[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:23

ow dat is wel balen :oo

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:25

Week 1 is prima gegaan en ben 1 kg kwijt.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 12:27

Wat goed Wuis!! :))

Ik moet snel een nieuwe weegschaal kopen, kan me nu niet wegen :\ Misschien vanavond even bij mijn vriend thuis..

Mijn dag voor vandaag:
O: 1 gekookt eitje, 1 volkoren boterham met 40+ kaas, 2 glazen melk (had dorst :Y) )
T: 1 kiwi, 1 glas water
L: 2 volkoren boterhammen met runderrookvlees, 1 glas melk
T: 1 plak ontbijtkoek, 1 glas thee
A: Eén partje snijboontjes, 1 kleine rundergehaktbal, (zoekt nog andere groente erbij), magere yoghurt.
T: nog geen idee

Vandaag weer geen les. Wat wel veeeeeel leren betekend. Verder wilde ik vanavond nog even gaan zwemmen :) Lekker baantjes trekken.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:27

Netjes hoor!!

Ik heb ook veel meer energie! Hebben jullie dat ook?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 12:28

Karenenditty schreef:
Goedemorgen, bij deze meld ik me weer present, ik had even geen internet:)
ik weeg nu 71,6 en heb 2 bruine boterhammen op, 3 bakken thee, ga straks aan de appels en weer brood, maar barst vd honger....

help?
ik moet ook nog alles bijlezen....
Op welke tijdstippen heb je gegeten? Misschien kan dit te maken hebben met het hongergevoel wat je nu hebt?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:29

Jaime_ schreef:
Dat vind ik dus een hele lastige.. ik werk vanaf half 11 vanavond en ben dan rond 7 u a half 8 thuis. Ik heb dan dus zeker een werkdag van ca 8 uur. Dus eigenlijk te vergelijken met iemand die overdag een 9 tot 5 baan heeft.. het is niet gezond om op een hele werkdag alleen te leven van een tussendoortje, dus dan zal dat in mijn nachtdienst hetzelfde zijn..

Dat is idd lastig! Ik draai ook onregelmatig maar slaapdiensten, wij mogen dus een paar uur tukken (werk dan van 15.30 - 9.00/12.00, werk in de jeugdzorg)
Kan me voorstellen dat je niet een hele dienst zonder iets te eten kan, misschien kan je kijken voor bijv. van die luchtige crackers van Cracotte, zit niet veel in maar is wel even lekker op je maag :j Plakje 30+ kaas of lekker Slankie smeerkaas (of bedenk het) erop en smullen maar :9 En fruit kun je ook tussendoor eten, of een paar soepstengels, bakje salade ofzo.. iets lichts :j

Hey Linds, jij ook in dit topic?? :P

Hele pagina over patat :P Ik ben niet zo patatterig, maar heb vorige week voor ik écht aan de slag ging met vriendinnetje nog één keer MacDonalds genoten :o

SanneVD, die tomaat-basillicum kaas 30+ had ik ook zien liggen vandaag, is die lekker??? Heb nu gekozen voor dezelfde alleen dan de mosterd-kaas variant :9

Over het aantal kilo's :o
Ik ben sinds 1 aug. 2009 zo'n 15 kg aangekomen.. Heb toen een periode gehad van botbreuk op botbreuk en operatie op operatie (tot 30 dec 2009 precies) en toen ik een beetje op ging krabbelen en ging revalideren waarbij ik ook weer met mijn geliefde paard aan de slag kon ging er van alles mis en uiteindelijk is hij in april ingeslapen.. ik ben echt een emotie-eter en toen is het helemaal mis gegaan :o Heb toen (te snel) een andere merrie gekocht, superleuk dier, maar ook een huis gekocht.. afijn, toen kwamen de financiele issues (t is belachelijk duur om hier je paard te stallen) en heb ik besloten om haar te verkopen. Ze is goed terecht gekomen (toevallig bij een bokker) en vanaf dat moment kreeg ik weer rust over mijn lijf. We hebben haar 16 dec weggebracht, toen moest ik even tot mezelf komen en op dit moment zit ik goed in mijn vel :j Voor ik zoveel brak wilde ik eigenlijk nog zo'n 10-15 kg kwijt en nu is er inmiddels dus zo'n 15 kg bijgekomen :o

Dat betekent dat mijn doel staat op -30 kg :o
Ik wil mijn gewicht (nog) niet hier neerzetten, maar het is echt veel teveel en voel me ook lichamelijk niet lekker in mijn vel :n (tussen mijn oren dus wel gelukkig)

Als ik zo lees van 'Help wij eten pizza vanavond of help patat' ben ik toch superblij dat ik een eigen huisje heb en dus zelf voor het kiezen wat ik in huis haal en wat niet :D Vrienlief zit bij defensie en is alleen t weekend thuis, dan eten we ook gezond maar iets uitgebreider :P

MMMaaike, ik had vandaag die Activia mango/vezels in mijn handen.. stond te twijfelen, is die lekker??? :D

Zo, mijn bijleesactie tot dusver :P

Mijn dag vandaag begon om 7.30 uur met een uur zwemmen. Vorige week mee begonnen, bevalt goed :D

O: Quaker balans naturel cruesli + halfvolle melk, glas vers geperste jus met daardoorheen 1 grapefruit.
T: Appel
L: 2 donkerbruine boterhammen (zonnebloempitjes :9 ) met rosbief en 30+ kaas, glas crystal clear
T: Cracotte volkorencracker met slankie smeerkaas komijn, crystal clear
A: Restje zuurkoolstampot van gisteren, ga ik lekker opbakken (zonder olie/boter) en een rundervinkje erbij. Toetje heb ik gehaald, 0%vet vruchtenjoghurt.. ben niet gek op toetjes, maar zuivel is wel heel goed dus moet van mezelf :o crystal clear
T: Druifjes en/of 1 plakje ontbijtkoek, crystal clear

En ja, ik ben gek van crystal clear, zit niets in en water vind ik niet zo lekker :o

Sporten.. ga morgenmiddag bij sportschool langs, neem een abbo voor 2x per week sporten. Omdat deze sportschool boven het zwembad zit mag ik bij een abbo van 2x sporten ook 2x gratis zwemmen. Wil dus per week 2x sporten en minimaal 1x zwemmen, als m'n diensten (onregelmatig) het toelaten 2x zemmen :)

Ow enne, aangezien ik vrijdag ben begonnen en vanaf vandaag 'streng' doe ik pas vanaf volgende week maandag mee met het weegmoment :)

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:36

wk 1 heb ik als "overgangsweek" gebruikt! :D Ik heb dus erg veel gesmokkeld maar ben tes te meer gemotiveerd om vanaf nu ECHT te beginnen. Vanochtend al het lekkers bij de koffie afgeslagen en ze betsellen pizza als lunch, ook afgeslagen! Trots op mezelf ;-)

Mijn eten voor vandaag:

s. yoghurt met manderijntje
m. Risotto met kip en verse groente, yoghurtje.
a. Tomatensap met wat komkommer en kaasblokjes.
Laatst bijgewerkt door muc op 10-01-11 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 12:37

Patriciavt schreef:
SanneVD, die tomaat-basillicum kaas 30+ had ik ook zien liggen vandaag, is die lekker??? Heb nu gekozen voor dezelfde alleen dan de mosterd-kaas variant :9
Oeh die kaas klinkt goed!! Welk merk is dat? :o

Patriciavt schreef:
Over het aantal kilo's :o
Ik ben sinds 1 aug. 2009 zo'n 15 kg aangekomen.. Heb toen een periode gehad van botbreuk op botbreuk en operatie op operatie (tot 30 dec 2009 precies) en toen ik een beetje op ging krabbelen en ging revalideren waarbij ik ook weer met mijn geliefde paard aan de slag kon ging er van alles mis en uiteindelijk is hij in april ingeslapen.. ik ben echt een emotie-eter en toen is het helemaal mis gegaan :o Heb toen (te snel) een andere merrie gekocht, superleuk dier, maar ook een huis gekocht.. afijn, toen kwamen de financiele issues (t is belachelijk duur om hier je paard te stallen) en heb ik besloten om haar te verkopen. Ze is goed terecht gekomen (toevallig bij een bokker) en vanaf dat moment kreeg ik weer rust over mijn lijf. We hebben haar 16 dec weggebracht, toen moest ik even tot mezelf komen en op dit moment zit ik goed in mijn vel :j Voor ik zoveel brak wilde ik eigenlijk nog zo'n 10-15 kg kwijt en nu is er inmiddels dus zo'n 15 kg bijgekomen :o

Dat betekent dat mijn doel staat op -30 kg :o
Ik wil mijn gewicht (nog) niet hier neerzetten, maar het is echt veel teveel en voel me ook lichamelijk niet lekker in mijn vel :n (tussen mijn oren dus wel gelukkig)
Zo meis, dat is een heel verhaal :(:) Jeetje zeg :\ Ergens kan ik me wel voorstellen dat je in die rottige tijd eerder bent aangekomen, i.p.v. afgevallen. Vaak ga je toch meer snoepen e.d. als troost.

Patriciavt schreef:
Als ik zo lees van 'Help wij eten pizza vanavond of help patat' ben ik toch superblij dat ik een eigen huisje heb en dus zelf voor het kiezen wat ik in huis haal en wat niet :D Vrienlief zit bij defensie en is alleen t weekend thuis, dan eten we ook gezond maar iets uitgebreider :P
Oh anders ik wel! :D Helemaal mee eens dus ;)

Patriciavt schreef:
Mijn dag vandaag begon om 7.30 uur met een uur zwemmen. Vorige week mee begonnen, bevalt goed :D
Wauw lekker vroeg fanatiek zeg!! :wow: Netjes!!

Goeie bijleesactie trouwens. Heb je bericht even 'verknipt' om erop te reageren ;)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:39

Net even gewogen, ben 1,3kg kwijt *\o/*

En ik heb spierpijn :oo gisteren voor het eerst in 5/6 weken weer gevoetbald :))

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:43

Sabine, dat is kaas van Milner :j Die hebben echt hele lekkere variaties van 30+! Sowiezo vind ik komijnenkaas erg lekker!
Slankie smeerkaas heeft ook echt heel erg lekkere smaken :j

En idd, rottige periode gehad maar nu op dit moment gaat het heel erg goed :) Ben ontzettend gelukkig, we hebben een super leuk huisje en ik heb een leuke baan :) De paarden mis ik eigenlijk niet :o Het heeft zoveel impact op me gemaakt de hele situatie met mijn 1e paard, dat ik het plezier een beetje verloren ben.. wie weet ooit :D

Joonsel spierpijn :(:)
Moet je eerlijk zeggen dat ik ook wel wat voel nu na mijn zwem-actie van vanmorgen (binnenkant bovenbenen) :=

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 12:43

Yeah Joonsel zit je ook op voetbal? *D Wedstrijdje gehad of training?
Netjes zeg die 1,3kg!! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:51

Ik ben mijn smeerkaas vergeten. ;(

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:52

Sabin_e schreef:
Yeah Joonsel zit je ook op voetbal? *D Wedstrijdje gehad of training?
Netjes zeg die 1,3kg!! :j

Ja al best lang :)) Speel ondertussen bij ons damesteam en train 2x per week het meidenteam!
Gisteren was een oefenwedstrijd! 9-0 gewonnen dus voor mij niet zo boeiend (ben keeper). Heb 3 ballen gehad geloof ik :')

Ben wel blij met die 1,3kg! Afgelopen week toch niet heel goed gegeten..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:54

ai...
je maakt het steeds zwaarder voor jezelf wuis :(:)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:56

Wuis :(:)
Heb je niet de mogelijkheid een kuipje te halen in je pauze??

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:58

maar dan moet ze ook ergens een mes vandaan zien te toveren :))

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:01

Een vinger als mes gebruiken kan wel hoor.

marleen_usar

In tijden van af vood kan alles toch *D

marleen_usar

Sorry afval nood

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:05

Sterkte, Wuis!

Heb de moed verzameld om mn weegschaal op te duiken (broek gaat alweer iets makkelijker dicht :P )
Mn doel blijkt -10 kilo. Doe ik wel effe. Maakt niet uit dat ik gister nog een grote chocoletter van Sinterklaas kreeg :+ (Begint maar rap aan dag 2 van Fit-plan :x )

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:09

Bij mij op school (INHolland) hebben ze van die plastic mesjes :P Weet niet hoe dat bij Wuis op school is geregeld :)

Juut was je weegschaal positief?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:12

Ik heb wel een mes. :j :D

Ja anders loop ik zo wel even naar de Jumbo, die zit hier vlakbij. :P Of misschien verkopen ze het hier op school ook wel, maar dan is 1 kuipje natuurlijk 80 euro. :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:16

bijna wel he :oo
vorig jaar haalde ik op school altijd een pistoletje brie...
€2,50 :oo
dat was de helft van wat ik toen verdiende in een uur :oo
afzetters :( :+

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:26

Zo iedereen is goed bezig! +:)+

Patriciavt: De activia Mango/Vezels is erg lekker.

Ik vind de aardbei, kersen en ananas ook erg lekker (let wel op de houdbaarheids datum! (De aardbeien is lang houdbaard, de ananas moet geloof ik binnen 5 dagen op!)

Heb nu ook de activa Cocos gehaald, maar die ga ik morgen ochtend proberen (ook lang houdbaar)

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:32

Heb me vanmorgen gewogen en ben 1,7 kilo kwijt! Terwijl ik nog best veel gesmokkeld heb deze week... Maarja, misschien moet ik dat diëten maar niet heel serieus nemen, zo gaat het dus ook prima!