Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:31

Die dagen op kantoor zijn gevaarlijk he?

Ik neem steeds braaf mn eigen lunch mee, vandaag ook braaf nee gezegd tegen lekkers. 12 uur op pad geweest en bij thuiskomst gegeten en gesport. Soms kost het even wat extra moeite, pff..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:57

Ik heb vandaag netjes aan gedaan... had alleen voor de lunch van die hele dunne crackers en die vullen niet. Was wat aan het lezen en voor ik er erg in had had ik er meer dan gepland.

Niet zo'n enorm probleem, zit nauwelijks wat in, maar toch jammer.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:51

Hier ook wel weer lekker bezig :) heb het gevoel van calorietekort weer terug (ben bewust niets aan het tellen).

Voor mij zijn de dagen op kantoor juist makkelijker, wij hebben geen kantine oid. Dus ik neem voor de hele dag gezond eten mee en daar moet ik het mee doen :') thuis is er meer verleiding.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 01:05

In principe zijn mijn werkdagen juist prima, ik zet op zo’n dag makkelijk 10 k+ stappen en mijn trappen doel van 10 verdiepingen haal ik meestal ook wel 3 keer. En daarbij inderdaad alleen het eten wat ik mee heb. Het probleem is wel dat ik door alle beweging veel honger heb en dan ‘s avonds in de fout ga… . Ik heb echt moeite daar een balans te vinden.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 09:40

Mag ik misschien meepraten?
Ik heb flink overgewicht en ben nu op het punt dat ik klaar ben met de lichamelijke klachten die het gewicht met zich meebrengt. Ik heb voor Corona een leefstijlprogramma gevolgd waarmee ik 11 kilo kwijt was, toen kwam Corona en doordat ik niet meer kon sporten en de structuur weg was zijn die kilo’s er weer bij gekomen. Toen nogmaals gedaan, maar zonder resultaat door de mindset die er toen niet was.
Aangezien ik zo’n persoon ben die haar hele leven op dieet is, weet ik in theorie heel goed wat ik moet doen en vooral niet moet doen. Daarom wil ik het in eerste instantie zelf proberen, doormidden van calorieën tellen (via Lifesum) zodat ik inzicht krijg in wat ik binnen krijg qua macro’s. Wat ik wel wat vaag vind aan de app is dat hij vind dat ik meer moet eten naarmate ik meer beweeg of gesport heb, dat is juist niet de bedoeling :+ Hoeveel calorieën eten jullie ongeveer op een dag? Ik probeer rond de 1900 te zitten, dat lukt wel aardig en dan heb ik ook geen honger. Daarnaast sport ik 2/3x per week groepsleden in de sportschool (bodypump/body combat/boxen/ hatha yoga/ strength development). Moet eigenlijk wat meer cardio gaan doen. Ook wil ik op de dagen dat ik niet sport echt wel een half uur gaan bewegen/wandelen, ik heb een kantoorbaan en beweeg echt te weinig.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 10:34

Sharani schreef:
In principe zijn mijn werkdagen juist prima, ik zet op zo’n dag makkelijk 10 k+ stappen en mijn trappen doel van 10 verdiepingen haal ik meestal ook wel 3 keer. En daarbij inderdaad alleen het eten wat ik mee heb. Het probleem is wel dat ik door alle beweging veel honger heb en dan ‘s avonds in de fout ga… . Ik heb echt moeite daar een balans te vinden.

Dit is wel herkenbaar! Ik probeer daarom bewust wel wat meer te eten. Uiteindelijk beter iets meer calorieën op de dag en geen eetbui, dan overdag superweinig maar alles 's avonds er weer driedubbel aan eten. :+

Yvanka: ik zat zelf rond de 1600/1700 met weinig beweging, en als ik wel bewoog rond de 1900/2000. Beetje afhankelijk van hoeveel. Om reden van hierboven :P nu tel ik niet meer, maar focus ik me op hoe mijn lijf voelt. Ik weet ondertussen hoe ik me voel bij gelijk blijven en bij afvallen. En dat werkt fijn voor mij.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 12:59

VogeltjeM, denk dat dat wel beter is inderdaad. Als ik werk en 40 km fiets moet ik in de basis gewoon meer eten dan op de minder actieve dagen. Nu hou ik nog erg vast aan wat ik at in de periode dat ik zoveel ben afgevallen en dat is dan echt te weinig.

Yvankaxx: voor mij werkte Lifesum heel goed, maar ik at niet tot nauwelijks meer als ik meer bewogen had. Ik had de indruk dat Lifesum het calorie verbruik bij beweging wel wat overschatte. Maar ik probeerde ook maar in een klein calorie tekort te zitten, viel ook maar ongeveer 0,5 kg per week af. Wat eigenlijk natuurlijk prima is.

De weegschaal was vandaag alweer wat liever, scheelde 1,2 kg met gisteren. Zo zie je maar dat dat cijfer ook maar een moment opname is. En hoe groot de invloed van vocht vasthouden is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 13:36

Lifesum is af en toe inderdaad wel erg royaal met de kcal. :j

Ik ga stug door met trainen, maar het pak is wel erg warm als het buiten zo warm is. In m'n pauze droop het zweet van me af. :))

Het is van belang dat ik voorafgaand aan de training koolhydraten eten en erna eiwitten.

Idealiter sport ik dus na het avondeten, maar dat vind ik niet echt fijn. Ik wil na het werken gewoon avondeten en relaxen. :))

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 18:30

Wauw marieke!! Mag je enorm trots op zijn

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 18:34

Marieke even overheen gekeken! Supergoed zeg!! +:)+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 18:45

Mooi Marieke _/-\o_

Hier een calorierijk dagje. Zeeuwse collega was jarig geweest en had Zeeuwse bolussen mee :9 en daarna hadden we ook nog teamuitje waarbij we afsloten met een taartje. Oepsie. Wel erg lekker. Dus so be it.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 20:23

MuSLi schreef:
Mooi Marieke _/-\o_

Hier een calorierijk dagje. Zeeuwse collega was jarig geweest en had Zeeuwse bolussen mee :9 en daarna hadden we ook nog teamuitje waarbij we afsloten met een taartje. Oepsie. Wel erg lekker. Dus so be it.

Taartjes zijn heel belangrijk voor de afwisseling.

Hier een berichtje vanuit kos.

Ik vind het mentaal echt wel moeilijk. Ik denk aan slecht eten en hoeveel ik eet enzo. Ik hoop zo dat ik het ik het los kan laten, maar het is zo lastig

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 09:28

wát een prestatie Marieke!! *\o/*

Ik weet niet of dat bij lifesum ook kan, maar bij myfitnesspal heb ik mijn stappenteller niet gekoppeld. Inderdaad omdat ie die kcal erg veel bij optelt.

In principe zou je als je je BMR berekent en regelmatig beweegt, ook juist níét extra kcal hoeven eten, omdat je volgens je dagelijkse behoefte al hoger zit. Dus als je 2 keer per week sport en je berekent je energiebehoefte op basis daarvan, dan houdt ie al rekening voor elke dag incl. die 2x sporten. Dus ik probeer op mijn sportdagen vooral extra eiwitten en als ik nog trek heb eet ik ook nog wel wat, maar eigenlijk zitten die kcal al in je berekende behoefte.

Dus het ligt er echt aan wat jij invult in de calculator hoe actief je bent, want dáár zit je dagelijkse beweging al in :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:07

Wat super goed gedaan Marieke! Daar mag je echt trots op zijn _/-\o_
Ik snap ook heel goed dat het nu heel lastig is, je wilt genieten van je vakantie, maar ook niet alles laten vieren. Wandelen jullie veel, dat je het met beweging wat kan compenseren?

Ik ben vanochtend op de weegschaal geweest en die tikte -0.5 aan, na 2 dagen. Super fijn en motiverend! Het weekend gaat wel een uitdaging worden, we hebben stadsfeest hier en ik ga niet drinken, maar 1 van de dagen zal ik denk ik wel in de stad “moeten” eten. Ze hebben allemaal foodtrucks dus ga denk ik maar gewoon het minst ongezonde kiezen en daarnaast zorgen dat ik voor we heen gaan even een wandeling maak oid. Merk dat ik het doordeweeks niet moeilijk vind om erom te denken, met name in het weekend en de “gezelligheid” als je visite of eters ofzo krijgt.

@Sharani Lifesum overdrijft inderdaad wel een beetje, maar ik luister er gewoon niet naar :)) Ik hoef ook niet snel af te vallen, ik wil vooral dat het er blijvend af gaat zonder dat ik honger heb of dingen moet eten die ik niet lekker vind! Ik heb een Apple Watch die ook gekoppeld is, en die doet nu de sportles zelf qua calorieverbruik erin zetten als de actieve energie die het horloge meer waardoor ik opeens 1000 kcal verbruik met een uurtje sporten :+ Dat neem ik maar gewoon met een korreltje zout.

@Aight ik hem mijn BMR berekend inclusief 2x sporten (dat wordt wel 3x vanaf volgende week), maar dan zou ik echt uitkomen op 2400kcal per dag ofzo en dat vind ik wel heel veel. Ik probeer nu rond de 1900 te zitten en dan heb ik absoluut geen trek.
Ben inmiddels wel gewend geraakt aan de “makkelijke” snacks (proteïne toetjes, muesli repen, ontbijtkoek) maar nu ik het invoer merk ik hoeveel daar eigenlijk allemaal in zit. Zal even wat mijn weg moeten vinden in qua alternatieven :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:16

Yvankaxx schreef:
Ik snap ook heel goed dat het nu heel lastig is, je wilt genieten van je vakantie, maar ook niet alles laten vieren. Wandelen jullie veel, dat je het met beweging wat kan compenseren?

Ik ben vanochtend op de weegschaal geweest en die tikte -0.5 aan, na 2 dagen. Super fijn en motiverend! Het weekend gaat wel een uitdaging worden, we hebben stadsfeest hier en ik ga niet drinken, maar 1 van de dagen zal ik denk ik wel in de stad “moeten” eten. Ze hebben allemaal foodtrucks dus ga denk ik maar gewoon het minst ongezonde kiezen en daarnaast zorgen dat ik voor we heen gaan even een wandeling maak oid. Merk dat ik het doordeweeks niet moeilijk vind om erom te denken, met name in het weekend en de “gezelligheid” als je visite of eters ofzo krijgt.

@Sharani Lifesum overdrijft inderdaad wel een beetje, maar ik luister er gewoon niet naar :)) Ik hoef ook niet snel af te vallen, ik wil vooral dat het er blijvend af gaat zonder dat ik honger heb of dingen moet eten die ik niet lekker vind! Ik heb een Apple Watch die ook gekoppeld is, en die doet nu de sportles zelf qua calorieverbruik erin zetten als de actieve energie die het horloge meer waardoor ik opeens 1000 kcal verbruik met een uurtje sporten :+ Dat neem ik maar gewoon met een korreltje zout.

@Aight ik hem mijn BMR berekend inclusief 2x sporten (dat wordt wel 3x vanaf volgende week), maar dan zou ik echt uitkomen op 2400kcal per dag ofzo en dat vind ik wel heel veel. Ik probeer nu rond de 1900 te zitten en dan heb ik absoluut geen trek.
Ben inmiddels wel gewend geraakt aan de “makkelijke” snacks (proteïne toetjes, muesli repen, ontbijtkoek) maar nu ik het invoer merk ik hoeveel daar eigenlijk allemaal in zit. Zal even wat mijn weg moeten vinden in qua alternatieven :)

Wat goed! Een halve kilo eraf! :D

Is die 2400 niet je onderhoud (dus niet aankomen/afvallen maar gelijk blijven)? Dan is 1900 mooi 500 onder je doel :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:22

2400, wat een walhalla! Ik moet echt rond de 1500 a 1600 zitten om af te vallen. Maar ja ik ben formaatje dwerg :D :D

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:17

Yvankaxx schreef:

Wauw wat goed bezig yvanka! Die 0,5 kilo daar begint het mee :)

Ik zit met mams in een all inclusive hotel. Dus luieren aan het zwembad met cola zero en water hahaha.
Heb zelf best wel onstuimige reuma, die afgelopen weken flink van slag was. Zit dus flink aan de prednison, helpt niet mee.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:55

Vergeet niet ook te genieten, Marieke. Je bent niet op vakantie (op een Grieks eiland nog wel <3 ) om aan de cola zero en een wortel te gaan. :))

Pfoe, ik smolt net bijna weg met het sporten. Maar weer een minuut of 50 op de Foxy hypoxi dus die kan ik weer afvinken.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 20:02

Jeetje Roosch wat fanatiek met dit weer. Ik moest vandaag in Groningen werken en ging al bijna dood in de auto van de hitte (geen airco helaas).

Ivanka: proteïne toetjes vallen wel mee in aantal calorieën, ontbijtkoek en muesli repen is een heel ander verhaal. Al is btween Zeros wel een positieve uitzondering met rond de 100 kcal.
Wist je dat ontbijtkoek nog meer suiker en calorieën bevat dan suikerbrood? Daar is echt niets gezond aan.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 21:34

Voor mij was de glucose goddess echt een eye opener. Veel vezels en eiwitten eten, gericht op het stabiel houden van je bloedsuikerspiegel. Veel "gezonde" tussendoortjes bestaan uitsluitend uit koolhydraten, en daarvan krijg ik juist meer hongergevoel doordat mijn bloedsuikerspiegel gaat schommelen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 21:59

Hier even een paar dagen een hickup gehad. Beetje teveel van alles :x maar wel gelukkig veel bewogen en net een uurtje gekickbokst.

Zodirect al mijn eten klaarmaken voor morgen op kantoor. Dan kunnen we daar in ieder geval geen al te foute dingen doen :P let's go.

Goed bezig @Roosch :j respect met dit weer in dat pak, op dat ding gaan staan _/-\o_

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:56

Wat goed Marieke, super zeg!!

Welkom Yvanka!

Jullie zijn goed bezig, hier merk ik dat ik moeite heb met weer een ritme vinden na de vakantie. Ben wel deze week 2x wezen dansen en aardig wat stapjes gezet, maar ik heb af en toe moeite om mij aan mijn kcal doel van 1750 te houden.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:19

mariekeoo schreef:
Spoiler:
[ [url=m/pu71yx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier een foto van begin december tot nu.

Ik zit inmiddels op -19,7 kilo. Vandaag ga ik op vakantie en ben benieuwd wat 9 dagen all inclusive voor schade op gaat leveren. Ik ga er wel enigsinds rekening mee houden. Niet alles over de boeg gooien. Maar ook genieten.

Woooo wat een verschil! Super goed van je.
Mag ik vragen op welke manier jij afvalt? Volg je een speciale methode ?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:42

MuSLi schreef:
Hier even een paar dagen een hickup gehad. Beetje teveel van alles :x maar wel gelukkig veel bewogen en net een uurtje gekickbokst.

Zodirect al mijn eten klaarmaken voor morgen op kantoor. Dan kunnen we daar in ieder geval geen al te foute dingen doen :P let's go.

Goed bezig @Roosch :j respect met dit weer in dat pak, op dat ding gaan staan _/-\o_

De postbode verklaarde me ook voor gek gisteren maar gelukkig kwam die tijdens m'n tweede sessie met allee de band en niet het hele pak aan. :')

Heb er nog een tweede sessie op gestaan gisteren omdat er ineens een biertje aan zat te komen gisterenavond. Vast compenseren.

Nu heb ik mezelf voorgenomen de eerste helft van de wedstrijd van het Nederlands elftal met pak en al te foxyen. :') gewoon stug doorgaan zeggen we dan maar.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:07

Goed bezig Roosch! Hoe lang ben je nu al aan het trainen met dat ding? Merk je er al iets van? :)

Amandavd herkenbaar hoor :o merk heel erg hetzelfde

Vogeltje wat voor tussendoortjes probeer jij nu te eten? Ik volg glucose godess al een tijdje, maar vind het lastig om het praktisch toe te passen