Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:17

Misschien doet andere make up ook wonderen marije.. Klinkt alsof je een foundation op oliebasis hebt, gezien het eraf Indy.. Laat je eens informeren bij een parfumerie over de andere mogelijkheden, wellicht dat dat al een boel scheelt..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:27

Majo schreef:
Yv_ schreef:
Zonde dat het toch ook niet werkt voor je, Majo! Maar zou je het inderdaad niet gebruiken tot het op is? Je gooit zomaar weet ik het hoeveel euro weg... Is ook weer zo zonde! Vind ik dan hoor :). Hoop dat je een product vindt wat je wel gaat helpen :j :).
Zat ik eerst ook aan te denken inderdaad, om het gewoon op te maken en dan iets nieuws kopen. Maar omdat ik nu na toch een redelijke tijd Clinique gebruikt te hebben, zie dat het allesbehlave beter wordt, vraag ik me af wat de meerwaarde is van het nog langer gebruiken. Zoals ik al zei: ik heb meer puisten dan ik ooit heb gehad in 1x! Ik heb mee-eters op mijn kaaklijn, een gebied waar ik nooit eerder problemen heb gehad. Ik heb wat mee-eters op mijn voorhoofd, ook een plek waar ze nog nooit gezeten hebben. Dus ik heb eigenlijk de keus gemaakt om er gewoon mee te stoppen omdat het naar mijn idee gewoon niet meer goed werkt. Mijn voorhoofd is ook vetter geworden dan wat hij was.
Ik zet de spullen gewoon boven in de kast (hoelang kun je dat eigenlijk bewaren?) en ik zie wel wat ik ermee doe. Nu zit ik hier met de Lush doos naast me, en het ruikt toch lekker! Ik heb er helemaal zin in om dat op mijn gezicht te smeren :')

En... wat heb je allemaal gehaald? Of moet je het nog halen?

Een paar aanraders :D

- Fresh farmacy, voor een echte probleemhuid, is wel erg heftig bij te lang inwerken, maar het werkt wel.
- Angels on bare skin, staat als cleanser, maar is meer een scrub/peeling. Je hebt maar een klein beetje nodig, maar mén, wat word je huid daar zacht van. Zonder het pijnlijke scrubgedeelte!
-Karma zeep, errrug lekker met een sterke geur die je blijft ruiken. Droogt je huid wel uit. SMEREN!
- The joy of jelly, shower jelly! Ook weer zo'n enorm lekkere geur, maarre errug glibberig!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:34

Yv_ schreef:
Misschien doet andere make up ook wonderen marije.. Klinkt alsof je een foundation op oliebasis hebt, gezien het eraf Indy.. Laat je eens informeren bij een parfumerie over de andere mogelijkheden, wellicht dat dat al een boel scheelt..

Ik ga zowiezo voor de helft al over op minerale makeup, dit is zeker beter voor mn huid. Ja ik blijf eigenwijs, ik blijf het gebruiken, en onderzie dat nu de consenquenties (?) van in. Maar hee, ik ben een onzekere puber die zich kapot schaamt voor z'n huid.

Ik heb het nog niet gehaald, maar ik wil eerst eigenlijk clinique een kans geven :)

edit: typefoutjes.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:16

Juangi schreef:
En... wat heb je allemaal gehaald? Of moet je het nog halen?

Eigenlijk maar 2 dingetjes:
- Herbalism (groene meuk dat wel lekker ruikt)
- Dark Angels (zwarte scrub)

Ik ben er nu een paar dagen mee bezig, de Clinique heb ik definitief verbannen naar de zolder, weggooien is ook zo zonde. Wellciht kan ik er ooit nog iemand blij mee maken.
Ik gebruik de Herbalism nu 2x per dag (ochtend en avond) en ik ga afwachten wat het resultaat wordt. Enige waar ik nu nog wel mee klooi is dagcreme. Mijn huid wordt wel een beetje droog van de Herbalism, dus moet een dagcreme smeren. De Vanishing cream vond ik helmala niks, stinkt en veel te vet. Gebruik nu een proefmonster van Shisheido (hoop dat ik het goed schrijf) en dat ziet er echt letterlijk uit als een kwakje in een potje. Maar tot nu toe smeert het goed :')

@Marije: het zou al een deel schelen als je geen make up meer op je gezicht doet, maar alleen op je ogen en lippen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:44

Majo: Ik heb dat eerder jaren gehad, ik droeg nooit makeup, en nu ik het wel draag, is mijn huid het zelfde. Mijn huid blijft tegenwerken, en dat is niet prettig! :n

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:00

Ik kan eindelijk weer zeggen dat ik zo goed als puist-vrij ben, nadat ik Clinique een weekje of zo niet meer gebruikt heb. Ben blij haha :D Nu zo snel mogelijk die African Soap gebruiken.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:04

En heb je in die week African Black Soap gebruikt? :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:06

SSDesign schreef:
Ik kan eindelijk weer zeggen dat ik zo goed als puist-vrij ben, nadat ik Clinique een weekje of zo niet meer gebruikt heb. Ben blij haha :D Nu zo snel mogelijk die African Soap gebruiken.

Tja dat had ik ook, tot dat ik het langer dan 2 weken liet staan en ik het dubben en dwars drie keer zo erg terug kreeg .Schrok me dood _O-

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:12

Ik heb inmiddels weer een weekje bezig met Eucerin purifyer gel-creme en ben eigenlijk best heel tevreden! Het is een stuk betaalbaarder dan Clinique en lijkt voor mijn huid beter te werken. Mijn gezicht wordt egaler, ik heb minder comedonen en het matteert goed zodat ik weer minder poeder hoef aan te brengen 's ochtends. Aan het einde van de dag moet ik wel even poederen, maar dat is wel te overzien. Binnenkort wil ik ook de tonic en de cleanser aanschaffen, dan heb ik alles uit hetzelfde gamma.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:26

Marijee schreef:
En heb je in die week African Black Soap gebruikt? :)

Nog niet ;) Moet ik nog even kopen haha :D

Patos, waar kun je Eucerin producten halen?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:27

SSDesign schreef:
Patos, waar kun je Eucerin producten halen?

Bij de apotheek, ik heb het nog niet bij een drogist kunnen ontdekken.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:33

ik ben nog steeds heel tevreden, ik krijg inmiddels elke ochtend en avond een fijne beloning voor al m'n discipline: mijn huid voelt bij het nat maken en wassen zooo zacht aan op sommige plekken dat ik de eerste keer dacht dat ik nog gladde zeep op had ofzo :D

ik heb een paar foto's gemaakt ter vergelijking *let niet op mijn rare kop*

van 5 weken geleden:Afbeelding
nu:Afbeelding

wat mij vooral opvalt is dat mijn teint veel egaler is, mijn huid is minder vettig en glimt mimder, mijn huid is minder rood en natuurlijk zijn er minder puisten *\o/*

er zijn nog wel veel rode vlekjes van oude puistje en oude wondjes ( ik probeer echt van mezelf af te blijven, maar het is een moeilijke tic om zomaar te corrigeren) door de vlekjes lijkt het soms of ik nog heel veel puistjes heb, maar ik kan blij melden dat ik vandaag maar 3 puisten heb. plus natuurlijk wat mee-eters en kleine pukkeltjes, maar die tel ik niet mee zolang ik ze niet kan zien zonder vergrootglas ( of met mijn snufferd op de spiegel gedrukt :roll: )

dus: jippie! ik ben blij.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:35

Wauw het ziet er echt al een stuk rustiger uit :j

Nog wel wat plekjes, maar al veeeeel minder rood, gaat echt de goede kant op :D !

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:35

Ziet er absoluut beter uit!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:37

Wauw, dat ziet er zeker beter uit, jaloers!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 06:17

Dat gaat de goede kant op abeltje!! +:)+

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:32

Inderdaad Abeltje, ziet er veel beter uit! Minder rood, veel egaler... dat van die vlekjes dat ken ik, gemeen is dat he. Dan lijkt het alsof je veel puisten hebt, maar het zijn rode vlekjes van vroegere puisten.

Is er een manier waarop die vlekjes weggaan? Want daar heb ik dus ook last van. Ben ik een keer puistvrij, heb ik nog allemaal vlekjes die niet meer weggaan!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:02

P-CL-E creme van Biodermal werkt goed tegen zulke plekjes!!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:06

maar dat is weer zo vet :(

ik weet dat ze van clinique die dark spot remover hebben, voor littekentjes en vlekken enzo. als ik echt helemaal puistvrij ben ga ik daar maar eens mee aan de slag

vandaag trouwens maar weer een flinke aankoop gedaan. mijn proefpakketje begon echt gevaarlijk op te raken dus vandaag alles maar in groot verpakking gekocht. plus een thermisch maskertje waar ik proefje van had....dacht ik, want ik heb em dus nu op en het is die dat thermische masker waar ik zo gek van was. dit is een andere. complete facial staat erop. ik ga zo kijken of ik ook leuk vind en anders dan ga ik morgen terug en kijk ik of ik em nog kan ruilen tegen dat heerlijk thermische masker.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:09

regelmatig een schone/nieuwe cap is ook een aanrader ! Sinds ik een nieuwe cap heb heb ik veel minder last van pukkeltjes/ ontstekinkjes op mn voorhoofd en zijkant van mn wang. Zo'n cap wordt na een tijd natuurlijk 1 grote bacteriebron

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:18

Ik vond dat wel meevallen eigenlijk, de vettigheid van dat cremetje.

Maar ik gebruik dan alweer een heel wat jaartjes Face Wash met tea tree van de Tuinen.
En dat droogt je gezicht echt uit, wat enorm goed is voor je pukkeltjes (ben al zeker een jaar of 3 puistjes vrij)
Dus een klein beetje creme is dan ook niet erg voor mijn huid, en zeker als het helpt tegen die onderhuidse plekken. Die blijf je namelijk echt lang zien... Bij mij zijn ze nu wel gelukkig weg maar heeft heel wat moeite gekost.

Teveel gedoe aan mijn huid met cremetjes is ook echt niet goed, ik moet er niet meer aan doen als 1 keer daags wassen met die face wash en verder niks.
zo af en toe met koud weer als ik echt een droog huidje had een creme met aloë Vera erin, meer niet.

Als je cremetjes ziet waar ze op zeggen dat er meer als 90% aloë vera inzit.. absoluut meenemen!
Dat is super goed voor je huid!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:21

dat vind ik ook een goede :P

dat maskertje is trouwens drie keer niks :(
turnaround instant facial heet het. ik heb het er net afgehaald, mijn huid is not happy. voelt een beetje borrelig aan, en daar kon ik zelfs met mijn turnaround concetrate en total turnaround ( die ik dan weer wel heel lekker vind) niet tegenop smeren.
en ik heb ook allemaal glittertjes op m'n kop :?

nee, deze gaat morgen terug naar de winkel, dit is niks. ik wil m'n heerlijke thermische maskertje waar ik een proefje van had en die echt zalig is.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:31

Wilde even laten weten, dat ookal ik maar een week bezig ben met vichy mijn huid er niet meer uitziet als een pannenkoek maar lekker en egaal, puistjes aan ook langzaam weg en roodheid heb ik totaal niet meer !!
ben blij dat ik met clinique gestopt ben, bij de douglas zeiden ze me ook dat clinique best agresief is als je een hele lichte en gevoelige huid hebt kun je ook sneller uitdroging krijgen en roodheid ect omdat er mentolen alcohol in zit !

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:35

Dat is onzin, ik heb een lichte en gevoelige huid en kijk eens hoe goed het bij mij heeft gewerkt.

De crux ligt bij het juiste type gebruiken..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:37

Er is gewoon heel moeilijk een lijn te trekken, zeg maar gerust onmogelijk.
Wat voor de een werkt, werkt voor de ander gewoon totaal niet.

De een zweert het dan bij clinique, bij de ander werkt het niet.. ;)
Ieder zal dat voor zich moeten ervaren.