Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:43

Straks weet jij er nog meer vanaf dan je ouders }>
Graag gedaan en alvast succes met oefenen!!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 17:54

108078 schreef:
Wat leuk al die reacties! Daar ben ik erg blij mee.
Dat zijn zeker geen lichte klachten. Het laseren is dan voor de bloedinkjes? Alles nu wel weer in orde?

Hij schommelt zeker veel heen en weer, niet door het eten maar door andere dingen.
Daardoor schrik ik een beetje als je binnen een paar uur dikke hyper ( 20+ ) naar een hypo ( 2.1 laatst ) gaat...
Mijn broertje is nu 10 jaar.

tootje71, waarvoor zou je geopereerd moeten worden?

Bij mij kwam het doordat er meer bloed in mijn lijf stroomde ivm de zwangerschap en er meer druk op de aderen in mijn ogen stond en toen stonden de slechte adertjes op knappen die zijn weggelaserd..

Ik heb al bijna anderhalf jaar last van mijn schouder er is altijd gedacht dat het de slijmbeurs was maar het blijkt nu een beknelling te zijn waarvan de pees is beschadigd.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:18

HOOOOI!!
Afbeelding
Namens Alexia!
ga straks bijlezen! maar wou mijn mooie meisje even showen ;) :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:31

Hoi Valeria, gaat alles goed met jullie alle twee???
Wat is ze leeeuuuuuuk..... :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 10:56

Wat een snoepie ! :D , gaat alles verder goed ?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:22

108078 schreef:
Ja dat is zeker belangerijk. Onwijs veel steun en informatie krijgen we vanuit het ziekenhuis. Nog niks negatiefs gehad. Bij de huisarts is het een ander verhaal geweest. Het is omdat mijn ouders de symptonen hadden opgezocht op het internet en het dus zo hadden voorgesteld aan de arts wat het zou kunnen zijn, maar anders waren we er wel heeeeeel laat achter gekomen.
Hij viel tijdens het lopen soms gewoon om, en zelfs de MC donals weigerde hij te eten...

Hij prikt met pen. Pomp vond hij onhandig. Misschien wil hij het later proberen.
De eerste dag dat we erachter kwamen dat hij het had, heeft hij zichzelf meteen geprikt.
Dat doe ik hem niet na. Ik moet ook weleens oefenen op mijn vader ( geen insuline natuurlijk) maar ik tril altijd onwijs. Of een naald uit de pen draaien is ook heel moeilijk, ik blijf trillen. Toch wil ik het wel kunnen, ik vind het belangerijk dat ik het zelf ook kan. Iemand misschien tips? :)

Hebben julie een naalden container? Daar zitten gaatjes in voor verschillende naalden die kan je er dan inzetten en dan kan je hem er zo afdraaien.

108078

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:34

Ik zal even kijken, bedankt voor de tip! :)

Ik ga het toch denk zo vaak mogenlijk proberen om het gewoon te doen met het dopje ( afdraaien ).
Dan maar even shaken, het moet toch een keer routine worden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:51

Rustig aan oefenen, niets overhaasts doen!!

Het is niet echt gelukt om een goede foto te maken... Maar nogmaals, als je er een wilt proberen, wil ik er altijd een opsturen!

Afbeelding

De bovenste plastic kapje haal je er af. Dan zie je niets van de naald. Een plastic dingetje moet je dan een beetje indrukken op de huid (kan nooit te diep!) en dan ben je klaar.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:43

108078 shake je zo ookals je naaldje eraf haalt?

ik heb zelf nu de pomp terwijl ik echt er niet aan wilde..
maar ik heb bewust gekozen voor omnipod omdat ik geen slangetjes wilde ezo (ook niet handig met wilde concerten waar ik fotografeer..

en moet zegge valt me echt mee!

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:08

Kentaro schreef:
Rustig aan oefenen, niets overhaasts doen!!

Het is niet echt gelukt om een goede foto te maken... Maar nogmaals, als je er een wilt proberen, wil ik er altijd een opsturen!

De bovenste plastic kapje haal je er af. Dan zie je niets van de naald. Een plastic dingetje moet je dan een beetje indrukken op de huid (kan nooit te diep!) en dan ben je klaar.

Ik zie het. Toch denk ik niet dat ik met iets anders aan moet komen bij mijn broertje, mijn ouders hebben ook liever dat ik het oefen zoals wij het 'normaal' doen. Nouja eerst de sinaasappeltjes maar gebruiken als slachtoffer. Ik zei het tegen mijn broertje van de sinaasappels, meld hij me even dat ik dan geen huidplooi kan pakken, dus dat ik het beter op een spons dan oefenen. Wat een slim ventje :D

Toch heel erg bedankt voor het aanbod! :j

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:14

irritantje schreef:
108078 shake je zo ookals je naaldje eraf haalt?

ik heb zelf nu de pomp terwijl ik echt er niet aan wilde..
maar ik heb bewust gekozen voor omnipod omdat ik geen slangetjes wilde ezo (ook niet handig met wilde concerten waar ik fotografeer..

en moet zegge valt me echt mee!

Wij hebben ook een meisje gezien met dezelde leeftijd als mijn broertje die ook een pompje had, en op dat moment vond hij het zelf te veel moeite. Later hebben we informatie vanuit het ziekenhuis opgevraagd over het pompje, maar zelf wou hij hem nog niet. Hij denkt er over na.

Ik tril inderdaad als ik het naaldje eraf/erop moet draaien. Echt heel vervelend, ik stel me gewoon onwijs aan als je vergelijkt wat mijn broertje prikt op een dag. Dat word even oefenen :)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:25

Hey meiden met mij gaat het langzaam aan de goede kant weer op heb wel om de haverklap last van een borstontsteking,
mijn mooie dochter doet het super!het is een heerlijk en zoet kindje huilt alleen als ze honger heeft of een vieze luier heeft en snachts wordt ze maar 1x wakker.

hoe gaat het met jullie?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:02

Valeria, hoe gaat het nu met de borstontstekingen??

Tootje, hoe gaat het met je schouder?

108078, heb je al een beetje kunnen oefenen met spuiten en zo ja hoe gaat dat nu??

Lovebonny, hoe gaat het met jullie kleintje?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 09:46

Hier gaat het niet best , erg pijnlijke schouder, ben nu wel bij de fysio in het ziekenhuis en over 3 weken naar de orthopeed dus dan pas hoor ik meer nog even aan de pijnstillers dus.

Hoe is het met de anderen ??

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:25

Nog 3 weken aan de pijnstillers... lekker dan.

Ik heb net voor het eerst een sponsslachtoffer gehad. Met mijn broertje als coach. En die vond dat ik het erg goed deed! bij de 3e x trilde ik helemaal niet meer, en mijn broertje vond hem foutloos. Er zit dus verbetering in :) Binnenkort weer mijn vader als slachtoffer (die staat erop ), en daarna het eens op mezelf proberen...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:57

Wat balen zeg Tootje!! Hoop écht dat er gauw iets op gevonden wordt!

108078, wat goed joh!! ik vind het nog steeds super dat je dat voor je broertje wilt doen :j
Fijn dat het steeds beter gaat! het slimst is om het daarna ook bij te houden! Als je het dan langere tijd weer niet gedaan hebt, is de drempel weer hoger!

Met mij gaat het prima. Die krampen in m'n kuiten werd ik echt niet goed van. Ben bij de vaatchirurg geweest en heb daar ook een duplex gehad. Het bloed stroomt prima! *\o/*
Nu ben ik sinds afgelopen woensdag (in overleg met m'n internist) gestopt met m'n medicijn voor cholestrol. Bij de apotheek gaven ze aan dat het zo'n 2 weken kon duren eer je verschil ging merken. Heb nu al het idee dat de spanning iéts minder is!!!!! Als het dit ook echt is, gaan we na 2 weken kijken of het met mindere dosis lukt of een ander soort.
Ik slikte al 1 visolie capsule per dag en ben er sinds woensdag 2 per dag gaan slikken. Mij benieuwen hoe de waardes over ongeveer 3 maanden zijn!! (moet ik laten prikken voor internist) Zou helemaal super zijn als ik het zo kon redden en niet meer van die rotzooi hoeft te gaan slikken!!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:04

Kentaro: hoop voor je dat je van die rommel af bent dan :j
wel fijn dat je bloed goed stroomt!

Ik zit eraan te denken om een nieuwe meter te bestellen
http://shop.boerenmedical.com/t2Product ... t_id=10051
en dan deze. Heeft iemand hier er ervaring mee en weet of die wel of niet fijn is?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:41

Tootje ik hoop voor je dat je al wel iets beter ben, pijn is K!
Kentaro, goed joh hoop dat je t door kan zettten op deze manier.
en 10nogwattes :D applaus voor jezelf. Knap hoor! en wat een lieve vader heb jij!!! Op naar het "echte" werk. +:)+

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 08:34

Hier een update(tje) sinds ik bij de nieuwe fysio ben gaat het al een stuk beter althans ik merk dat ze op de goede plek werken.

Ik moet daar veel oefeningen op apparaten doen en hij maakt mijn schouderblad (die zit vast) ook steeds los is pijnlijk maar ik merk de dagen erna dat de pijn afneemt..

Vannacht zowaar goed geslapen en zelfs op de zere schouder gelegen, ( heb alleen last van buikloop dus moest er drie keer uit)..
Maar goed ik moet zeggen het wordt niet slechter..haha nu de suikers nog..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:13

Kijk daar heb je dus wat aan. Hopenlijk snel van de pijn af en valt het achteraf allemaal mee en hoef je geen operatie. Allemaal door zo;n megatrut... grrrrr

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:04

suikermeisje schreef:

en dan deze. Heeft iemand hier er ervaring mee en weet of die wel of niet fijn is?

ja ik heb m, vind hem super

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:15

tootje, wat fijn dat het (eindelijk) beter gaat!!!
Keep up the good work! :D
Als je van de pijn/ontstekkingen af bent, zal dat ook alleen maar positiever zijn voor je suikers!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:55

Carolinef schreef:
suikermeisje schreef:

ja ik heb m, vind hem super

heb hem ook sinds ergens deze week, en hij is inderdaad echt super!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:56

tootje inderdaad fijn zag dat het eindelijk wat beter gaat!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:36

ik heb vanmiddag afspraak in het ziekenhuis maar zie er zoo tegen op... =(