Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:09

Ik merk vooral dat m'n huid wat strakker wordt. Dat is fijn.

Ik denk dat ik nu nog niets kan zeggen over het afvallen want ik meet of weeg niet. Bewust, want anders ben ik daar veel te veel mee bezig.

Voor m'n vakantie heb ik er een week goed mee getraind. Toen kreeg ik de griep en erna een week vakantie dus twee weken eruit gelegen. Nu sinds een week weer back on track dus hoop over zeg een maand wat meer te merken. Aan de inzet ligt het niet. Ik sta er weer op. :)) het wordt vooral een lekker eten/borrelen weekend maar ook met genoeg beweging wat ik kan voorzien.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:12

Aan de inzet ligt het inderdaad niet @Roosch. Netjes hoor :j
Hier vanochtend ook al aan het hardlopen geweest. Daarna wordt het veel te warm om nog wat te doen.
Morgen heb ik een barbecue van de sportschool. En overdag ga ik lunchen met mijn ouders :')
Gelukkig ga ik daar wel op de fiets heen en fietsen we naar de lunchlocatie en weer naar huis.
Dus opzich zal het qua beweging ook wel goedkomen morgen :P

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 18:45

@aight ik probeer tussendoortjes nu zoveel mogelijk te beperken, dat is in principe ook niet nodig met mijn levensstijl. Maar anders: nootjes, een gekookt ei, worteltjes, paprika, koffie met volle melk erin, gewoon een glas volle melk, een klein bakje volle kwark met bijv blauwe bessen, etc. :)

Lekker bezig allemaal verder! Ik zit ook weer goed in m'n ritme. Deze week vooral veel stappen gezet en weinig echt gesport, dus morgen tijd voor een thuisworkout (lekker in de airco :') )

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 20:07

Fijn dat je weer in het ritme zit @Vogeltje. Dat geeft vaak überhaupt al een boost aan het hele proces rondom afvallen. Zodra je uit dat ritme gaat wordt het allemaal lastiger, althans bij mij.

Gisteren en vandaag redelijk goed gegeten en voldoende beweging gehad. Vandaag hardgelopen, gisteren nog even extra gewandeld aan het einde van de dag. Gewoon om de beweging eventjes in het ritme te houden :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:48

Mwooooh deze moet uit m'n tenen komen. Gisteren een heerlijke dag gehad op Terschelling en 43 km met de elektrische fiets gecrosst maar meer dan je zitvlees train je niet dan. :') en toch doet alles zeer.

Nu met alles wat ik in me heb op foxy want heel goed gegeten heb ik 2 dagen niet. :=

Yvankaxx

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:48

Maar je hebt toch de beweging wel gehad Roosch! Lekker buiten, vitamine D, heerlijk toch {:}

Hier een heeeeel gezellig weekend gehad. Door het invoeren van alles wat ik eet, hou ik toch wat inzicht en controle. Beide dagen ook dik 10.000 stappen gezet, geen alcohol. Gisteravond op een gegeven moment erg honger, was ook niet gek toen ik zag hoeveel kcal ik gegeten had :+ Dus qua calorieën prima gegeten, maar niet de meest gezonde keuzes. Ben benieuwd waar te teller morgen op staat :) Vanaf komende week ga ik weer 3x pw sporten (was 2x).

Fijn dat iedereen zo lekker in het ritme zit *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:50

Ja, dat was heerlijk! En uiteindelijk ook echt veel stappen gezet ook zag ik. Genieten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3

Iedereen is inderdaad goed bezig zo te zien! Hopelijk kunnen we het met z'n allen vasthouden!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:52

Heerlijk Roosch, Terschelling is zo mooi.

En wat is iedereen goed bezig! Ga zo door +:)+ .

Hier gaat het momenteel niet echt super wat eten betreft, we zijn lekker een lang weekend op Texel. Dus het eten laten we een beetje vieren. Wel gisteren en vrijdag zo’n 40 km gefietst en vandaag 10 km gewandeld over mul terrein. Het weer is natuurlijk geweldig dus genieten met hoofdletters :) . Dinsdag weer beter op het eten letten :j .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 19:38

Hoi,

Zou ook graag mee willen praten.
Herken veel in wat Yvankaxx schrijft, ben echt n jojo'er in gewicht dus weet precies wat er fout gaat.
Zou graag 20 kilo af willen vallen.

Sinds kort ook een te hoge bloeddruk waar ik medicijnen voor slik en een te hoge cholesterol. Ik hoop met een gezondere levenstijl dit te kunnen verbeteren.

Heb ook een zittend beroep, voorheen veel gewandeld maar na een beenbreuk eigenlijk niet meer opgepakt maar ga me morgen inschrijven bij de sportschool en van plan 3-4 x per week te gaan sporten. Combinatie groepsles en fitness.

Qua eten zit bij mij vooral het gevaar in de avond snacken. Wil de calorieën weer gaan bijhouden in MyFitnessPal.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 19:39

Veel plezier op Texel, wat een heerlijke timing qua weer!

En welkom Nathazzz, leuk dat je aansluit!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 00:01

Oke even een update, ik was op vakantie. Maar de vakantie af moeten breken, heel erg ziek geworden. Met spoed richting Nederland gevlogen en met spoed opgenomen in ziekenhuis. Nu nog steeds in ziekenhuis, eetlust gone en merk dat ik per dag kilo's verlies. Dat was niet helemaal de afspraak. Maar ik was niet aangekomen tijdens mijn dagen vakantie, zelfs iets afgevallen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 06:39

Welkom nathazz! De eerste stappen heb je in ieder geval gezet, super goed!!

Jeetje Marieke, wat heftig! Sterkte en beterschap :(:)

Ik ben ten opzichte van voor het weekend wel weer gegroeid, maar als je kijkt na vorige week maandag is er wel 0.4 af. Vind het ergens toch wel wat zonde, had 1.5kg kunnen zijn 8)7 Nou was dit weekend ook wel wat bijzonder zegmaar. Volgend weekend alleen 1 feestje, dan ga ik wel aan de drank, maar wil ik van het eten zoveel mogelijk afblijven. Daarna nog 1 weekend weg en dan kanjer weer gebeurt met alle leuke dingen weekends en wordt het wat makkelijker hoop ik :Y)
We gaan de nieuwe week in ieder geval weer vol goede moed beginnen!

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 07:09

Oei Marieke, dat is schrikken! En wat balen van de rest van de vakantie.

Hebben ze inmiddels al een diagnose?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:08

Dat is schrikken Marieke... Hopelijk kun je snel weer een beetje opkrabbelen :(:)

Welkom @Nathazzz :)

Texel & Terschelling zie ik voorbij komen <3

Hier het afgelopen weekend allebei de dagen op het strand geweest.
Niet heel goed, maar ook niet heel slecht gegeten. Wel veel beweging gehad.
Gisteravond nog 10km hardgelopen, dus dat zit wel goed :)

Weegschaal al eventjes niet opgestaan, eerst de flow maar weer goed oppakken.
Daarna kijken we wel weer verder.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:31

Welkom Nathazzz!

Mariekeoo, sterkte!

Heerlijke foto's zag ik voorbij komen. Duin en strand, zijn altijd goed :D

De weegschaal was niet zo lief vanochtend, m'n min van vorige week was weer weg. Opzich niet gek, met dit weer hou ik vaak veel vocht vast en heb ik ook extra trek in zoute dingen. Verder een bbq gehad, met ook chips later op de avond.
Het was wel de gezelligheid waard. Bbq was met een groep vrienden op het strand. Om 11 uur zijn we nog met z'n allen gaan zwemmen, tussen de zeevonk. Zo mooi gezicht :D

De nieuwe week weer met een gezond ontbijtje gestart, benieuwd wat deze week gaat brengen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:53

Ah Marieke, wat heftig! Wat is er aan de hand? Heel veel beterschap!

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:43

Vorige week oosterbeek gedaan(15km). Vandaag meting. Waardes weer gedaald in de sportschool

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 18:11

Allemaal de week weer goed gestart lees ik!

Ik heb me ingeschreven bij de sportschool en heb morgenavond n intake. Verder kan ik deze week niet veel sporten, vlieg donderdagavond naar Wenen voor een paar dagen. Gezond eten zal daar een uitdaging worden ben ik bang, maar stappen zullen er genoeg gezet worden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:38

Nathazzz schreef:
Allemaal de week weer goed gestart lees ik!

Ik heb me ingeschreven bij de sportschool en heb morgenavond n intake. Verder kan ik deze week niet veel sporten, vlieg donderdagavond naar Wenen voor een paar dagen. Gezond eten zal daar een uitdaging worden ben ik bang, maar stappen zullen er genoeg gezet worden.

Hoe ging het? Veel plezier in Wenen!

Ik ben goed bezig, al zeg ik het zelf. Ben mondjesmaat weer begonnen met Lifesum vullen, en ik sport haast iedere dag. In het weekend geniet ik wel en ik voel me goed. Ik ga gewoon zo lekker door.

Wellicht zit het tussen m'n oren maar ik merk iig dat m'n huid strakker is/ikzelf iets strakker ben.

Gelukkig de laatste/komende weekenden ook veel beweging, dat is wel fijn. En ik mocht vanochtend door de regen de auto naar de apk brengen en terug lopen. Gelukkig is de weersvoorspelling voor het weekend heerlijk en kan ik nu het huis even lekker luchten. :))

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:10

Ookal zit het tussen je oren @Roosch, voor jou is er verandering/verbetering. Prima toch?
Fijn dat de beweging er ook in het weekend is. Zorgt toch voor goede overall beweging.
En dan ook nog eens haast iedere dag sporten _/-\o_

Hier gaat het redelijk. Die mindset is ernstig wisselend, de afgelopen maanden, of misschien wel het afgelopen jaar. Het ene moment gaat het allemaal heel goed, sporten/eten/mentaal. Andere momenten is alles poedersuiker :') Ik trok gisteren een sportbroekje aan die toch wel wat strakker zat dan een paar maanden terug -O- dus ik moet wel echt even gaan opletten. Ik probeer dus maar weer echt dag voor dag te bekijken.

Voordeel is wel dat sporten altijd wel goed gaat. Dus minstens 4x per week.
Deze week 2x kickboksen en 2x hardlopen. Gisteren gekickbokst :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:16

Het is ook gewoon frustrerend en moeilijk. Alles moet omgegooid worden. Het is niet dat als je een keer een blaadje sla eet het goed is.

Over het algemeen gaat het bij mij goed zolang ik niet teveel zin in lekkere dingen of eten in het algemeen heb. Ik ben niet iemand die veel waarde hecht aan eten gelukkig en ik kan op zich ook echt wel discipline houden maar ik heb de pech dat ik erg klein ben en qua kcal maar weinig kan hebben. Daarnaast houd ik enorm van gezelligheid (biertje, borreltje, borrelplank, je kent het wel) en dat mag ook best eens. Zolang 't de rest van de week maar braaf is.

Gewoon stug doorgaan gaan we maar he. Benieuwd hoe het tegen de kerst is.

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:32

Sporten viel niks tegen, vond het zelfs leuk Roosch dus dat is een goede start!

Ook gelijk een meting gedaan, ben benieuwd naar het verschil over 2 maanden.

Fijn dat jij er ook weer lekker inzit!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 10:25

Wat goed dat het beviel! Zet hem op!

Ik sta nog even op de foxy voor we een weekend weg gaan. Maandag kijk ik wel weer verder dan. :))

We hebben fietsen tot onze beschikking maar ik weet niet in hoeverre we er gebruik van gaan maken. We hebben iemand bij ons die niet fietst. Hoop op niet al teveel gewandel want wandelen is niet zo mijn ding. Heb maar korte pootjes en de rest van die lange stelten dus dat is al bij voorbaat niet eerlijk. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 10:26

Dan ga jij op de fiets en gaat de rest wandelen? Dan is het in ieder geval wat eerlijker :P
Veel plezier bij je weekendje weg en succes nog even op Foxy!

Gister gekickbokst, ik ga straks hardlopen en zondag hebben we een hardloopevenement.
Dus qua beweging zit het hier ook wel weer goed :) Eten was de afgelopen dagen best prima.
Al met al dus gematigd positief. Haha.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 10:29

Dat zei ik ook al, maar de fiets- en wandelpaden zijn er vaak van elkaar gescheiden. :)) geeft niks. Er komt vast wel een oplossing. Ik heb er helemaal zin in, alweer veel te lang geleden dat ik vitamine wad had. O:) (lees; een week..)

Goed bezig jij!