Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:21

Omdat sommige mensen dat doen scheer je voor het gemak iedereen maar over een kam?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:22

Ik heb helaas ook vrouwen gekend die vrij laks met abortus omgingen. Ik vond dat echt shockerend, eerlijk gezegd ;( . Nou waren zij er gelukkig wel vroeg bij, dat scheelt iets, want qua late abortus ken ik eigenlijk alleen verhalen van bekenden, die zwaar gehandicapte kinderen bleken te dragen. En dat vind ik dan wel weer een heel ander verhaal, eerlijk gezegd..... En daar komt ook weer een heleboel verdriet en teleurstelling bij kijken trouwens. Heel heftig is dat, want die zwangerschappen waren helemaal niet ongewenst.

Adil, ben met je eens dat veel mensen fouten maken, verkeerde beslissingen nemen, zich in the heat of the moment even niet realiseren dat onveilige seks risico's met zich meebrengt. Ik ben ook niet heilig, hoor. ;)
Maar in dat soort gevallen, hou je je lijf helemaal wel even goed in de gaten na zo'n uitspatting, lijkt mij. ;)
En ik had het voornamelijk over de westerse vrouwen trouwens. Bij bepaalde buitenlandse groepen en bij tieners is het weer een ander verhaal natuurlijk.

Sparta, moet er niet aan denken om de pil zo lang door te slikken. Ik heb ook best veel last van mijn menstruatie, elke 3 weken ben ik weer aan de beurt, maar ach..... (ik slik ook de pil niet meer, onding, teveel hormonen, werd ik ook ziek van).

Superwoman, ja, het gemiddeld aantal sekspartners is tegenwoordig inderdaad een heel ander verhaal dan vroegah. :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:24

Echwel schreef:
Dat sommige mensen een vorm van Russische Roulette spelen met een kinderleven walg ik van, gewoon jezelf beschermen en opletten

Ik vind dit een echt respectloze manier om jezelf uit te drukken.... :n

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:24

_sparta_ schreef:
En elke keer met rubbers in een vaste relatie is ook geen normale gang van zaken.

Nou dan vind je mijn relatie blijkbaar niet normaal :?
Ik ben al jaren van de pil af.
Een rubber is beter dan onthouding vind ik :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:25

Vind je dan niet dat onbeschermde seks hebben en weten wat er van kan komen een vorm van Russische Roulette is....
En zeker om dan na de twaalfde week het te laten weghalen

Adil

Twiggy2008 schreef:
En ik had het voornamelijk over de westerse vrouwen trouwens. Bij bepaalde buitenlandse groepen en bij tieners is het weer een ander verhaal natuurlijk.

Toch denk ik dat de twee laatste groepen het grootst zullen zijn wannerr het gaat om abortus....

_sparta_

Voor mij is het geen ach, ik lig dan 3 dagen brakend op bed van migraine. Dat vindt mijn werkgever niet goed. Ik heb verder geen last van de pil, geen doorbraakbloedingen of wat ook. Ik heb wel een spastische darm, dus zo al verschil in dikte van de buik en ook veel gerommel daar. Dus of ik een zwangerschap meteen zou herkennen? Ik hoop het maar ik kan dat zeker niet met zekerheid zeggen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:26

_sparta_ schreef:
Omdat sommige mensen dat doen scheer je voor het gemak iedereen maar over een kam?

Tegen mij?
Nergens staat "Allemaal", dus slaat nergens op!

Adil

Echwel schreef:
Vind je dan niet dat onbeschermde seks hebben en weten wat er van kan komen een vorm van Russische Roulette is....
En zeker om dan na de twaalfde week het te laten weghalen

Je kunt natuurlijk het principe met elkaar vergelijken, maar je kunt imo niet de gedachten vergelijken die erachter zitten...

_sparta_

Adil18 schreef:
Twiggy2008 schreef:

Toch denk ik dat de twee laatste groepen het grootst zullen zijn wannerr het gaat om abortus....

Staat ook in alle getallen beschreven dat dit zo is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:27

Adil18 schreef:
Echwel schreef:
Dat sommige mensen een vorm van Russische Roulette spelen met een kinderleven walg ik van, gewoon jezelf beschermen en opletten

Ik ben het juist helemaal met Echwel eens!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:30

_sparta_ schreef:
Staat ook in alle getallen beschreven dat dit zo is.

Dan vind ik dat je niet zomaar mag aannemen dat iedereen ervan op de hoogte is hoe je jezelf beschremt en "hoe snel het kan gaan" wanneer je jezelf niet beschermt...Misschien is voorlichting vooraf nog beter, sterker nog, dat is het wel...Maar wanneer begin je met de ECHTE voorlichting? In jaar 2 of drie van de middelbare school? op sommige scholen is er zelfs helemaal geen toelichting. Plus het feit dat jeugdigden een eerdere leeftijd seks hebben dan een aantal jaren geleden....Dus is voorlichting achteraf ook niet zo slecht....Een soort van voorwaarde...Op een manier van: "Oke, een keer gaat, maar laat dit een leer voor je zijn..."

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:31

_sparta_ schreef:
Voor mij is het geen ach, ik lig dan 3 dagen brakend op bed van migraine. Dat vindt mijn werkgever niet goed. Ik heb verder geen last van de pil, geen doorbraakbloedingen of wat ook. Ik heb wel een spastische darm, dus zo al verschil in dikte van de buik en ook veel gerommel daar. Dus of ik een zwangerschap meteen zou herkennen? Ik hoop het maar ik kan dat zeker niet met zekerheid zeggen.

Tja, ik was na week 6 kotsmisselijk bij mijn zwangerschap en daarbij voelde ik het na 4 a 5 weken al, dat ik gewoon zwanger was. Intuitief. Ik ken mijn lichaam door en door. Heb trouwens ook jarenlang spastische darmen gehad, maar daar heb ik sinds mijn zwangerschap destijds eigenlijk helemaal geen last meer van. ;)

Maar goed, sterkte dan ermee! Ik hoop voor je dat je nooit pilmoe wordt (heb ik dus wel gehad), dan moet je wat anders. Het Mirena spiraaltje zorgde er bij mij ook voor dat ik jarenlang niet ongesteld was. Ideaal! En veel minder hormonen in je lijf. :)

_sparta_

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:33

Als ik pilmoe wordt wil ik sterilisatie. Nu vond de dokter me te jong, maar ondertussen is dat wat jaren terug dus hoop ik dat het dan wel kan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:34

_sparta_ schreef:
Als ik pilmoe wordt wil ik sterilisatie. Nu vond de dokter me te jong, maar ondertussen is dat wat jaren terug dus hoop ik dat het dan wel kan.

Dat is nog beter, helemaal geen hormonen meer. ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:35

Twiggy2008 schreef:
Adil18 schreef:

Ik ben het juist helemaal met Echwel eens!

Nee, vind ik niet, algs je mijn post boven je even had gelezen. Het principe an sich in misschien vergelijkbaar, maar niet de gedachten en emoties erachter. Mensen die Russisch roulette spelen (dus echt met revolver en kogel en het risico nemen te sterven) hechten geen grote waarde aan hun eigen leven.

Mensen die abortus laten doen hechten WEL waarde aan hun eigen leven en willen dat dit leven kwalitatief goed blijft (en dit kan volgens hen niet met een kind)...En veelal hechten ze ook waarde aan het leven van het kindje zoals hier te lezen is, maar dan in een andere zin als jullie misschien zouden willen zien...Ze hechten op die manier waarde aan een leven van een ongeboren kind, dat ze van te voren al nadenken over de levenskwaliteit van een kind...Respect....!!!

En dit is iets wat IMO ook moeders zouden moeten doen die bewust zwanger worden...Dit wordt namelijk heel erg weinig gedaan...In veel gevallen gaat het goed, maar er zijn ook gevallen waarin het niet goed gaat en het kind een kwalitatief slecht leven lijdt....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:37

Adil18 schreef:
Nee, vind ik niet, algs je mijn post boven je even had gelezen. het principe an sich in misschien vergelijkbaar, maa niet de gedachten en emoties. Mensen die Russisch roulette spelen (dus echt met revolver en kogel en het risico nemen te sterven) hechten geen grote waarde aan hun eigen leven.

Het is het spel wat vergelijkbaar is, niet de reden waarom je het speelt... ;)
raak of niet raak :=

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:40

Adil18 schreef:
En dit is iets wat IMO ook moeders zouden moeten doen die bewust zwanger worden...Dit wordt namelijk heel erg weinig gedaan...In veel gevallen gaat het goed, maar er zijn ook gevallen waarin het niet goed gaat en het kind een kwalitatief slecht leven lijdt....

Vraag me af waar je je laatste opmerking op baseert??? Ik ben zelf moeder, ken ook heel veel moeders en je mag van me aannemen dat zij allemaal heel goed hebben nagedacht over hun bewuste keuze om kinderen te krijgen. Ik heb zelfs heel bewust nagedacht, aangezien ik ook nog gezondheidsproblemen had. Gelukkig zijn die helemaal opgelost, mede dankzij het moederschap zelfs, en geniet ik nu des te meer van mijn bijna 5-jarige wondertje. :D

Natuurlijk zijn er ook moeders (ouders) waarin het niet goed gaat. Dat vind ik ook echt verschrikkelijk, hoor.
Er zijn inderdaad ook mensen van wie je je afvraagt waarom ze uberhaupt ooit aan kinderen begonnen zijn. Maar het overgrote deel, denkt gelukkig wel bewust na, want het is zo ongeveer de allergrootste verandering in je leven. ;)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:43

Met de Mirena wordt geadverteerd als alternatief voor sterilisatie. Ik vond die vergelijking zelf een prettige gedachte (aangezien er geen arts is die mij op mijn leeftijd zou willen steriliseren)

Maar ik heb het net nog even opgezocht, 0.1% wordt toch nog zwanger. Da's bijna niks denk je, maar je zult maar net een van die 0.1% zijn!

De aantallen kloppen natuurlijk niet met de werkelijkheid, maar stel dat je aanneemt dat 10% van de NL bevolking vrouw is, een gangbaar anticonceptiemiddel gebruikt met 0.1% kans op zwangerschap, dan worden er jaarlijks dus toch zo'n 1700 vrouwen zwanger ondanks goed anticonceptiegebruik. Je zult er maar een van zijn :=

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:45

Equimotion schreef:
Met de Mirena wordt geadverteerd als alternatief voor sterilisatie. Ik vond die vergelijking zelf een prettige gedachte (aangezien er geen arts is die mij op mijn leeftijd zou willen steriliseren)

Maar ik heb het net nog even opgezocht, 0.1% wordt toch nog zwanger. Da's bijna niks denk je, maar je zult maar net een van die 0.1% zijn!

De aantallen kloppen natuurlijk niet met de werkelijkheid, maar stel dat je aanneemt dat 10% van de NL bevolking vrouw is, een gangbaar anticonceptiemiddel gebruikt met 0.1% kans op zwangerschap, dan worden er jaarlijks dus toch zo'n 1700 vrouwen zwanger ondanks goed anticonceptiegebruik. Je zult er maar een van zijn :=

Dat bedoel ik! En dan nog verwijten naar je kop krijgen ook.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:46

Dan is het nog de vraag of je wel of geen kind wil, Equimotion. Ken namelijk ook mensen die ongepland zwanger zijn geworden door de anticonceptie heen, toch het kindje hebben laten komen en er dolgelukkig mee zijn. ;)
Want ja, ook dat kan. Mijn vriendje is het overkomen destijds met zijn toenmalige vriendin en hij is dolgelukkig met zijn zoon, hoor. :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:49

_sparta_ schreef:
Dat bedoel ik! En dan nog verwijten naar je kop krijgen ook.

Hoezo?

Ik geloof dat de meeste (iig ik) een abortus totaal niet erg vind wanneer de persoon wel bescherming correct heeft gebruikt.

_sparta_

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:50

jawel, want stel dat we het pas ontdekken na 12 weken zwanger zijn?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:51

Verwijten? Dat valt toch wel mee?
Ik ben helemaal niet tegen abortus, hoor. Ik ben wel tegen gemakzucht en laksheid. ;)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:55

En al heb je dat niet, dan nog heb je er in dit land gelukkig recht op.

Ik heb best moeite met verhalen over jonge meiden die abortus als anticonceptie zien, want volgens mij is dat of redelijke onzin, of een zéér beperkte groep van onze samenleving. Ik ken ze niet in mijn omgeving in elk geval.

Volgens mij is kinderwens voor veel mensen niet zo zwart-wit als het soms wordt afgedaan. Ik kan me ook voorstellen dat je bij een vermoeden op zwangerschap er eerst een tijdje mee rondloopt voor je tot je beslissing komt. Als je dan kiest om het kindje te houden is iedereen zeer begripvol, maar kies je na wikken en wegen om toch van je recht op abortus gebruik te maken dan valt iedereen over je heen :? Ik betwijfel dus of het laksheid is dat mensen niet binnen 3 dagen na het uitblijven van de eerste menstruatie (als je dat al merkt) aan de bel trekken.