Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:11

Balen Sak dat je niet zo veel tijd hebt. Niet te veel pepernoten eten Elis! :j Lust er ook wel één! :9

Wat mij verbaasd, ik had zo'n last van mijn linkerbovenbeen. De spierpijn liep van mijn kont tot aan mijn knieholte, via de buitenkant. Gisteren ben ik gaan lopen, de eerste 30sec. deden best pijn, dat ik eigenlijk wilde stoppen. Ben toch doorgelopen en de pijn vloeide in één keer weg. Nu heb ik nergens last van. In dit geval toch goed dat ik ben gegaan :j

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:51

Misschien zat de spier toch een beetje vast en heb je door het lopen het weer los gemaakt :j Dat kan volgens mij heel goed hoor :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:57

SAKKIA schreef:
Misschien zat de spier toch een beetje vast en heb je door het lopen het weer los gemaakt :j Dat kan volgens mij heel goed hoor :j

Dat kan zeker, heb ik ook altijd met 'gewone' spierpijn, vloeit zo weg...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:16

Fan, toch goed dat je bent gaan lopen.

Sak, jammer dat je zo weinig tijd hebt om te lopen. Misschien even voor jezelf het op een lager pitje zetten en gewoon denken: nieuw jaar, nieuwe kansen, dan ga ik het weer opppakken. Zelf zou ik iedere keer dat ik voorneem om te lopen en uiteindelijk niet ga, heel erg balen van mezelf.

Hier is het giga druk op het werk, weinig bokken dus := En allemaal K-klussen: vergaderingen inplannen, kamertjes reserveren, afspraken verschuiven bla bla bla. En inhoudelijk kom ik nergens aan toe. Heb ook nog een verslag uit te werken van afgelopen maandag :r

Zo, dat was eruit. Nog 5 kwartier, dan is mijn weekend begonnen *\o/*

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:38

Hallo dames,

Even een enorme ego post...
Heb net mijn eerste 10 km afgelegd!! :):) En dat in 58 minuten en windkracht 7 om de oren!
Ben zo trots op mezelf..... :o

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:38

+:)+ Super Judith!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:01

Wauw goed gedaan Klotshtiduj!! +:)+

Zit nu het laatste half uurtje op het werk uit te zitten. Er staat nu al 12km file naar huis ;( Sinds ze een stuk van de A4 hebben opgegooid, is het iedere avond pet. Ik rij dan maar binnendoor naar huis, maar lekker is het niet....

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:17

Balen Fanneke...

*\o/*

Heb alweer lekker gelopen! Was enorm zwaar, maar zoooo lekker! Heb 30:49 gelopen en van 27 - 3 minuten iedere 30 seconden versnellingen gedaan (a la Renate).

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:54

JUdith, wat goeoeoeoed!!!

Ik heb lesje van Renate gedaan net, maar mn eten zat niet lekker, mn schoenen niet, had pal zijwind en kwam gewoon niet in mn ritme..... :( Soms heb je van die dagen he.
Wel blij dat ik toch gegaan ben, zat er eerst echt tegenaan te hikken, maar vant weekend komt t er ook weer niet van; weekendje weg, dus ja.

Wil volgende week echt weer ns 10km gaan lopen, in interval en duur!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:07

Wat goed van jullie dat jullie door weer en wind toch zijn gaan lopen! Petje af hoor! _/-\o_
Ben benieuwd hoe het morgen wordt, ze geven geen best weer op :n

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:09

Wilde even laten weten dat m'n lesje 13 van Evy (2,3,5,5,5 min.) me heel gemakkelijk afging :D
Schoenen zijn goedgekeurd, pijn in m'n knieën was zelfs 'n heel eind weg. Mijn enkels deden helaas nog wel behoorlijk pijn -O- .

Hé Fanneke, laat je niet tegenhouden door het weer he! ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:35

Fijn dat t lesje goed ging Elise! Wel balen van je enkels. Enig idee hoe dat kan?

Ik heb gewoon spierpijn van gister! :oo Weet niet of het door t lopen komt of door de spieroefeningen (buik, rug, billen) die ik erna heb gedaan..... ;)
Wind is hier nu gelukkig wat minder, schat nog windkracht 6 ofzo. Wel regenachtiger, maar toch straks lekker 2 paarden rijden, heb ik mn beweging weer gehad voor vandaag.
Ga mn hardloopspullen toch meenemen vant weekend. Wie weet heb ik straks toch gewoon een uurtje over, lijkt me heerlijk, ff hollen int Limburgse Land! *D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:48

Haha hier ook wat spierpijn Jaan, was ook echt stuk toen ik thuis kwam gister... :=

Ga vanavond ook 2 paarden rijden... :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:40

Judith wat goed!!

Succes met de spierpijnellende allemaal ;)

Even een vraagje, ik ben 's avonds vrij laat thuis en dan is het dus al donker. Nu vroeg ik mij af hoe jullie trainen in de kortere dagen van het jaar?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:44

Ik loop over fietspaden langs drukke wegen of tussen de huizen door. Heb reflectiedingen op m'n broek (zag ik gister toevallig _O- ) en een reflectiehemd over mijn hardloopshirt heen. Loop door de week dan kortere stukjes (20 - 35 minuten) en in het weekend lekker duurloop in het bos.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:45

Ik ga gewoon in het donker lopen. Maandag door de binnenwegen geweest en gister langs de 'grote' weg. Vriendje ziet liefste het laatste, maar vind zelf eerste fijner; word niet goed van al die lichten! Dan zie je geen donder meer!
Reflectiebandjes om de enkels, op mn jack, broek en schoenen zit al reflectie en om beide bovemarmen knipperende lichtjes en dan zijnw e goed te zien, hoorde ik vandaag! (gister bekende tegengekomen en hij zei dat ik al va verre te zien was :D )
Ow, en ik vertel van tevoren welk rondje ik ga doen en neem mn tellie mee

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:03

Goedemorgen dames!

Ik zit nog steeds een beetje op mijn roze wolkje... :o
Heb gister gewoon zo fijn gelopen!

Ik vind in het donker lopen ook erg lastig. Ik woon in het hoge noorden en moet langs de onverlichte dijken lopen. Opzich geen probleem, je ogen wennen snel aan het donker en dan zie je wel genoeg. Alleen jammer dat al die automobilisten denken dat ze je met grootlicht moeten bijschijnen... Dan zie je echt geen reet meer!
Ik heb het geluk dat manlief op het vliegveld werkt, waar een behoorlijk groot gebied (verzorgingsgebied) verlicht is en waar 's avonds bijna geen auto's rijden...
Wij gaan dus vaak daarheen om hard te lopen. En als het heel slecht weer is, dan gaan we daar naar de sportzaal (waar we gratis gebruik van kunnen maken) om te lopen op de band...
Het kost iets meer tijd om dat het 12 minuten met de auto is, maar het loopt wel veel fijner.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:18

Houd je dat vol, zo lang op de loopband lopen? Ik vind dat zooooo saai! Na kwartiertje heb ik dat wel gehad, eerlijk gezegd... :o

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:40

Niet fijn meiden, spierpijn.

Ik loop ook met hesje. Ik heb op mijn jas en broek reflectoren zitten. Zelfs dat helpt niet, zie afgelopen woensdag.. Daarnaast loop ik 's avonds voornamelijk op het fietspad en zorg dat ik onder het licht van lantaarnpalen loop. Mijn vriend weet ook welk rondje ik loop en heb ook mijn foon bij.
Gisteren was ik bij vrienden en die hebben die letverlichting gekocht. http://www.runnersworld.nl/collectie/ac ... dband.html
Deze geeft echt veel licht. Ga hem ook maar kopen.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:43

Ik loop ook gewoon in het donker, wel een beetje in de 'bewoonde' wereld, maar loop liever een eind fietspad óm het dorp dan dóór het dorp heb ik gisteren gemerkt .. gadver, stoepje op, stoepje af, stoepje op, stoepje af .. Ik vertel ook vooraf welk rondje ik doe, heb meestal geen telefoon op zak (irritant!). Heb een lampje op m'n rug en verder reflectie. En kijk zelf goed uit :+ .

Enkels zijn vandaag enorm stijf, beetje pijnlijk. Heb wel een beetje een idee waar het mee te maken heeft (pb), maar ze zijn voornamelijk gewoon heel zwak, wellicht dat het met lopen juist uiteindelijk allemaal steviger wordt. Alles wordt getraind natuurlijk. Ben in ieder geval al blij dat ik m'n knieën nauwelijks voelde gisteren! Het ging echt best lekker weer, gelukkig.

net op sollicitatie geweest en mag voor één dag in de week op adv.kantoor beginnen :D (naast studie en ander bijbaantje)

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:46

Jaan81 schreef:
Houd je dat vol, zo lang op de loopband lopen? Ik vind dat zooooo saai! Na kwartiertje heb ik dat wel gehad, eerlijk gezegd... :o

Het is ook echt enorm geestdodend, maar ja, je moet wat...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:47

Elise gefeli met je baan +:)+ en goed van je dat je blijft volhouden :j

Anderen sterkte met de spierpijntjes :(:)

Ik heb een vrij drukke vrije dag maar wel lekker. Eerst kids naar school daarna door naar Zorro, die werd gemasseerd. Ondertussen heb ik mijn zadelkast uitgemest :Y) was echt heel erg nodig :o toen kwam de tandarts voor Snorrie, ook dat was heel erg nodig bleek. Daarna naar huis en begonnen met het schema van de 15 km *\o/*

Heb les 13 gedaan, de eerste 4 weken overgeslagen, ze beginnen heel rustig. Bij de 8e week ben je weer op 10 km. Nu dus 4 weken toewerken naar de 10 en daarna zie ik het wel weer. Heb de komende 4 weken weer Renate in mijn oortjes :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:59

Wauw bom, toch verder dan de 10? +:)+

Zit ik hier heel relaxed te werken in één van onze hotels, komen ineens de Chippeldales binnen wandelen! :wow: Ik hou er niet echt van, maar zo is het toch wel leuk om te zien! :j Ze moeten alleen niets zeggen. :') Ze moeten het niet van hun herseninhoud hebben :D

Zo nog een half uurtje en dan gaan we het weekend goed beginnen met lesje 25 *\o/*

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:38

:):) ik mag over 2 weken weer beginnen met hardlopen!!!

Sterkte met de spierpijntjes dames. En Judith wat super goed die 10 km.

Gefeliciteerd Elise met je nieuwe baan!!

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:37

Grappig Bom, ben ook vandaag begonnen met de 15 van Renate :+

Ik ben ingestapt in les 8... meende dat het week 8 was....

In welke les ben jij ingestapt dan Bom, kunnen we mooi "samen op lopen" wel zo gezellig :D

Ik was overigens behoorlijk bezweet bij terugkomst van les 8, het was 38 min. achtereen lopen en ik vond het vies warm vandaag buiten. Het was hier droog met hoge luchtvochtigheid en zeker 15 graden.... tel daarbij op dat ik het nodig vond om weer eens met mijn steunzolen te lopen en ik was dus echt kapot ;(

Mijn lijf kan maar niet wennen aan die steunzolen en ik gooi ze dus ook om de haverklap uit mijn hardloopschoenen, zelfs in mijn dagelijkse schoenen vindt ik ze niet heel erg fijn zitten...