Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Vind je dan niet dat onbeschermde seks hebben en weten wat er van kan komen een vorm van Russische Roulette is....
En zeker om dan na de twaalfde week het te laten weghalen
Adil18 schreef:Twiggy2008 schreef:En ik had het voornamelijk over de westerse vrouwen trouwens. Bij bepaalde buitenlandse groepen en bij tieners is het weer een ander verhaal natuurlijk.
Toch denk ik dat de twee laatste groepen het grootst zullen zijn wannerr het gaat om abortus....
_sparta_ schreef:Staat ook in alle getallen beschreven dat dit zo is.
_sparta_ schreef:Voor mij is het geen ach, ik lig dan 3 dagen brakend op bed van migraine. Dat vindt mijn werkgever niet goed. Ik heb verder geen last van de pil, geen doorbraakbloedingen of wat ook. Ik heb wel een spastische darm, dus zo al verschil in dikte van de buik en ook veel gerommel daar. Dus of ik een zwangerschap meteen zou herkennen? Ik hoop het maar ik kan dat zeker niet met zekerheid zeggen.
Twiggy2008 schreef:Adil18 schreef:
Ik vind dit een echt respectloze manier om jezelf uit te drukken....
Ik ben het juist helemaal met Echwel eens!
Adil18 schreef:Nee, vind ik niet, algs je mijn post boven je even had gelezen. het principe an sich in misschien vergelijkbaar, maa niet de gedachten en emoties. Mensen die Russisch roulette spelen (dus echt met revolver en kogel en het risico nemen te sterven) hechten geen grote waarde aan hun eigen leven.
Adil18 schreef:En dit is iets wat IMO ook moeders zouden moeten doen die bewust zwanger worden...Dit wordt namelijk heel erg weinig gedaan...In veel gevallen gaat het goed, maar er zijn ook gevallen waarin het niet goed gaat en het kind een kwalitatief slecht leven lijdt....
Equimotion schreef:Met de Mirena wordt geadverteerd als alternatief voor sterilisatie. Ik vond die vergelijking zelf een prettige gedachte (aangezien er geen arts is die mij op mijn leeftijd zou willen steriliseren)
Maar ik heb het net nog even opgezocht, 0.1% wordt toch nog zwanger. Da's bijna niks denk je, maar je zult maar net een van die 0.1% zijn!
De aantallen kloppen natuurlijk niet met de werkelijkheid, maar stel dat je aanneemt dat 10% van de NL bevolking vrouw is, een gangbaar anticonceptiemiddel gebruikt met 0.1% kans op zwangerschap, dan worden er jaarlijks dus toch zo'n 1700 vrouwen zwanger ondanks goed anticonceptiegebruik. Je zult er maar een van zijn