Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:28

Volgende week ga ik beginnen met een hardloopcursus. Is 3x, gericht houding/ademhaling lijkt me een geweldige ondersteuning op het schema waarmee ik loop. Al lees ik wel dat ik een tandje terug moet doen om de techniek eigen te maken. Weet nog niet of dat me gaat lukken :o zit in een enorme verslavende loopflow. Maar goed, wil ook van wat pijntjes af dus zal er wel wat voor moeten doen

Wat leuk Hinke, lopen op Ameland. Hopelijk werkt het weer dan ook even mee, al schijnt op de eilanden standaard minder regen te vallen dan in de rest van het land. Veel plezier!

Venthe, wat snel loop je. Maar korte snelle afstanden is wel even andere koek dan lange lopen. Dus dan word je straks de kampioen van de 5 km? :) Veel plezier zondag!

Fetisje, dat is toch al netjes. Het is al bijna 5 km, dus dat gaat wel lukken!

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:40

Leuk, een hardloopcursus! Klinkt erg fijn! Jammer dat ze zoiets niet hier in de buurt hebben. Herkenbaar van die goede en verslavende loopflow. Moet ook geregeld op de rem duwen tegen mezelf. Ik wil namelijk blessures echt vermijden. :)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:46

Meelezer breekt even in. Hinke wat leuk dat je meedoet met de vuurtorentrail, ik doe de 12 km. Welke afstand loop jij? Ben heel benieuwd hoe t gaat zaterdag, ben niet helemaal in topconditie en de weersvoorspelling is helaas ook niet echt best... maar ja, heb voor mezelf al gezegd dat ik m loop op het uitlopen, niet op snelheid. Lijkt me ook haast niet te doen daar.

Verder gaat het hier goed, nieuwe schoenen waar ik behoorlijk aan moet wennen, maar wel erg blij mee ben.

Sorry dat ik nooit reageer hier verder, maar ik gaat vaak zo hard hier...

benangelique

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:45

Stom. Écht héél stom. Naast de blessure aan de bilspier inmiddels ook irritatie aan de aanhechting van de hamstring én slijmbeursontsteking aan mijn heup. Dit gaat een hele lange adem worden en geen halve marathon in Leiden

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:08

benangelique schreef:
Stom. Écht héél stom. Naast de blessure aan de bilspier inmiddels ook irritatie aan de aanhechting van de hamstring én slijmbeursontsteking aan mijn heup. Dit gaat een hele lange adem worden en geen halve marathon in Leiden

balen zeg! Spoedig herstel toegewenst :(:)

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:39

benangelique schreef:

Niet fijn! Veel beterschap! Hoe behandel je zoiets?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:49

Fysio, shockwave en rust. Ook zit ik inmiddels in de tape

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:55

Oh nee benangelique, wat zal jij balen zeg! Lijkt me vrij pijnlijk allemaal! Doe maar rustig aan.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:25

Hinke schreef:
@greetje: leuk! Wat is je echte doel?

@hwn sterkte!

Overmorgen doe ik de vuurtorentrail op ameland *\o/* iemand die daar mee doet? Ik heb deze week weer te weinig gelopen dus ben benieuwd wat ik er van ga bakken :=

De zestig van texel. En 19 dagen erna al gelijk mijn tweede echte doel van dit jaar(zes uursloop) en dan pas weer een echt doel in september. (NK 100km). Tussendoor al heel veel gepland maar dat dus meer als training en opbouw van belastbaarheid en niet te vergeten puur de fun.
Succes met de trail.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:28

benangelique schreef:

Oh wat naar.Maar een blessure werkt vaak weer andere overbelastingen in de hand. misschien is het alle drie niet even serieus. Moed houden, het kan even duren maar het komt goed. Geduld op brengen om te investeren in een volledig herstel. Ik weet dat het heel moeilijk is maar voldoende geduld is hetgeen je weer het snelst volledig op de been brengt.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:56

Ik heb net een uurtje krachttraining gedaan. Zondag weer lopen. :D

Greetje, ik kijk vol bewondering naar je op!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:26

Ik moet zondag de halve marathon lopen in Nijmegen, maar het weer wordt slecht met aardig wat wind. Daardoor zie ik er wel tegenop. :\

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:15

Hier voorspellen ze storm voor zondag. :') Inderdaad niet ideaal, Supervixen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 00:31

Supervixen schreef:
Ik moet zondag de halve marathon lopen in Nijmegen, maar het weer wordt slecht met aardig wat wind. Daardoor zie ik er wel tegenop. :\

Dat hadden wij met de 20 van alphen, is naar lopen en maakt het extra zwaar. Succes!

Greetje, dat was idd wat de fysio zei. Is ook de vraag wat er het eerst was. Nu houdt het elkaar allemaal in stand

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 08:56

Ja benagelique de vraag wat de feitelijke oorzaak is dat betreffende punt overbelast is geraakt is het belangrijkste. Want behalve van de blessure afkomen wil je vooral ook dat die ooit meer terug komt. Soms ligt de oorzaak dan nog eens helemaal buiten de pijnlijke overbelaste gebieden.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:21

Agh jemig wat rot voor je Benangelique! Wat een tegenvaller. Hopelijk herstel je snel en kan je idd achterhalen wat de oorzaak is. Had je niet een tijdje terug nieuwe schoenen die eerst niet helemaal lekker liepen?

Supervixen hier nog iemand die baalt van het weer, vanmiddag voor het eerst een 15km wedstrijd lopen (als voorbereiding op de halve). Is in een plassengebied dus lekker veel wind...

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:28

Ik kom even inbreken met een vraag.
Ben sinds deze week begonnen met start to run. Nu is het zo dat ik iedere keer halverwege onwijze kramp krijg in mijn linker kuit.
Voor ik begon heb ik al warm gelopen, en aan het strekken geweest.
Wat zou ik kunnen doen om te zorgen dat die kramp niet meer terug komt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:42

Succes Daan_o, zal zwaar worden voor je denk ik. Heel veel succes!

Valerie93, ik heb gehoord dat strekken van tevoren niet goed is, maar ik kan het ook mis hebben hoor. Ik strek nooit, niet voor en niet na het lopen.
Zou kunnen komen omdat je schoenen niet goed zijn, waardoor je verkeerd belast. Of je lichaam is nog niet gewend aan het hardlopen? Heb zelf geen ervaring met kramp in de kuiten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:00

Ik heb ook begrepen dat statisch strekken voor het lopen niet goed is. Doen we ook nooit bij de AV vereniging. Wel wat dynamische opwarm oefeningen.
Verder goed drinken alvorens je gaat lopen, goede schoenen en inderdaad een goede warming up maar dan niet in de vorm van strekken maar wat dynamische oefeningen om lekker warm en soepel te worden.
Succes allemaal meet de wedstrijden dit weekend. Is inderdaad niet ideaal met deze wind. Ik heb vanmorgen een rustig duurloopje gedaan van 90min. Morgen weer een lange training en op tempo (voor zover dat tempo mogelijk is als het inderaad hard gaat waaien morgen).

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:40

@Valerie, wat ook kan helpen is magnesium. Kramp kan ook komen door kaliumtekort. Ik ken zelfs iemand die van kramp verlost is sinds ze dagelijks een banaan eet, dus mss voor het lopen een banaan eten?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:53

Benangelique, Wat rot zeg! -O- Hoelang staat ervoor?

@Greetje, wat gaaf om dat soort afstanden te kunnen lopen.
@supervixen, alvast succes! Lijkt me inderdaad best extra pittig dan. Vanmorgen over de Erasmusbrug gelopen en waaide bijna uit m'n velletje, en dan is mijn afstand niks vergeleken met een hm.
@ Fetisje, dat zou ik ook eigenlijk moeten doen. Krachttraining met name voor m'n buikspieren. Maar vind het lopen te leuk en dat ernaast lukt nu nog niet. Slecht excuus omdat fitness zo een fijne ondersteuning kan zijn.
@valerie, heb je wel goede schoenen?

Ben benieuwd hoe het zal vergaan met jullie wedstrijdlopers dit weekend met dit weer. Succes allemaal!

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:01

Succes voor de wedstrijdslopers. *\o/*

Ik doe echt graag krachttraining. Het wordt ook vaak gecombineerd met cardioof HIIT training. Dat maakt het echt leuk! :j

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:14

Greetje63 schreef:
Hinke schreef:
@greetje: leuk! Wat is je echte doel?

@hwn sterkte!

Overmorgen doe ik de vuurtorentrail op ameland *\o/* iemand die daar mee doet? Ik heb deze week weer te weinig gelopen dus ben benieuwd wat ik er van ga bakken :=

De zestig van texel. En 19 dagen erna al gelijk mijn tweede echte doel van dit jaar(zes uursloop) en dan pas weer een echt doel in september. (NK 100km). Tussendoor al heel veel gepland maar dat dus meer als training en opbouw van belastbaarheid en niet te vergeten puur de fun.
Succes met de trail.

Dat zijn nog eens afstanden!Dit weekend is er ook 60 km op ameland- niet interessant voor jou?

Valerie ik zou op stoppen met strekken. Doe het zelf ook niet en heb nooit blessures.

@ susaane; superleuk! Hoe beviel het jou? Al eerder met deze trail meegedaan? Vond zelf het parcours het leukste dat ik tot nu toe gelopen heb. Van sommige stukken was het niet eens duidelijk waar het pad liep.

Over krachttraining: Ik doe dit nooit. Word je er sneller van?

Hier ging mijn trail lekker vandaag hoewel de tijd niet zo goed was. Eerste vd vrouwen met 10 min voorsprong op nr 2. Alleen geen prijs gekregen want wist niet dat ik nr 1 was en waar de prijsuitreiking zou zijn. Erg vaag allemaal :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:19

10 minuten voorsprong?? :wow:

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:28

Hoi,
Ik kom even binnenvallen als dat mag :)
Morgen voor t eerst 21k hardlopen bij de marathon van Utrecht. Nu vind ik wel voedingstips voor een hele marathon,maar niet echt voor een halve. Iemand van jullie tips? Of verschilt dat niet echt.