Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:52

hema gaat maar tot een c cup geloof ik toch?

ik heb de eerste paar stuwingsdagen een hydrofielluier bij een wat strakker hemd/shirt ingedaan tegen het lekken.
dat zat redelijk comfortabel voor zover mogelijk :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:58

over die hydrofylluiers had mijn moeder het idd ook en dan opbinden met navelbandjes zodat je een soort bh kon maken. is idd wel fijn tegen het lekken omdat je er ook compressen in kwijt kan.
nu draag ik nog gewoon beugelbh's, maar weet idd niet wat mijn borsten na de bevalling gaan doen. ben nu van een C naar een E/F cup gegaan...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:37

Elinaa schreef:
hema gaat maar tot een c cup geloof ik toch?

Oh geen idee, ik ga maar tot cup B... _O- :')

Ik had ook een soort korte "hemdjes", tja hoe leg ik dat uit, een hemdje tot onder je borsten zeg maar, geen echt bh model, maar helemaal naadloos en uiterst rekbaar. Vond ik heel fijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:40

zo'n topje als jij bedoeld ben ik op internet tegengekomen idd. die raden ze vooral voor de nachten aan geloof ik.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:48

benangelique schreef:
nu draag ik nog gewoon beugelbh's, maar weet idd niet wat mijn borsten na de bevalling gaan doen. ben nu van een C naar een E/F cup gegaan...

Ik denk dat je veilig 2 Hema bh's in maat F kan kopen.. ik heb ze meteen vanaf de bevalling gedragen en vond het heel fijn, moet er niet aan denken die enorme borsten niet kwijt te kunnen in een bh..

wij hebben na een kort antibiotica kuurtje spruw.. echt heel vervelend, de borstvoeding liep echt super en dan nu dit, jammer!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:07

kan idd wel ff kijken bij de hema, dat zijn de kosten ook niet tenslotte.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:59

Ik was ook al van cup B naar E gegaan tijdens de zwangerschap. Voedingsbeha's heb ik niet gekocht, vond ze echt afschuwelijk en die een beetje mooi zijn kosten een fortuin. Ik had in de zwangerschap 3 nieuwe bh's gekocht en daar na de bevalling de beugels uit gesloopt. Twee zijn met bandjes die je los kunt maken en de derde duw ik gewoon naar beneden. Ik heb wel voedingshemdjes van de H&M die zijn echt fijn!

Ik kon trouwens wekenlang echt niet zonder zoogcompresssen. Niet alleen omdat ik veel lekte maar ik gebruikte ze ook als kussentjes tegen pijnlijke tepels. Oh echt daar kon ik de eerste weken niks aan verdragen!

Over 10 dagen geef ik al 6 maanden bv!!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:14

Wat knap van jou! Hoe gaat het met kolven en je werk?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 09:34

De mooie 6 maandengrens! Top!

Ik heb ook altijd van die zoogcompressen in gehad. Zeker met voeden, dan lekt die andere (*) als een gek.

Ik heb me nooit iets aangetrokken van de lelijkheid van de voedingsbh's. :o Hubbie heeft me beloofd dat als ik van de BV af was en m'n borsten weer hun uiteindelijke proportie hebben aangenomen, ik een mooie Marlies Dekker mag uitzoeken op zijn kosten. Dus daar heb ik maar naar uitgekeken. Zo van: straks kan ik weer mooie lingerie aan. En ik ben nu gestopt. Ik ben nu alleen aan het afvallen... dus die bh moet ik nog even uitstellen. :o

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:25

Kolven gaat gelukkig wel goed! Ik probeer 200 ml per keer te kolven maar met 180 ben ik ook tevreden. Op de dagen dat ik werk kolf ik 's morgens een keer en 's middags een keer. Dat is dan dus op ma, di, do. De flesjes van 's morgens zijn dan voor 's middags op te drinken want die breng ik in de pauze. Als het net zo uitkomt dat hij dan moet drinken voed ik hem ook even. En wat ik 's middags kolf krijgt hij de volgende keer voor 's morgens mee.

Behalve op maandag als hij op het kdv zit want daar moet het ingevroren aangeleverd worden. Milan lust het niet als het lang ingevroren is dus ik ben in het weekend tussendoor altijd bezig met kleine beetjes kolven. Dan heb ik zondagavond 2 flesjes bij elkaar en net voordat ik naar bed ga zet ik ze in de vriezer en 's morgens meteen er weer uit. Dan is het net bevroren geweest en drinkt hij het wel. Dan heeft hij dus gelijk 2 voedingen mee en als dat niet genoeg is (hij drinkt ooit al om 3 uur 's nachts en wil dan 's morgens niet bij mij en dan redt hij het niet met 2 flesjes) kunnen ze me bellen dan breng ik nog een flesje of kom ik hem zelf even voeden.

Het is wel een heel gedoe en ik vraag me helemaal af hoe ik dat over 3 maanden ga doen als ik niet meer mag kolven op het werk. Dan zou ik 's morgens na het voeden alles leeg moeten trekken en in de pauze. En dan maar hopen dat ik het red tot 5 uur en niet met een zeiknat shirt kom te zitten!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:07

ninita, voedingshempjes van den henniz? geeft dat ook een beetje steun dan?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:16

Oh, ik heb nog een voedingshemd liggen, weet het merk niet meer, heb ik bij mijn lactatiekundige gekocht. Die was heel stevig en er zat een extra stukje in met elastiek dat dan onder je borsten gaat. Als je er op googled kom je vast wel iets tegen,
prettymum heeft het ook volgens mij.

@Ninita: over 3 maanden ben je al een heel stuk verder he, en dan heeft ie waarschijnlijk ook minder voedingen nodig en zijn je borsten ook weer flexibeler (staan niet meer op springen ;-))

Ik heb bijna een jaar gevoed en na de 9 maanden vrijwel niet meer gekolfd, ging prima. had ze alleen nog avond en ochtendvoedingen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 13:18

Ik zit nu op precies 9 maanden met een 3,5 voeding zeg maar :+
Vind ze vaak slappies vergeleken met het begin al kan ik mijn oude Bh's nog niet echt comfortabel aan...

Voedingshemden heb ik niet.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:24

Hier geef ik ook al bijna 7 maanden bv, ik kan niet anders aangezien ik een notoire flesweigeraar heb :+
Ik draag gewone bh's met beugel en trek de cup naar beneden. Na 5 maanden voedingsbh's (2 dezelfde van de livera zwart met een krijtstreepje) was ik ze zat.
We zitten nu op 5 voedingen verdeeld over 12u.
Voedingshempjes heb ik nooit gehad, ik doe een gewoon hempje aan met een shirt eroverheen. Stroop mn shirt omhoog en trek hempje naar beneden :)
Oh en zoogcompressen, ik kon de eerste maanden ook niet zonder maar nu gelukkig wel :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 13:25

Ik gebruik nog steeds kompressen :)

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:31

Kan je niet zonder? Ik moet zeggen dat mijn bh's af en toe best naar melk ruiken. Iets met TSR tijdens het voeden in de niet aangekoppelde (*) }:0

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:33

Ik heb dat voedingshemd ook niet gebruikt, maar misschien als ik hem in het begin had gehad dat ik hem misschien wel ipv bh
bh's had gebruikt.

Ik weet niet eens meer tot hoe lang ik compressen heb gebruikt. Hihi, dat herken ik wel guccio, haha

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 14:01

guccio schreef:
Kan je niet zonder? Ik moet zeggen dat mijn bh's af en toe best naar melk ruiken. Iets met TSR tijdens het voeden in de niet aangekoppelde (*) }:0

Ik vind het ook niet fris zonder op de één of andere manier...

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:13

benangelique schreef:

Ja daar zit zo'n extra stuk is zoals wowamigo zegt. Ik vind het wel heel fijn en in het begin had ik alleen dat aan (was wel hoogzomer toen, zou het nu niet doen ;) ) want ik kon amper iets op m'n tepels verdragen. Dan deed ik er nog zo'n dikke wasbare zoogcompressen tussen als stootkussens en dan ging het wel :+

Op hoeveel voedingen zit je dan met 9 maanden nog? Lees 2 en 3,5.

Milan drinkt nog steeds erg vaak. Minimaal 6x en soms nog wel eens 7 keer (als hij 's nachts 2x komt want hij slaap dus ook nog steeds niet door).

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:17

Dat deed mijn jongste ook, zo vaak komen op die leeftijd en 's nachts hebben ze het allebei tot 9 maand volgehouden.

En ik wil je niet bang maken, maar wij slapen nog steeds bijna niet door (na bijna 4 jaar...) AAAARGHHHHH

Maar dat is echt niet bij iedereen zo ;-)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:32

:wow: :=
:(:)

Hoop dat die van mij dat toch wat eerder gaat doen!
Ik heb al van alles geprobeerd. Laatste voeding afkolven en rijstebloem er doorheen.
's Nachts steeds een beetje korter laten drinken om het "af te bouwen".
Water gegeven ipv melk, ook om hem af te wennen 's nachts te eten.
Speentje/knuffeltje blijven geven.
Etc etc

Niks helpt, hij slaapt er geen minuut langer door dus ik heb het maar opgegeven en me erbij neer gelegd dat ik voorlopig nog aan de nachtvoeding(en) vast zit.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:24

benangelique schreef:

Die heb ik tijdens de borstvoedingsperiode ook 's nachts veel aangehad. Daar kon ik de compressen fijn in kwijt, zonder dat het strak zat. Voor overdag vond ik het te weinig steun (de voedingsbh's van de hm was ik wel blij mee), maar 's nachts vond ik het ideaal.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:30

Mijn mini komt de ene keer wel snachts en de andere keer niet. Ik laat hem komen wanneer hij erom vraagt zo blijf ik er het relaxed onder.

Hij heeft wel iets nieuws, als ik met iets anders bezig ben dan hem voeden tijdens het voeden (ja vatten jullie hem nog) zoals voorlezen of kletsen of zelf lezen oid bijt hij in mijn * :(

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:35

De mijne is ontzettend snel afgeleid tijdens het voeden. Ik mag dus ook niet gaan praten, tv aanhebben, hoesten etc. dan laat hij meteen los (ook nog met zo'n lekkere ruk erbij) en dan wil hij ook kijken waar ik naar kijk.

En hij is vaak compleet hyper aan het drinken. Hij slaat met zijn vrije armpje of trekt mijn hele shirt naar beneden en stampt met zijn voetjes in de bank :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:05

zal ff kijken morgen bij de hennis voor wat van die hempjes voor de nacht. lijkt me idd fijner dan een bh.

zag op www.prolacta.nl ook borstvoedingsbh's die meegroeien en meekrimpen. ook ideaal!