[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:07

Dat probleem had ik inderdaad ook, en ik eet dus te weinig eiwitten.
Weten we waar we aan gaan werken hè :D

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:10

timokyana schreef:
Ik had hem gevonden,gelijk eetdagboek ingevuld en ik kom niet aan genoeg kcal.
lastig hoor juist eten op een dag :-)

Das echt lastig om alle ongezonde dingen te schrappen en toch genoeg binnen te krijgen... Ik had gisteren ingevuld wat ik vandaag wilde eten en ik kwam maar aan 900 calorieen... gelijk de boel maar omgegooid en een heel ander menu bedacht. Ik weet soms van gekkigheid niet wat ik moet eten...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:15

Ik kom inderdaad ook zo laag uit.
Is idd lastig.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:31

Dacht eerst dat ik het niet goed invulde, te kleine hoeveelheden ofzo. Maar ik weeg nu alles af en het klopt echt...

Vraagje, hoe gaan jullie om met een dag dat je eigenlijk geen tussendoortjes kan eten? Ik had gisteren cursus van 10 tot 5 met alleen maar een halfuur lunchpauze. ik had stevig ontbeten en een flinke lunch meegenomen, maar ik had toch onwijze honger aan het eind van de dag. Ook niet genoeg kunnen drinken, we zitten in een laboratorium waar dat niet mag. Ik moet over twee weken weer, iemand ideetjes hoe ik dat op kan lossen?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:31

Ongebrande ongezouten nootjes werken daar goed voor (met mate uiteraard). Kun je mooi kcal opschroeven op een gezonde manier :)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:40

Wat voor noten neem jij dan? Ik eet nooit nootjes...

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:44

Petra_O schreef:
Wat voor noten neem jij dan? Ik eet nooit nootjes...

Of van een notenwinkel, maar de Appie heeft ze ook. Naturel notenmix heten ze dan. Besef wel dat ze grotendeels (als ik t goed zeg, ik ben te lui om naar de keuken te lopen nu :') ) uit (onverzadigde) vetten bestaan. Vetten bevallen 9kcal per gram. Dus een handje van a 30 gram bevat al rond de 270 kcal. Een klein handje op een dag is prima maar als je echt 100 gram gaat eten krijg je wel erg veel vet binnen.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... ezond.html
Laatst bijgewerkt door Maartje__ op 16-06-13 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:46

ik heb doppinda's! :))

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:50

doppinda's zijn leuk! moet je er nog wat voor doen ook :D.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:20

ja dat was ook mijn idee, en na een paar heb ik al last van me vingers en stop ik met eten! :Y)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:02

noten zijn ideaal om snel aan je gezonde calorien te komen..
Bananen ook wel, die eet ik bijna om de dag omdat ik anders kramp in de tenen van m'n linkervoet krijg

Kun je niet toch even tussendoor als je bijv naar het toilet gaat wat nemen Petra?
of een flesje water en een muelsireep snel op de gang?

Jeej.. net bij m'n opa niet gezicht voor de marsepein gebakjes (al namen alle anderen er 2 :P)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:10

Chessie schreef:
noten zijn ideaal om snel aan je gezonde calorien te komen..
Bananen ook wel, die eet ik bijna om de dag omdat ik anders kramp in de tenen van m'n linkervoet krijg

Kun je niet toch even tussendoor als je bijv naar het toilet gaat wat nemen Petra?
of een flesje water en een muelsireep snel op de gang?

Jeej.. net bij m'n opa niet gezicht voor de marsepein gebakjes (al namen alle anderen er 2 :P)

Het voelt zo lekker, al die verleidingen weerstaan! Dan kun je echt trots zijn op jezelf!

Het tempo bij de cursus ligt echt heel hoog... als je even iets langer weg bent, mis je gelijk wat. Het gaat om geneesmiddelen bereiden. Lastige stof, en je moet er echt je hoofd bij houden. Plaspauzes zijn echt minimaal.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:15

ppff.. lastig dan.. Heb ook een paar jaar op ML III gewerkt, wil je ook niet zoveel drinken, duurt wel een paar minuten voor je alles uit hebt en op de gang staat :')

iig maar zorgen dat je van te voren wat neemt dan.. kun je niet om 10 uur al een tussendoortje doen? en dan zorgen dat je om 5 uur wat klaar hebt

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:21

Ik eet in het weekend en op dinsdagen 3 keer per dag, gaat bij mij heel erg goed.
Ik eet dan bij het ontbijt en de lunch rauwkost naast mn brood met beleg, dat vult net wat meer (ik eet dan om de 5 uur)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:28

Ik ga denk ik inderdaad zorgen dat ik daar vroeg ben zodat ik nog wat kan eten voor we beginnen.

Ik heb wel het idee dat mijn stofwisseling aan het veranderen is. Normaal redde ik zo'n dag best zonder tussendoortjes. Dan had ik 's avonds wel meer honger maar dat was het. Nu stond ik echt te trillen op mijn pootjes. Mijn lijf begint zich in te stellen op het nieuwe eetpatroon.
Nog iemand die dat soort veranderingen heeft gemerkt in het begin?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:07

Weer een hoop bijgelezen,
Hier gister appeltaart op voor mijn vaders verjaardag en festival geweest, daar half bakje friet en 2 loempia's op _-:(
Nou goed, nu kun je op zo'n feest nooit echt gezond eten...
Heb wel een foto met mn hele lichaam erop, geeft een betere indruk voor jullie!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... b2527c5c47

Weeg op die foto rond de 87/88 kilo :) Wil er nog zo'n 10 vanaf hebben!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:41

Wauw, ziet er goed uit! Die 87/88 zie je echt niet af aan de foto. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:05

@mandy: je gewicht zie je inderdaad echt niet af aan de fotos! je hebt een beetje betzelfde postuur als ik

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:08

ik snap echt niet hoe jullie dat allemaal vol houden,,, petje af hoor

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:32

Dank jullie! :D

bello2005 schreef:
ik snap echt niet hoe jullie dat allemaal vol houden,,, petje af hoor

Voor mij was het gewoon mijn eetgewoontes omgooien en mijn leefstijl aanpassen, diëten op zich hou ik ook niet vol :)

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:55

hallo,

ik ben ook al een tijdje aan het proberen af te vallen. met weinig resultaat, verschillende dingen geprobeerd. maar nu was ik wat aan het surfen op internet en kwam ik Cavitatie tegen. (vind me buik en me bovenbenen egt vreselijk!) blijkbaar is dat een apparaat waardoor je slanker word(cm verliest) heeft hier iemand er ervaring mee? zo ja hoe duur was het daar en waar heb je het laten doen, hoe heb je het ervaren enzo. en iemand ervaringen met afvalpillen?? zoja welke en wat is er gebeurd (bijgekomen of toch afgevallen) zit met mn handen in het haar en wil zo graag nog wat kilo's kwijt voordat ik op vakantie ga. maar op een of andere manier kan ik die knop van het afvallen en gezond eten niet omzetten, ofja niet voor een lange tijd.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:06

Ik zou zeggen, begin asjeblieft niet aan afslankpillen.. die kun je ook niet je hele leven blijven slikken!
Ze helpen je ook niet om je ongezonde eet/leefpatroon te doorbreken.

Over cavitatie, die is niet om gewicht te verliezen, maar werkt figuurcorrigerend (dus bijv. als je slank bent maar wel meer taille wilt creëren). Althans, wat ik er van begrepen heb..

Als je écht af wilt vallen, is het toch een kwestie van de knop omzetten en gaan.. ik heb het er zelf in het begin ook moeilijk mee gehad, maar je kan het!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:13

Criiistel schreef:
hallo,

ik ben ook al een tijdje aan het proberen af te vallen. met weinig resultaat, verschillende dingen geprobeerd. maar nu was ik wat aan het surfen op internet en kwam ik Cavitatie tegen. (vind me buik en me bovenbenen egt vreselijk!) blijkbaar is dat een apparaat waardoor je slanker word(cm verliest) heeft hier iemand er ervaring mee? zo ja hoe duur was het daar en waar heb je het laten doen, hoe heb je het ervaren enzo. en iemand ervaringen met afvalpillen?? zoja welke en wat is er gebeurd (bijgekomen of toch afgevallen) zit met mn handen in het haar en wil zo graag nog wat kilo's kwijt voordat ik op vakantie ga. maar op een of andere manier kan ik die knop van het afvallen en gezond eten niet omzetten, ofja niet voor een lange tijd.

Tsja, ik vraag me af of jij het grotere plaatje ziet. Wil je een paar kg kwijt voor de vakantie? En voor wie dan? Voor anderen of voor jezelf? Als je dat zelf wilt vraag ik me af, wil je geen gezonde levensstijl? Wil je je niet frisser, fitter, energieker voelen door te sporten? Wil je met apparaten en pillen slanker worden, maar alles kunnen eten wat los en vast zit, ondanks dat het ook slecht is voor je organen?

Je zegt 'ik kan die knop niet omzetten'. Dus omdat jij niet genoeg zelfdiscipline hebt wil je je lichaam volgooien met rotzooi (= pillen) en gebruik gaan maken van één of ander wonderapparaat?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:14

Jongens kennen jullie me nog??
En jullie hadden gelijk ik mag nu niet meer afvallen maar wil jullie graag steunen

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:17

Mandy517 schreef:
Ik zou zeggen, begin asjeblieft niet aan afslankpillen.. die kun je ook niet je hele leven blijven slikken!
Ze helpen je ook niet om je ongezonde eet/leefpatroon te doorbreken.

Over cavitatie, die is niet om gewicht te verliezen, maar werkt figuurcorrigerend (dus bijv. als je slank bent maar wel meer taille wilt creëren). Althans, wat ik er van begrepen heb..

Als je écht af wilt vallen, is het toch een kwestie van de knop omzetten en gaan.. ik heb het er zelf in het begin ook moeilijk mee gehad, maar je kan het!

oke afslankpillen dus niet doen..
ja ik zie dat je al veel bent afgevallen wat voor dieet volg je dan?
ik heb ook al verschillende dieten gedaan o.a sonja bakker, bij dieetiste, eiwit arm dieet en laatst nog een cursus gehad waar ik wel 2 kilo was afgevallen maar was maar in 8 weken.
bij een van de sites over Cavitatie staat hetvolgende :
Figuurcorrectie zonder chirurgische ingreep wie wil dat nou niet. Cavitatie biedt de oplossing voor definitieve afrekening met hardnekkige vetophopingen met de allernieuwste techniek op dit gebied: stabiele cavitatie.
Met de nieuwste techniek op het gebied van cavitatie door middel van ultrasone geluid, kunt u plaatselijk afvallen op de plekken waar u dat zo graag wilt. Deze techniek maakt het mogelijk om subcutaan vet, wat zich heeft opgeslagen in de vetcellen, te verminderen. Door de stabiele cavitatie met ultrasone geluidsgolven wordt het vet “verwarmd” zodat het vet zachter en vloeibaarder wordt. Het vet zal worden afgevoerd door het lymfesysteem om zo via de natuurlijke weg door het lichaam te worden afgebroken. Deze methode word ook wel liposuctie zonder operatie genoemd en valt onder de Contourbehandelingen, wat inhoud dat de lichaamscontouren worden verbeterd. Het valt niet onder de afslankmethodes, ondanks dat er vet wordt afgebroken. Het is beter te omschrijven als verlies van centimeters( omvang) dan verlies van kilo’s.

de laatste zin zegt wel dat het niet onder afslanken valt maar als ik plaatjes zie dan lijkt het daar wel op.