Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:35

Bom ik ken je gevoel heel erg goed. Wat was ik radeloos toen mijn lieve poezebeest vorig jaar januari besloot niet meer terug te komen. Ik had haar die ochtend zelf naar buiten gelaten. Heb ook alles ingeschakeld maar ik heb nooit meer iets van haar gehoord, ze was ook niet gechipt. Ik heb zelfs gemeente werken nog gebeld of ze haar misschien dood gevonden hadden, maar ook niet :n Ze is gewoon echt van de aardbodem verdwenen en dus ook nooit meer terug gekomen.

Heb nu een andere hele lieve poezel (althans voor mij heel lief andere mensen kunnen er niks mee, draak dat ze is) die was er gisteren ook niet toen ik thuis kwam, normaal zit ze altijd te wachten. Dan word ik al angstig, gelukkig kwam ze later aanzetten en toen ik haar riep schrok ze ook zo dat ik er al was, dat ze luid miauwend aankwam stormen :+

Heb je een foto van je poezel?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:40

Aha OK. Denk dat ik bij Bol even ga bestellen, heb ik mijn speeltje morgen in huis ;) en je kunt met acceptgiro betalen, komt ook mooi uit, eind van de maand betalen :o Speeltje is even afleiding.

Hier ook al gebeld met dierenambu en asiel.

Nieuwe poezel gaat er niet komen :n Manlief wil minder beesten ivm onafhankelijkheid etc. Moeten altijd wat regelen met vakantie enzo. Had al cynisch opgemerkt dat dit een snelle manier was om van de beesten af te komen maar opmerking werd niet gewaardeerd, zou hij ook nooit doen hoor, weet ik wel, maar kon het niet laten :=

Foto.... *gaat zoeken*

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:43

Sterkte hetbommeke, weet hoe je je voelt.. 1 van onze poezen is ook weggelopen paar maanden terug. Gebeurde wel vaker dat ze 3 dagen weg was maar nu is ze niet meer teruggekomen. Was wel een aparte poes met een maf karakter, moet eerlijk zeggen dat onze andere poes beter in dr vel lijkt te zitten nu de andere weg is. Maarja.. het blijft klote. Hoop voor je dat je poezekind snel terugkomt :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:52

Afbeelding

Afbeelding

Hier een paar fotootjes. Het is echt een klein poesje dat altijd in of rondom het huis te vinden is, nooit ver weggaat, respect heeft voor auto's en alles wat scheurt en lawaai maakt. En verder een knuffelkont, die graag bij je ligt op de leuning van de bank of het voeteneinde van je bed. En dan keihard knort.

Probeer er maar niet teveel aan de te denken, heb alles gedaan wat ik kan doen maar het geeft zo'n leeg en onbestendig gevoel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:07

Wat een schat zeg :(:)

Wij hebben thuis alleen nog maar katten gehad die enkel fan zijn van mij. Vooral de draak die we nu hebben, moet vriendlief niet :n Ze krabt en bijt hem ook weleens :o Geen idee waar die haat vandaan komt. Vriendlief kan haar ook roepen als ze buiten is maar ze zal nooit komen :n Alleen als ik roep komt ze :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:10

Ik blijf trouwens deze foto geweldig vinden van mijn poezel. Zie je wel hoe brutaal ze is. Echt nog jong is ze hier, ze is nu 1,5

Afbeelding

En mijn oude poezel die dus nooit meer terug gekomen is
Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:11

Jeetje Bom, wat naar dat je poezebeessie nog steeds niet terug is... :(:)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:23

Oh Bom..... Wat een nare toestand. Ik zal voor je duimen....

-Moet wel erg lachen om foto 2, zo parmantig als ze daar zit.-

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:31

Vergeet ik uit pure schrik nog te vertellen dat ik de interval STR aflevering 8 (gedwongen) over heb gedaan. En uitgerend ook nog. *\o/*

Wist nu wat beter wat me te wachten stond (namelijk NOG een keer les 8 als ik het niet zou volhouden :D ).

Kom net tot de shocking conclusie dat ik slechts 3,4 km heb afgelegd in die 25 minuten durende training (dus stappen en draven ;-)). |( Dat is toch wel bijzonder weinig, niet? }:0 Ik zit met uitwandelen op 5 km (maar ja dat telt niet).

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:25

@ Bom, sterkte meid! :(:) Ik voel mij er al vreselijk onder, laat staan jij. Verwen jezelf maar lekker!
Ik kan helaas de foto's niet zien op mijn werk, zit nu ook heel stiekum op bokt. :o Vanavond zal ik eens kijken.
@ WenK, ik heb dat ook!! Ik kom alleen maar aan, gelukkig niet met kilo's tegelijk, maar wel frustrerend. Ik ga ook maar eens meten. De weegschaal is het makkelijkste (de)motivatiemiddel. Ach ja, we moeten maar blijven denken dat spieren zwaarder wegen en spieren "eten" vanzelf je vetmassa op. Daar hou ik mij maar aan vast.

Vanavond ga ik rondje 5 lopen, heb er zin in!! *\o/*

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:52

Lief van jullie dat jullie zo meeleven.

Ik ben ook nog steeds niet afgevallen, wel cm's kwijt :j

En het maakt mij niet uit hoeveel km ik loop, als ik de lessen maar uitloop :D Trainen op snelheid komt vanzelf wel.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:59

Loop je met start to run fanneke? :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:02

Ik ben wl wat afgevallen, maar niet in het begin hoor... Nu wel, af en toe een paar ons. Vind het prima. Zoals jullie weten heb ik er momenteel ff niet de kracht voor om er fanatiek tegenaan te gaan. Het is allemaal puzzelen en vechten steeds en vooral mezelf elke keer weer overwinnen...

Voorbeeldje (omdat ik ff wat van me af moet praten, lees er dus gerust overheen):
Ik werk sinds 1 juni bij een trainingsbureau, een duits bedrijf, mijn 'baas' is een duitse die weinig NL's spreekt. Alles gaat dus in het duits, zoöok mijn solligesprek indertijd. Geen probleem. Was niet altijd makkelijk, moest mezelf ook presenteren etc.
Nu was er vrijdag een dag waarop er vergadering was, de trainers, de binnendienst en mijn 'baas' uit Duitsland. Volkomen onverwacht werd er op het eind van de vergadering een puntje toegevoegd: Wen, vertel maar waarom jij vind dat je bij ons moet blijven werken. Heb er een mooi verhaal van weten te maken en was daar best tevreden over. Zij ook want ik kreeg een contract aangeboden, zo mogelijk per 6 september. Alles leuk en dat zou deze maand wat extra lucht betekenen (immers, het UZB betaald per week achteraf en ik 'spaar' gedurende de maand deze uitbetalingen en betaal mezelf dan aan het eind van de maand 1 normaal maandsalaris). Nu moest ik er net zelf weer achteraan bellen hoe en wat, blijkt dat het UZB moeilijk doet en ze me per 1 oktober wat aan kunnen bieden. Geen probleem, maar wat is er zo moeilijk om dat even te kunnen laten weten.

Daar komt bij dat het bedrijf een relatieve zekerheid heeft tot 1 februari, daarna gaan ze kijken of het NL kantoor doorgaat.

Ik mag wel een verkooptraining volgen van onszelf, dat staat hoe dan ook in ieder geval goed op m'n CV, maar het kost me wel een dag van m'n geplande lange weekend (17-20 sept), moet nu de 20e naar training.

Ff heel simpel gezegd vind ik dat ik behoorlijk wat flexibiliteit toon en baal ik er ff van dat ik er continue weer achteraan moet, terwijl ik het al een heel lastig onderwerp vind om over te 'zeuren'....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:06

Snap ik goed Wen, het is heel vermoeiend om weinig zekerheid te hebben en ze verwachten wel een hoop flexibiliteit van je!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:19

Bom, is het een britse korthaar?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:21

:j Maar ik heb haar bij Amivedi neergezet als huiskat, nou ja, foto staat erbij dus ze zullen het wel zien.

WenK, balen meis dat het zo moet gaan. Jij wel hart voor de zaak, maar de zaak geen hart voor jou, als ik het zo lees. Goed op jezelf passen!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:12

xMendy schreef:
Loop je met start to run fanneke? :)

Ja, ik loop STR van Evy vandaag lesje 5 zonder problemen gelopen. Het gaat erg lekker op moment,, had echt zoiets van: hè?! Nu al klaar en ik ben niet eens zo rood als een tomaat! Ik merk ook wel dat mijn lichaam verandert. Vooral mijn buik, al zo het juist op mijn benen wat minder mogen. Maar ja, daar zijn op moment mijn spieren aan het groeien en het vet ligt er nog op :') Ik ga straks mijn omvang van benen, billen, buik en borst, dan hou ik dat bij.

@WenK, vervelend dat ze zoveel van je verwachten, :(:) jij wilt je natuurlijk bewijzen en dat heb je super gedaan in de vergadering. Laat niet over je heen lopen hoor! Je moet laten zien dat je nee kunt zeggen, dat wordt ook gewaardeerd! Pas goed op jezelf en grijp op tijd in!
Kun je niet op een andere dag naar de training?

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:23

Hallo,
Ik ben vorige week vrijdag begonnen met hardlopen.
Net heb ik les 3 van dutchrunners gelopen! :)
Ging echt lekker, gek genoeg gingen de laatste 3 minuten het beste. Toen kon ik me pas echt op tempo en ritme concentreren. Maar moet je bij dutchrunners geld betalen als je verder wil dan 3 trainingen? Dan moet ik helaas op zoek naar een ander gratis trainingsprogramma. Heeft iemand aanraders?'
Ik ben 1.58m en toen ik laatst op de weegschaal ging staan en zag dat ik 60 kg woog schrok ik wel een beetje. Ik wil echt heel graag minder dan 55 kg gaan wegen. Maar het liefst wil ik gewoon dat buikvet kwijt :P Weet iemand nog goede oefeningen of trainingen voor je buik? :o
Iedereen hier heel veel succes met hardlopen en alle andere problemen :(:)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:23

Ik heb nu eindelijk de smaak te pakken haha, heb gisteren dan les 3 (STR) gelopen... maar voel me alsof ik door de lessen vlieg (na tig keer les 1) voelt voor mij nu dus allemaal erg snel, terwijl het eigenlijk wel goed gaat. Zou zo vandaag weer zijn gegaan maar voel mijn kuiten wel een beetje dus een extra rustdagje is geen overbodige luxe. Ik begrijp nu wel dat mensen het zo prettig vinden :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:26

Mag ik mij hier ook melden? Ben eergisteren begonnen met Start To Run, en moet zeggen dat het heerlijk gaat! Heb nu dus 2 lesjes erop zitten, en verheug me alweer op vrijdag, als ik weer mag! Mijn hondje gaat mee, en die vindt het ook lekker.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:31

Jeetje, bommeke, wat vreselijk dat je kat weg is zeg.. ;( Oef, moet er niet aan denken dat ik m'n hond op die manier kwijt zou raken..
Hopen dat ze snel weer tevoorschijn komt!!

Ik heb, i.v.m. ophoging van medicatie, uit zelfbescherming even een weekje niet gelopen. Waren pittige medicijnen en zag af en toe sterretjes..
Maar dus even verstandig gedaan en niet gelopen..
Kan ik nu de laatste les herhalen en dan doorgaan, of moet ik nog meer stappen terug gaan doen?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:34

Lekker he Pluttersput! Mijn hondje gaat ook vaak mee, hij vindt het ook heerlijk!
Ging het je makkelijk af? Ik vond het een hel de eerste twee keren :Y)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:40

Ah wat leuk te horen dat het goed bevalt Fanneke, ik ben ook bezig met STR en ik heb vandaag ook les 5 gelopen! Morgen ga ik les 6 doen. Ik vond het alleen best wel zwaar, 3x 3 minuten.. komt denk ik omdat ik mn ademhaling niet helemaal had zoals het hoort. Toch ging de les wel lekker vlot. :j Grappig dat jij ook verandering opmerkt aan je lichaam, dan heb ik het toch niet verkeerd gezien bij mezelf! Mijn buik voelt wat strakker maar ik dacht dat het verbeelding was :)) niet dus. Nu heb ik er helemaal een goed gevoel over! Blij dat ik dit topic heb gevonden, word er helemaal gemotiveerd van :D !

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:40

Bom wat verschrikkelijk zeg ik moet er echt niet aan denken (maar die van mij komen niet buiten) ik hoop echt dat je poezebeestje snel weer terugkomt!

Ik ben even slecht bezig al een paar lesjes niet gelopen geen zin druk met de nieuwe studie. Hoop misschien vrijdag even te gaan lopen, even mijn motivatie terugvinden :).

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:44

hetbommeke, wat vreselijk... moet heel eerlijk zeggen dat het een van de redenen is dat ik twijfel over katten; ik vind dat ze gewoon buiten moeten kunnen komen; maar... ik wil ook dat ze altijd terugkomen, en dat heb je niet altijd in de hand...