Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 14:12

Sakura789 schreef:
[ [url=m/OSwORN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Opgehaald! En het eerste rondje gefietst vandaag! Dat was even wennen gezien ik vijf weken amper gefietst heb.

Echt heel blij mee!

Super gave fiets. Heel veel plezier er mee, maar dat gaat vast wel lukken...
maaikemuis schreef:
Ohhhh, Sakura wat een ontzettend plaatje van een fiets. Die is echt wel heel gaaf.

Wat een toffe fiets Marlies. Jouw vader is wel hip!

Hier een vriendin verleidt tot het fietsen bij Roermond. Even een dagje uit met z’n twee. Heerlijk gefietst en echt een super dag gehad. Wie had dat gedacht, een half jaar na het ongeval 56 kilometer op de gravel. Die had ik niet verwacht, wel gehoopt! Tenminste 1 doel gehaald!

Wat super fijn dat het zo lekker ging.

leeslampje

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 14:41

Prachtig beestje Maaike <3

En lekker gefietst Sakura789!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 14:44

Zijn er hier trouwens meer mensen die net een indoor trainer gekocht hebben aan het spelen gegaan met een van de standaard Zwift trainingsplannen? Ik ben zelf begonnen aan de 6 weken FTP builder, en hoewel ik het iets langzamer doe dan het plan is opgebouwd omdat ik niet altijd tijd heb om te fietsen bevalt het plan en de opbouw me tot nu toe wel.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 14:46

Ik half. Wel de ambitie om met die trainingsplannen te beginnen, maar nog niet echt gestart. Zit even in een sportdip. Vaak moe, vaak andere plannen... en iets met zelfdiscipline...

Hoe zien die trainingen van de 6 weken FTP builder eruit?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 14:57

leeslampje schreef:
Ik half. Wel de ambitie om met die trainingsplannen te beginnen, maar nog niet echt gestart. Zit even in een sportdip. Vaak moe, vaak andere plannen... en iets met zelfdiscipline...

Hoe zien die trainingen van de 6 weken FTP builder eruit?

Had ik ook last van, helemaal in combinatie met de steeds kortere dagen en een blessure waardoor ik ook niet kon hardlopen maar ik begin nu weer lekker in een ritme te komen.

Deze pagina laat mooi een overzicht zien van alle trainingen in dit plan, maar als je een beetje verder klikt kan je ook heel veel andere workouts en plannen zien. Ik vind het een fijne site...

https://whatsonzwift.com/workouts/ftp-b ... tp-builder

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 15:33

Thx, heel handig! Beetje wegwijs worden in het bos van de vele Strava workouts.

En balen dat je ook last hebt van de sportdip imay1990.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:21

Net deze workout gedaan: https://whatsonzwift.com/workouts/ftp-b ... ay-4-tempo

Afbeelding

Ik dacht dat ik wel helemaal hersteld was van de sportschool gister, maar voelde met het eerste interval al dat het zwaar ging worden. Ik weet nu al dat ik morgen spierpijn ga hebben.

Dat trainen op zowel power als RPM is nieuw voor me, en ik heb ook echt moeite met het halen en vooral vasthouden van 100 RPM. Toen ik aan het begin van dit plannetje een ramp test deed was mijn comfortabele RPM 78...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:23

maaikemuis schreef:
Hier een vriendin verleidt tot het fietsen bij Roermond. Even een dagje uit met z’n twee. Heerlijk gefietst en echt een super dag gehad. Wie had dat gedacht, een half jaar na het ongeval 56 kilometer op de gravel. Die had ik niet verwacht, wel gehoopt! Tenminste 1 doel gehaald!

Kijk , dat heb je toch weer in de pocket *\o/*

@Imay ; ik krijg mijn gepersonaliseerde trainingsplannen via TP op Zwift .
Dat is best handig .
Maar de FTP workouts heb ik vroeger ook wel gedaan .Die zijn zeer zeker niet slecht .Al vind ik een hoge RPM trappen niet echt fijn .

Maar hey , de kortste dag komt er aan .En dan worden de dagen weer langzaam aan wat langer *\o/*

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:37

Time2Tri schreef:
maaikemuis schreef:

Kijk , dat heb je toch weer in de pocket *\o/*

@Imay ; ik krijg mijn gepersonaliseerde trainingsplannen via TP op Zwift .
Dat is best handig .
Maar de FTP workouts heb ik vroeger ook wel gedaan .Die zijn zeer zeker niet slecht .Al vind ik een hoge RPM trappen niet echt fijn .

Maar hey , de kortste dag komt er aan .En dan worden de dagen weer langzaam aan wat langer *\o/*

Ja, als je gepersonaliseerde plannen hebt dan zou ik ook niet voor standaard plannen gaan nee :D Maar dit is qua fietsen voor mij sowieso het eerste gestructureerde plan dat ik volg en ik moet er hard genoeg mee werken om te verwachten dat het een positieve impact gaat hebben. En ik ben het met je eens dat die hele hoge RPM niet echt fijn is. Maar het "verplicht" switchen geeft wel gevoel voor wat cadans doet met de verschillende systemen die je kan aanspreken. Hogere cadans is zwaarder voor mijn hartslag en ademhaling maar iets lichter voor de spieren, waar een lage cadans minder druk legt op hart en longen maar de spieren branden er sneller van. Ik denk dat als ik kan wennen aan en comfortabel kan worden op zeg 85 RPM in plaats van 75ish dat dat echt wel voordelen gaat hebben...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:11

Wat grappig om die verschillende RPM te zien. Ik rij het lekkerste met een RPM van 90 en ik merk dat wanneer ik vermoeid begin te raken dat hij zelfs stijgt naar 95. Een RPM van 80 voelt voor mij als niet fijn.

Voor de Swift gebruikers onder ons, is het ook mogelijk om te fietsen met een splitscreen? Dus dat je met 2 personen op 1 scherm kunt fietsen? Op dit moment heb ik nog een abonnement op Rouvy (want dat vond mijn vriend een leuk programma), maar ik merk dat ik er weinig aan vind. Op sommige momenten zelfs irritant aangezien je bent aangewezen op de opnamekwaliteit van degene die de route heeft opgenomen en je met ander verkeer op de weg zit waardoor er steeds auto's en motoren in de weg zitten in beeld. Ik wil dus naar Swift over... Maar het lijkt mij wel heel leuk om eens samen te kunnen fietsen, maar we hebben maar 1 computer en 1 televisie hangen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 07:24

maaikemuis schreef:
Voor de Swift gebruikers onder ons, is het ook mogelijk om te fietsen met een splitscreen? Dus dat je met 2 personen op 1 scherm kunt fietsen? Maar het lijkt mij wel heel leuk om eens samen te kunnen fietsen, maar we hebben maar 1 computer en 1 televisie hangen.

Oei , dat zou ik zo niet weten .
Maar Dkt Google gevraagd en vond dit .
Weet niet of je hier wat aan hebt .

https://zwiftinsider.com/split-screen-zwift/

Voor een triatleet zou 85/95 RPM ideaal zijn , maar ik zit daar altijd onder .

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:18

Sorry voor het even niet meelezen of antwoorden.

@Sakura, 28 December is de oliebollentocht met nu 103 aanmeldingen.

@T2T, Ik heb ook even over de kerstmarkt in Zevenaar gelopen. Grappig om dat dan terug te zien dat jij er ook bent geweest.

Ik had nog meer pech helaas. Wat iedereen zou denken is dat mijn trike beter zichbaar is met mijn groene reflectie vlag erop en een gele helm dragend. Maar nee hoor. 4 keer over het hoofd gezien in 13km.
Mijn velomobiel valt ter degen meer op, ondanks dat iedereen zegt dat hij te laag en te snel is. Een groot fel gekleurd vlak valt nu bewezen meer op dan een grote lompe trike blijkbaar.

Ook heb ik pech met mijn banden. Ik heb afgelopen weekend mijn banden vervangen en de wielkasten schoon gemaakt. (Kwam bijna 4 kilo modder uit de wielkasten) Maar er moet iets fout gedaan hebben.Ik heb het idee dat ik nu tegen de remmen in fiets. Maar mijn banden lopen gewoon normaal als ik er met de hand een slinger aan geef. Dus iets in mijn aandrijving of toch deze banden is niet helemaal goed. Misschien dat er ergens viezigheid tussen gekomen is met schoonmaken, ik weet het niet.

Nu moet ik dus weer kijken hoe ik de velo goed krijg voor de oliebollentocht de 28st. Maar dat gaat mij vast lukken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 07:31

@Gothico ; Ja de kerstmarkt was leuk ,vooral de gratis Glühwein _O-
Ik was er met twee collega,s .
Maar ik zou niet weten of ik je had herkent .
Hopelijk is je Velo op tijd goed voor je oliebollen tocht .

Zo , nog twee dagen werken dan lekker een lang weekend .
Gisteren nog bij de kapper geweest , en de meeste boodschappen voor de feestdagen al gedaan .
Vandaag het kerstpakket vanuit mijn werk ophalen . *\o/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 09:43

Jeetje lekkere planning T2T

Hier helaas gewoon werken t/m morgen en dan volgende week 2.5 dag. De vrijdag middag vrij, dan ben ik jarig. En dan 2 januari weer beginnen. Ach met 4 dagen weekend met de kerst en 3 met Oud en Nieuw is er niets te klagen.

Balen Gothico dat het niet is opgelost. Hopelijk kan je het op tijd klaar krijgen. Nog een week te gaan. Zou wel heel zuur zijn als het niet lukt. Succes!
Heb je niet een 'mannetje' waar je heen kan voor hulp, of ben je zelf dat mannetje?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 09:10

Goedemorgen :O
Iedereen klaar voor de kerstdagen ?

Gisteren werd er een drukke dag verwacht , maar dat viel gelukkig erg mee .
Dus lekker op tijd naar huis kunnen gaan .
Onze kerstlunch was wel leuk , dan nog een paar Happy socks en een kerststol van de bakker gekregen .
En in mijn kerstpakket zaten allerlei streek producten . *\o/*

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 13:53

Klinkt goed T2T, en leuk kerstpakket :D

Ik heb niet zo’n zin in kerst. Begin dit jaar is m’n relatie na 15 jaar op de klippen gelopen. Kerst is voor mij best beladen daardoor, voor het eerst alleen. En ik kwam erachter dat in de boedelscheiding de kerstballen niet met mij mee zijn gegaan, dus de kerstboom heb ik dit jaar maar laten zitten. Ben toch niet echt in de stemming. Heb wel een kerstplant, met lampjes en met cadeautjes die ik voor mezelf heb gekocht _O-

Afbeelding

De fiets staat al een hele tijd stil…

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 13:57

leeslampje schreef:
Klinkt goed T2T, en leuk kerstpakket :D

Ik heb niet zo’n zin in kerst. Begin dit jaar is m’n relatie na 15 jaar op de klippen gelopen. Kerst is voor mij best beladen daardoor, voor het eerst alleen. En ik kwam erachter dat in de boedelscheiding de kerstballen niet met mij mee zijn gegaan, dus de kerstboom heb ik dit jaar maar laten zitten. Ben toch niet echt in de stemming. Heb wel een kerstplant, met lampjes en met cadeautjes die ik voor mezelf heb gekocht _O-

[ [url=m/1HHVtM.jpg]Afbeelding[/url] ]

De fiets staat al een hele tijd stil…

Ach , wat verdrietig! Ik kan mij goed voorstellen dat je geen zin hebt in kerst. Hopelijk heb je alsnog fijne feestdagen! Ga je wel naar familie of iets?

Jammer dat het weer zo bagger is anders kun je nog leuk even fietsen en je kop leegmaken.

En gewoon een leuk groot kado voor jezelf kopen

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 14:40

Kerst heeft voor mij geen betekenis.
Heb zet al jaren geen kerstboom meer .
Het leukste aan kerst vind ik de vrije dagen , als ze goed in de week vallen ha ha .
Ga wel 1 dag bij mijn zus eten , en verder vermaak ik me wel . Geen verplichtingen.

@leeslampje :(:)

Maar ik heb vandaag een half uurtje indoor gefietst.
Het is weer iets :=
In kerst sfeer .

Afbeelding

Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:02

@T2T, klinkt leuk betreft het cadeau.

@T2T,@Marlies, Ik ben zelf het mannetje geweest en heb de velo weer goed lopende. Naar de paarden pak ik nog wel mijn trike vanwege de modder daar.

En het inschrijven voor de OBT is nu gesloten. 111 velomobielen hebben zich ingeschreven. Misschien gaat de tocht langs de paarden weide waar die van mij staat.

@leeslampje. Sterkte met deze tijd.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:08

Ik heb niet heel veel met kerst, ik vind het vaak een hoop gedoe. Maar dit jaar gaan we heerlijk een weekendje weg en ergens eten. Dat willen we al jaren doen en dit hebben we vorig jaar in november al geregeld. Het lijkt me heerlijk, even helemaal geen rekening hoeven houden met wie dan ook. Alleen een beetje jammer van het weer.

Maar… all I want for Christmas is *\%/*

Afbeelding

Vanmiddag een testrondje gedaan en hij fietst heerlijk! Kon ook niet anders aangezien het de luxere versie is van Paulus. En we noemen haar: Eucalypta!

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:01

Goedemorgen .
@Maaike ; een weekendje weg is toch heerlijk <3
Geniet ervan .

Gefeliciteerd met Eucalypta *\o/*
Wat een mooie kleur , als is het op de foto slecht te zien wat voor
een kleur het eigenlijk is :D
Heel veel veilige kilometers ermee .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:18

maaikemuis schreef:
Mijn nieuwe Tacx is confronterend _O- . Het maakt niet uit of je lichter schakelt omdat je doodgaat, ja zal en moet de training afmaken op het ingestelde wattage. Schakel ik lichter, dan past hij gewoon de weerstand aan. Ik heb echt geen excuses meer _O-

Ik weet dat dit bericht al weer een paar weken oud is maar wil er nu ik Zwift langzaamaan wat beter leer kennen toch nog op reageren. Ik zag laatst een knopje waarmee je de intensiteit van je training tot ik geloof 25% kan bijstellen. Dus als je een training aan eht doen bent en het wil echt niet dan kan je daar eventueel nog iets mee spelen. En je kan ERG mode ook nog uit zetten, dat laat Zwift me doen bij de trainingen waarin 10 second sprint efforts zitten omdat ERG mode niet snel genoeg aanpast daarvoor...

Verder iedereen fijne feestdagen gewenst.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:20

@Imay ; klopt .
Via het “power “ teken onder ik het scherm kun je je FTP met 25% naar beneden stellen tijdens je workout.

Ik wilde vandaag eigenlijk een ri die hardlopen, maar gezien het weer toch maar een rondje binnen gefietst. Morgen hoop ik een droog momentje .

Fijne kerst iedereen {:)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:27

Gothico, fijn dat je het zelf hebt gefixt!

Hier vandaag naar mijn schoonouders geweest en morgen zijn we met mijn kant van de familie hier. 10 mensen aan tafel.

Tweede kerstdag lekker vrij en als het droog is met de meiden heen fietsen. Met alle bagger weer komt het er te weinig van. Dus fingers crossed!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:39

Fijne kerst iedereen {:)

Ik ga morgen werken ( voor het eerst met kerst) en heb daar eigenlijk wel zin in :D

Tweede kerstdag met de familie.

Niet heel spannend , maar dat hoeft ook niet. Ik heb meer zin om kerst te vieren op mijn werk dan met familie , dat gaat ook elk jaar hetzelfde :')

Och het fietsen hier is hopeloos! Alle paden zijn afgesloten ze hebben liever dat je niet op de routes komt. Het zijn halve sloten geworden. De weg is net zo erg bezaaid met water.