Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:29

hmmm ik heb wat kramp in mn kleine teen en al 3 keer gehoest vandaag.... zou ik mexicaanse griep hebben en binnen een uur dood neervallen? :+

sorry, kon het even niet laten.... ik word een beetje moe van de oneindige stroom berichten met suffe klachtjes en de vraag of je dan mex.griep hebt...

Musjes

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:32

Idd Zwerte, er is ook nog iets als gewone griep. Je kan jezelf natuurlijk ook ziek praten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:34

Musjes schreef:
Idd Zwerte, er is ook nog iets als gewone griep. Je kan jezelf natuurlijk ook ziek praten.

De Mexicaanse Griep verloopt voor de meeste mensen ook als een gewone griep.
En aangezien er nu niet meer getest wordt zul je nooit weten of je een gewone griep hebt of de Mexicaanse Griep. :D

Verder is de kans wel erg klein dat je de Mexicaanse Griep hebt als je geen koorts hebt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:38

ThePast03 schreef:
Musjes schreef:

De Mexicaanse Griep verloopt voor de meeste mensen ook als een gewone griep.
En aangezien er nu niet meer getest wordt zul je nooit weten of je een gewone griep hebt of de Mexicaanse Griep. :D

Verder is de kans wel erg klein dat je de Mexicaanse Griep hebt als je geen koorts hebt.

ik heb geen koorts maar mn kleine teennagel is wel warmer dan normaal, telt dat niet? }>

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:39

Nou in dat geval kan dit topic wel dicht toch? Als iedereen zich net zo druk zou maken om de gewone griep als om M griep zou dit topic niet bestaan. Is natuurlijk onzin om te zeggen dat het een gewone griep is, als dat zou is dan was er niet zoveel over te doen. Misschien dat het verloop net loopt als een gewone griep maar er is wel degelijk iets aan de hand natuurlijk. Ik vind het hele gedoe erom heen heel vermoeiend.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:46

Musjes schreef:
Ik vind het hele gedoe erom heen heel vermoeiend.

Waarom kom je dan in dit topic? :+

Dit topic ging in het begin vooral over het fenomeen pandemie en niet eens zozeer over de Mexicaanse Griep.
Niemand in dit topic maakt zich druk, behalve een aantal mensen wat elke keer weer in dit topic komt binnenvallen zonder te lezen en zich afvraagt waarom mensen zich druk maken.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:11

@ThePast03, wat is dat nou weer reactie. Iedereen mag reageren, maar ik mag niet aangeven dat ik het vermoeiend vind? Sorry hoor, wist niet dat alleen een elite hier mocht posten. Ik heb bijna alles gelezen en dacht nu post ik wat. Maar goed is niet gewenst door jou. Is een algemene opmerking niet specifiek over dit topic. Het leven is groter dan bokt :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:14

Musjes schreef:
@[*olduser*], wat is dat nou weer reactie. Iedereen mag reageren, maar ik mag niet aangeven dat ik het vermoeiend vind? Sorry hoor, wist niet dat alleen een elite hier mocht posten. Ik heb bijna alles gelezen en dacht nu post ik wat. Maar goed is niet gewenst door jou. Is een algemene opmerking niet specifiek over dit topic. Het leven is groter dan bokt :+

Of het valt je niet op dat er een smilie achter mijn post stond? Die stond er echt niet voor niets. ;)

Verder zou dit topic ook bestaan als er een pandemie van de "gewone" griep zou zijn uitgebroken want het ging voornamelijk over de pandemie in eerste instantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:17

Ik,voor mijzelf sprekend,maak me niet echt druk om de mexicaanse griep.
Maar feit is wel dat ik me niet lekker voel al een tijdje én in contact ben geweest met mensen die wel besmet zijn(in engeland heerst het enorm,precies daar waar ik was.)
Dan ga je toch denken "het zal toch niet...".
Maar vooralsnog zie ik geen reden een dokter te bellen zolang ik geen fikse koorts krijg,krijg ik die wel,doe ik een belletje.
Zit in een risicogroep(astma)en zou ook bellen als ik gewone griep zou hebben die óf lang duurt,óf heftig verloopt.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:18

@PlucnkUiteraad zie ik smiley. Maar gezien je opmerking denk ik dat je er meer mee bedoeld dan je smiley dekt. Maar goed is erg off. Verder dan maar met het onderwerp?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:20

Anoniem schreef:
Ik,voor mijzelf sprekend,maak me niet echt druk om de mexicaanse griep.
Maar feit is wel dat ik me niet lekker voel al een tijdje én in contact ben geweest met mensen die wel besmet zijn(in engeland heerst het enorm,precies daar waar ik was.)
Dan ga je toch denken "het zal toch niet...".
Maar vooralsnog zie ik geen reden een dokter te bellen zolang ik geen fikse koorts krijg,krijg ik die wel,doe ik een belletje.
Zit in een risicogroep(astma)en zou ook bellen als ik gewone griep zou hebben die óf lang duurt,óf heftig verloopt.

Zag vandaag een voorstukje van een spotje wat op tv gaat komen over de Mexicaanse Griep (of het ging over die folder, kan ook) en daarin lieten ze zien dat je je huisarts niet meer hoeft te bellen maar gewoon thuis moet blijven en uitzieken met paracetamol.

Als je echt hoge koorts krijgt (tegen de 40 graden) dan moet je natuurlijk wel je huisarts bellen, als je in de risicogroep zit zoals jij lijkt het me ook niet onverstandig om even te bellen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:21

Musjes schreef:
@PlucnkUiteraad zie ik smiley. Maar gezien je opmerking denk ik dat je er meer mee bedoeld dan je smiley dekt. Maar goed is erg off. Verder dan maar met het onderwerp?

Nee hoor, was gewoon als grapje bedoelt. Als ik meer bedoel zet ik dat echt gewoon hier neer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:29

@ThePast03:ik zou dan ook alleen bellen als ik koorts krijg,hoge dan wel, met de reden dat ik in de risico groep zit.
Maar tot op heden heb ik alleen hoofdpijn en druk op mijn oren,slap als een doekje en spierpijn.
Niks ernstigs.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:31

Anoniem schreef:
@[*olduser*]:ik zou dan ook alleen bellen als ik koorts krijg,hoge dan wel, met de reden dat ik in de risico groep zit.
Maar tot op heden heb ik alleen hoofdpijn en druk op mijn oren,slap als een doekje en spierpijn.
Niks ernstigs.

Als je tot de risicogroep behoort zou ik, als ik jou was, toch ook even een belletje plegen als je ook begint te hoesten of andere luchtwegklachten.
Wat ik begrepen heb is voor de risicogroep onder andere de kans op longontsteking het gevaar.

Beterschap in ieder geval, hoop dat het niet erger wordt dan dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:39

Dankjewel.
Tot nu toe geen luchtwegklachten of hoest...dus ik ga nog gewoon door.
Wandel wel even langs de drogist om extra vitaminepillen of een of andere oppepper te halen.Kan nooit kwaad.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:01

Anoniem schreef:
Dankjewel.
Tot nu toe geen luchtwegklachten of hoest...dus ik ga nog gewoon door.
Wandel wel even langs de drogist om extra vitaminepillen of een of andere oppepper te halen.Kan nooit kwaad.

Bij mij hielp kippensoep altijd goed, heb even gezocht en blijkbaar is dat niet zo heel vreemd:

http://www.gva.be/Archief/guid/kippenso ... ae84206ac7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:02

Ja!dat heb ik vaker gehoord en als ik grieperig ben eet ik dat vrijwel standaard wel.
Maar voel me op zich nu ietsjes beter,net stukje gewandeld.
Heb alleen last van die stomme druk op mijn oren..

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:14

Ik heb gister even het ziekenhuis gebeld (zit ook in de risicogroep namelijk) moest de dokter ook om iets anders hebben dus dacht vraag het even, en die zei dat ik meteen moest bellen als ik meer ging hoesten, spierpijn kreeg en andere symthonen krijg wamt dan werd ik wel meteen getest.

Overings maak ik me niet al te veel zorgen het is gewoon een griepje alleen ik kan er nu geen longontsteking of wat dan ook bij hebben. Heb namelijk taaislijmziekte en daar heb ik nu al behoorlijke last van door de warmte.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:51

Tamiflu is er niet voor een bacteriele infectie.
Iedereen wil maar tamiflu voor van alles en nog wat.

( Telegraaf) :(:)

lissaagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:49

ik had zo,n vermoeden dat ik de mexicaanse griep had.
verkouden.
hoofdpijn.
keelontsteking.
keelpijn.
hoesten.
misselijk.
heel erg moe.

maar ben alleen nog erg moe. :o

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:53

Gelukkig maar , dan heb je het niet. :(:)

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:22

ik dacht ook dat ik het had......door de dokters asistente.
ik ben al vanaf maandag hangerig hoofdpijn buikpijn keelpijn en oorpijn en iets verhoging 39,2 kortom niet lekker mijn vriend is zaterdag dag terug gekomen uit amerika voor ze werk
dus ik bel gister de huisarts op krijg ik de asistente.
ja u kunt de mexicaanse griep best hebben er waren een paar punten waar door het best kon.
ik me moeder gebeld me werk kortom paniek.
me moeder kwam medicijnen brengen die heeft ze voor de deur gezet die durfde niet binnen te komen.
dus ik zit gisterenavond op de laptop de verschijnselen te bekijken.
staat erbij patient hoest erg veel en heeft last van de longen en heeft zeer hoge koorts.
laat ik dat nu niet hebben gehad.
echt paniek om niets.
ga ik vanmorgen naar de huisarts blijk ik dus nog gewoon de oorontsteking te hebben en daar me gewoon ziekjes door voel.
kortom ab kuurtje mee naar huis en uitzieken.
niets geen mg maar gewoon een oerhollandse ooronteking foutje bedankt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:29

janne schreef:
ik dacht ook dat ik het had......door de dokters asistente.
ik ben al vanaf maandag hangerig hoofdpijn buikpijn keelpijn en oorpijn en iets verhoging 39,2 kortom niet lekker mijn vriend is zaterdag dag terug gekomen uit amerika voor ze werk
dus ik bel gister de huisarts op krijg ik de asistente.
ja u kunt de mexicaanse griep best hebben er waren een paar punten waar door het best kon.
ik me moeder gebeld me werk kortom paniek.
me moeder kwam medicijnen brengen die heeft ze voor de deur gezet die durfde niet binnen te komen.
dus ik zit gisterenavond op de laptop de verschijnselen te bekijken.
staat erbij patient hoest erg veel en heeft last van de longen en heeft zeer hoge koorts.
laat ik dat nu niet hebben gehad.
echt paniek om niets.
ga ik vanmorgen naar de huisarts blijk ik dus nog gewoon de oorontsteking te hebben en daar me gewoon ziekjes door voel.
kortom ab kuurtje mee naar huis en uitzieken.
niets geen mg maar gewoon een oerhollandse ooronteking foutje bedankt.

Je kan het ook hebben zonder hoesten of last van de longen of zeer hoge koorts. Staat een aantal pagina's een leuk grafiekje met de percentages. ;) Niet iedereen die positief getest is heeft zeer hoge koorts gehad of last van luchtwegproblemen en longen.

Maar om eerlijk te zijn heb ik liever een griep dan een echt fikse oorontsteking. :D

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:34

Had jou moeder dan die medicijnen ook van de huisarts gekregen.
Dat is mij niet helemaal duidelijk.
39,2 iets verhoging, dat is toch echt wel koorts.
Gelukkig heb je dan nu wel de juiste medicijnen gekregen en zul je wel snel weer opknappen.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:01

nee me moeder kwam gewoon me medicijnen brengen die ik vergeten was bij de apotheek op te halen haha.
nu ben ik gestart met ab kuur en knap ik snel op hoop ik.
oorontseking is ook echt verschrikkelijk maar ja