Nou, puur lichamelijk niets aan de hand. Bloedsuiker was iéts verhoogd, maar ik was ook niet nuchter met prikken (aangezien dat niet hoefde). Doorverwezen naar psycholoog voor angst/paniek stoornis
chanicha
Geplaatst: 03-12-15 14:57
Aan de ene kant fijn dat ze niks gevonden hebben en aan de andere kant is het prut natuurlijk want het moet ergens vandaan komen. Zou toch nog een keer nuchter prikken. Succes bij de psych!
Ik wil jullie om advies vragen. Al een paar maanden heb ik de volgende klachten: snel vermoeid (na een dag werken gesloopt), vaak kramp en spierpijn in mijn benen, futloos haar (valt niet uit), droge huid, snel koud en warm moeilijk op (zoals nu, verwarming op 22, joggingbroek, truitje, vest en fleeceplaid en nog koud hebben, douchen is het enige dat helpt), niet/slecht afvallen ondanks gezond eten en bewegen, emoties afgevlakt, slechte concentratie.
Ik weet het aan kwakkelen, griepje gehad, anticonceptiepil, zware hersenschudding 2 jaar geleden. Maar het duurt me te lang. Een aantal klachten heb ik ook al langer dan een paar maanden. Nu zitten er schildklierproblemen in de familie, dus ik denk dat ik maar eens bloed moet gaan prikken...
Zijn de klachten ook echt herkenbaar als schildklierproblemen?
Ja, dat kan heel prima van schildklier komen. Maar ik zou meteen B12 en vit D meenemen in de bepaling (en de cijfers zelf even meenemen) en magnesium bijnemen. Die komen namelijk vaak als pluspakket met elkaar mee, en kunnen allemaal vergelijkbare effecten geven, en elkaar ook fijn versterken.
Sterkte ermee
Mando
Geplaatst: 11-01-16 21:20
Yup Welkom bij de club
Ik ga zo een warme douche nemen want de kou zit weer in de lucht en ik sta echt goed ingesteld. Kramp in je benen kan je oplossen met magnesium citraat te slikken helpt echt wel.
Zou idd even laten prikken. Sterkte in deze strijd. ..
Magnesium slik ik al een paar jaar. Dat helpt voor de benen gelukkig aardig. Behalve als ik een paar uur op hakken heb gelopen, dan heb ik 2 dagen snel last van kramp. En sinds vorige week ook maar aan de multivitamines begonnen.
Is wel een goed idee om bloedbeel inderdaad maar gelijk uitgebreider te pakken.
Ik zit inmiddels weer warm op de bank na een hete douche. Ben benieuwd voor hoe lang. Daar heb ik eigenlijk nog het meeste last van. Lage temperatuur (komt tegenwoordig zelden boven de 36,5, maar vaak onder de 36), kou die in de botten gaat zitten. Ik word er sinds een paar maanden soms gewoon wakker van. Heel gek. Dus nu douche ik voor ik ga slapen vaak nog een keer en dan gaat het goed.
chanicha
Geplaatst: 12-01-16 06:27
Laat specifiek op TSH en T4 prikken. Ik weet niet of ze dat standaard meenemen in algeheel bloedbeeld. Inderdaad ook wat Shadow0 zegt, ook je vitamines want die kunnen ook enkele van je klachten geven.
Ik las het net. Maar let op ook de lagere doseringen kunnen een probleem worden ergens dit jaar.
Ik heb zelf een ander type/merk ivm lactose. Misschien een optie voor diegene die thyrax slikken. Ik heb Eltroxin. Niet het meest gangbare, veel apotheken hebben het ook niet op voorraad is ook iets duurder maar wel normaal verkrijgbaar omdat het in nl niet eerste keus is. Weinig bijwerkingen ook. Alleen te krijgen in 50 microgram dosering. Maar delen is vrij gemakkelijk. Ik zit al lang op 1,25 tot 1,5 tablet.
chanicha
Geplaatst: 13-01-16 16:34
Ik heb gelukkig Eutyrox maar is knap banketstaaf dat dit zomaar kan! Het kan toch uit een ander land gehaald worden?
Imaginaerum
Geplaatst: 13-01-16 16:36
Mijn moeder wees me erop dat ze het las op nu.nl, lekker knullig van die fabrikant. Kunnen we niet over op euthyrox? Is ook levothyroxine dacht ik, of heeft dat hele andere toegevoegde middelen? Zit op 225 microgram per dag nu, beetje onhandige dosis met thyrax (krijg 100 wel in twee, maar niet makkelijk in vier).
chanicha
Geplaatst: 13-01-16 19:52
Je hebt van die pillensnijders bij de apotheek daarvoor. Klein plastic dingetje.
Ik las het nieuws gisteren ook.. Baal er wel van, heb nu nog voor een halfjaar maar daarna zal er dus wat anders moeten komen.. Zal dan ook wel weer opnieuw ingesteld moeten worden, of zou dat meevallen?
chanicha
Geplaatst: 14-01-16 22:19
Ik ben toentertijd gewoon overgegaan en heb nergens last van gehad.
Verwachting is (uit betrouwbare bron) dat als je nog ongeveer tot de maand mei hebt, dat je dan geen problemen zult ondervinden, omdat het dan weer gewoon leverbaar zal zijn.
Ik gebruik euthyrox,zonder problemen. Wel raar dat zo,n veel gebruikt middel als thyrax zomaar uit de roulatie kan geraken. Maar er zijn internationaal zo ontzettend veel mensen met schildklierproblemen dat er vast en zeker alternatieven voorhanden zijn.
Het schijnt dat de witte thyrax pilletjes nog vrij ruim voorradig zijn, maar de blauwe niet. Ik heb voor drie maanden daarna, het schijnt een half jaar te duren voordat het weer op de markt is, moet ik ook over. Het is inderdaad vreemd dat het zo maar uit de productie is. Dit schijnt , volgens mijn huisarts, nog nooit eerder vertoond te zijn. Nu ga je van een niet functionerende schildklier niet meteen dood ( ook al voel je je wel goed beroerd weet ik uit ervaring) maar je zal maar een medicijn moeten slikken wat van levensbelang is en het wordt van de ene op de andere dag niet meer verstrekt. Nu zijn er voor de thyrax natuurlijk wel alternatieven. Maar ik zie er niet naar uit om weer opnieuw ingesteld te moeten worden.
Ik heb het gelukkig weten te regelen dat ik aan de witte mag. begin nu met de witte en mocht ik omlaag mogen voor het halve jaar om is, dan heb ik nog voor 1 maand aan blauwe. Wil niet riskeren om tijdens mijn stage slechter te worden door een wisseling in medicatie. Geen zin om weer 18 uur per dag te willen/kunnen slapen.
Was een jaar geleden toch ook zo. ..of 2 jaar geleden Toen heb ik ook andere gehad terwijl ik daarvan echt slecht werd en ik met Thyrax gewoon functioneerde en ik werkte.
Dus ik hou mijn hart vast Ben net begonnen na 3.5 maand toos werkloos aan een nieuwe baan en ik kan het mezelf niet permitteren om nu van t pad af te raken