Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:10

Mijn mandarijn was niet klein vandaar dat ik 1,5 ingevuld heb. Volgens gezondheidsnet.nl is een mandarijn 25 kcal. Mandarijnen heb ik op m'n werk en daar zijn ze al uit hun netje :') nou ga ik niet moeilijk doen om een paar kcal. Doe het best al precies, zoveel mogelijk scannen en bijna alles wegen. Alleen mijn lunch wordt niet gewogen.

mijn darmen zijn trouwens ook wel lichtelijk van slag. Vooral heel veel last van gas.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 21:11

Kayleigh_ schreef:
Dan nog weet je niks. Want de ene mandarijn weegt 30 gram en de andere 70 (bij wijze van).

Maar dat afwegen doe ik ook, neem ook aan dat anderen dat ook doen :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:11

Ik scan ook bijna alles! En wat ik niet kan scannen weeg ik haha. Ik probeer altijd juist die aan te klikken met het hoogst aantal Kcal. Ik heb vandaag 1173 Kcal gegeten.

turtlelito

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:36

Lijstje voor vandaag, ik had een 'hongerige' dag......

O: x
L: minestronesoep en bakje magere yochurt
T: mueslireep, handje rozijnen en handje studentenhaver
A: kip en groenten uit de oven (met een beetje mascarpone) en rijst

Morgen, zaterdag en zondag uit eten :oo . Ik ga maar proberen de schade een beetje te beperken door nog enigszins verantwoorde keuzes te maken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:57

Ik moet wel zeggen dat ik vind dat er érg weinig wordt gegeten door sommigen.. Ikzelf zit op 1300 kcal + aantal stappen (meestal gelijk aan 200kcal, dus ik zit aan 1500 [max. 1600 ongeacht #stappen] per dag). Maar ik sport ook niet.

En vind mn eigen kcal al weinig. Dan zie ik sommigen met 1000-1100 kcal per dag plus sporten.. Lijkt me niet gezond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:02

[naam] schreef:
[naam] schreef:
O : 4 craccote met kipfilet
L : 500 gram kwark met peer
T : 2 bbq rijstwafels
T : 3 beschuitjes
T : 4 pepermuntjes
A : 250 gram (misschien 200 gram) roerbakgroente met 2 lepels rijsten 1 lepel shoarma
T : appel en kop thee
T : 140 gram gerookte kipfiket :9

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 22:03

IMANDRA schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik vind dat er érg weinig wordt gegeten door sommigen.. Ikzelf zit op 1300 kcal + aantal stappen (meestal gelijk aan 200kcal, dus ik zit aan 1500 [max. 1600 ongeacht #stappen] per dag). Maar ik sport ook niet.

En vind mn eigen kcal al weinig. Dan zie ik sommigen met 1000-1100 kcal per dag plus sporten.. Lijkt me niet gezond?

Heb je helemaal gelijk aan :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:17

Ik sport ook niet, dus ik kan ook minder eten, zou het zelf heel lastig vinden om 1000 kcal per dag te eten en ook te sporten.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:17

Ik eet op dit moment ook vrij weinig (vooral overdag, 's avonds wel een ruime maaltijd). Beweeg heel weinig (zittend beroep en weinig sport ernaast op het moment), ben vrij klein en in de 40. Dit betekend dat mijn BMR rond de 1500 calorieën ligt. Ik wil nog een beetje afvallen, dus probeer daar onder uit te komen.
Dit betekent echt oppassen........

De komende tijd ga ik proberen wat meer te bewegen (heb een roeiapparaat geleend), ik hoop door mijn beweging op te schroeven wat meer 'ruimte' te krijgen in de calorieën (want voor nu hou ik het prima vol, maar op de lange termijn is dit echt te streng).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:26

1000 kcal en niet sporten is alsnog erg weinig, dan ben je aan het crashen. Een dag is geen probleem, op langere termijn is het zeker niet gezond voor het lichaam.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:32

Ik weet niet eens hoeveel calorieën ik per dag binnen krijg. Durf er eigenlijk ook niet goed naar te kijken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:36

xJitskee schreef:
O:-
T/L: volkoren boterham met kipfilet, volkoren boterham met runderrookvlees, volkoren boterham met pindakaas (658 kcal)
T: 2 mandarijnen (54 kcal) 2 rijstwafels met 15+ smeerkaas
A: wokgroenten met kip +1 opscheplepel rijst(283 kcal)
T: Stukje kruidkoek bij de thee
B: 30 minuten wandelen, drie kwartier trainen bij de fysio
Helaas niet kunnen wegen of plannen, maar volgens mijn (grove) schatting zit ik nu op 995 kcal. Vanavond/morgen ben ik weer thuis en kan ik alles weer afwegen en goed invullen.

Nog even wat toegevoegd, zit nu wat hoger qua calorieën, maar meer krijg ik vandaag echt niet naar binnen. Heb de gewichten wel gegokt, maar wel iedere keer naar boven 'afgerond' met gokken, dus het zal wel redelijk overeenkomen. Gelukkig morgen weer een dag, dan hopelijk tijd om lekker te sporten en dan gaat het altijd al een stuk beter :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-16 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:36

Zoo jullie kletsen lekker door! Gezellig hoor :) Alleen een beetje moeilijk om overal op te reageren haha.
Rebecca je bent goed bezig! Ga lekker door zo, kost even wat tijd en moeite maar het resultaat mag er dan ook zijn :)

Volgensmij waren die mooie lunch foto's van sharon? Prachtig plaatje! Staan leuke ideetjes bij die ik ook maar eens uit moet proberen :)!

Wat betreft Imandra over de lage kcal ben ik het ook wel mee eens, maar dat heb ik eerder ook al eens gezegd denk ik... vind wel dat we elkaar daar misschien op mogen aanspreken? En anders duidelijk vermelden waarom je zo laag in kcal zit. Vind wel dat we dit met zijn allen op en verantwoorde manier moeten gaan doen :)

Vandaag een mwah dagje. Niet ingevuld op MFP want heb een drukke dag gehad. Zal toch even een lijstje uittypen, zo heb ik voor mezelf ook een beetje meer op orde wat ik gegeten heb vandaag :+

O: 1 sneetje maïsbrood met een half plakje kipfilet, 2 plakjes komkommer en een beetje rucola.
2 crackers, 1 met 20+ smeerkaas met magere ham en die andere was een plakje 30+ kaas met 2 plakjes komkommer
T: /
L: 3 sneetjes maïsbrood, 1 met een half plakje kipfilet, komkommer en rucola, andere 2 met rookvlees komkommer en rucola + nog een kommetje tomaten creme soep.
T: / volkoren biscuitje en een plakje cake (kon echt geen nee zeggen tegen m'n cliënten want ze hadden 'm zelf gemaakt) Thuis nog een stuk of 4 dropjes
A: Moeders heeft een hartige taart met broccoli gemaakt. Flink stuk gegeten := maar was erg lekker, helaas geen idee hoeveel kcal daar inzitten maar dat zullen wel genoeg zijn :=

Wel de hele dag water en thee gedronken :) Denk helaas wel dat ik over m'n kcal doel heen zit, maar ach.. zo slecht heb ik volgensmij ook weer niet gekeken als ik dit zo zie.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:38

Dat vind ik geen giga slechte dag bono!
hartige taart bevat wel wat calorieën, maar verder valt het wel mee. Mis in je lijstje alleen wat fruit.

Over 1000 kcal en niet sporten: Nee tuurlijk, maar met sporten is het al helemaal niet te doen, dat probeer ik te zeggen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:41

Mijn definitieve lijstje van vandaag:

O: -
L: twee donker meergranen boterhammen, eentje met kipfilet en eentje met ham en een dun laagje ketchup.
T: appel, cup-a-soup thai red coconut curry, twee maiswafels met runderrookvlees.
A: broccolisoep met spekjes, broodje hamburger met cheddar, tomaat, bbq saus, paprika en sla, glas wijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:42

Dragan2008 schreef:
Ik weet niet eens hoeveel calorieën ik per dag binnen krijg. Durf er eigenlijk ook niet goed naar te kijken :=

Zou ik toch maar eens invullen bij zo'n app als MFP. Als je te weinig binnen krijgt is het niet gezond en als je te veel binnenkrijgt dan val je ook niet af ;)

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:43

Ja klopt nu je het zegt inderdaad geen fruit. :oo Helemaal vergeten vandaag! Nouja dan morgen maar weer :)
Laatst bijgewerkt door bono_ op 07-01-16 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:43

Ik mis nog 350 -O-

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:44

Heb ik ook vaak! Heb nu appels in huis, maar ze zijn niet zo heel lekker, dus dan eet ik er ook minder van. Ik ga morgen of overmorgen maar weer een net mandarijnen halen, die zijn zo op!

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:45

Heel herkenbaar! Appels moeten wel lekker sappig zijn anders laat ik ze ook meestal liggen :=
Vrijdag is bij ons thuis fruitdag. Opa gaat dan altijd langs de groenteboer en brengt ons dan altijd een doos vol met appels, bananen, kiwi's, druiven, mandarijnen etc. haha dus morgen valt er weer genoeg fruit binnen te halen :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 22:49

Ik ga voor 1800 vandaag exclusief sporten. Ik heb nog water over dus ga voor een colaatje, omdat het kan! :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:49

IMANDRA schreef:
Dragan2008 schreef:

Zou ik toch maar eens invullen bij zo'n app als MFP. Als je te weinig binnen krijgt is het niet gezond en als je te veel binnenkrijgt dan val je ook niet af ;)

Nee dat is ook zo. Ben alleen bang dat ik de calorieën zelf steeds te hoog vond en steeds maar lager wil. Been there done that... zat op mn dieptepunt aan 500 a 600 calorieën per dag en dat is echt te weinig :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:53

Dragan2008 schreef:
IMANDRA schreef:

Nee dat is ook zo. Ben alleen bang dat ik de calorieën zelf steeds te hoog vond en steeds maar lager wil. Been there done that... zat op mn dieptepunt aan 500 a 600 calorieën per dag en dat is echt te weinig :=

Hmm. Wat ik dan zou doen is misschien een week/twee weken bij houden wat je precies eet en dan een beetje regelmaat erin aanbrengen zodat je niet meer hoeft in te vullen? Wel blijven afwegen! Dus je eet bijv. 200gr yoghurt met fruit 's ochtends, 's middags een salade, en 's avonds gewoon 100gr aardappel, 100gr vlees en 200gr groenten aanhouden? Keertje wat anders is natuurlijk niet erg, maar zo blijf je wel netjes eten zonder obsessief te worden of te veel te gaan eten denk ik. Ik ben wat dat betreft echt een gewoontedier, ontbijt en lunch vrijwel altijd hetzelfde (maar natuurlijk kan je in die 1 a 2 weken mooi uittesten welke lunches binnen jou kcal passen?)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:55

Dat is wel een idee idd :) zal die app eens gaan bekijken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:56

Als je gewoon een soort van 'vaste' maaltijden of gewichten hebt die je aan kan houden, dan houd je toch je eten in de gaten maar ga je je niet teveel vasthouden aan die kcal ^^. Denk dat dat wel een mooie oplossing is.