeveel heb je gelopen?

Owww, succes Bo!!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:55

Inderdaad moonfish, waarom nutteloos? Als er 1 goede manier is om te trainen, is het wel aan de hand van je hartslag.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:58

En Mara, al geweest? Je teen doet nu toch geen zeer meer?

Ik ben net terug van 2 wkn vakantie en ik ben gewoon blijven lopen. In Oostenrijk tussen de boerderijen door gesjeesd, in Duitsland langs de rivier gesjouwd en in Belgie op het strand. Was heerlijk. Kan het iedereen aanraden. Gisteren weer thuis les 16 gelopen (een makkie vergeleken bij 15...pfff, ik strandde in de duinen met die 7 minuten). Moet zeggen dat ik een beetje moe wordt van de muziek van Evy. Heeft iemand hier ervaring met hardloopmuziek.com. Is het die 20 euro waard?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:04

Hey,

leuk om te lezen dat er nieuwe 'starters' zijn. Donderdag ga ik ook starten en heb er echt zin in!

Wie lopen er op gedownloade schema's zonder stemondersteuning en hoe bevallen die? Ik wil eigenlijk gewoon met een stopwatch gaan lopen aangezien ik graag met mijn eigen muziek loop. Balen dat er geen programma bestaat om je eigen muziek te combineren met het trainprogramma van die Evy.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:09

Ik heb ingebouwde sensoren inderdaad, maar dan moet je die apparaten vasthouden en dat doe ik dus niet.
Dus opzich is het wel nuttig, maar ik ga echt niet anders lopen van die hartslagmeter. :+

Vandaag hele rondje sportschool gedaan, hardlopen vijf keer 5 min hardgelopen met 5% helling.
Daarna gestopt voor ik me blessures op de hals haal.

Ik loop zonder schema Delphi, ik loop naar wat ik kan/kon met mijn rug.
Nu loop ik met helling, dus ik begin weer opnieuw en doe ik maar wat eigenlijk. :Y)
Ik vond het schema ook wel onwijs lang duren voor je resultaat had, ik heb dat geduld dus niet.
Ik loop wat ik kan lopen, en als het goed is is dat steeds een beetje meer. :D

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:20

Hoi, ik plaats hier ook even een berichtje want ik heb een vraag. Ik ben vandaag nog eens gaan joggen (België ;) ) en kreeg, terwijl ik dat normaal niet snel krijg, serieuze steken... Was links en rechts recht onder mijn borsten, rechts ging direct over als ik terug stapte, links bleef dan een tijdje steken. Begon ook telkens terug na een paar passen lopen, erg raar en vrij onbekend voor mij. Ik heb mezelf niet geforceerd oid, geademd als anders en liep even snel en lang als anders, was wel vrij kort na het eten, kan het daardoor zijn? Of iets anders?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:54

Yv_ : Ja, ik was de bestuurder.
ik reed op een 50km weg, en moest gaan remmen voor een verkeerslicht, ik moest alleen iets harder door remmen omdat mijn voorganger nogal hard op de rem ging staan.
Maar dat was verder geen probleem omdat ik voldoende afstand had, maar in mijn binnenspiegel kon ik zien dat de automobilist achter mij niet zag dat ik aan het remmen was, zag ze zo op mij afkomen.

Ik ben inderdaad niet naar het ziekenhuis gestuurd, de fysio wil het niet eens over een whiplash of dergelijke hebben omdat een whiplash een negatieve naam heeft gekregen, en dus spreken ze daar liever niet meer over ( aldus mijn fysio ).
Ik heb tot nu toe nog bijna iedere dag hoofdpijn na inspanning, soms zware hoofdpijn maar vaak is er een lichte hoofdpijn aanwezig dan.

Bedankt !

Over de hartslagmeter: ik loop wel altijd met een hartslagmeter, ik vind ze echt ideaal! :j

Almeetje: Als ik pas gegeten heb, wacht ik altijd 2 uur voordat ik ga lopen, doe ik dat niet kan ik er zeker van zijn dat ik enorme steken krijg.
Ik dacht eigenlijk dat het ook het beste was om min. 1.5u tot 2 uur te wachten na een maaltijd om te gaan lopen.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:45

Ok, dan ligt het waarschijnlijk toch gewoon daaraan :)