[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:19

Ik ben 32 en ik wou mijn tattoo als sinds mijn 13e :=
Mijn ouders weten nog niet dat ik er 1 heb. Ze zien hem vanzelf wel een keer. Ik weet nu al dat mijn moeder gaat flippen :P
Maar mijn moeder is het wel vaker niet met me eens. Mijn vader weet ik niet hoe die gaat reageren kan alle kanten uit :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:22

Foutje, bedankt 8-)
Laatst bijgewerkt door Yonker op 24-09-15 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:23

? Nergens staat dat ze die tattoo sinds haar 13e ook heeft.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:24

Owwwwwwww _O- oliebol ik las dat ze hem vanaf dr 13de had _O- Sorry :')

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:36

Ik heb ook netjes gewacht tot ik het ouderlijk huis had verlaten. Heb tien jaar lang gezegd dat ik een tattoo wilde en tien jaar lang aan moeten horen dat dat mocht zodra ik een eigen huis had. Ik woonde nog geen maand in mijn eigen huis en toen stond ie. Natuurlijk gelijk laten zien aan mijn moeder en die begon gelijk te wrijven of hij echt was (stond ie net een uurtje dus dat deed pijn XD).

Regels van ouders gewoon respecteren als je daar woont. :D.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:39

Ik wilde ook al een tattoo vanaf ongeveer die leeftijd.
Ik denk dat ik 10 was dat ik dat al zeeeeer intressant vond.
Ik wist het zeker.
Kon me toen ook nog niet veel schelen wat het zou worden.
Ik heb hem op mijn 16de laten zetten.
Liep de shop in en zocht terplekke een plaatje uit en die werd meteen gezet.
Oerlelijk steigerend paardje.
Maar ik was er toen blij mee.
(5 jaar later heb ik er iets anders over heen laten zetten)

NU snap ik dat de leeftijdsgrens er is.
Maar toen was dat nog niet zo streng, en ik had een ouder meisje bij me die zei dat ze mijn grote zus was.
En toen mocht het.

Moet je nu niet meer proberen, zonder ouders op je 16de een tattoo willen laten zetten.
(en gelukkig maar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:49

Mijn ouders wisten al een hele tijd dat ik tattoos wou. Mijn eerste heb ik uitgebreid met ze doorgesproken, tekeningen laten zien en update foto's. Ze waren er toen niet per se blij mee, maar een groot probleem vonden ze het niet.

Tegenwoordig zeg ik het niet meer van tevoren. Soms laat ik zijdelings in een gesprek met mijn moeder vallen dat ik aan het nadenken ben over een nieuwe tattoo. Dan staan ze er ineens en dan kan ik verwachten dat ik 2 rottige opmerkingen krijg, of een sneer, en dan is het weer klaar. Ik doe het niet bewust achter hun rug om, maar ik ben ondertussen op de leeftijd dat ik het zelf bepaal, het is immers mijn lichaam. Ik bedek mijn tattoos niet bewust als ik naar mijn ouders ga, maar ik merk wel dat ik sneller naar kleding met lange mouwen grijp. Ze vinden het niet erg, ze vinden mijn tattoos mooi en smaakvol, maar als zij er liever niet de hele dag tegenaan kijken snap ik dat en vind ik het niet erg om me daar iets in aan te passen.

Mijn ouders communiceren hun ongenoegen overigens meer dan graag over Facebook := Paar weken geleden postte ik een foto dat ik een neuspiercing had laten zetten, toen reageerde mijn vader met 'pas op met het uittrekken van je trui straks'. Paar dagen later postte ik een selfie, toen was het 'er zit iets in je neus'.

Nou scheelt het wel dat mijn vader zelf een tattoo heeft en dat ik vrij liberaal ben opgevoed. Mijn zusje heeft piercings in haar oren en die gaat ook voor een tattoo op het moment dat ze 18 is. Mijn ouders hebben zich erbij neergelegd, ze gaan alleen niet mee naar de shop om toestemming te geven voor haar 18e.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:05

Mijn ouders zijn niet per se tegen tattoos, maar ze vinden het wel iets wat je niet zomaar even laat zetten. Ik heb een tijd terug aan mijn stiefmoeder verteld wat ik wil en die vond de gedachte heel mooi. Mijn vader weet het nog niet, al maak ik er ook niet echt een geheim van.

Inmiddels woon ik ook niet meer thuis hoor, dus hebben ze er sowieso niks over te zeggen. Maar met bepaalde piercings in het gezicht heb ik wel gewacht tot ik het huis uit was. Dat vinden ze namelijk weer helemaal niks.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:40

Ik wilde ook al vanaf jongs aan een tattoo nu heb ik een kleintje masr me ouders zijn er ook niet van maar mij lichaam

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:06

Mijn ouders waren ook niet blij dat ik aan tattoos begon... de eerste heb ik op mijn 19e laten zetten, toen ik nog thuis woonde... heb m een weekje verborgen kunnen houden... het viel op dat ik op 1 plek begon te krabben/wrijven (jeuk!)... mn moeder vroeg het op de man af en toen heb ik bekend... de reactie viel me mee, ze was iig blij dat ik geen enge dingen liet zetten als bv. een doodskop ofzo... :))

Tegenwoordig zeg ik gewoon dat ik naar de tattooshop ga... woon op mezelf... ze vinden het niet leuk, houden er niet van... maar de plaatjes die ik laat zetten vinden ze dan wel weer mooi.. "Maar wij zouden het nooit doen!" :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:25

Mijn ouders zijn er ook niet heel denderend blij mee volgens mij. Maar ze zeggen er verder niks over.

Jaaaa hoor, kan ik natuurlijk niet het totaalbedrag pinnen.. Terwijl ik het geld wel heb.. Stom gedoe. Gelukkig kan een collega straks het restbedrag voor mij pinnen en dan maak ik het over naar haar. Maar wat een gedoe he, begint al goed. >;)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:26

Mijn moeder heeft zelf een tattoo, die vond het alleen maar leuk dat ik er een liet zetten :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:19

__Sannne schreef:
Nagini schreef:
Ik vind de druppels te geforceerd. :)

Weet jij of ze hier bij de Boots/Superdrug ook bepanthen verkopen? Of wat heb jij gebruikt om op je tattoo te smeren na het zetten?

Uhm ja volgens mij heb ik ze bij Boots gezien.
Heb mijne bij de pharmacy gehaald omdat ik daar toen toevallih moest zijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:02

Ik heb in het voorjaar een tattoo laten zetten voor mijn vader. Hij is meegegaan en vond het heel bijzonder. Hij zou er zelf wel eentje willen, maar mag niet vanwege het medische stukje. Ik ben 35 en mijn vader 62.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:13

Mijn ouders wisten wel soort van mijn tattoo, maar ik woonde toen in Ierland. Toen ik terug kwam stond hij al, ghehe. Ze stonden wel achter het idee, maar mijn moeder dacht dat hij veel kleiner zou worden. Ze weten ook dat ik nadenk over een tweede, en dat vinden ze wel oke. Zolang ik niet m'n hele lijf vol zet... Mams vindt het erger dat ik m'n haar verf dan dat ik een tattoo laat zetten :')

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:02

ik herken dat helemaal, mijn ouders staan ook niet zo te springen.

Ik zit al zeker 4jaar in mijn hoofd voor mijn tattoo te laten zetten( 15oktober komt ie) maar ongeveer anderhalf jaar terug zei m'n broer ineens dat ie een tattoo ging laten zetten, hij ging naar de shop voor een afspraak en een paar weken later stond ie er al.

M'n ouders zeiden toen hoe leuk ze het vonden en dat ze vroeger ook graag een tattoo wouden, toen vertelde ik met mijn idee wat al heel wat jaar in mijn hoofd zat maar vanaf dan begonnen ze te steigeren.
Ik mag dat niet en toen waren tattoo's slecht, nu een hele poos later heb ik hun toch gezegt dat ik een ga laten zetten maar nu lijken ze er vrede mee te hebben, net of ze nu pas beseffen dat het geen bevlieging is en dat ik er wel degelijk goed over na gedacht heb.
Oef, ik vind het toch fijner als mijn ouders min of meer achter me staan!

Ik heb overigens morgenmiddag een afspraak bij de artist voor het ontwerp te bespreken, spannend!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:50

mijn vader zei letterlijk; wat zonde dat je je zo laat verminken.

Mijn ouders hadden altijd als stelregel niet zolang je thuis woont, uit respect voor mijn ouders dat niet gedaan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:08

Mijn ouders waren eerst fel tegen.
En toen kwam ik met m'n eerste (dat proces duurde meer dan een jaar) en toen langzaam aan zag mijn moeder het idee wel zitten als in (mooi, klein, vrouwelijk en het is er maar één).
Ze vonden deze ook allemaal heel mooi.

Nummer 2 kwam toen vrij snel erna en mam was toen wel oké ermee maar pap was echt niet blij..
Vond 'm ook te groot en te zwart.. vond ik toen wel confronterend. Hij is echter wel bijgedraaid.
Maar dit was wel echt de laatste toch?!

Toen zette mn oudere broer zijn tattoo..

Nummer 3 heb ik ze niet over verteld en die kwam tussen neus en lippen door toen ze 'm toevallig zagen.

En toen kwam m'n rug _O- en waren ze al een beetje van 'Ja je doet je ding maar..' totdat ze het ontwerp zagen en zeiden 'oh neeee echt zo groot?'
Ze vinden 'm wel heel mooi maar vragen zich af of ik er niet op uitgekeken zal raken.
''Maar nu ben je wel even klaar ermee toch?''

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:38

Ik heb mn eerste tattoo van mn ouders voor mn 16e verjaardag gekregen haha :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:07

Wat lees ik hier dat veel ouders er tegen zijn! Misschien ligt het een beetje aan jullie leeftijd dan ofzo?
Mijn ouders hebben geen tatoeages, maar hebben ons altijd vrij gelaten wat dat betreft. Mijn moeder is geen super fan van tattoos, maar vindt de 3 die ik heb wel mooi.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:15

eerder aan hun opvoeding, mijn moeder is opgevoed in de tijd dat tattoo's enkel voor "lowlife" was. :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:19

Mijn ouders ook.
In mijn tijd waren er ook niet veel vrouwen met tattoos.
Niet zoals nu.
Ik ben van bouwjaar 1973. :#

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:28

Ik kreeg mijn tattoo ook op mij 17e :) eigenlijk mocht ik er pas een tot ik 18 was, maar een kleintje mocht toen wel.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:26

Mijne op mn 18e laten zetten. Vaker laten vallen dat ik er een wilde maar ouders geloofden het niet door angst v naalden. Dus toen laten zetten. Pa boos dat hij het niet wist (wat hij dus wel deed.) En dat hij niet mee was gegaa vond hij absoluut niet cool.. maarja das zijn probleem. Ik heb toen bewust niemand er wat over gezegd. Lekker mn eigen ding :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 01:18

Mijn zoon wilde ook graag een tattoo op zijn 15/16e maar dat mocht niet van mij. Mijn twee broers zeten redelijk onder en dat vond hij gewoon mooi. Toen ik zei dat hij best een tattoo mocht, maar dat het wel I LOVE MAMA moest zijn, krabbelde hij terug. Nu is hij 25 en heeft nog steeds niets. Anders had hij een fiets Counter Strike ding geinkt gehad. Ik was blij met mezelf;-)