Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:48

Angela_ schreef:
montiej schreef:
Ik lust wel fruit!
Ik eet nu per dag ongeveer 4 stukken.
Verantwoord beleg word hem niet, ik lust alleen chocopasta op brood.

dus je lust geen vlees, kaas, vruchtenhagel, light jam, Slankie of wat dan ook????

Ik was vroeger ook zo'n zeiker, maar ik ben blij dat ik nu praktisch alles lust. Van vis tot vlees, bijna alle soorten groenten en fruit.
Brood heb ik overigens altijd lekker gevonden, ik ben een echte brood eten. Een lekker belegd waldkornbroodje verkies ik boven een warme hap. :o

Anna Jelly: Ohhhh, kaas met appelstroop! :9

Dat heb ik ook, ene lekker goed belegd broodje gezond heb ik liever dan een pizza bijvoorbeeld.

Zonnetje81

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:49

Warm pistoletje met achterham! Jammie :)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:49

Zonnetje81 schreef:
Warm pistoletje met achterham! Jammie :)

of beenham met honing mostersaus... (lekker ongezond maar heerlijk)

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:51

En zoals vruchtenhagel en gestampte muisjes is dat neit slecht dan?
edit:
Ik lust wel veel maar dan wel warm;)
Ik ben een echte vlees eter & aardappels daar ben ik ook helemaal gek op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:52

Yell: Daar dacht ik ook meteen aan!
Montiej: Ik zou het niet elke broodmaaltijd nemen maar zo nu en dan is dat niet heel slecht nee.

Wij eten vanavond Pasta met zelfgemaakte tomaten-olijfsaus, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat smaken.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:52

ik eet vanavond lekker lasange met kaas(L)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:53

Ik lust het ook niet als ik 's avonds smeer voor de volgende dag. Ik heb gewoon pakjes brood in de vriezer liggen. Per 3 sneetjes ingepakt zodat ik iedere ochtend gewoon bevroren brood mee kan nemen naar mn werk. Potje delight jam mee en middag eten is geregeld.

Ik ben mn aardappeltjes aan het voorkoken. Kan ik er straks aardappelschijfjes van maken! Jummie!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:54

montiej schreef:
En zoals vruchtenhagel en gestampte muisjes is dat neit slecht dan?
edit:
Ik lust wel veel maar dan wel warm;)
Ik ben een echte vlees eter & aardappels daar ben ik ook helemaal gek op

Maar wel gematigd en geen berg ervan op je boterham. Beter, dun laagje bestrooien andere boterham erbovenop doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:57

montiej schreef:
ik eet vanavond lekker lasange met kaas(L)

Hoeveel wil je eigenlijk ongeveer kwijt? Want aangezien eten een beetje een moeilijk punt is zou je er ook voor kunnen kiezen om wat meer te gaan sporten om zo wat strakker te worden?

Enne Lasagna met kaas is een echte dikmaker, vooral de bechamelsaus.. :o

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:00

Het is zelfgemaakte lasange, er zit daarbij gen bechamelsaus op.
maar ik vind bij het avond eten mag je ook wel een keer eten wat je lekker vind,
Dan ga ik maar iets fanatieker de stal doen ofzo:P

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:02

Ik wil het liefst er ongeveer 10 kilo af.
Denk niet dat dit gaat lukken omdat ik gewoon een dikke kont heb en mn bovenbenen ook niet dunner kunnen worden(doordat ik iets met mn benen heb)
Mn buik kan wel iets af maar zal niet weten hoeveel

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:02

Ik denk dat ik zilvervliesrijst ga eten met zalm :)) en boontjes oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:07

montiej schreef:
maar ik vind bij het avond eten mag je ook wel een keer eten wat je lekker vind,

Natuurlijk, maar het spijt me dat ik het zo hard zeg en misschien een beetje op bot overkom, maar ik denk dat je met deze instelling en eetpatroon niet (gezond) af zult vallen. Het lijkt wel of je overal excuses voor zoekt waarom je iets niet kunt.

Afslanken begint met motivatie, heb je die niet, dat zul je ook niet ver komen. Hier in dit topic zitten stuk voor stuk zeer gemotiveerde meiden die ontzettend graag wat kilo's kwijt willen hebben. Enkelen van ons doen er echt alles aan, en lopen bij een dietiste. Echt diep respect! Mensen die nieuw zijn in dit topic worden met een warm welkom ontvangen, en we proberen ze zo goed mogelijk van advies te voorzien. Ik krijg een beetje het gevoel dat je ons niet echt serieus neemt. :o

Nogmaals, dit is niet kwaad bedoeld, maar het moet me wel van het hart.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:07

Anna-Jelly schreef:
Zoals Duke zegt is een goed schema, het is inderdaad belangrijk om 6 volkoren boterhammen per dag te eten met mager beleg. Brood bevat bakkerszout en jodium, dát zijn de producten die de moter van je lichaam aan het werkt zet en zo ga je afvallen. Van dat wat jij eet zul je niet blijvend afvallen.

4 Stukken fruit is teveel, max. 2 per dag ivm fruitsuikers.
En dan ga ik weer met Duke mee, er bestaat zoveel, gewoon even doorzetten en het leren eten!
Ik kan er zo slecht tegen als mensen nauwelijks iets lusten :o Mijn zoontje moet ook gewoon eten wat de pot schaft, alles proeven!

Ik heb net de hele benedenverdieping gepoetst, gestofzuigd en gedweild, nu appel achter de kiezen en dan straks even op de fiets naar mijn tante voor een bakkie. :)

Nou ja, precies. Dat heb ik ook. Als de kids echt iets niet lusten, mogen ze wat anders of het laten staan. Maar wel alles eerst proberen. Ik merk vanzelf als ze het echt vies vindt of dat ze gewoon onder het eten probeert uit te komen. En ik laat ze nu al kennismaken met verschillende kruiden en sauzen enzo. Hoe meer ze leren eten op jonge leeftijd, hoe makkelijker het later wordt, lijkt mij.
Ik kan me er ook niets bij voorstellen dat mensen zo weinig lusten. Ik vind veel te veel dingen lekker. :P

Maar Moniej, wel goed te lezen dat je wat betreft avondeten wel veel lust. Kun je uit je groenten tenminste nog veel vitamientjes halen. En uit je fruit, maar 2 per dag is max.
Heb je er ook weleens aan gedacht om dan een lekkere sandwich te maken: gekookt eitje met heel klein beetje ketchup, beetje komkommer, tomaat, sla.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:08

Angela, anders even je foto's nogmaals plaatsen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:10

Zonnetje81 schreef:
Angela, anders even je foto's nogmaals plaatsen? :+

Hahaha, nee ik wil er niet mee te koop lopen! :o Ik ben best trots op wat ik bereikt heb, maar ik ga het niet te pas en te onpas neerzetten. Heb het ook uit mijn onderschrift verwijderd. Wil niet dat mensen denken, 'daar heb je haar weer' :o

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:11

Nee maar omdat ze zegt dat ze denkt dat ze gewoon zo is....denken trouwens wel meer mensen. Ik krijg nooit dunne dunne benen maar dunner dan dik kan wel :P

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:11

Angela_ schreef:
montiej schreef:

Natuurlijk, maar het spijt me dat ik het zo hard zeg en misschien een beetje op bot overkom, maar ik denk dat je met deze instelling en eetpatroon niet (gezond) af zult vallen. Het lijkt wel of je overal excuses voor zoekt waarom je iets niet kunt.

Afslanken begint met motivatie, heb je die niet, dat zul je ook niet ver komen. Hier in dit topic zitten stuk voor stuk zeer gemotiveerde meiden die ontzettend graag wat kilo's kwijt willen hebben. Enkelen van ons doen er echt alles aan, en lopen bij een dietiste. Echt diep respect! Mensen die nieuw zijn in dit topic worden met een warm welkom ontvangen, en we proberen ze zo goed mogelijk van advies te voorzien. Ik krijg een beetje het gevoel dat je ons niet echt serieus neemt. :o

Ik ga helemaal mee in je commentaar Angela. Ze wil wel 10 kilo afvallen en daar is wel effe wat meer voor nodig en heel weinig eten is niet de oplossing. Toch proberen wat meer dingen te leren eten.

We willen je best motiveren Moniej, maar het lijkt inderdaad of je nergens voor openstaat en niets ervoor wil doen of proberen (behalve zo min mogelijk eten).
Hoe zit het met sporten? Behalve paardrijden dan?

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:15

Angela_ schreef:
montiej schreef:

Hoe moet ik dit niet kwaad opvatten dan?
Je weet niet hoe graag ik wil afvallen.
maar aangezien ik niet alles voor het zeggen heb thuis met wat er gekocht of gegeten word lukt het soms niet,
En ik ga niet die keer dat ik dan lasange krijg( waar ik gek op ben) laten staan.
Ik dacht juist dat ik op de goede weg was.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:17

Dit deed ik toen ik thuis woonde en NIEMAND wist dat ik ging afvallen!!! Resultaat: 11 kilo eraf, helaas door stage amerika er twee jaar later weer aan :+

Ook ik luste niks en ben ooit afgevallen met de volgende dingen:

Wat deed ik eerst:
- Continue fanta light drinken en geen water.
- 2 zakken chips per week
- Veel witbrood met veel pindakaas/worst eten.
- Onregelmatig eten.
- Mayo was mijn vriend bij het avondeten.
- We aten thuis op een gegevne moment alleen gefrituurde aardappeltjes.
- 2x opscheppen met avond eten.
- Geen groente eten.
- Ijs als toetje.

Wat heb ik toen gedaan:
- stoppen met 2 zakken chips per week eten.
- max 1 glas fanta light per dag drinken en veel water.
- Witbrood bleef ik eten maar dan met ontbijtkoek, beetje vruchtenhagel, honing, banaan op brood.
- Regelmatig 3x per dag eten, we aten altijd pas om 20 uur savonds, at ik plakje ontbijtkoek of yoghurt om vier uur.
- Geen mayo meer bij het eten OF een klein lepeltje.
- Ik ging aardappels schilllen om gekookte aard of gebakken aardappels te eten.
- 1x opscheppen.
- Groente at ik nog altijd niet.
- Geen ijs als toetje maar yoghurt of soms een heel klein beetje ijs, 1x opscheppen.

Dus ondanks weinig lusten kan het wel!

Ondertussen heb ik mezelf aangeleerd:
- Bruin brood eten, jammie, snap niet dat ik wit brood lustte :+
- Groente eet ik maar nog niet veel soorten: worteltjes, sperziebonen, peultjes, bloemkool.
- Drink gewoon nog water.
- Friet/chips eet ik nooit meer in mijn uppie, als ik 1x per maand haal is het veel.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 18-05-10 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:19

Zonnetje81 schreef:
Nee maar omdat ze zegt dat ze denkt dat ze gewoon zo is....denken trouwens wel meer mensen. Ik krijg nooit dunne dunne benen maar dunner dan dik kan wel :P

Nou vooruit dan maar...

Ik ben meer als 26 kilo in totaal afgevallen. En van maat 44-46 naar kledingmaat 36-38 gegaan. Dit alleen door mij strikt aan mijn eetpatroon te houden en 3 keer per weer hardlopen. Ik ben nu niet alleen slank (jeetje wat is dat raar om van jezelf te zeggen) maar heb ook een topconditie, heb mijn eetprobleem en depressie overwonnen. Alle lichamelijk klachten die ik had zijn als sneeuw voor de zon verdwenen..

Afbeelding
rond de 90 kilo :o

Afbeelding
Afgelopen zondag, 63 kilo.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:19

@Montiej: O, o, niet zo snel in je veren gepikt zijn. We willen allemaal graag afvallen hier.
Maar je bent 18 jaar lees ik? Je kunt ook voorstellen om zelf eens per week te koken voor je familie en dan boodschappen daarvoor doen (lijkt me dat je daar wel geld voor mee krijgt dan) en zo in ieder geval eens per week de regie nemen over wat er gegeten wordt. Je hoeft echt niet iedere keer de lasagna te laten staan. Zeker als je de rest van de dag wel verantwoord eet en wat meer beweeg. Je kan ook een kleiner portie nemen dan normaal.

En probeer toch wat meer andere dingen te eten dan alleen witbrood met pasta.
Laatst bijgewerkt door Duke op 18-05-10 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:20

@Angela: je benen lijken ook 2x zo lang geworden :P

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:20

Ik blijf het geweldig vinden om naar die foto's te kijken hoor Angela! Dit werkt ook gewoon motiverend voor de rest!!! Dus niet denken dat wij zullen denken 'heb je haar weer'. Als we dat denken is dat puur positief bedoeld!!! +:)+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:22

Ja indd ik vind het super knap, ik doe al moeilijk over 5 kilo op het moment.....en wauw 27 kilo!!!