Puisten deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:06

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:17

Laatst bijgewerkt door Elanor op 09-02-12 16:19, in het totaal 2 keer bewerkt

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:19

Haha even googlen misschien?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:20

Dat heb ik gedaan ja. :+

"Dit weekend stond er een artikel in NRC Handelsblad ('Tegen warme oorlellen' - Wim Köhler) dat fijntjes de mythe van de acht glazen onderuit haalt. Zo schijnen je nieren niet goed te werken als je warme oorlellen hebt. De oplossing? Meer water drinken. Wallen onder je ogen? Meer water drinken. Pukkels op je voorhoofd? Juist, meer water drinken. En zo zijn er nog tig water-fabels op internet te vinden."

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:23

Voor de mensen die zich mij nog kunnen herinneren, hierbij een update.

3 jaar geleden heb ik een spiraaltje laten plaatsen, waar ik voorheen nooit puisten had, zat ik ineens helemaal onder ( zoek op mijn posts en je ziet foto's) En ik wou even melden dat ik helemaal puistenvrij ben!
Een tip die bij mij geholpen heeft is naar de HA te gaan voor een verwijzing voor de SHS, ik heb ondanks advies hier in het topic altijd geweigerd naar de dermatoloog te gaan omdat ik absoluut geen agressieve producten wou gebruiken. WEL ging ik in het begin wekelijks naar de SHS om alles te laten uitreinigen en dit hielp gigantisch.
Tevens heb ik een tijd brandnetel en grote klis geslikt en gebruikt ik nog altijd producten van dermalogica.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:56

Wauw, prachtig huidje heb je weer!
Wat heb je van dat merk en waar haal je het vandaan? :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:03

Ik gebruik een hele lijst van dermalogica ;)

* precleanse
* dermal clay cleanser
* daily microfoliant
* multi active toner
* barrier repair
* intensive eye repair
* active moist (heb ik nu besteld)

Verder heb ik nog producten staan die ik af en toe gebruik:
* skin renewal booster
* clearing mattifier
* oil control lotion

Ik bestel dat via het buitenland :) scheelt tientallen euro's, want ja, dermalogica is DUUR.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:26

Jeetje, zoveel producten...
Daar geef je dan toch veel geld aan uit? Of doe je wel een tijd met die producten?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:21

Ik doe wel een tijd idd met deze producten. Maar evengoed kosten het handen vol geld, maar ik durf niet over te stappen omdat mijn huid alleen op deze producten goed reageerde toendertijd :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:14

Mijn huid is mwah.. Die ontsteking is inmiddels bijna weggetrokken, maar nu heb ik gister aan de andere kant van m'n voorhoofd eraan gezeten, zonder dat het nodig was.. Ik baal nu zo erg omdat het rood is en een beetje dik, ik hoop heel erg dat het morgen is weggetrokken en geen ontploffing ofzo word..

Morgen en misschien overmorgen ga ik naar de zonnebank en ik hoop dat dit gaat helpen. Maar dan moet m'n huid er wel een beetje normaal uitzien aangezien ik dan make-up loos met de bus moet haha. :P

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:37

Nou, ik ging vandaag shoppen en ben even binnen gelopen in de Body Shop.
Gezegd dat ik op zoek ben naar een dagcreme, maar dat het dus goed moet zijn voor mijn pukkels en dat ik ook al een zalfje gebruik. Mevrouw van de winkel raadde hun tea tree producten aan omdat tea tree een natuurlijke ontsmetter is en dus goed dus puistjes enzo. En dan zei ze dat het ook best is om eerst een washing te doen, dan toning en dan pas dagcreme. Kreeg er ook een hele uitleg bij en uiteindelijk heeft ze aangeboden om een demo te doen op m'n huid, maar daar heb ik even mee gewacht.
Ik vraag me af of dat niet teveel wordt voor m'n huidje?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:39

Katyatje schreef:
Nou, ik ging vandaag shoppen en ben even binnen gelopen in de Body Shop.
Gezegd dat ik op zoek ben naar een dagcreme, maar dat het dus goed moet zijn voor mijn pukkels en dat ik ook al een zalfje gebruik. Mevrouw van de winkel raadde hun tea tree producten aan omdat tea tree een natuurlijke ontsmetter is en dus goed dus puistjes enzo. En dan zei ze dat het ook best is om eerst een washing te doen, dan toning en dan pas dagcreme. Kreeg er ook een hele uitleg bij en uiteindelijk heeft ze aangeboden om een demo te doen op m'n huid, maar daar heb ik even mee gewacht.
Ik vraag me af of dat niet teveel wordt voor m'n huidje?

Je hebt daar ook mini pakketjes waar je het mee kan proberen. Kosten iets van 15 euro geloof ik. Als ik jou was zal ik wel oppassen dat je huid niet te veel uitdroogt, want dat had ik wel. Nu heb ik de aloë vera dag- en nachtcreme en zo werkt het prima bij mij.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:06

Spullen met tea tree hielpen bij mij niet. Half jaar gebruikt, maar ik kreeg er alleen maar meer puisten van had ik het idee.

Vandaag gekeken voor dat Daktarin, nergens gevonden helaas...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:42

Tea Tree vind ik opzich wel fijn spul :j voor mij werkt de dagcrème van Dr. Courtin waar Tea Tree inzit wel.
Pure Tea Tree werkt daarintegen minder goed dan sterilon, vind ikzelf.

Die ontsteking is zo goed als weg, maar nu is het rechts op m'n voorhoofd dus weer niet zo mooi haha, maar het ziet er wel schoon uit en zal vast snel helen, dat hoop ik dan. :)
Ga iig niet meer naar de zonnebank, daar baal ik wel van.. want dat werkt ook wel fijn tegen puistjes zo een keer in de zoveel tijd.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:58

Ik ga nu even lekker stomen, scrubben, alles schoonmaken en dan een zeewiermaskertje op doen en dan nog een hydraterend masker!

Moet ongesteld worden dus allemaal kleine rode bultjes, maar zolang het niet erger wordt.

Tea tree vind ik heerlijk spul, en het is nog natuurlijk ook!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:02

hmmm vroeger ,, tot zo'n 3 jaar terug,, was ik een soort van puistenkoningin :')
wat bij mij toen geholpen heeft, is dove cream oil...
gewoon 1 x per dag tijdens het douchen ff je gezicht ermee wassen ( is geen zeep, maar olie dus minder schadelijk )
in het begin word je huid wel drogig, maar went er vanzelf aan.
Ik was binnen een paar dagen helemaal puistvrij en dat ben ik nu nog steeds :)
Buiten dat kan je altijd nog proberen een recept voor de dianepil aan te vragen..
moet ook helpen tegen puistjes.

Vroeger had ik ook weleens last van die bulten zegmaar in mn lies.
Gek werd ik ervan.. en werd er zo gek van dat niks hielp ( biergist, allerlei dure middeltjes )
en toen bedacht ik me,, de oplossing staat voor mn neus..
hup heel goed soppen met dove cream oil.. en foetsie waren ze.

Ik ben nu echt al 3 jaar ofzo super tevreden met mijn huid! :)

Afbeelding Voor en na :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:16

Unoo succes!

Wauw nikilover jij hebt echt een mooie huid gekregen zeg! :oo fijn dat dove cream oil zo goed voor je geholpen heeft, maar ik kan me voorstellen dat het niet bij iedereen werkt.
Elke huid reageert natuurlijk overal anders op..

Helaas komt het bij mij gewoon door m'n puberteit etc, dus echt vanbinnen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:53

xAylie schreef:
Unoo succes!

Wauw nikilover jij hebt echt een mooie huid gekregen zeg! :oo fijn dat dove cream oil zo goed voor je geholpen heeft, maar ik kan me voorstellen dat het niet bij iedereen werkt.
Elke huid reageert natuurlijk overal anders op..

Helaas komt het bij mij gewoon door m'n puberteit etc, dus echt vanbinnen.

Dankje :)
Ja daar heb je ook zeker gelijk in...
maar het is het proberen waard.. ik vond het zoooo verschrikkelijk.. ik probeerde alles wat me voorgesteld werd.
3 jaar geleden was ik 14 en ik kreeg ze ook echt in mn puberteit.
was echt een hel voor mij :+ puistjes, heupen... voelde me echt niet meer thuis in mn lichaam.
Nu ben ik veel zelfverzekerder, ik hoef me niet meer te verstoppen zeg maar voor een lelijke huid.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:11

Wow, ik had niet gedacht dat je huid weer zo mooi kan herstellen!
Echt super mooie huid zo te zien!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:17

ik had het zelf ook niet verwacht hoor..
ik was er zo ongelukkig en onzeker mee, en ik was echt bang dat het na die 100 middelen gewoon nooit weg zou gaan..
ook via de dokter van alles geprobeerd die was ook ten einde raad.

Maar, zo zie je maar, niet opgeven hoor!
Gewoon lekker proberen wat voor jou het beste werkt.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:10

Mooie huid heb je nu, nikilover!
Ik wou dat ik ook een middeltje vond dat m'n puisten op een paar dagen deed verdwijnen. Helaas helaas... Zie er op dit moment niet goed uit. Teveel pukkels rond mijn mond om goed te zijn. Langs de ene kant heb ik het gevoel dat het beter wordt, langs de andere kant helemaal niet. En maandag heb ik weer school en had gehoopt dat het tegen dan allemaal een beetje gekalmeerd zou zijn (en kalm zou blijven).

Unoo, het is net om het droge tegen te gaan dat ik op zoek ben naar goede dagcreme. :) Er waren inderdaad kleine pakketjes van 15 euro, misschien maar eens proberen.

Nu maar eens gaan slapen en hopen dat ik er morgen iets beter uitzie. Meestal is de roodheid 's morgens wel wat minder.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:11

:(:) Katyatje, vervelend..

Mijn huid ziet er wel rustig uit nu, straks bij het opmaken maar geen foundation alleen oogmake-up hahaha. Hopelijk knapt mijn huidje nog beter op en is het maandag allemaal weg. :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:28

Ga je helemaal niet meer naar de zonnebank gaan xAylie?

Ik heb nu toch maar foundation opgedaan. Je ziet het nog, maar gelukkig toch iets minder. Voel me er direct een stukje beter bij.
Ik vind trouwens dat ik er de laatste dagen echt raar uitzie. Ik lijk wel een spook, zo bleek... En dat in contrast met mijn altijd rode kaken (familietrekje). Misschien komt het door het vreemde licht met de sneeuw, haha. :P

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:35

Bleek?? Ja denk dat het door het weer komt Katya ;) bij mij begint het allemaal eindelijk een beetje weg te trekken gelukkig. Ik had dus gisteravond een schoolfeest en heb een flinke lading makeup op mn puistjes gedaan :p je zag het nog wel een beetje maar t is toch donker en ik heb ook nog met een jongen gedanst *\o/* lang leve make up!! nou hopen dat t maandag nog beter is. Ik ga die dove cream oil van nikilover ook es ff opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:49

Ik ga geen douchegel op m'n gezicht smeren.. :=