Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:47

Sees schreef:
On-topic dan maar. Ik was vandaag even in de pauze naar de supermarkt en zag een zwangere mevrouw lopen, het 1e that popped into my mind was: man, jouw leven is écht over!

Zo zonde idd! Mijn interesse slapt ook direct af als mensen hierover beginnen......
Bij het zien van zo'n zwangere vrouw vraag ik mij af hoe ze dr na dr zwangerschap uitziet.

Oja mocht het topic op slot gaan
[HK] Absolute afkeer van baby's...ben ik de enige?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:47

Tallie_Ho schreef:
Sees schreef:
Ik vind die post van Quellian over PH trouwens ook erg aanvallend overkomen terwijl hij niet eens naar mij gericht is.

Dreigementen over TEM's hebben geen zin ;).

On-topic dan maar. Ik was vandaag even in de pauze naar de supermarkt en zag een zwangere mevrouw lopen, het 1e that popped into my mind was: man, jouw leven is écht over! Daarna zag ik een paar kleine kinderen en mijn irritatiegrens was als snel bereikt toen die niet supermarktwaardig gedrag aan het vertonen waren :D. Als je dat van mij leest, kan toch geen weldenkend mens van mij verwachten dat ik een kind goed op zou voeden ;). Dus...abortus.

Een vriendin van mij kreeg een baby van bijna 10 pond, scheurde van voor tot achter uit, pieste tot 2 jaar later nog steeds in haar broek door incontinentie na de bevalling, is haar vrije leventje kwijt, maar is wel blij met haar zoon :D Het is een heerlijk ventje hoor en ze is supertrots op hem, maar ze vertelde mij toen dat als ze het alleen had moeten doen, ze het NOOIT had gedaan. :)

En dat vind ik eerlijk!

Alleen bevallen of een kind krijgen? Of ben ik nu blonT?

Is eerlijk ja!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:48

Sees schreef:
En ik ben een meid dat wel maar toch echt wat ouder dan jij ;).

Van harte.

Ik weet ook niet of ik voor het moederschap in de wieg ben gelegd, over een aantal maanden zullen we het weten. Denk ook niet dat je erover kunt oordelen als je het niet kent. Ik heb ook altijd geroepen dat ik geen kinderen wilde en ik denk nog steeds dat ik hem zal vergeten op te halen bij het kinderdagverblijf en dat ik me soms afvraag waar ik aan ben begonnen, maar bovenal hoop ik dat het een verrijking wordt van mijn (ons) leven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:49

Eerlijk is het zeker en er zijn er meer die zo denken. Ik hoef ook NOOIT meer een kraamtijd. Maar ik ben blij dat ik het allemaal gedaan heb, want ik heb er twee geweldige meiden aan overgehouden :j

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:50

Tallie_Ho schreef:
Sees schreef:
Ik vind die post van Quellian over PH trouwens ook erg aanvallend overkomen terwijl hij niet eens naar mij gericht is.

Dreigementen over TEM's hebben geen zin ;).

On-topic dan maar. Ik was vandaag even in de pauze naar de supermarkt en zag een zwangere mevrouw lopen, het 1e that popped into my mind was: man, jouw leven is écht over! Daarna zag ik een paar kleine kinderen en mijn irritatiegrens was als snel bereikt toen die niet supermarktwaardig gedrag aan het vertonen waren :D. Als je dat van mij leest, kan toch geen weldenkend mens van mij verwachten dat ik een kind goed op zou voeden ;). Dus...abortus.

Een vriendin van mij kreeg een baby van bijna 10 pond, scheurde van voor tot achter uit, pieste tot 2 jaar later nog steeds in haar broek door incontinentie na de bevalling, is haar vrije leventje kwijt, maar is wel blij met haar zoon :D Het is een heerlijk ventje hoor en ze is supertrots op hem, maar ze vertelde mij toen dat als ze het alleen had moeten doen, ze het NOOIT had gedaan. :)

En dat vind ik eerlijk!

Wat is eerlijk? Dat ze dat zegt? Maar ze heeft ook makkelijk praten denk ik, of is ze nu ook alleen?

Tja, kindjes krijgen gaat nu eenmaal niet altijd pijnloos, dat weet je van tevoren. Dit is ook wel erg vervelend lijkt me (voor je vriendin), maar it's all in the game vrees ik. Je kunt ook een kind krijgen waar iets mis mee is, dat weet je ook dat het kan, maar als het dan ook echt gebeurd, is het toch wel heel erg ingrijpend.
Maar ik vind dit eerlijk gezegd niet zo op zijn plaats in een abortus-topic.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:51

MB, ik vráág het Quallian vriendelijk en she won't budge...an inch. Als iemand mij iets vriendelijk verzoekt, wil ik daar best op in gaan. In mijn ogen komt ze betweterig over door dat soort uitspraken. En dat is jammer want ze zou best een goede aanvulling voor het topic zou kúnnen zijn.

Verder dank je wel dat je mijn standpunt wil begrijpen. Misschien verandert het ooit nog maar ik heb er een hard hoofd in.

Tallie-Ho dat vind ik ook eerlijk!

Anneliesjd, ok, heb je gelijk in. Misschien te snel gereageerd van mijn kant.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:52

Chiqa schreef:
Sees schreef:
On-topic dan maar. Ik was vandaag even in de pauze naar de supermarkt en zag een zwangere mevrouw lopen, het 1e that popped into my mind was: man, jouw leven is écht over!

Zo zonde idd! Mijn interesse slapt ook direct af als mensen hierover beginnen......

Wat een vreemde reactie's...
Waarom is het zonde? Je weet toch helemaal niet in watvoor situatie zij zit? Misschien probeert ze al heel lang zwanger te worden, is toch helemaal niet zonde als het dan lukt?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:54

Sees schreef:
MB, ik vráág het Quallian vriendelijk en she won't budge...an inch.

Je vraagt mij iets vriendelijk? Ik versta iets anders onder het woord 'vriendelijk'. Daarbij kan een ieder prima voor zichzelf opkomen en was het niet aan jou :)

Maar idd Annelies... misschien is iemand wel jaren lang bezig geweest om uberhaupt zwanger te raken en dan komt er iemand langs je lopen die vindt dat je leven voorbij is.

Jammer dat mensen bij elkaar in de keuken denken te kunnen kijken.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:54

@anneliesdj, dat dacht ik dus ook. Je kunt ook kinderen hebben en nog volop van het leven genieten!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:57

Sees schreef:
Verder dank je wel dat je mijn standpunt wil begrijpen. Misschien verandert het ooit nog maar ik heb er een hard hoofd in.

Hoeft ook niet te veranderen hoor! :) En als je ooit wel een kindje krijgt hoop ik oprecht dat je ervan kunt genieten. :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:02

Quellian, je hebt mij ook zo genoemd dus IK kom voor mezelf op. Dat je het niet alleen tegen mij doet is een andere discussie. En in mijn ogen vroeg ik het vriendelijk maar als jij dat niet vond, nog een keer;

Quellian zou je alsjeblieft op je taalgebruik willen letten wat betreft in mijn ogen denigrerende woordjes als liefje, meiske, meid etc? Ik stoor me daaraan en vind het vervelend als ik daardoor me niet meer kan concentreren op de inhoud van je posts terwijl daar wel interessante dingen in kunnen staan. In mijn ogen dragen deze woorden ook niet bij aan de discussie.

Wat betreft het denken dat iemands leven over is als ze zwanger zijn. Tja, ik denk er écht zo over. Ik zie geen meerwaarde en kan me niet voorstellen dat iemand mèt kinderen net zo gelukkig is als ik. Dat dat mijn mening is en niet per definitie de waarheid, snap ik, zo intelligent ben ik dan ook wel weer ;). En uiteraard hou ik die mening tegen zwangere vrouwen ook voor me, laat ze maar lekker genieten…

Zo, nu ga ik naar de paarden, kom straks nog wel eens langswaaien.

Please behave ;)!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:11

Bedankt voor je post Sees, maar ik laat me niet vertellen hoe ik wie mag aanspreken. Ik had het kunnen overwegen, eerder in deze discussie, nu niet meer :)

Ik ga er ook vandoor en heb momenteel geen internet thuis, dus sorry als ik jullie zo weer vergeten ben :D

anneliesdj

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:15

Ik vind dat je wel erg stug doet Quellian, nu is het 2x heel vriendelijk gevraagd en vertik je het nog om een mm toe te geven, draagt ook niet bij aan een leuke discussie.

Wbt de vraag ben ik het eens met Sees, ik vind het ook irritant om aangesproken te worden met meid, liefje ed. In dit topic ben ik nog niet zo aangesproken door Quellian maar wel door anderen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:19

Ik moet zeggen dat als ik meid zou zeggen ik het echt niet rot bedoel... Maargoed, is geheel offtopic.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:47

Aangezien er hier na modopmerkingen gewoon door wordt gegaan met offtopic posts en persoonlijke discussies komt er een slotje op dit topic.