Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jantineS

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:47

mmm jeetje. Sneu voor der. Misschien word ze er nog een beter behandelaar van, nu weet ze wat het is...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:52

jantineS schreef:
mmm jeetje. Sneu voor der. Misschien word ze er nog een beter behandelaar van, nu weet ze wat het is...

Ik bedoelde een oud-college van mijn vorige werk waar ik zwaaroverspannen ben geraakt. Het was een docent op de school waar ik docent was. Sorry, was een beetje onduidelijk misschien.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:54

Ohh oeps...:S ik zei toch al eerder, harrie in de warrie ;) Die site is trouwens heel fijn, dat ademhalen is idd belangrijk..Zou je soms bijna vergeten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:18

Naast de inspanningstest kreeg ik dus ook een ademhalingstest. Ik begon met de rustmeting (ademhaling) en daarna een inspannigstest.

Je adem is zo'n belangrijk proces van je lichaam. Een verkeerde ademhaling kan voor veel problemen zorgen.
Bij die rustmeting, waarbij ik de ademtest gedaan heb, kwam bij mij de eerste keer al uit dat ik totaal verkeerd ademde.
Ik ademende bovenin zeg maar. Dit zorgt voor klachten als hoofpijn, moe zijn en een opgejaagd gevoel.

Een goede ademhaling kunnen die problemen voorkomen of verminderen. Vandaar dat ik bij hem ook hele nuttige tips mee kreeg en goede ademhalingsoefeningen. Het werkt echt. Je wordt er ook rustiger en ontspanner door.

Daarna heb ik de inspanningstest gehad die loodzwaar was en tot het uiterste ging. Met alle verzamelde gegevens krijg je uiteindelijk een heel persoonlijk trainingschma mee om te trainen en handige ademhalingsoefeningen om na het sporten te doen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:46

Ademen is inderdaad heel belangrijk, dat vergeten we wel eens.
Koen de Jong heeft een leuk een fijn leesbaar boekje over de ademhaling geschreven. Er komen ook stukken aan bod over hoe het werken aan de ademhaling je kan helpen bij klachten als oververmoeidheid, hoofdpijnen enz. Heel interessant en zeker de moeite waard om te lezen.

Het heet "Verademing- Breng lucht in je leven!"
Van Koen de Jong en Bram Bakker

Ik vind het echt een aanrader!!

En nu ga ik naar bed, want mijn slaappillen beginnen behoorlijk te werken.
Duim voor me voor een doorslaapnachte (heb ik wel weer eens zin in!)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:07

Slaap lekker PW en de andere dames ook natuurlijk.

Er is nog veel geschreven vanavond, heb wel bijgelezen maar het blijft even niet hangen, sorry. Hier gaat het wel, ben weer veel bezig met mn hart, denken dat er iets mis is... weet ergens wel dat het niet zo is maar toch komt die angst weer even om de hoek. Lang geleden, merk ook dat ik weer wat emoties zitten te wringen maar wil niet steeds huilen, al is het misschien wel beter. Zit me dan weer bang te maken of het morgen wel zal gaan op mn werk :s , ben weer lekker bezig, stommerik.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:13

CIV hoe ging het vandaag? Niet te streng zijn voor jezelf hoor. Angst is zo lastig, ik merk het ook elke dag weer. Het kruipt in alle gaten en hoekjes en probeert zich elke keer weer belangrijk te maken. Mijn hart doet ook vaak pijn, maar dat is meestal omdat ik gewoon net ff teveel heb gedaan. Maar iedereens hart doet wel eens pijn. Is heel normaal. (weet je natuurlijk vast al, maar ff in kader van peptalk ;))

PW Heb je nog lekker geslapen? Hoe ben je opgestaan?

Het bad hielp maar een beetje tegen de rug pijn..Vandaag weer glijen en glibberen op de brommer...Pff geen zin in, van mij mag de sneeuw dooien! Vanmiddag ga ik maar sneeuwfoto's maken van mijn paardje. Dan is de sneeuw tenminste nog ergens goed voor ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:44

PW, goed geslapen vannacht? Fijn dat je gesprek goed liep gisteren. Je bent niet raar hoor, iedereen heeft wel iets maar niet overal wordt openlijk over gesproken. De dingen die je doet/hebt maken jou een uniek persoontje, jij bent jij en ik ben ik. Het is een lange weg maar je bent hem ingeslagen dus op de goede weg. Bedankt weer voor de boekentip. Hoe was je dag?

Angela, goed dat je ervoor uit durft te komen dat je je moeder op bepaalde gebieden mist. Ken je moeder niet maar volgens mij vinden de meeste moeders het wel erg leuk als ze met zoiets meemogen. Dacht dat je je schoonmoeder wilde vragen voor de jurk en hoe reageerde ze eigenlijk (vergeten te vragen :o )?? wij hebben nog geen beslissing genomen mbt het hondje maar als het zo blijft gaan (wat ik vrees) dan gaat hij dit weekend wel terug, hoe erg ik dat ook vind. Onze hond lijdt eronder en dat was niet de opzet.

Pilipa, hoe was dansen? Wat voor vorm van dansen doe je, stijldansen? Hoe was je dag vandaag?

Jantine, hopelijk lukt het je om vol te houden voor jezelf te kiezen mbt je werk, vind je instelling in ieder geval goed. Als ik pijntjes heb ga ik daar zelf teveel in door en daarom neemt mn concentratie wat teveel af. Ik krijg ook nog vaak pijn op de borst als het teveel is, dan weet ik ook dat ik op moet gaan letten, even pas op de plaats. Zijn de foto's mooi geworden?

Vandaag ging het wel, had een nieuwe training dus dat is altijd wel spannend, het viel gelukkig mee. Krijg door de trainingen mn werk niet af wat ik zelf vervelend vind, heb het al aangegeven bij mn manager. Dan ben ik nog wel wat gespannen, blijf dan ook thuis vanavond. Ben, nu ik die angst mbt mn hart weer heb, wat banger als ik naar bed ga. Kom omdat ik dan meestal weer vanalles ga voelen. Vriendlief is nog niet thuis, hij is vanmorgen om 5 uur al vertrokken en belde dat het wel laat kon worden. Zie hem wel verschijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:48

CIV: mijn schoonmoeder gaat de jurk maken, maar ik weet niet precies wat mij mooi staat qua model en kleur. Dus gaan we eerst lekker passen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:49

Dat is wel een goed idee :D Waren ze blij met het nieuws?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:50

Mijn schoonouders bedoel je?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:51

Ja, die zouden het nieuws toch dit weekend krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:53

Jep, en ik geloof dat ze het wel leuk vonden! Ik ben vanmiddag nog met mijn schoonmoeder gaan winkelen. Was erg gezellig en flink gebrainstormt. Zo leuk, die voorpret!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:54

Geniet er maar lekker van meid, het is je gegunt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:58

Dank je.. Ik heb wel mijn tandartsafspraak afgezegd voor morgen. Ik ben erg bang..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:08

Ben zelf ook al even niet geweest :o , ze hebben me weleens zoveel pijn gedaan dat ik niet meer durf. Vroeger had ik daar geen last van. Hoe gaat het vandaag verder met je en slaap je al wat beter?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:36

|( Waarom lopen de kleine simpele dingen soms zo uit de hand?? En waarom voel ik me daarna meteen weer zo naar??

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:40

PW :(:) heb niet direct een antwoord voor je maar misschien worden die kleine simpele dingen toch gezien als iets groters? Doordat jij het niet aan zag komen, was immers iets kleins en simpels, valt het je misschien tegen voel je je nu minder? Dat is de gedachtengang die ik er bij krijg. Ben er voor je :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:43

Een discussie om 'niks' en ik bereik het alweer het kookpunt. Zucht, wat word ik soms zat van mezelf..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:56

Doe rustig aan en laat je niet gek maken. Zonde van je energie, die kun je wel beter gebruiken.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:05

Ik ken het PW, heb ook zo'n dag vandaag....Ik probeer maar lief voor mezelf te zijn. Lekker jezelf verwennen met een bad ofzo..Of ff lekker janken/schreeuwen...soms moet het!

De foto's heb ik niet kunnen maken. Mijn brom deed het niet door de vrieskou, ik janken, want ja de rem zat ook vast gevroren waardoor ik een heel eind met dat ding moest sjouwen met de rem er op....Een brommer is zwaar! Nu voel ik me lekker bagger...Pff en maar weer voetje voor voetje vooruit denk ik dan!

Angela wat voor jurk ga je maken...Ik gok trouwerij?! Klopt dat...

civ het komt goed! Laat je niet vangen door de angst!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:09

Jantine, dus je dag was niet zo goed? Goed dat je jezelf probeert te verwennen.

Hoop dat de angst me niet vangt, ben er wel meer mee bezig helaas. Als je nog tips zou hebben, weet er wel veel maar soms helpt het om ze nog eens te lezen of te horen. Voel me momenteel gewoon even niet happy |(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:11

Oke, ik ben erachter dat er eigenlijk veel meer getriggerd werd net. Ookal leek het om iets simpels te gaan. Mijn sociale angst werd getriggerg en mijn niet nee durven zeggen. Maar het ging zo snel, dat ik niet doorhad waarom ik er zoo heftig op reageerde. Pas later valt dan het kwartje, maar blijf ik balen van mezelf. Ik vind het stom dat ik er dan zo in blijf hangen en dat het meteen weer voelt alsof ik compleet gefaald heb.. |(

CIV Sterkte..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:14

PW, ik vind het al erg goed dat je er al achter bent wat de trigger was! Zo kom je er steeds eerder achter en kun je het misschien ooit wel voorkomen. Vind dan ook niet dat gefaald hebt, zie het eerder als een wijze les.

Bij mij is het denk ik allemaal weer wat teveel, die trainingen waardoor mn werkuren veranderen, honden, paard, vriendlief die weer aan het werk is en slecht slapen. Dat breekt dan weer even op. En volgende week hoor ik misschien meer mbt mn contract, wat toch ook weer spannend is.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:39

Ik heb maar weer twee slaappillen genomen en lekker naar bed. Kan nog wel een goede nachtrust gebruiken, is me afgelopen nacht wel goed bevallen.

Heb het nog even uitgepraat met mijn vriend. Hij begreep het ook een beetje beter nu hoop ik.

Rustig aan CIV en sterkte!