Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:40

Poeh wat een moeilijk onderwerp....Wij hadden onze eerste echo op 14 weken en toen was het al een compleet kindje dat al dansend door mijn baarmoeder ging....op dit tijdstip (16,5 week)weg laten halen vind ik wel een erg moeilijk punt.

Ik kan me voorstellen dat je in jouw situatie er niet op zit te wachten maar het kindje is het stadium van vruchtje als een boon wel al ruimschoots voorbij.

Ik ben nu bijna op 25 weken zwangerschap en ook al was ons kindje ook niet gepland, en waren we toen ik zwanger werd nog maar 6 weken bij elkaar als stel, we zijn er toch ondanks alles voor gegaan en staan nu supersterk samen.

Dus ik vind het erg moeilijk om je standpunt te begrijpen, vooral ook omdat je dit had kunnen voorkomen en ook veel sneller actie had kunnen ondernemen.

Desondanks wens ik je wel veel sterkte.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:47

Citaat:
Struisvogelpolitiek. Een pasgeboren kind heeft niet heel veel meer bewustzijn dan een foetus. Een foetus droomt ook, voelt ook, kruipt ook weg voor pijn en reageert ook op druk van buitenaf. Daaruit volgt dat ook een foetus beschikking heeft over zijn zintuigen. Ik weet nog wel wat ik voor enorme schop in mijn maag ik kreeg van mijn 18 weken oude zoontje toen er ineens een orgel hard begon te spelen toen ik in de kerk zat.... Een foetus maakt ook adembewegingen - en heeft zuurstof nodig om te blijven leven. En waarom zou het zelfstandig kunnen eten en drinken een kind tot mens maken? Want dan was mijn prematuurtje pas 3 weken na haar geboorte een mens.

Ik zeg er nog 1 keer iets over... een aantal mensen noemt de feiten struisvogelpolitiek. Wat ik hierboven zie staan is puur emotie. En pure emotie is in mijn beleving geen goede basis om beslissingen op te baseren.

Ik ga er ook niet verder op in, het is totaal offtopic uiteindelijk.

Ik ga wel geheel mee in een opmerking die ik eerder al voorbij heb zien komen: als je een foetus niet mag doden, waarom dan wel een dier?
En nog meer: wat is het belang van nog meer mensen op deze wereld?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:01

ulysse1 schreef:
ik blijf erbij : heel cru gesteld : wie oud genoeg is om met de benen wijd te liggen en sex ZONDER voorbehoedsmiddelen te hebben is ook oud genoeg om er de consequenties van te dragen

Dat is heel goed gezegd!! Precies hetzelfde heb ik ook tegen mijn zoon gezegd toen hij sexueel actief werd!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:04

Wendy schreef:
Citaat:
Struisvogelpolitiek. Een pasgeboren kind heeft niet heel veel meer bewustzijn dan een foetus. Een foetus droomt ook, voelt ook, kruipt ook weg voor pijn en reageert ook op druk van buitenaf. Daaruit volgt dat ook een foetus beschikking heeft over zijn zintuigen. Ik weet nog wel wat ik voor enorme schop in mijn maag ik kreeg van mijn 18 weken oude zoontje toen er ineens een orgel hard begon te spelen toen ik in de kerk zat.... Een foetus maakt ook adembewegingen - en heeft zuurstof nodig om te blijven leven. En waarom zou het zelfstandig kunnen eten en drinken een kind tot mens maken? Want dan was mijn prematuurtje pas 3 weken na haar geboorte een mens.

Ik zeg er nog 1 keer iets over... een aantal mensen noemt de feiten struisvogelpolitiek. Wat ik hierboven zie staan is puur emotie. En pure emotie is in mijn beleving geen goede basis om beslissingen op te baseren.

Puur emotie? Sure... feiten die wetenschappelijk bewezen zijn afdoen als 'puur emotie' en 'geen goede beslissingsbasis' vind ik een beetje een zwak argument. Dat er emotie bij komt kijken is niet vreemd bij een onderwerp als dit. Maar de feiten die ik even heb onderstreept zijn toch echt feiten en geen emotie.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:19

Ik steek dan vanaf nu mijn kop in een beste bult met zand, en geef de moed op. Kom op meiden, jongens. Wees wel lief voor elkaar tis zo pasen!!!
Ts sterkte!!!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:26

ulysse1 schreef:
ik blijf erbij : heel cru gesteld : wie oud genoeg is om met de benen wijd te liggen en sex ZONDER voorbehoedsmiddelen te hebben is ook oud genoeg om er de consequenties van te dragen

Beetje slappe opmerking, want dat doet ze nl. zeker. De consequentie die ze eraan verbindt is het laten uitvoeren van een abortus om voor haar zeer goede redenen. Dat is heel wat consequenter dan het kind 'dan maar laten komen', terwijl ze heel duidelijk aangeeft dat ze dit kind niet kan bieden wat het verdient (emotioneel, etc.). Ik vind het van moed getuigen om vóór abortus te kiezen in dit geval. En ga eens met de kinderbescherming en hulpverlening praten om te horen hoe blij alle kinderen zijn van moeders(ouders) die ervoor gekozen hebben om ze wél op de wereld te zetten, terwijl het een niet bedoelde zwangerschap betrof. Vraag eens hoe blij die zijn met het feit dat de buitenwereld (vaak de schreeuwers aan de zijlijn) hun moeder veroordeelde dat ze abortus zelfs maar overwogen heeft en ze dientengevolge een rotleven hebben. Tuurlijk gaat dit niet voor ieder op die uit zo'n situatie geboren wordt, maar probeer eens te respecteren dat mensen er ook anders over kunnen denken en brand ze dan niet af !
Laatst bijgewerkt door Netje op 04-03-10 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:28

Ik kan het niet nalaten om toch weer ff moeder theresa te spelen.

veel succes met het vermoorden van je bloed eigen kindje......

Wat is dit nou voor een kreet!!!!
Ik probeer nou tien pagina's lang, te vragen om niet persoonlijk op elkaar te zijn. EN ben je het er niet mee eens, doe dan in vredesnaam normaal. of reageer niet. Ik heb bij deze ook een mod een mail gestuurd over deze reactie. hier rijzen mij haren te bergen. en vind deze reactie ronduit onbeschoft!!!!

RESPECT EN WAARDERING VOOR EEN MEDEMENS ONGEACHT RAS KLEUR OF GELOOF< KEUZE IN EEN LEVEN ZIJN HIER OP BOKT ABSOLUUT NIET VAN TOEPASSING. BOKT GA JE SCHAMEN

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:29

Owens-mama: Amen !! Helemaal mee eens. Te belachelijk voor woorden wat er hier wordt gezegd...
Laatst bijgewerkt door Netje op 04-03-10 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:29

Dit is geen kind en het zal ook nooit een kind worden.
Het heeft nog geen ziel gekregen namelijk.

Als je abortus pleegt, wees dan ook zo eerlijk om de (wetenschappelijke) feiten onder ogen te zien. Ik respecteer je standpunt wat niet betekent dat ik het er mee eens ben maar dat hoeft ook niet he, zo veel hoofden zoveel zinnen, heb met jullie beiden, jou en je ongeboren kind te doen maar voor smoesjes/onwaarheden heb ik geen enkel respect.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 04-03-10 14:33, in het totaal 2 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:30

@nathalie:

Desbetreffende opmerking deed mij ook veel pijn (al sta ik er zelf vrij ver vanaf).

Ik denk echter wel dat TS nu steeds meer in een provocerende/aanvallende houding wordt gedwongen door diverse bokkers.
Vreselijke PB's, onrespectloze posts, nare opmerkingen> ze bleef aardig en rustig. Maar vergis je niet, wat TS emotioneel nu door maakt en wat dat met een mens kan doen.

Het feit dat zij nu zo reageert hebben anderen in de hand gewerkt.

slimmerik

Nathalie1981 schreef:
Dit is geen kind en het zal ook nooit een kind worden.
Het heeft nog geen ziel gekregen namelijk.

Van bovenstaande opmerking draait mijn maag gewoon om :r
Verder lees ik verbaasd verder.......heb het nooit mee gemaakt en hoop het nooit mee te maken.........

Toen destijds de regering de beslissing nam om welke lengte van zwangerschap deze afgebroken mocht worden, heeft men een zeer zorgvuldig en gewogen besluit genomen, gebaseerd op wetenschappelijke en ethische argumenten.

Vrouwen hebben honderden jaren gestreden om baas over eigen lichaam te zijn.... Alleen daarom ben ik blij dat TS in staat is en de kans heeft de zwangerschap af te breken.

Samiyah

CindyUniek schreef:
veel succes met het vermoorden van je bloed eigen kindje......

Wat een ontzettend onrespectvol berichtje.. Jeetje, ik heb hier gewoon geen woorden voor :n

Ik snap gewoon niet hoe mensen het kunnen zien als een moord.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:31

Waar zijn jullie nou allemaal mee bezig?
De TS vraagt toch niet om een mening? De TS vraagt om hulp en steun. En dan wordt er nu vast gezegd, nou ze had het kunnen weten toen ze dit topic startte, maar zoals ze eerder zei voelde ze zich hier het meeste thuis en nu zijn jullie met zijn allen weer lekker bezig.

In de titel staat toch: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht. Geloof niet dat het zin heedft om nog van die idiote reacties te geven aangezien er wel 100x gezegd is dat TS achter haar beslissing staat. Moet ze ook lekker zelf weten. Ben je het er niet mee eens en wil je discussieren? Open dan lekker een topic: Discussie over abortus en loop niet weer hier te zaniken. Gatver. Een beetje TS afkatten! Wie weet hoe haar priveleven eruit ziet? Gewoon lekker ronduit gaan oordelen, is bokt erg goed in.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:31

Coloured schreef:
Als je abortus pleegt, wees dan ook zo eerlijk om de (wetenschappelijke) feiten onder ogen te zien. Ik respecteer je standpunt, heb met jullie beiden, jou en je ongeboren kind te doen maar voor smoesjes/onwaarheden heb ik geen enkel respect.

Er zijn zoveel 'wetenschappelijke' feiten (zeg je een feit is een waarheid) die elkaar tegenspreken, dat dit vanuit dat standpunt een hele moeilijke discussie zou zijn. Vooral de anti-abortuskliek heeft 'feiten' te over die niet of nauwelijks bewezen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:32

Ik heb geTEMd op het topic over abortus. Spreken over vermoorden gaat echt way over the top! We leven nog altijd in een land waarin obv heel veel onderzoek naar foetussen is besloten dat abortus is toegestaan tot 20 weken. TS doet niets dat verboden is en neemt haar eigen besluit. Zij is nog altijd de baas over HAAR EIGEN LICHAAM.

Dat je een bepaald standpunt aanhangt, prima, maar een ander op deze manier veroordelen vind ik niet kunnen. Volkomen respectloos!

TS kiest ervoor en staat erachter. Als jij er tegen bent, post dan niet, lees het topic niet!
Laatst bijgewerkt door Jessica op 04-03-10 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:33

Ik vind het persoonlijk erg makkelijk hoe je praat over een abortus. Je stopt zelf met de pil
je hebt gemaanschap en dan bedenk je oeps ik kan weleens zwanger zijn.
Er zijn zoveel vrouwen die wel een hele grote kinderwens hebben en die niet
uit kan komen en dan ben je ´onddankbaar´ dat je een kind krijgt je ben immers
zelf gestopt met de pil en je weet wat er van kan komen en dan maak je zo´n klein
kindje laat je gewoon even weghalen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ik ben niet tegen abortus maar wel vanuit dit standpunt!!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:33

Het is hier geen discussie topic daarvoor is dit topic niet geopend, die topic is voor steun en ervaringen. Als je dan toch moet reageren doe dat dan met enig respect. Een aantal van de pro-life hebben dit ook heel netjes gedaan.
Voor de post van Cindyuniek kan ik persoonlijk weinig respect opbrengen. Wat een bijzonder onaardige post.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:35

bobolien schreef:
Ik vind het persoonlijk erg makkelijk hoe je praat over een abortus. Je stopt zelf met de pil
je hebt gemaanschap en dan bedenk je oeps ik kan weleens zwanger zijn.
Er zijn zoveel vrouwen die wel een hele grote kinderwens hebben en die niet
uit kan komen en dan ben je ´onddankbaar´ dat je een kind krijgt je ben immers
zelf gestopt met de pil en je weet wat er van kan komen en dan maak je zo´n klein
kindje laat je gewoon even weghalen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ik ben niet tegen abortus maar wel vanuit dit standpunt!!!

Dat staat er niet.......

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:36

Ik word ook een beetje moe dat er telkens vrouwen bijgehaald worden die géén kinderen kunnen krijgen of heel moeilijk en dat dáárom TS geen abortus zou mogen laten doen. Het een heeft helemaal niets met het ander te maken. Zijn twee totaal verschillende issues.

Het zou hetzelfde zijn als ik geen grote auto mag kopen omdat mijn buurman alleen maar geld heeft voor een kleine auto.

owens-mama

Jullie mogen best weten dat ik me schaam om hier op bokt aanwezig te zijn. Ga mij eens diep beraden of ik hier wel thuis hoor. Hoe halen jullie het in je hoofd om mensen die een andere mening hebben te bstoken met PB's en mensen uit te maken voor moordenaars. Echt om je dood te schamen!! ik hoop van harte dat hier een mod voorbij komt een een paar ow/bans of wat dan ook komt uitdelen. en als mij dit een ow oplevert jammer. dit kan niet waar wezen. het lijkt wel of wereld oorlog 3 is uitgebroken.

eekhoornerik

Krijg echt een knoop in mijn maag van sommige berichten.

Wordt er echt vedrietig van hoe sommige mensen zo kunnen oordelen en veroordelen.
Ik hoop van harte dat deze mensen geen kinderen hebben of zullen krijgen, aangezien die kinderen waarschijnlijk geen enkel besef van normen en waarden mee zullen krijgen en de maatschappij alleen maar nog harder en vijandelijker zullen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:39

owens-mama schreef:
Jullie mogen best weten dat ik me schaam om hier op bokt aanwezig te zijn. Ga mij eens diep beraden of ik hier wel thuis hoor. Hoe halen jullie het in je hoofd om mensen die een andere mening hebben te bstoken met PB's en mensen uit te maken voor moordenaars. Echt om je dood te schamen!! ik hoop van harte dat hier een mod voorbij komt een een paar ow/bans of wat dan ook komt uitdelen. en als mij dit een ow oplevert jammer. dit kan niet waar wezen. het lijkt wel of wereld oorlog 3 is uitgebroken.

Idd, ik ga er volkomen in mee...
Laatst bijgewerkt door Jessica op 04-03-10 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:39

laetitia schreef:
Krijg echt een knoop in mijn maag van sommige berichten.

Wordt er echt vedrietig van hoe sommige mensen zo kunnen oordelen en veroordelen.
Ik hoop van harte dat deze mensen geen kinderen hebben of zullen krijgen, aangezien die kinderen waarschijnlijk geen enkel besef van normen en waarden mee zullen krijgen en de maatschappij alleen maar nog harder en vijandelijker zullen maken.

Helemaal mee eens. Wat een aso reacties van sommigen. En inderdaad: wat moet er van kinderen terecht komen van mensen met dergelijke opvattingen.... ik hou mijn hart vast :oo

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:40

Netje schreef:
Coloured schreef:
Als je abortus pleegt, wees dan ook zo eerlijk om de (wetenschappelijke) feiten onder ogen te zien. Ik respecteer je standpunt, heb met jullie beiden, jou en je ongeboren kind te doen maar voor smoesjes/onwaarheden heb ik geen enkel respect.

Er zijn zoveel 'wetenschappelijke' feiten (zeg je een feit is een waarheid) die elkaar tegenspreken, dat dit vanuit dat standpunt een hele moeilijke discussie zou zijn. Vooral de anti-abortuskliek heeft 'feiten' te over die niet of nauwelijks bewezen zijn.

Dat het een klein mensje is en leeft, zijn feiten. Dat je dit leven stopt met een abortus is ook een feit.
Ik vraag me echt af waarom dat niet gezegd mag worden. Ik denk zelfs dat je alleen de voor jou goede beslissing kunt nemen als je eerlijk de feiten onder ogen ziet en niet afgaat op wat anderen je voorspiegelen.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 04-03-10 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:41

en ik schaam me er niet voor dat ik het moord vind
kijk eens een pagina terug naar de foto's van het kindje op dit moment?
een mooi nieuw leven, gewoon uit liefde verwekt, door haar eigen acties....

en vrijwel iedere vrouw waar ik van gehoord heb, kreeg spijt van haar arbortus

dit zal mijn laatste bericht hier zijn