Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:59

Handig zo'n etagere!

Mlouz, fijn dat jullie nog een mooie laatste wandeling hebben kunnen maken waar je nog eens aan terug kunt denken.

Vandaag weer geen fruit op. Gewinkeld met de kids, geluncht met een cappuchino en uitsmijter (3 boterhammen en 3 eieren) gelukkig nog een tijd gewinkeld en gewandeld.

Thuis genomen snickers gemaakt met de kids, maar tijdens het maken meer pinda's en chocolade gegeten dan nodig waren voor de snickers

Vanavond tomatensoep en 1 wrap met mexicaanse bonenschotel en kipfilet gegeten (geen boodschappen gedaan dus improvisatie) en afgesloten met vanille vla en choco bolletjes (kun je tegenwoordig bij de ah zelf vullen, voor de kids meegenomen maar ondertussen..) en net een zelfgemaakte snicker gegeten.

Morgen ga ik echt weer even in het gareel, ik was een hele kg afgevallen maar als ik zo doorga ben ik bij de meting volgende week 2 kg zwaarder..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:06

jaimy10 schreef:
Sorry dames niet alles gelezen...
Wel een hele lekker tip :j
Dit is zooo lekker voedingswaarde ook meer dan prima vooral voor de gene die zoeken naar eiwitten! +:)+

[ [url=m/60SxoA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom hebben jullie in NL toch altijd betere producten dan in BE? Of mijn supermarkt is echt gewoon triestig qua hetgene ze in voorraad hebben.. Ik zit al even vast op mijn gewichtje nu, maar het is nog altijd -10kg, en vind het nu niet zo erg. Deze week proberen om er terug wat actie in te krijgen ^^

O: Overnight oats met mango
T: Appel
L: Salade
A: gebraden kip met groenten en gebakken aardappelen

S: Paardrijden

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:49

Nog gefeliciteerd Linoleum, die hapjes zien er lekker uit!
Mloez: Woow knap zeg! & sterkte
Laura: Wel fijn dat je frietjes lekker waren dan is het minder erg haha
Annikoe: Leuk en nieuw verzorgpaardje!

Vrijdag ben ik naar het bevrijdingsfestival geweest en er was echt niks gezonds te eten, alleen maar friet en hamburgers dus toen maar een frietje met mayo en een frikandel gegeten. Eet meestal toch wel 1 keer in de week friet dus dan had ik het maar alvast op haha. Voor de rest veel gelopen en maar 1 wijntje op voor de rest alleen maar water.

Lijstje van zaterdag:
O: 1 boterham met pindakaas, 1 banaan
L: Broodje met kipfilet op werk zonder dressing met sla, tomaat etc
A: Weed burger, zo lekker is die & heel erg gezond en helemaal vega en vegan, wij verkopen die sinds een tijdje op werk en verkoopt best goed & vult heel erg
T: Appel
T: Anderhalve tosti 's nachts

B: Gewerkt van 11- 19.30 dus veel gelopen

Lijstje van gisteren is niet zo best
O/L: 1 croissant & 1 volkorenbroodje met kipfilet en olijven
T: Koekjes en een klein stukje stokbrood met tonijnsalade
A: Pizza (had echt al de hele week zin in pizza dus eindelijk haha)

B: Gewerkt van 12 - 5 dus redelijk wat gelopen

Vandaag weer een dagje scriptie knallen!

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:46

Ik ga vandaag weer even terug in het gareel :)) Heb me de afgelopen week behoorlijk laten gaan.. Lekker uit eten, flink wat wijn gedronken.. En ja, de weegschaal is dus even niet zo lief voor me. Baal er behoorlijk van dat er dan zo snel weer schommelingen in mijn gewicht zitten, maar ach. Vandaag en morgen weer even wat lager in kcal.

O: 3 ontbijtcrackers meerzaden met boter en hagelslag (448)
L: 80g verse spaghetti met 50 ml kookroom, 40g parmezaanse kaas, 35g uitgebakken spekjes en wat knoflookpoeder (668)
T1: Een banaan (128)
A: Verse tikka marsala curry van AH met 75g rijst en een kipfilet (367)

Zit nu totaal op 1607 dus pak misschien vanavond nog iets kleins, maar ben eigenlijk ook wel tevreden met m'n dagje zo vandaag. Merk dat ik vaak tussen de middag wat meer trek heb dus ga nu eens proberen om een wat grotere lunch te eten en een wat meer magere avondmaaltijd.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:51

Ik heb een hele rare dag vandaag :') vanochtend gezwicht voor een gevulde koek, dus beetje gecompenseerd met lunch en avondeten. Ochtend flink geklommen in zo'n speelparadijs voor kinderen :+ dus iig nog wel wat verbrand ook

O: optimel kwark met weetabix
T: gevulde koek
L: champignons, lente ui en paprika uit de wok
T: denk een smart bar
A: sperziebonen, 2 kleine aardappelen, chipolata worstje
B: klimmen en klauteren :+ en half uur intervaltraining

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:39

Calorien bijhouden lijkt me zeker effectief! :D Maar zo heb ik wel vaak dat ik bijv. als ontbijt een zelfgemaakte smoothie eet, of dat ik tussendoortjes maak zoals bijv. van die repen. Maar dan wordt calorieën tellen heel lastig. :P

Iedereen goed bezig en zie goede dagen voorbij komen!

O: Boterham met kaas
T: Handvol druiven
L: Twee crackers met kaas
T: Paprika en paar tomaatjes
A: Nog geen idee.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:50

Deetjeeuh schreef:
Calorien bijhouden lijkt me zeker effectief! :D Maar zo heb ik wel vaak dat ik bijv. als ontbijt een zelfgemaakte smoothie eet, of dat ik tussendoortjes maak zoals bijv. van die repen. Maar dan wordt calorieën tellen heel lastig. :P

Iedereen goed bezig en zie goede dagen voorbij komen!

O: Boterham met kaas
T: Handvol druiven
L: Twee crackers met kaas
T: Paprika en paar tomaatjes
A: Nog geen idee.

Naar mijn idee heb je nu nog bijna geen calorieën binnen hoor met dit lijstje. Ben benieuwd naar je avondeten, dat moet dan wel calorierijk zijn lijkt mij.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:51

Deetje waarom zou dat lastig zijn? Kwestie van ingrediënten afwegen en invullen in de app. Je kan zelfs maaltijden of recepten aanmakenz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:19

Vera, ja dat viel me inderdaad ook al op.. :P Iets om de volgende keer rekening te houden en dan weet ik dat ik straks nog de ruimte heb om inderdaad een wat grotere avondmaaltijd te nemen of evt. zo nog een tussendoortje. Dat is namelijk het lijstje wat ik tot nu toe heb gegeten. Heb bij gebrek aan tijd nog van die kinderkoekjes meegenomen, dus denk dat ik die zo wel even neem. :)

Imandra, ja dat zou indd wel een optie zijn om te doen. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-17 15:36, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:25

Als je iets van een smoothie maakt is het inderdaad een kwestie van ingredienten afwegen en alles invoeren, echt niet zo lastig. Aan het begin is het even vervelend om alles te wegen, maar uiteindelijk raak je eraan gewend en dan is het echt geen issue meer.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:59

Welkom Dees!
Mooie lijstjes komen en weer voorbij, en ook lekkere snacks!
Ik ben zelf even wat minder actief, zeker omdat ik vanaf morgen met school 9 dagen naar Rome ga. Ik vrees het ergste voor het eten, want ik heb wat reviews gelezen van de restaurants en hotels ed waar we heen gaan, en die zijn niet echt positief :')
Dus ik ga proberen wel wat fruit tussendoor te eten, en veel te lopen. Maar ik vrees wel voor het avondeten en ontbijt daarzo. Ik lust namelijk geen croissant en ook geen koffie, maar we gaan het zien!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:10

Mooi lijstje Emma! :)

Kimmie: Aah super leuk, heel veel plezier! En gewoon afwachten, die 9 dagen zijn echt niet rampzalig als die niet zo netjes zijn.

Vandaag voor mij:

O: 150g alpro soya yoghurt, 3 el spelt muesli, chiazaad en wat bramen
T: appel
L: 200g soya yoghurt met kaneel en 1 weetabix
T: omelet van 1 ei+2eiwit, spinazie, ui en champignons, banaan
T: halve clean protein bar
A: tilapia filet met broccoli
T: sinaasappel

D: thee, water, slimpie ranja
B: uur fitness (20 min HIIT en 40 kracht buik/billen/benen)
Zit nu op 1200 kcal, 111g khd, 31g vet en 82g eiwit
Nog behoorlijk laag in kcal, maar heb vanavond vergadering van werk dus denk dat we daar nog wel wat krijgen

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:46

Vandaag een wrap gegeten als lunch en kwark met walnoten als ontbijt. Mijn zoontje trakteerde op school op meloenpizza's en daar heb ik vanmiddag 3 slices van op. En vanavond was het mooi weer en kon eindelijk de bbq aan en de pizzasteen erop. Een echte aanrader!

Kimmie, wat tof om met school 9 dagen naar Rome te gaan. Misschien hebben ze ook kwark oid als ontbijt en kun je wat fruit en wat gezonde tussendoortjes meenemen. Geniet er in ieder geval van!

Mijn instructeur was er niet en de les werd vervangen door een stagiair, ik heb overgeslagen en een full workout van 2u gedaan. Ook lekker...

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:36

Zoals ik dacht is er nog een oreo koekje bij gekomen (en een glas rivella). :P Heb ook nog een warme choco van cacaopoeder en amandelmelk met een theelepel kokosolie gemaakt, toch de kcal nog een beetje omhoog.

Mama2: zo 2 uur :oo Ik ben het vaak na een uur toch wel flink zat hoor, alleen als ik alleen kracht doe dan kan ik wel langer door haha.

Jaimy: Ik heb de kvarg gekocht trouwens! Zag ze toevallig staan vanmiddag, maar had nog nooit naar de macro's gekeken :P Dacht dat 'gewone' verwenyoghurt bakjes waren ofzo. :P Ben benieuwd!
Die PROTEIN van melkunie zijn ook lekker! De nieuwe papaya/passionfruit is net een danoontje :9 Wel iets meer khd dan die kvarg.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:36

Veel plezier kimmie, klinkt leuk!

Kun je die kvarg gewoon bij de Albert Heijn halen oid? Ik heb ze volgens mij nog nooit zien staan.

Ik ben een beetje lui geworden met berichten plaatsen, komt omdat ik vaak op mijn mobiel op bokt kijk en dan kost het zo veel tijd om een bericht te typen :+

Afgelopen week maar 1 ongezonde dag gehad, best goed voor mijn doen want meestal is heel mijn weekend ongezond :)

Gisteren:
O: Griekse yoghurt met cruesli met noten
L: Worstenbroodje en b&f chocowafel
T: Broodje bapao
A: Krieltjes met broccoli dagschotel met kassaus en gehakt
T(oetje): Mcflurry toblerone :Y)

B: Fotomeeting gehad van een paar uur, dus wel redelijk wat rondgelopen

Vandaag:
O: Roerei van 2 grote eieren met een halve avocado en gerookte kipfilet
L: 2 crackers, een met filet American en een met kipfilet
T: High protein koekje
A: Flink bord pasta met rode saus
T: Zelfgemaakte zoute popcorn

B: 2x hond uitgelaten, 14 km gefietst, 30 min krachttraining en eindelijk weer paardgereden! *\o/* Ik denk zon 3 kwartier. Vandaag wel genoeg beweging gehad dus :)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:47

Ik heb 'm bij de appie vandaag ja echt me nieuwe favoriet hoog in eiwit laag in vet en kh ideaal. Vind die ook echt smaken als Danone hihi vooral perzik is heerlijk <3

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:30

Ga ik eens proberen Jaimy. Heb altijd nog wat moeite aan mn eiwitten te komen. Goeie tip :D

Hier niet zoveel te melden. Druk. En heb mn doel wel bijna bereikt, blijft nu ook al poosje stabiel.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 00:12

jaimy10 schreef:
Ik heb 'm bij de appie vandaag ja echt me nieuwe favoriet hoog in eiwit laag in vet en kh ideaal. Vind die ook echt smaken als Danone hihi vooral perzik is heerlijk <3

Hoe duur zijn ze, vergeleken met skyr?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:00

Weet niet wat skyr kost?.. Maar in vergelijking met simpele kwark is dit best duur. 150gram voor een euro :j

Edit ik ga me straks wegen.. Ben zo benieuwd denk wel afgenomen in vet alleen niet heel veel heb zaterdag best wel veel te veel gegeten :7

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:45

Ja ze hebben ook wel grote bakken volgens mij. :)

Nou hier was ik dus bang voor. :') Twee dagen heel druk geweest en rond of onder de 1400 kcal gezeten. En nu ben ik wel een kilo afgevallen. :x Grrr, het kan toch niet zo zijn dat ik zo weinig kan eten om af te vallen...
Vandaag:
O: 3 el havermout, 150ml amandelmelk, een banaan, 2 eiwitten, kaneel en superfoodmix
T: appel
L: 200g soyayoghurt met 1 weetabix en kaneel
T: 150g Kvarg
T: omelet van `ei + 2 eiwit, spinazie, ui en champignons
A: magere hamburger, 200g groentefriet uit de oven en een opscheplepel gebakken aardappeltjes
T: sinaasappel

B: hele dag beetje heen en weer fietsen maar geen tijd voor echt sport
D: thee, slimpie ranja

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:05

Als die kvarg net zo zoet is als Danone, is het me denk ik te zoet. Of is er ook een naturel versie? Vond de breaker high protein ook al zo ontzettend zoet. Terwijl ik ook optimel yoghurt etc eet, maar daarbij heb ik er geen "last" van.

O: optimel kwark met weetabix (ik ben fan :+ )
T: bananenbrood
L: 2 broodjes filet americain, kom tomatensoep
T: appel, kiwi
A: wat de pot schaft bij mn moeder
T: blokje extra pure chocolade

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:16

Hij is ook in naturel. :j
Net lijstje hoor!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:59

Hmm, skyr is goedkoper, maar op zich scheelt het niet ontzettend veel. Kvarg is 0,42 voor 100gr. Skyr is 0,38 voor 100gr. (bij 500gr is het 2,09 vs. 1,88)
Even omgerekend want dat vergelijkt makkelijker

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:11

Veel plezier Kimmie!

Jammer dat ik die kwark dingen en zo niet 'kan' eten, merk dat ik mij een stuk beter voel nu ik bijna geen melkproducten meer binnen krijg. Zwicht alleen weleens voor chocolade en kaas, maar dan heb ik wel gelijk weer last van mijn buik. Wil mezelf eigenlijk nog wel laten testen oid om het zeker te weten.

Mijn lijstje van gisteren: (dagje thuis gewerkt aan m'n scriptie, dan ontbijt ik niet zoveel zodat ik meer kan lunchen, want kan me nooit inhouden thuis haha)
O: Banaan
T: 1 rijstwafel met pindakaas
L: 2 volkorenboterhammen met 1 plak kipfilet met 6 zwarte olijven, 2 volkorenboterhammen met pindakaas
T: Appel, 10 druiven, 1 digestive koekje
A: Rijst met 2 gekookte eieren, 1 gebakken ei en 200 gram spinazie
T: 1 digestive koekje, 6 druiven

B: Rondje paargereden (40 minuten zonder zadel) 1 uur body attack

Planning van vandaag (dag op stage)
O: banaan
T/ O2: 250 gram alpro soya yoghurt met 1 digestive koekje en 2 gram kaneel
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet en sla, 2 volkorenboterhammen met pindakaas, 6 cherry tomaatjes
T: Druiven + Appel
A: Gebakken aardappeltjes met snijbonen en kipfilet of zalm

B: 70 minuten fietsen naar stage & denk vanavond nog wandelen om aan mijn 10.000 stappen te komen

Heb wat meer lunch mee naar stage omdat ik merkte dat ik echt iedere keer teveel trek had 's middags dus hopelijk gaat het nu beter.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:07

Planning van vandaag:

O: thee, magere yoghurt met cornflakes, vers sap (309 kcal)
L: sushi (398 kcal)
A: magoni pizza tomatenpuree, met geitenkaas, paprika en spek (??? kcal)
T: Aardbeien en bosbessen :)

Hopelijk is dit voldoende vullend vandaag, ik zit alleen maar op m'n kamer te studeren, dus alleen maar herseninspanning :')