Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bolivia

Re: Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:45

's Ochtends 100, 's middags 100 en 's avonds ook (en dan 's avonds in combinatie met beenspieroefeningen, opdrukeen en rekken)
Ik doe wel milde oefeningen he, dus geen sit-ups O:)

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:53

Moderatoropmerking:
Citaat:
Te weinig eten, of heel eenzijdig eten, kan juist leiden tot gewichtstoename ( Het bekende jojo-en..) en ernstige gezondheidsklachten. Als je graag wilt afvallen moet je gezond en voldoende eten, en lekker bewegen.
Laat je niet door anderen aanpraten dat je dik bent. Dat mensen zulke dingen zeggen, zegt vaak meer over henzelf, dan over jou.
Waak ervoor dat je je niet mee laat slepen in een dieetclubje. Soms gaan meiden zover dat ze niet meer terug kunnen en vast komen te zitten in een vicieuze circel die leidt tot Anorexia.
Voor informatie hierover: http://www.sabn.nl

Hier zijn enkele gezonde tips:

Citaat:
Tips bij het kiezen van de juiste producten

-Kies voor volkoren, rogge en/of bruinbrood in plaats van witbrood.
-Neem bruine rijst in plaats van witte rijst.
-Neem volkoren pasta’s in plaats van de “normale” pasta’s.
-Neem all-brann volkoren flakes in plaats van de gewone onbijt flakes.
-Kortom eet volkoren producten. Volkoren producten zijn goed voor de spijsvertering. Ze zorgen voor een langer verzadigt gevoel en bevatten relatief minder calorieën dan andere graanproducten.
-Eet 1 a 2 keer in de week gevogelte zoals kip of kalkoen. Hier in zit weinig vet en veel magere eiwitten en dat is onder andere goed voor de spieropbouw.
-Eet 1 keer in de week vette vis zoals zalm of tonijn. Hier in zitten veel onverzadigde vetten en magere eiwitten.
-Kies voor light frisdrank in plaats van normale frisdrank.
-Neem 20+, 30 + kaas of smeerkaas-light in plaats van 48+ kaas.
-Eet veel fruit en groenten.
-Eet inplaats van normale chips light chips of gezonde noten zoals pindanoten, amandelnoten, brasilnoten en zuidvruchten.
-Neem producten zoals yogonaise, ketchup in plaats van mayonaise.
-Eet vaker kleine porties in plaats van een paar keer per dag grote porties het versnelt de stofwisseling.
-Doe rustig aan met zout.
-Drink veel water. 1,5 liter tot 2 liter per dag. Water is belangrijk voor de bloedsomloop, temperatuur regeling van het lichaam en bevat geen energie.

Tips bij koken, bakken en braden

-Koken geeft geen extra energie aan je voeding
-Gebruik een grilpan bij de bereiding van vlees, gevogelte en vis. Dit scheelt de energie dat het product krijgt van baken en braden in margarine, boter.
-Gebruik bij het bakken en braden olijf olie in plaats van margarine en boter. Olijfolie bevat minder energie en meer belangrijke onverzadigde vetten.

Algemene tips

-Sla nooit een maaltijd over.
-Bij de bekende supermarkt discounters zijn producten zoals bijvoorbeeld kip, kakoen en vis een stuk goedkoper.
-Stop met suiker in koffie en thee!
-Zorg voor voldoende enzymen deze zijn belangrijk bij gewichtsverlies. enzymen zitten bijvoorbeeld in je eigen lichaam, fruit en noten. Als je ouder wordt produceert je lichaam ook minder enzymen.

Waar moet je dus nu op letten bij het afvallen

-Kies voor meervoudige koolhydraten die vezelrijk en zetmeelrijk zijn zoals volkoren producten, spinazie, broccoli, bonen enzovoort.
-Kies voor natuurlijke enkelvoudige koolhydraten zoals bananen, druiven, peren enzovoort. Dus kies voor fruit, bessen en vruchten.
-Kies voor onverzadigde vetten zoals olijf olie, vetten van vis en noten.
-Kies voor magere eiwitten zoals vis, magere kalkoen- of kipfilet, mager rood vlees, magere zuivelproducten, eieren enzovoort.
-Eet voldoende, om af te kunnen vallen moet je eten!!!!

Bron: http://www.gewicht-verliezen.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:16

Interesant stukje, Jacimatho! :)

Nouu, mijn dag ging niet goed. Was enorm boos/gefrustreerd, ben naar 't centrum gefietst, heb bij de Mc Donalds gegeten, toen zo'n 5-pak fruit-mentos gehaald en daar in speedtempo 2 rollen van opgegeten & 2 blikjes energy drank op :\

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:27

En dat is het enigste wat je gehad hebt?

Je kunt beter regelmatig iets eten, en als je honger hebt pak dan een appel, of smeer eens een broodje met chocoladepasta. Naar de Mac gaan is echt heel slecht, maar dat weet je vast zelf ook wel.

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:40

Mijn dag verloopt tot nu toe ook wel lekker. Zit op mijn stage en soms is het best wel druk en dan heb je helemaal geen tijd om iets te eten.
Heb tot nu toe een schaaltje yoghurt met muesli, boterham met light jam, eijerkoek en een appel op. Vanavond eten we lasagne, maar had al gelezen dat daar veel in zit. Ach ik ga vanavond toch paardrijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:06

Elliebelle schreef:
En dat is het enigste wat je gehad hebt?

Je kunt beter regelmatig iets eten, en als je honger hebt pak dan een appel, of smeer eens een broodje met chocoladepasta. Naar de Mac gaan is echt heel slecht, maar dat weet je vast zelf ook wel.

Nee.

Ontbijt;
Broodje met appelstroop + glas spa fruit appel
Toen Mc Donalds + 2 rollen mentos + 2 blikjes energy drink
tussen door eierkoek + wat Ben&Jerry's.. & 2 glazen spa fruit appel + glas water
En vanavond eten we aardappels met gehakt en rode bietjes.

Naja, het was geen super dag. Maar heb wel redelijk wat "gesport" half uur/40 minuten geskate, 15/20 minuutjes touwtje gesprongen (Wel verspreidt) en nog wat buikspieroefeningen.

Ach, morgen weer een dag. :)

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:18

ik heb ook een 'slechte' dag gehad
S: bruinbroodje met komkommer
1 beker water
M:patat
2 chocolade koekjes :(
3 glazen water
A:nog niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:22

Patatjes heb ik ook zin in :9 *maar da's nu meer omdat ik honger heb. Gelukkig staat het eten op, als het goed is. :')

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:31

ik ga een crackertje eten./. :P moet zo zingen(ja zingen!!)
bahh heb dikke zenuwen..

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:09

Had vandaag echt een slechte dag wat eten betreft :=

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:56

De mijne ging redelijk;
O: cruseli met melk
M: 2 broodjes jam
T: 1 glas sinas
A: Barbeque.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:16

Netjes :j
Mijn dag is vervloekt.
_O-
Nog meer onzin gegeten.. :o Bunker echt téveel. Wel voor 3 personen ongeveer, en dan ook nog vet.. :=

Naja, morgen weer een dag.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:41

:wave:

Bij mij gaat het ook wel redelijk goed :Y), net alleen best veel brood gegeten haha maarja :Y).

Ben nu sinds vandaag ook aan het proberen met Ritalin ivm (mogelijke) ADD dus ben benieuwd. Hij zou nu zo ongeveer moeten werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:44

Ik had gister uiteindelijk nog broodje kroket + frikandel op. :o

Maar vandaag en morgen weer even normaal eten. :)
(Ofja. Stroophaantjes mogen wel hihi O:) )

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:59

Moderatoropmerking:
Dames, denken jullie er alsjeblieft om gezond en voldoende te eten. Het is niet de bedoeling een topic op Mensenwelzijn te hebben waarin jullie elkaar aan moedigen zo min mogelijk te eten.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:02

Heb je helemaal gelijk in hoor mod. Ik vind ook dat ze hier even mogen dimmen (daarom wilde ik er ook bijna uitstappen) met dat je perse minder moet eten. Ik heb nu een nieuwe manier gevonden. Ik kan me niet zo goed bedwingen met eten, dús ga ik meer bewegen. Heb deze week gemerkt dat het kon, want ik eet nog even veel (en slecht haha) maar beweeg veel meer en ik val evengoed af. Nu langzaamaan, gezonder eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:05

Wie eet er dan te weinig? Ik vind eigenlijk nù iedereen wel goed eten..

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:04

Als ik te weinig eet voel ik me niet lekker, dus ik eet wel genoeg hoor :)

Gisteren wat dropjes en een stukje pure chocola gegeten, en verder vrij normaal.. Ben de hele dag bezig geweest buiten, paardrijles gehad en ook nog op de crosstrainer geweest dus vrij veel gedaan. Moet dan genoeg eten anders hou ik het echt niet vol ;)

Vanochtend 2 boterhammen met vlees gegeten en een cracker, en net 1 met vlees en 1 met pasta en weer een cracker. Verder tussendoor nog niets, ben laat wakker geworden en daarna was ik in de tuin, doperwtjes in de grond stoppen enzo :+ dus de tijd vloog om..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:20

Ontbijt; Saucijzenbroodje (doen we élke zaterdagochtend.)
Tussendoor; - Was laat m'n bed uit, dus niks.
Lunch; Stroophaantje + glas cola
tussendoor; 2 dropjes, bakje witte druiven zonder pitten + glas water.
:)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:37

Er zijn hier genoeg mensen die écht weinig eten. Die hier moeilijk gaan doen omdat ze iets slechts gegeten hebben, nou als je dat gedaan hebt dan ga je toch wat extra bewegen? Ik word gewoon niet vrolijk van dit topic en ik ga hem dan ook uit mijn lijst gooien. Je kan elkaar hier motiveren om gezonder te eten, en NIET om minder te eten zoals hier wél gedaan wordt.

Succes dames :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:44

Oké, quote dan dingen van de laatste pagina's waar gezegd word dat je minder moet eten?
Er word hier niet gestimuleert om minder te eten hoor.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:30

Nee dat dacht ik dus ook Rebec :roll:

Ik heb net weer een heerlijk stuk taart op :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:41

Dacht ik inderdaad ook :\.

Bij mij gaat het nog steeds goed, net glaasje vruchtensap gedronken als tussendoortje :Y).

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:43

Gezond bezig! :D

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:12

Pffoeh weekend is echt zo moeilijk om af te vallen!
Tot nu toe heb ik een eijerkoek met hagelslag op := Ik moet altijd van me moeder 'veel' caloriën eten voordat ik ga paardrijden anders wordt ik ziek. Daarna een klein stukje cake, tosti, croissant en net patatjes op. :Y) Natuurlijk ook veel gedronken: Cola Light :Y)

Het weekend is gewoon heel moeilijk bij mij, daarom let ik er gewoon op dat ik niet te veel aankomen. En doordeweeks ga het gewoon makkelijker :)