Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Struisvogelpolitiek. Een pasgeboren kind heeft niet heel veel meer bewustzijn dan een foetus. Een foetus droomt ook, voelt ook, kruipt ook weg voor pijn en reageert ook op druk van buitenaf. Daaruit volgt dat ook een foetus beschikking heeft over zijn zintuigen. Ik weet nog wel wat ik voor enorme schop in mijn maag ik kreeg van mijn 18 weken oude zoontje toen er ineens een orgel hard begon te spelen toen ik in de kerk zat.... Een foetus maakt ook adembewegingen - en heeft zuurstof nodig om te blijven leven. En waarom zou het zelfstandig kunnen eten en drinken een kind tot mens maken? Want dan was mijn prematuurtje pas 3 weken na haar geboorte een mens.
ulysse1 schreef:ik blijf erbij : heel cru gesteld : wie oud genoeg is om met de benen wijd te liggen en sex ZONDER voorbehoedsmiddelen te hebben is ook oud genoeg om er de consequenties van te dragen
Wendy schreef:Citaat:Struisvogelpolitiek. Een pasgeboren kind heeft niet heel veel meer bewustzijn dan een foetus. Een foetus droomt ook, voelt ook, kruipt ook weg voor pijn en reageert ook op druk van buitenaf. Daaruit volgt dat ook een foetus beschikking heeft over zijn zintuigen. Ik weet nog wel wat ik voor enorme schop in mijn maag ik kreeg van mijn 18 weken oude zoontje toen er ineens een orgel hard begon te spelen toen ik in de kerk zat.... Een foetus maakt ook adembewegingen - en heeft zuurstof nodig om te blijven leven. En waarom zou het zelfstandig kunnen eten en drinken een kind tot mens maken? Want dan was mijn prematuurtje pas 3 weken na haar geboorte een mens.
Ik zeg er nog 1 keer iets over... een aantal mensen noemt de feiten struisvogelpolitiek. Wat ik hierboven zie staan is puur emotie. En pure emotie is in mijn beleving geen goede basis om beslissingen op te baseren.
ulysse1 schreef:ik blijf erbij : heel cru gesteld : wie oud genoeg is om met de benen wijd te liggen en sex ZONDER voorbehoedsmiddelen te hebben is ook oud genoeg om er de consequenties van te dragen
Nathalie1981 schreef:Dit is geen kind en het zal ook nooit een kind worden.
Het heeft nog geen ziel gekregen namelijk.
Van bovenstaande opmerking draait mijn maag gewoon om
Verder lees ik verbaasd verder.......heb het nooit mee gemaakt en hoop het nooit mee te maken.........
Coloured schreef:Als je abortus pleegt, wees dan ook zo eerlijk om de (wetenschappelijke) feiten onder ogen te zien. Ik respecteer je standpunt, heb met jullie beiden, jou en je ongeboren kind te doen maar voor smoesjes/onwaarheden heb ik geen enkel respect.
bobolien schreef:Ik vind het persoonlijk erg makkelijk hoe je praat over een abortus. Je stopt zelf met de pil
je hebt gemaanschap en dan bedenk je oeps ik kan weleens zwanger zijn.
Er zijn zoveel vrouwen die wel een hele grote kinderwens hebben en die niet
uit kan komen en dan ben je ´onddankbaar´ dat je een kind krijgt je ben immers
zelf gestopt met de pil en je weet wat er van kan komen en dan maak je zo´n klein
kindje laat je gewoon even weghalen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ik ben niet tegen abortus maar wel vanuit dit standpunt!!!
owens-mama schreef:Jullie mogen best weten dat ik me schaam om hier op bokt aanwezig te zijn. Ga mij eens diep beraden of ik hier wel thuis hoor. Hoe halen jullie het in je hoofd om mensen die een andere mening hebben te bstoken met PB's en mensen uit te maken voor moordenaars. Echt om je dood te schamen!! ik hoop van harte dat hier een mod voorbij komt een een paar ow/bans of wat dan ook komt uitdelen. en als mij dit een ow oplevert jammer. dit kan niet waar wezen. het lijkt wel of wereld oorlog 3 is uitgebroken.
laetitia schreef:Krijg echt een knoop in mijn maag van sommige berichten.
Wordt er echt vedrietig van hoe sommige mensen zo kunnen oordelen en veroordelen.
Ik hoop van harte dat deze mensen geen kinderen hebben of zullen krijgen, aangezien die kinderen waarschijnlijk geen enkel besef van normen en waarden mee zullen krijgen en de maatschappij alleen maar nog harder en vijandelijker zullen maken.
Netje schreef:Coloured schreef:Als je abortus pleegt, wees dan ook zo eerlijk om de (wetenschappelijke) feiten onder ogen te zien. Ik respecteer je standpunt, heb met jullie beiden, jou en je ongeboren kind te doen maar voor smoesjes/onwaarheden heb ik geen enkel respect.
Er zijn zoveel 'wetenschappelijke' feiten (zeg je een feit is een waarheid) die elkaar tegenspreken, dat dit vanuit dat standpunt een hele moeilijke discussie zou zijn. Vooral de anti-abortuskliek heeft 'feiten' te over die niet of nauwelijks bewezen zijn.