Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:34

alles dat geen poeder is, moet later weer een laagje poeder eroverheen gesmeten krijgen :j

Dus, eyeliners hebben oogschaduw nodig, creme blushes hebben poeder nodig, etc.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:39

mlc schreef:
Als je potlood gebruikt, moet je goed een eyeshadowbasis aanbrengen, dan potlood en dan met wat zwarte oogschaduw er nog overheen. Zo doe ik het altijd als ik te lui ben voor gel eyeliner want dat verpest ik heel snel en moet het weer opnieuw. :P

Heee dat ga ik morgen eens proberen, die basis er onder :)[/quote]
moet je wel uitkijken dat het niet in je wimpers komt, dat overkomt mij nog wel eens. :P dan heb je beige (of welke kleur je base dan ook heeft) wimpers :P en de oogschaduw erover kan ik ook echt aanraden[/quote]

Maar je doet er toch mascara overheen? dan zie je dat toch ook niet meer? Ik breng mijn base trouwens niet zo dicht aan bij mijn wimpers, gewoon op mijn ooglid en dan verspreiden met mijn vinger. Dan oogschaduw, dan eyeliner en dan mascara. Dat werkt bij mij prima.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:40

Aan de bovenkant van je wimpers breng je toch geen mascara aan, misschien bedoelt ze dat?

Ga dat van die oogpotlood + oogschaduw maar eens proberen dan...

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:43

Mijn mascara kleurt de bovenkant van mijn wimpers niet, al helemaal niet bij de wortel. :P
En ik doe het just wel dicht bij mijn wimpers, anders gaan het bij mij sneller weg. En mijn base is redelijk beige met glitters dus als ik het over mijn hele ooglid smeer, zie je dat :P (als ik alleen even snel een lijntje boven en onder m'n oog wil) Als ik gewoon met oogschaduw doe, dan doe ik het idd ook niet zo dicht op mijn wimperrand. ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 00:43

Hmm, ik smeer het toch echt wel precies tot aan m'n wimperrand en mascara gaat ook zo dicht mogelijk tot op de huid. Anders krijg je van die rare 'gaps' :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 01:07

Hey, leuk topic, ik ga morgen eens ff lekker lezen!
!

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:27

Ha wat een goed topic dit, ik heb de afgelopen dagen de 50 pagina´s gelezen en goede tips opgedaan. Ben ook makeup gek, maar weet dan weer niet hoe het goed te gebruiken. Primer om uitlopen van ogenschaduw te voorkomen, had iemand mij dit 10 jaar geleden kunnen vertellen....

Btw sorry ik trek de gemiddelde leeftijd vast naar boven :o

Ik blijf volgen, wat is bokt toch een fijn medium om er achter te komen dat je niet de nige bent met een aparte ´hobby´

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:41

phormicola schreef:
alles dat geen poeder is, moet later weer een laagje poeder eroverheen gesmeten krijgen :j

waarom heb ik dan een te dure glans eyeliner gekocht :\ Daar komt echt geen poeder op hoor!

Het gaat uiteindelijk toch om de entree, dan is iedereen nog nuchter. Dat je een uur later met 1 nepwimper en wat overgeefsel op je jurk staat te housen, onthoudt niemand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:07

Nou hoe veel ik op heb, dat onthoud ik op zich nog best wel. Als dingen echt indruk op mij maken dan kan ik er de hele avond (/nacht) over door gaan. :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:51

Ben best benieuwd trouwens, wie er hier nepwimpers gebruiken.
Had een paar van essence gehaald, maar ik zie er uit als een euhh trotoir prostitué.... :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:17

Ik gebruik ze heel afentoe. Die van de H&M zijn fijne beginnerswimpers :)

MarcoBorsato schreef:
phormicola schreef:

waarom heb ik dan een te dure glans eyeliner gekocht :\ Daar komt echt geen poeder op hoor!

Het gaat uiteindelijk toch om de entree, dan is iedereen nog nuchter. Dat je een uur later met 1 nepwimper en wat overgeefsel op je jurk staat te housen, onthoudt niemand!

Duh, waar heb je dat glansje anders voor? :') Maar in het algemeen verschuift en glijdt al die vloeibare oliebol gewoon minder als je er poeder overheen doet.
Cleo12 schreef:
Ha wat een goed topic dit, ik heb de afgelopen dagen de 50 pagina´s gelezen en goede tips opgedaan. Ben ook makeup gek, maar weet dan weer niet hoe het goed te gebruiken. Primer om uitlopen van ogenschaduw te voorkomen, had iemand mij dit 10 jaar geleden kunnen vertellen....

Btw sorry ik trek de gemiddelde leeftijd vast naar boven :o

Ik blijf volgen, wat is bokt toch een fijn medium om er achter te komen dat je niet de nige bent met een aparte ´hobby´

Welkom, het topic is een beetje dood, maar je mag het nieuw leven inblazen :D

Ik heb m'n neutral pallette binnen en vandaag heb ik een mooie champagnekleurige ooglook gemaakt met knalroze lippen :)) Ik ben ook helemaal into bruine mascara en oogpotlood de laatste week :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:26

Foto? Klinkt tof!
Wat is trouwens een goede kleur lippenstift als je bruin haar hebt, maar lichte ogen en een vrij kleine mond? Ik vind lippenstift zo tof maar heb geen idee wat er goed bij me past. :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:28

Heb je een smalle mond of dunne lippen, of allebei?

Bij dunne lippen vooral lichte, transparante kleuren gebruiken. Hoe donkerder de lipstick, hoe dunner de lippen lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:34

Ik heb een smalle mond, geen hele dunne lippen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:39

phormicola schreef:

Bij dunne lippen vooral lichte, transparante kleuren gebruiken. Hoe donkerder de lipstick, hoe dunner de lippen lijken.

vind ik juist omgekeerd :') Als je een beetje nude-kleurig gebruikt, lijken ze nog kleiner omdat het ' wegvalt ' in de rest van je gezicht :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:42

Ik gebruikte in Londen nepwimpers. Ik vond mezelf een beetje op miss piggy lijken :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:28

Hahahaha wat een vergelijking!

Zal ff een foto van mezelf uploaden van 2 weken terug met stappen.
Gebruik nooit zo heel veel bij gebrek aan kunnen en durf.
Hier was ik voor mijn doen al wild geweest met eyeliner :+
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:31

vind dat je het heel netjes aangebracht hebt anders :j .....
Meer eyeliner was sowieso niet echt mooi geweest denk ik, als je geen oogschaduw draagt.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:20

Ik had Elf 2 dagen later binnen! De kwasten zijn erg zacht :) oogschaduwpaletjes vind ik beter dan de Bourjois oogschaduws die ik heb.. Lipsticks blijven ook erg lang zitten! Ben erg tevreden:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:32

Menino schreef:
phormicola schreef:

vind ik juist omgekeerd :') Als je een beetje nude-kleurig gebruikt, lijken ze nog kleiner omdat het ' wegvalt ' in de rest van je gezicht :P

Nude is iets anders dan 'licht en transparant' ;)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:05

Wie heeft er tips voor vanavond, ik ga stappen en wil wat anders!
Heb nu nog ff tijd om te test-draaien :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:12

wat is je normale make-up? Anders is t moeilijk wat anders te bedenken :)
edit: Ik zie dat de foto eerder op de pagina van jou was :) Misschien iets met bruine/gouden oogschaduw? Denk dat dat heel mooi bij je kan staan

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:27

Misschien een smokey look?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:58

Tsjah, wat heb je allemaal aan kleurtjes enzo? Ik experimenteer zoveel! Ik heb zo'n Wet n Wild palette (Mascha van Beautygloss heeft er toevallig vandaag een tutorial over gemaakt :P), waarbij ik een witte kleur op mijn oogleden had, aan de buitenkanten donker blauw en in mijn ooghoeken groen. Was heel heftig, maar wel erg mooi! Maar zo heb ik ook is een keer rood van buiten naar binnen over laten lopen.. Rood - Oranje -Geel. Ook heftig, maar ook leuk :)
Ik probeer veel rare en heftige combinaties uit. Ik werk in een restaurant en daar krijg ik vaak complimenten van collega's en gasten :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 05:37

Zo!
Was geslaagd, zal morgen ff foto's plaatsen van wat t was geworden :)
Eerst pitten ;)