Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:34

je hebt al wel het hele verhaal aan de politie verteld en je hoeft alleen nog maar aangifte te doen en het verhaal opnieuw vertellen.. lijkt me toch nie zo moeiljk. oke, tis erg wat er gebeurt maar je hebt er al met verschillende mensn over gepraat en de polite is de enige die dr echt wat aan kan doen waarschijnlijk. waarom zou je het dan niet aan de polite vertellen

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:34

Kirsten:
Ik vind dat ik het heel voorzichtig breng, Maar ik vind ook dat ik mijn twijfels uit mag spreken.
Mensen doen veel voor aandacht he , En dr zijn heeeel veel gevallen bekent van mensen die over zulke dingen liegen..
Is trouwens ook erg vaak op tv geweest, Misschien dat Ts daarom ook geen aangifte wilt doen omdat ze dan inderdaad ECHT liegt tegen de politie?

Montraux:
Hoe weet jij zo zeker dat ts in zichzelf snijd?
Toen ik in de eerste zat was dat trouwens ook gewoon een rage, iedereen sneed in zichzelf ook om aandacht te krijgen.
Ik heb het elke keer het de voordeel van de twijfel gegeven maar bij elke post komt er weer iets raars naar boven zetten, Dus ik vind dat ik gewoon mijn twijfels mag uit spreken.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:41

Ik wil toch even reageren op alle verdenkingen.
Ikzelf heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik wilde eerst ook geen aangifte doen omdat je er echt niet op zit te wachten om het hele verhaal nog een keer te vertellen, en dan in duidelijke details he..

Ook vroegen mijn familieleden en vriend ook naar details en op een gegeven moment ben je dat echt spuugzat.

In eerste instantie werd er bij mij ook gezegd, en ja ook door de politie en mijn moeder, dat ik het verzonnen had. Later na een medisch (inwendig) onderzoek bleek wel degelijk dat ik de waarheid sprak.

Er komt op een gegeven moment zoveel op je af dat je rare dingen gaat zeggen en doen om maar van de vragen af te komen...

In ieder geval sterkte TS! Mijn Pb box staat open...

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:42

Hoe ik dat weet? Topic goed lezen denk ik, TS heeft dit zelf toegegeven! Wilde je de lidtekens dan gaan controleren voor het bewijs. :evaw:

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:46

Montreux schreef:
Hoe ik dat weet? Topic goed lezen denk ik, TS heeft dit zelf toegegeven! Wilde je de lidtekens dan gaan controleren voor het bewijs. :evaw:

:wave:
Misschien moet jij het topic eens goed door lezen.
Ik kan nu toch ook zeggen dat ik in mezelf snij en het toegeven?
Hoe weet jij dan dat ik nu niet lieg?

En als je zo in jezelf snij ga je het niet elke keer aan de grote klok hangen als je topic even stil valt..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:48

lien_87 schreef:
Ik wil toch even reageren op alle verdenkingen.
Ikzelf heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik wilde eerst ook geen aangifte doen omdat je er echt niet op zit te wachten om het hele verhaal nog een keer te vertellen, en dan in duidelijke details he..

Ook vroegen mijn familieleden en vriend ook naar details en op een gegeven moment ben je dat echt spuugzat.

In eerste instantie werd er bij mij ook gezegd, en ja ook door de politie en mijn moeder, dat ik het verzonnen had. Later na een medisch (inwendig) onderzoek bleek wel degelijk dat ik de waarheid sprak.

Er komt op een gegeven moment zoveel op je af dat je rare dingen gaat zeggen en doen om maar van de vragen af te komen...

In ieder geval sterkte TS! Mijn Pb box staat open...

Hehee jij begrijpt wat ik bedoel ..
ik heb miss niet hetzelfde meegemaakt, maar alleen al door de
vernedering zou ik het heel moeilijk vinden om enigszins met
iemand erover te pratne, laat staan aangifte doen.

@ Specials , ook al is het niet waar , dan is dit niet de plek om dat te doen.
Er zijn miss mensne die dat doen om aandacht te krijgen, toch kan je niet
zeggen dat door wat 'vreemde' berichten, ze zit te liegen. Dat het 'vaak'
(wat is vaak denk ik dan, maar dat terzijde) voorkomt zegt niet dat de ts
hier een van is.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:48

trekpaardluf schreef:
ik begin het ook een beetje vreemd te vinden. waaorm zou je voor zoiets geen aangifte willen doen?? :? joehoe hij heeft wel ikweet niet hoelang je leven verkloot

Weet je wel hoe moeilijk het is om aangifte te doen?Dat is geen kleine stap hoor, je wil wel maar wat er dan op je afkomt is niet misselijk hoor.
Ik heb met mijn aangifte 4 uur op het buro gezeten,alles willen ze weten. Je bent kapot. Maar voordat je uberhapt aangifte doet heb je het ondertussen al weer zo vaak beleeft.

TS denk goed na over je beslissing,het kan je enorm helpen in de toekomst als je wel aangifte doet.Je doet het voor jezelf niet voor je moeder,zus,vader of de politie.alleen voor jezelf!!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:49

en het allerraarste vin ik toch echt dat het al op je dr 4e ofzoiets begon met die buurjongen die zelf ongeveer net zo oud was.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:49

Jemig mensen ik denk niet dat dit de plaats is om te discuseren of dit nu echt is of niet !
TS heeft steun nodig, mocht het niet waar zijn (wat ik me absoluut niet voor kan stellen) tsja hebben jullie wat tijd verdaan met reacties geven.
Maar als het wel gewoon waar is, hoe zal de ts zich dan voelen als zij deze berichtjes leest ?! Zij is steun nodig, en op de (bijna) enigste plaats waar ze steun kan vinden, gaan mensen twijfelen aan haar verhaal, wat zou dit met haar doen ?
Bovendien is er een bokker met haar mee gegaan (meerdere keren als ik het goed heb ?) die zou heus door hebben gehad als het verzonnen zou zijn.
Nee dit is niet de juiste plaats om daar over te discuseren.
Geloof je het niet klik je toch gewoon het kruisje rechts boven aan ?

@ ts, je moeder zal het allemaal wel niet zo kwaad bedoelen :) Denk dat ze zo gefrustreerd is dat je geen aangifte doet, met het idee dat deze rot jongen er zo van af komt..
Desondanks is het behoorlijk tactloos om zo iets tegen je te zeggen.. maar denk dat het uit wanhoop is.
Trek het je niet teveel aan :)

Specials

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:51

Waar mag je in hemelsnaam wel je twijfels uitspreken?
Nergens inderdaad..
Mag je hier alleen posten dat je Ts zo zielig vind, IK twijfel aan het verhaal,En aan mn inbox te zien meerdere..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:52

Ik ben ook begonnen met twijfelen..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:53

Idem. :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:53

Specials schreef:
Waar mag je in hemelsnaam wel je twijfels uitspreken?
Nergens inderdaad..
Mag je hier alleen posten dat je Ts zo zielig vind, IK twijfel aan het verhaal,En aan mn inbox te zien meerdere..

Dan vind ik het verstandig als je per pb verder gaat :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:54

Ja want het moet vooral achter gesloten deur verder gaan en hier mag je alleen zeggen hoe zielig je het vind..
Kijk even een post boven je ..
H_natalie(ik heb je naam fout maar ze snappen het vast) is het zelf met me eens en daar heeft ts nota bene nog bij geslapen !!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:57

:r :r :r :r :r :r :r :r :r
Bah bah!!! En jullie kunnen niet begrijpen waarom een moeder zulke opmerkingen maakt?
Jullie zijn nog erger...

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:57

Specials schreef:
Ja want het moet vooral achter gesloten deur verder gaan en hier mag je alleen zeggen hoe zielig je het vind..
Kijk even een post boven je ..
H_natalie(ik heb je naam fout maar ze snappen het vast) is het zelf met me eens en daar heeft ts nota bene nog bij geslapen !!

Dat heb ik niet gezegd. Je hebt je mening gegeven en het is aan de ts
om hier wat over te zeggen. Verdere discussies van welles nietes, vind
ik of het nou via het topic gaat of via pb geen zin hebben.

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:01

Ooit wel eens gedacht dat je TS hiermee meer schade kan toebrengen? Voor de pb-ers onder ons, op de een of andere manier kan ik geen pb's verzenden!

Paulaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:02

trekpaardluf schreef:
Ik ben ook begonnen met twijfelen..

Hier ook. Mensen doen indd veel voor aandacht.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:03

Montreux schreef:
Ooit wel eens gedacht dat je TS hiermee meer schade kan toebrengen? Voor de pb-ers onder ons, op de een of andere manier kan ik geen pb's verzenden!

Dus moeten de twijfelaars hun mond maar dicht houden?
Er zijn mensen hier die hier ervaringen mee hebben, Het zelf hebben mee gemaakt die ook twijfelen aan het verhaal die bij veel dingen denken "he dat kan niet , zo gaat dat niet in zn werk"
Die kunnen hier ook "schade" aan oplopen..

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:04

Montreux schreef:

Juist dat probeerde ik ook te verwoorden..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:05

twijfelen mag. maar waarom moet dat hier uitgesproken worden??
wat nou als het wel waar is.... voor de ts is dit echt geen steun meer.
misschien is het niet waar of aangedikt. maar dat kun je dan verder toch lekker negeren??

laat het hele topic dan lekker met rust en ga ergens anders kletsen!!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:05

tja mensen doen best veel voor aandacht tegenwoordig.. de ene gaat staan zwaaien als er een opname wordt gemaakt van het een of ander..

maar een verhaal over sexueel misbruik vanaf je 3e.. dat is nieuwe voor mij

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:06

@Uniek horse ik ben het helemaal met jou eens.

Als je twijfels hebt over dit soort onderwerpen start dan maar een eigen topic en dan kun je er daar verder over praten ofzo.

Je kunt hier komen om de TS te steunen zo niet lees dan stil verder of klik op het kruisje. hoe moet de TS zich nu wel niet voelen als ze deze berichten ziet?

@TS ik ben net als een heel hoop andere een stille meelezer en ik hoop echt dat je dit op je eigen tempo kunt verwerken. Voor een meisje van 15 ben je hartstikke dapper!

Misschien zegt je moeder dat omdat ze waarschijnlijk denkt dat het haar schuld is dat ze het had moeten zien etc. Door te zeggen dat jij het fijn vond schuift ze de schuld van zich af want het is een zware last om te dragen. Wel jammer dat ze daarbij niet begrijpt dat de last voor jou nog zwaarder is. (kan een mogelijkheid zijn iedereen is anders.)

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:08

Twijfelen mag wat mij betreft best hoor maar hou er wel rekening mee dat indien het verhaal van TS klopt je haar schade kan berokkenen. En voor wat betreft de anderen die hetzelfde meegemaakt hebben, sorry maar die kiezen er zelf voor om aan dit topic deel te nemen.

Voel me overigens absoluut niet geroepen om het verder voor TS op te nemen. Ik heb alleen aangegeven dat het TS schade kan toebrengen. En vanuit de hulpverlenerskant bekeken ben ik van mening dat TS misschien wel het voordeel van de twijfel verdiend. Blijkt het verhaal niet waar te zijn sta ik vooraan om haar aan het kruis te nagelen "so to speak"!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:08

Het is niet aan ons om aan TS te twijfelen. We kunnen niet in haar leven kijken, en moeten er vanuit gaan dat wat ze zegt waar is, hoe ongelovelijk het soms ook klinkt. Want ja, Dingen die mensen mee maken, kunnen ongelovelijk erg zijn.
Als je twijfelt, klikt dit topic dan weg. Want als het echt is, en daar ga ik van uit, kunnen deze reacties, een heleboel bij TS kappot maken, wat ze net weer had opgebouwd!