Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:sowieso was de laatste poging tot een raadgevend referendum (dat was de term die ik zocht) niet echt heel succesvol vond ik persoonlijk.
verootjoo schreef:Ik vind het op zich wel fijn dat mensen die beslissingen maken die zicht op alle feiten hebben en de capaciteiten en kennis.
Ik vind het volk een mening/advies vragen over zaken waar de meesten geen verstand van hebben en mensen zich amper over inlezen of dat niet kunnen het domste wat je kan doen.
Die nieuwe wet verzint het kabinet overigens niet zelf he... dat gaat nog langs de hoge raad en de eerste kamer.
De gemiddelde Nederlander kan echt geen kaas maken van wat in die wet staat en heeft geen flauw idee hoe het geïnterpreteerd moet worden. Die om advies vragen is echt niet handig.
Needje schreef:Maar nogmaals. Wát gaat die nieuwe wet dan inhouden?! Is dat een tijdelijk iets voor deze Corona crisis, of een compleet nieuwe wet die ze straks te pas en onpas op kunnen gaan leggen?
Dáár zit ik mee.
996981 schreef:Iemand hier ervaring met de antistoffen-test?
verootjoo schreef:Ik vind het op zich wel fijn dat mensen die beslissingen maken die zicht op alle feiten hebben en de capaciteiten en kennis.
Ik vind het volk een mening/advies vragen over zaken waar de meesten geen verstand van hebben en mensen zich amper over inlezen of dat niet kunnen het domste wat je kan doen.
Die nieuwe wet verzint het kabinet overigens niet zelf he... dat gaat nog langs de hoge raad en de eerste kamer.
De gemiddelde Nederlander kan echt geen kaas maken van wat in die wet staat en heeft geen flauw idee hoe het geïnterpreteerd moet worden. Die om advies vragen is echt niet handig.
tienus63 schreef:996981 schreef:Iemand hier ervaring met de antistoffen-test?
Ik heb hem in december laten doen.
Bij mij was ie negatief.
Ik had zelf verwacht dat er wel wat uit zou komen.
Jan-feb 2020 erg ziek geweest, longontsteking, kortademig, pijn achter de schouderbladen, hoofdpijn.
Toen longfoto’s gemaakt, longen zagen er wel goed oud. Maar ze klonken niet goed.
Begin april kregen mijn ouders covid.
Ik kom dagelijks bij hen binnen.
Mijn vader heeft het afgelegd tegen de covid. Mijn moeder heeft nog steeds restklachten. Zij heeft het mild gehad.
Needje schreef:Maar nogmaals. Wát gaat die nieuwe wet dan inhouden?! Is dat een tijdelijk iets voor deze Corona crisis, of een compleet nieuwe wet die ze straks te pas en onpas op kunnen gaan leggen?
Dáár zit ik mee.
Needje schreef:Thnx!
edit: Ik kan m alleen echt niet vinden. Geen idee waar ik moet zoeken.
pien_2010 schreef:Needje schreef:Maar nogmaals. Wát gaat die nieuwe wet dan inhouden?! Is dat een tijdelijk iets voor deze Corona crisis, of een compleet nieuwe wet die ze straks te pas en onpas op kunnen gaan leggen?
Dáár zit ik mee.
Needje het is allemaal nog maar de vraag hoe het zal aflopen.
Sprong, advocaat, was gisteren bij Jinek en in zijn betoog gaf hij heldere uitleg waarom het mogelijk is dat de rechter in hoger beroep wél de wet goed keurt waar deze avondklok op gebaseerd is. Hij gaf aan dat het een 50%-50% kans is in het voordeel cq nadeel van de regering.
Hij vond namelijk het oordeel van de r echter eentje waar je zeker vragen bij kon zetten. Immers tijdens de waternoodsramp, zijn er paar honderd mensen omgekomen (bijna 1000 geloof ik). Met covid bijna elke dag 80 mensen. Hij vond het zeker wel mogelijk om deze noodwet van stal te halen.
Dus we moeten het maar eens afwachten.
Hij gaf ook aan dat zowel viruswaanzin als de overheid hoog spel spelen en ook dus bluffen. Dus ik ben benieuwd of er een nieuwe wet komt, of dat deze wet toch OK is.
Ik kan die discussie niet zo mooi weergeven, maar ik vond het wel interessant.
bigone schreef:Vind het verweer van Viruswaarheid over de avondklok, dat het niet helpt, ook niet slim. De avondklok alleen zal niets doen, icm alle maatregelen scheelt het ongeveer 10 % besmettingen. Het is wel goed dat ze de regering op het matje geroepen hebben dat de wetgeving omtrent de avondklok niet deugt, dit zal resulteren in beter opletten zodat volgende maatregelen niet terug gefloten worden.
Brainless schreef:Needje schreef:Zolang er mensen uit het niets in landen als nieuw Zeeland opeens weer besmet raken vraag ik me soms ook af hoe het allemaal kan.
Omdat niet iedereen zich laat testen.
Dat kan zijn omdat ze geen/amper klachten hebben of omdat ze zich niet willen laten testen.
Popstra schreef:Brainless schreef:
Omdat niet iedereen zich laat testen.
Dat kan zijn omdat ze geen/amper klachten hebben of omdat ze zich niet willen laten testen.
Testen, dat land was hermetisch afgesloten. Niemand er in of er uit en besmettingsvrij
Needje schreef:Nou gezien het kabinet al bezig is met een spoedwet zal ie sowieso wel blijven.
Is het raar dat ik het bijzonder vind dat een gevallen kabinet nog wel zulke spoedwetten mag doorvoeren?
Ik weet dat in geval van de Corona crisis het wel mag. (had ik iii gelezen) Maar toch. Het is imo best krom.