Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:47

Oxazepam voor migraine heb ik ook nog nooit gehoord. Ik heb ze wel liggen, want ik had ze van de huisarts gekregen (voor de zekerheid) om rustig te blijven tijdens een MRI-scan. Heb toen een halve ingenomen en de rest ligt er nog.

De Imigran slik ik vaak samen met een Aleve, dan werkt hij net wat sneller en beter dan alleen Imigran. Soms probeer ik het ook eerst me een Aleve, maar als het echt een migraine is moet er toch echt een Imigran achteraan.

lammie2701

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:50

oxazepam is een middel wat je gedrag afremd...bijv. bij angstaanvallen wordt de angst afgevlakt, bij hevige onrust is het een rustgever en zo heeft het bij iedere aandoening een andere werking...

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:59

Getver ik had de hele dag al stijve nek en beetje hoofdpijn... om uurtje of 6 twee ibu's genomen om het te onderscheppen. Vooralsnog gaat het goed. Net even goed gegeten en wat meer gedronken. Hoop dat het bij hoofdpijntje blijft.
Krijg straks massage want mijn nek trekt als een idioot.

Hebben jullie soms ook het idee dat je het tegen kunt houden..? Bijvoorbeeld dat je op je werk staat en je het op voelt komen maar het mentaal af kan weren tot je thuis bent?
Ik kan vaak heel goed inschatten hoe het gaat verlopen en wanneer ik echt wat moet gaan innemen. Hangt er ook heel erg vanaf of ik me eraan toegeef of niet. Maar als ik het dus tegen heb gehouden zoals met werken en ik kom dan thuis dan hakt ze er ook 3x zo hard in.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:01

ja ik heb het regelmatig gehad dat ik een aanval op mijn werk kreeg en op een of andere manier is het me toch gelukt om door een aanval heen te werken, al was ik dan bij thuiskomst wel helemaal gevloerd...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:45

Nee, helaas heb ik nog niet ontdekt hoe je het kunt afweren of verminderen. Als het eenmaal begint dan komt het. Heb al zovaak geprobeerd om geen medicijnen in te nemen in de hoop dat het wel wegtrekt, maar dat gebeurt nooit.
Ik heb ook nooit gewone hoofdpijn, ik heb of geen hoofdpijn of migraine.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:54

Dat lukt mij ook niet hoor, als het komt dan komt het en dan moet ik zorgen dat ik een Imigran in de buurt heb, want als ik te laat ben krijg ik het bijna niet meer weg. Gewone hoofdpijn heb ik eigenlijk ook nooit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:55

Nou, ik kan mezelf er goed doorheen slaan, dan krijg ik bijv. last op mn werk en kan ik niet naar huis. Ik knok me er dan doorheen en als ik thuis kom kan ik me er helemaal aan toegeven en dan slaat het helemaal in als een bom! Ik heb er dan al wel heel erg last van op mn werk, maar dan probeer k het een soort van te negeren...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:42

zo heb ik dat ook joyce2, precies hetzelfde...

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:30

idd joyce2, zoals jij het omschrijft heb ik het ook. op mijn werk doe ik door, krijg van alle klanten te horen "meid wat zie je er slecht uit. ben je wel lekker??" ... nee ik ben niet lekker, maar op de een of andere manier gaat er een knopje om, en ga je op de automatische piloot door.
maar zodra ik thuis kom plof ik neer en doe ik niks meer, weet niet waar ik het zoeken moet...

laatst hiervoor bij neuroloog geweest, maar hij zegt niet per defenitie migraine.
sommige symptonen komen wel overeen maar andere ook juist weer niet..
zo kan ik namelijk wel tegen licht en geluid.
het begint altijd met nek/schouderpijn.
neuroloog denkt dat het spierspanningshoofdpijn is..

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:32

nog even een toevoeging, als ik zo'n aanval heb denk ik wel echt "wat doe ik eigenlijk hier??"
maar omdat ik het wel regelmatig heb, vind ik niet dat ik me hier voor ziek kan melden iedere keer..
doe het wel eens hoor, maar dan ben ik echt giga beroert..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:41

Nou precies, dat heb ik ook evelien! Ik ben filiaalleidster in een winkel en we staan maar met 2 personen. Dus als ik elke keer als ik een aanval zou hebben hebben, naar huis zou gaan, dan kan ik mn baan wel gedag zwaaien ;) Ik wil zowieso niet dat iemand alleen in de winkel staat en als er al iemand alleen staat, ben ik dat. Ik heb nu een paar keer gehad dat ik een half uurtje later ben begonnen, dan werd ik al wakker met migraine en bleef ik wat langer liggen zodat mn medicijnen hun werk konden doen en ik heb een keer gehad dat ik het echt niet meer trok en eerder naar huis ben gegaan (kon toen gelukkig iemand regelen om in te vallen). Ik zou niet weten wat ik zonder mn medicijnen zou moeten!

Nu ook weer... Gister voelde ik me beroerd, was de hele week behoorlijk druk geweest op mn werk en gister kwam de klap. Zou eigenlijk gaan eten bij mn schoonouders, maar ben thuis gebleven, dan kan ik vandaag brunchen met mn eigen familie. Maar ik werd vanacht al wakker van de migraine en ik hoopte min of meer dat het wel over zou gaan, of dat ik gewoon verkeerd op mn kussen had gelegen. Dus niet ;) K heb net mezelf gelijk vol gestopt met medicijnen (imigran + primperan) en nu gaat het wel redelijk, ben alleen mega duizelig. Dat heb ik trouwens nog nooit gehad met een aanval, die duizeligheid. Dus misschien heb ik toch verkeerd op mn kussen gelegen.

Ik hoop dat jullie allemaal migraine-vrij de kerstdagen doorkomen! En dat ik na vanochtend ook migraine vrij ben tot eind van het jaar ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:52

Da's een mooie wens Joyce, en nog vele dagen daarna.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:26

Joyce, zul je dan net zien he, wil je met kerst van alles doen en dan zit je al een beetje stiekem te denken van ´als het dan maar weg is´, wat natuurlijk meestal niet gebeurt! ;)
Ik had dat precies zo, ook de week ervoor hoofdpijn gehad maar wil me dan pertinent niet afmelden bij mijn ouders op 1e kerstdag (ging gelukkig ook goed).

Ik wens iedereen ook heel veel fijne dagen in 2010 toe, zonder ´kopzorgen´! :D
;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:46

Een jaar zonder 'kopzorgen' lijkt me heerlijk.
Hier gaat het al een paar weken goed. Deze week is de tijd van de maand, dus da's altijd een beetje een vage week, maar het is me gelukt om het met een Aleve weg te krijgen, dus ik hoop dat het zo blijft. Misschien is dat rare hoofd toch nog ergens goed voor geweest, want sinds ik bij de neuroloog loop en de ergste verschijnselen weg zijn, is het ook met de migraine aardig goed aan het gaan. Ik durf het bijna niet te denken, laat staan hardop de zeggen.

* gaat snel afkloppen

Iedereen een fijne jaarwisseling!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:31

hoi hoi,
gelukkig viel het dit jaar enorm mee bij mij met de kopzorgen...als het volgend jaar net zo zou zijn dan teken ik ervoor, hoewel minder natuurlijk nog beter zou zijn...
fysio houd er gelukkig nu ook rekening mee met het masseren dus das altijd fijn...

bij deze wens ik ook iedereen een fijne jaarwisseling en een goed en gelukkig 2010!!!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:35

Bij deze wens ik ook iedereen even een fijne jaarwisseling (zonder migraine!)
Ik heb gister van 05.00 tot 20.00 in het ziekenhuis gezeten in spannen en tada: GEEN HOOFDPIJN gekregen. Ook vandaag niet. Volgende week de stap nemen voor andere anticonceptie :D

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:43

Jullie ook allemaal zo'n migraineloos mogelijk 2010 toegewenst :j !

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 17:52

Ik ben het met iedereen eens!!! Lieve mensen ik wens jullie een migraineloos 2010 !

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:55

ik val even binnen hier, allereerst een fijne jaarwisseling natuurlijk, maar wat ik kwijt wil hier is dat mijn man ook migraine heeft, sinds hij nu 2 weken het dokter frank dieet/atkins doet,( geen koolhydraten en suikers), vertelde hij me dat hij geen migraine meer heeft, wij zijn al jaren bezig en op zoek en nu blijkt voeding bij hem dus wel grote invloed te hebben, heerlijke bijkomstigheid buiten het afvallen om, misschien hebben jullie er wat aan...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:12

ik kom jou ook overal tegen...hahaha...
zonder gekheid...bij mij heeft voeding geen invloed, maar stress wel...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:20

Ik ben er nog niet precies achter wat bij mij de boosdoener is...

Maar goed, iedereen alvast een heel gelukkig nieuwjaar, hopelijk met minimale migraine ;) (ik durf helemaal migraine-loos niet te wensen, want dat lukt volgens mij niet, haha)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:25

Bij mij heeft het ook niets te maken met wat ik eet of drink.. Maar als ik een hele drukke dag heb, of enorm veel aan me hoofd heb dan heb ik wel sneller kans op een aanval.. Maar wat het echt is? Sinds ik prophapenol heb gaat het perfect.. Heb soms nog wel eens een aanval met flitsen en gezichtsverlies maar de hoofdpijn blijft dan gelukkig uit..

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:29

fijn dat propanolol bij jou wel werkt...ik viel er door flauw en het hielp niet voor mijn migraine...

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:36

lammie2701 schreef:
fijn dat propanolol bij jou wel werkt...ik viel er door flauw en het hielp niet voor mijn migraine...

Dat had ik ook, wat een troep vond ik dat zeg! heb het gelijk de deur uitgedonderd :P

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:42

Hoi, ik meld me hier ook even. Het topic is 50 pagina's, dus ik heb het nog niet helemaal doorgelezen ;).....

Sinds kort zijn we er achter dat ik ook aan migraine lijdt......ik heb het denk ik niet zo heel erg zwaar zoals sommige mensen hier beschrijven. Ik ge bruik Sumatriptan en Propanolol. Met de propanolol ben ik sinds half december bezig. Het lijkt goed bij me te werken, de hoofdpijnaanvallen zijn beduidend minder.....maar ik word er zoooooo moe van......en mijn eten smaakt me niet meer......beetje last van mijn maag krijg ik erdoor.