Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:14

Je hebt ook helemaal gelijk :j
Maar ik zie er een beetje tegenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:16

Ik moet aankomende week voor de paarden zorgen! :D En Yana is mijn gekko, hihihi.

Ik ga de 11e een paar daagjes naar Pieterburen met mijn vriend. Even uitwaaien.

Ik heb trouwens besloten dat als ik beter ben, en al is dat over 2 jaar, dat ik dan een 'carriereswitch' ga maken, dit werk is gewoon echt niks voor mij. Dat heb ik wel geleerd de afgelopen tijd.

AJ: tja als dat zo makkelijk was, het is therapie namelijk. Daar kan ik niet heengaan wanneer ik daar zin in heb.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:19

Inderdaad Angela, daar kan je niet zomaar aan komen waaien als je zin hebt of wegblijven als je geen zin hebt.
Ik denk dat AJ er weer overheen gelezen heeft.

Goed trouwens dat je besloten hebt een carriereswitch te willen maken. Bij ons bij de dagbehandeling hebben ze een cursus om dan uit te vogelen wat bij je past en wat je leuk lijkt. Misschien hebben ze bij de instelling waar jij loopt ook wel zoiets? Is een onderdeel van ergotherapie bij ons..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:20

Dat hebben ze inderdaad ook bij ons! Maar ik ben er zelf ook al meebezig, gewoon een beetje kijken wat ik wel en niet zoek in een baan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:23

Ik vind het dapper van je.
Ik twijfel de laatste tijd vaak of ik mijn werk wel kan. Het is precies wat ik wil, maar twijfel gewoon aan mijn eigen kunnen. Vooral omdat het in mijn vorige baan zo rot gelopen is. En daarbij schat ik mezelf momenteel toch erg laag in.
Vooral een teken dat ik er nog niet aan toe ben om weer aan het werk te gaan denk ik..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:30

Bij mij valt ook wel eens wat verkeerd AJ.
Ik krijg de indruk dat je slechts oppervlakkig meeleest en doet alsof je alles gelezen hebt. Dat stoort me. Maar het zal wel aan mij liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:31

Nou AJ, ik snap de reactie van PW wel. Ik krijg soms ook de indruk dat je de helft niet meekrijgt van wat wij schrijven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:42

Ik geloof je gewoon niet en dat is naar aanleiding van vanmorgen. Ik geloof gewoon niet dat je mijn lange verhaal hebt gelezen. Had je dat wel gedaan, had je er echt niet naar gevraagd waarom ik het moeilijk vind dingen op papier te zetten enz. Neem van mij aan, ik kan nog zo vergeetachtig zijn, maar de heftige dingen blijven wel hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:51

AJ, dat hebben we al eerder aangegeven, maar daar kregen we geen reactie op. Ik heb afgelopen week een heel stukje geplaatst over energie krijgen en steken in iets. De meesten hebben daar ook op gereageerd, en dat we het over het algemeen moeilijk hebben met 'nieuwe' omdat je niet weet wat je er aan hebt.

Ik kan geen energie steken in iets of iemand waar ik weinig van terug krijg. Klinkt heel hard en bot, maar daar ga ik zelf aan onder door. Ik heb me heel eerlijk gezegd voor jou afgesloten, en dat bedoel ik niet rot of banketstaaf. Maar nadat ik me de afgelopen keer zo rot om jou heb gevoelt, dat ik jou zelfs besproken heb met mijn therapeut, is het voor mij over. Jij kwam terug alsod er niks aan de hand is. Ik kreeg alleen een reactie dat het niet je bedoeling is geweest. Dat heeft me zoveel pijn en verdriet gedaan. Dat wil ik niet weer, dus ik sluit me af.

Dit is helemaal niet goed, maar als ik hier mijn hart lucht over het een of ander hoop ik op reacties en respons. Van de meesten krijg ik die ook, maar van jou vaak niet. Ik heb je nog nooit gehoord over mijn runningtherapie waar ik echt vol van ben de afgelopen weken. Misschien intereseerd het je niet, of heb je het te druk met je eigen, dat kan? En zo zijn er wel meer momenten geweest dat ik denk van, lees jij wel bij? Of wil je gewoon alleen je eigen verhaal kwijt.

Ook ik heb mijn dagen dat ik niet reageer. Maar meestal haal ik de schade in. En ook bij mij blijft het niet hangen, maar dan schrijf ik met 2 schermen open. op een lees ik bij, en op de ander typ ik meteen mijn reactie. Het hoeft helemaal niet iedere keer, en als iemand er helemaal doorheen zit, snap ik heel goed dat het niet kan.

Soms snap ik je verhalen ook niet helemaal, betreffende je werk bijvoorbeeld? En dan weet ik helemaal niet wat ik moet reageren, ik krijg er soms geen hoogte van. En dat vind ik heel moeilijk!

Nou ja, dit klinkt natuurlijk weer heel aanvallend, en ik hoop van harte dat je er wat mee doet. Ik ben gewoon eerlijk nu.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:54

Heel goed verwoord Angela.
Als je je verhaal typt omdat je je rot voeltis het heel vervelend als iemand zegt bijgelezen te hebben, maar vervolgens totaal niet weet waar het over gaat. Jij verwoord het alleen wat subtieler dan ik doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:01

Ik vind het erg rot om zulke reacties te moeten typen eigelijk..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:04

Dat kan ik me voorstellen Angela, maar ik vind dat je het heel netjes verwoord hebt. Beter dan hoe ik het geschreven heb..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:05

Phoe had net mn vriend aan de lijn en die is bang dat ik de mex. griep heb, niet echt geruststellend voor iemand met mijn gedachtengangen. Hij wilde eigenlijk dat ik vandaag nog naar de dokter zou gaan omdat ik anders zou kunnen overlijden, als je er niet optijd bij bent. := Heb momenteel geen koorts en ik ga eventueel morgen wel naar de dokter, om nu naar de HApost te gaan lijkt me wat overdreven? Daarnaast sterven er altijd nog meer mensen aan de gewone griep aan de aan de mex. variant.

Twijfel of ik op bovenstaande zal reageren. Zelf heb ik niet zoveel "last" van AJ maar dat komt denk ik omdat ik mezelf wat op afstand houd maar ik snap dat het voor jullie moeilijker is want jullie hebben er écht mee gezeten. Niet dat ik niet met jullie begaan ben want ik leef ook echt met jullie mee maar jullie begrijpen misschien wel wat ik bedoel. Ik kan me er beter voor afschermen denk ik. Vind wel dat als jullie hiermee zitten je dit ook uit mag spreken, knap dat het doet!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:09

Dat is inderdaad geen geruststellende gedacht CIV!
Ik zou zelf ook niet zo gauw nu naar de huisartsenpost gaan denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:10

CIV: jij bent ook wat verder in het genezingsproces dan wij. Dat scheelt ook een hoop.
ik zou morgen even langs de HA wippen, of nu even bellen misschien?

Ik vind het echt heel rot dat ik het zo moet zeggen, mijn andere keuze is jullie verlaten, en dat wil ik eigenlijk niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:11

Angela, ik wil echt niet dat je ons verlaat :n
Maar ik begrijp wel wat je bedoeld.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 02-08-09 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:18

Ons verlaten Angela?? We of laat ik voor mezelf spreken willen je niet kwijt!

Vind het nog wat overdreven op de HApost te bellen, heb geen koorts (net gekeken) maar ik maak me ergens wel een beetje zorgen. Voel me verder ook wel goed buiten de spierpijn dan. De HApost is een half uur rijden vanaf hier dus even binnen lopen zit er niet in en daarnaast las ik dat ze je niet langs laten komen als ze het vermoeden hebben ivm besmetting.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:21

AJ, wij zitten ook met ons zelf in de knoop, daar ben je niet de enige in hier. Wij weten ook de oplossing niet, was het maar zo simpel.

Het is trouwens geen brief schrijven wat ik ging doen. Het is gewoon wat punten op papier zetten om mijn hoofd wat proberen leeg te maken. Verder is hoe jij je nu voelt een beetje zoals wij ons de vorige keer voelden. En dat lijkt me niet de bedoeling van dit topic, maar ik moest het toch kwijt.

CIV: Alleen bellen kan geen kwaad lijkt me? Gewoon om advies te vragen. Misschien kunnen ze je geruststellen?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:23

Lees nu net even bij van de voorbije 2 dagen en is best weer veel gezegd en vind het zelf niet zo makkelijk om hier op te reageren...
Ik hoop alleen dat er niemand van jullie beslist om weg te blijven op dit topic, want ik zelf vind erg veel steun op dit topic en ben er zeker van dat de rest van jullie dit ook zo ondervinden en denecht wel dat we elkaar kunnen helpen !
AJ: wel kan ik begrijpen dat PW en Angela jou kritischer bekijken door hetgeen wat er gebeurd is. Ook ik heb toen mijn zorgen omtrent jou naar mijn vriend geuit en heb meermaals gekeken of je nog online was geweest. Je hebt toch aardig wat mensen zich zorgen laten maken over jou toen en dat is niet de bedoeling van dit topic...

CIV: volgens mij mag je zelfs als je symptomen moest hebben van mexicaanse griep niet eens naar de huisarts. Als ze vermoeden dat je het hebt door de telefoon zeggen ze dat je een week thuis moet uitzieken... Leuk he. Iig heel veel beterschap en hoop echt dat het gewoon spierpijn is en niets meer. Doe even rustig aan iig. Hoe is het nu met de honden en de katten ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:25

Ik wil jullie ook niet kwijt!!!! Maar ik moet af en toe gewoon echt eerlijk zijn. Anders zit ik mezelf alleen maar op te vreten achter de computer. En dat wil ik niet, dat is het me niet waard!

AJ: Begin nou alsjeblieft niet weer over zelfmoord, in je eerste zin klinkt dat er weer in door... ;( Ik heb liever dat je wel reageerd op mijn post dan dat je het aan je voorbij laat gaan. Ik kan heus wel wat hebben.

We zitten allemaal met ons zelf in de knoop, en als ik kant en klare oplossingen had gaf ik die wel. Maar meedenken en meeleven is hier het sleutelwoord.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:30

Flappie, gewoon spierpijn zal het niet zijn, zou niet weten waarvan. Vermoed dat uitzieken ook de beste remedie is en van dat langskomen had ik ook gehoord. Misschien dat ik nog even bel maar denk dat ik wacht tot morgen, het gaat nu wel en ik wil mezelf ook niet teveel zorgen maken. Hoe is het met jou? De katten zitten nu lekker ontspannen binnen en de honden liggen buiten, dit gaat wel goed zo.

Angela, we zijn er hier inderdaad voor elkaar, we helpen en steunen elkaar waar we kunnen. Ben blij dat jullie hier zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:31

CIV schreef:
Angela, we zijn er hier inderdaad voor elkaar, we helpen en steunen elkaar waar we kunnen. Ben blij dat jullie hier zijn.

Thanks dit doet me goed! :o

Flappie hoe is het met jou? Wanneer begin je met je nieuwe baan?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:39

Zie dat AJ offline is, beetje jammer omdat ik bang ben dat jullie je nu toch weer zorgen gaan maken. Maar ze zei dat ze vanavond nog zou reageren.

Angela, daar zijn we hier ook voor, om elkaar op te beuren voor zover mogelijk.:)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:42

CIV: zit nu weer in België omdat mijn moeder haar verjaardag voor een deel van de familie gevierd heeft gisteren met een barbeque en als verrassing heeft ze ook aan iedereen verteld dat mijn vriend woensdag jarig is dus die hebben we ineens mee gevierd. Zijn beste vriend is hier ook met zijn vriendin. Zal sowieso al geen gemakkelijke dag voor hem worden woensdag, maar we gaan ons best doen om er nog een leuke dag van te maken.
Verder ben ik echt aan het aftellen voor mijn vakantie volgende week en kijk ik ook uit naar mijn gesprek met de psycholoog morgen want zit wel met wat bedenkingen waar ik even een onafhankelijke blik op nodig heb.
Je bent al een tijdje ergens tegen aan aan het hikken he. Je hebt het natuurlijk ook erg druk gehad en nu het eindelijk terug wat rustiger is voor je, grijpt je lichaam misschien nu de kans om toch even uit te zieken (als je begrijpt wat ik bedoel tenminste want is beetje vaag geformuleerd denk ik :D).

Iig een grote beterschapsknuffel van uit België en hoop dat het niet doorbreekt !!!

Angela: ik begin op 1 september en kijk er enigsinds erg naar uit en aan de andere kant heb ik best wel stress dat ik nog niet volledig hersteld ga zijn. Zoals ik vorige week een paar dagen heb gehad, moet ik tegen dan niet meer hebben want dan heb ik een probleem. Heb nu ook voor me zelf besloten dat ik mij er niet druk meer in ga maken (heb wel eindelijk mijn loon gekregen maar mijn niet opgenomen vakantiedagen zijn nog niet uitbetaald: zij beweren dat ik maar de helft heb van wat ik beweer, maar administratief is het zo'n chaos daar), maar ga het gewoon aan de rechtsbijstand overlaten. Ga er mij zelf niet meer in lopen opjagen, want kan ik er niet bij hebben, heb ik vorige week gemerkt. Dat is dus een afgesloten hoofdtsuk voor mij en hoop dat ik dat zo kan houden.
Lukt het een beetje met de tandpijn op het moment ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:45

Pffff, wat een gedoe Flappie! Goed dat je het aan de kant kan zetten voor jezelf!