[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:45

Monnie, wat vindt jij dan een net lijstje bijvoorbeeld?

Eitje is wel lekker zo warm :)

Gaat zich nog een bak yoghurt pakken met aardbeien, voedingcentrum is nog niet tevreden :')
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 15-06-13 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:46

Chessie, maaltijdreep eet ik niet dagelijks, denk 1x in de zoveel tijd. Gewoon als afwisseling omdat ik ze lekker vind, haha. Zit (volgens het etiketje) wel veel voedingsstoffen in, maar goed, of het echt gezond is weet ik eigenlijk niet.

Niki, thanks lieve meid <3. Ben echt zo blij voor je dat je weer bent afgevallen :D goed bezig! Ik heb hier ook kersen staan, ga vanavond een paar van eten :D

Saskiaatje, ik denk ook dat het vocht is wat ik vasthoud. Als ik namelijk soms wat anders slechts neem (koekje, gebakje ofzo) kom ik niet gelijk aan. Altijd wel van chips of zoute pinda’s of zoiets.
Koekjes van Marjolein, misschien ga ik dat ook toch maar is maken! Vond het wel erg lekker :D

Dais_, nee ik heb een maagbandje voel dus niet echt honger in mijn buik (kan nu wel redelijk veel eten omdat hij zo goed als open staat, had namelijk wat maagproblemen; vandaar dat ik zoals ik het lijstje hieronder plaats wel 4 boterhammen op kan). Als ik het voel ben ik al veel te laat, maar daar heb ik geen last van omdat ik wel steeds tussendoortjes eet.

Charlotte, wij hadden hier 2 gebakken eieren op brood, + ham en kaas. Ik heb nog 2 boterhammen erbij gepakt (waarvan 1 boterham een dun laagje pindakaas) + een mini krentenbol en bij de eieren zat nog wok groenten :D

Niki, ik vind jou dag echt netjes!

Ik heb gewoon goed naar mezelf geluisterd en mij een schop onder de kont gegeven haha. En wat meer gegeten vandaag. Alleen niet super gezond, denk ik?

O: 1 maaltijdreep van Weight Watchers
T: niets, laat ontbeten
L: 2 boterhammen waarvan 1 belegd met een dun laagje boter + smeerworst, 1 mini krentenbol met niets
T: 2 sultana koekjes
A: 2 boterhammen 2x halvarine, 1x ham 1x 20+ kaas, 2 gebakken eieren + wok groenten
2 boterhammen waarvan 1 met een dun laagje pindakaas, 1 mini krentenbol met niets
T: kersen

Beweging: 2e les met Evy hardlopen, 20 á 25 min. paardrijden, 30 min. fietsen op de hometrainer.

Oke, dus ik moet de sultana weglaten denk ik, en avond eten was niet echt goed, en uhm de smeerworst niet. Verder wel oké denk ik?

Saskiaatje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:49

Ja, er zit veel suiker in Sultana's. Daarnaast is boter niet heel gezond en smeerworst inderdaad ook niet. Verder netjes hoor. Als ik jou was zou ik proberen het aantal boterhammen iets op te schroeven. En als avondeten gewoon warm eten. Ik zou bijvoorbeeld tussen de middag twee boterhammen eten en dan een uur later nog een boterham. Dat is gezonder en je zit langer vol. :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:50

_Tarzan schreef:
Monnie, wat vindt jij dan een net lijstje bijvoorbeeld?

Eitje is wel lekker zo warm :)

Gaat zich nog een bak yoghurt pakken met aardbeien, voedingcentrum is nog niet tevreden :')

Ik zou die bak yoghurt lekker bewaren tot een uur of 9/half 10, voor als je nog ergens zin in hebt. :))
Daarbij hou je je verbranding dan ook op gang, als je het wat meer verdeelt.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:50

Saskiaatje schreef:
Ja, er zit veel suiker in Sultana's. Daarnaast is boter niet heel gezond en smeerworst inderdaad ook niet. Verder netjes hoor. Als ik jou was zou ik proberen het aantal boterhammen iets op te schroeven. En als avondeten gewoon warm eten. Ik zou bijvoorbeeld tussen de middag twee boterhammen eten en dan een uur later nog een boterham. Dat is gezonder en je zit langer vol. :)

Normaal gesproken eten wij inderdaad 's avonds gewoon warm :D was een uitzondering :)

Mm ik vind zonder halvarine mijn brood niet echt lekker.. diëtiste zei ook dat ik het gewoon mocht hebben.. ik ben wel mee eens dat ik beter tussendoor is een boterham kan pakken :) en geen smeerworst en sultana.

Straks eten mijn ouders + broer + vriendin ook een aardbeien taart, ik ga aan de kersen :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:52

Ik vind beleg ook lastig hoor! Alles dat gezond is voor op brood is gewoon niet lekker. :')

Heel goed van je. :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:54

Dankjewel Paulien, lief van je! :D Kersen zijn jammie!! ik zag ze staan en moest ze meenemen :P
Je lijstje kan inderdaad wat gezonder, wat mee groente vooral, maar denk dat als je normaal avond eten eet het wel mooi is zo, misschien wat yoghurt eraan toevoegen?
Netjes hoor je beweging!

En wat boter op brood betreft dat mag gewoon als je geen dikke lagen smeert!

Ik heb vandaag ook extra gelet dat ik genoeg gegeten heb en zie nu dus op voedingcentrum dat ik wat te weinig calorien binnen heb (Heb de koekjes van Amber alleen niet kunnen invullen dus denk dat ik nu wel ongeveer goed zit) Vanavond hopelijk niet aanvallen op al het lekkers!

Saskia, ja misschien heb je gelijk maar ik moet nog naar een verjaardag vanavond...
dus ik ga je raad opvolgen en nu douchen en als vriendje komt en gaat eten neem ik nog een bakje yoghurt! Is denk ik beter ja! Dankje

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:56

Niki, wij eten inderdaad 's avonds altijd veel groenten, heb vanavond flink wat wok groenten gehad :D maar tussendoor is ook altijd lekker. Jaa kersen zijn lekker :D. Ik ga straks ook gebak weerstaan en lekker kersen eten :D

Saskiaatje, zat net te denken, wat ik wel lekker vind ik (smeer)kaas (20+) met komkommer ofzo, jammie! Dat is ook gezond :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:59

Ik eet ook nog wel eens cherrytomaatjes als tussendoortje. :9

Ja, da's ook gezond! Ik eet op m'n werk wel eens ham met komkommer op brood, maar dat ben ik toch al snel weer zat. Ik eet graag smeerworst met augurk, eiersalade, kipkerriesalade, tonijnsalade, leverkaas, gegrilde worst, allemaal baggervet. :')

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:00

Haha, maar ik denk als je dat af en toe doet (en ik eet altijd op 1 boterham beleg en doe ik er een boterham boven op) dat het wel mee valt.. gewoon niet te dik/veel opsmeren ook :)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:08

vanmorgen twee rijstewafels op, toen heel de dag aan het verven geweest (geen tijd gehad om wat te eten of de uren gingen zo snel hihi) vanavond een bordje chinees op

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:12

Whis_Serada schreef:
vanmorgen twee rijstewafels op, toen heel de dag aan het verven geweest (geen tijd gehad om wat te eten of de uren gingen zo snel hihi) vanavond een bordje chinees op

*\o/* chapeau.
NOT

waarom plaats je zoiets ? kan echt triggerend werken voor degene die wel netjes en aan genoeg kcal komen en denken dat ze niet goed bezig zijn.

Tarzan ik sta voor clean eten. Dus met zo min mogelijk E-nummers.
Geen crackers, sultana's liga's en dergelijke. Optimel en light is natuurlijk ook slecht maar zo af en toe vind ik dat dan nog wel kunnen. Liever dan alle suikers en transvetten.

Dus fruit groente tonijn vis vlees ei kwark yoghurt havermout spelt lijnzaad quinoa...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:29

Ha daar hebben we het Superfood weer...
Ik ben er inmiddels aan verslaafd.
Chiazaad, gojibessen, lijnzaad, havermout, boekweit, en sinds kort Spirulina en sinds vandaag bijenpollen.
Er is ook een leuk topic over: ontgiften/detox met Superfood

Voor de lijners onder ons: De Gojibessen zijn lekker, zijn super gezond en zorgen ervoor dat je geen honger gevoel krijgt, dus.....
Er wordt gezegd dat heeeeel vroeger de strijders uit het groeigebied van deze bes de hele dag deden op 1 handje gojibes.
Maar of dat dan weer waar is, twijfel ik....

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:36

ik ben niet echt pro detox/ ontgiften hoor

gewoon je lichaam voeden met het voedsel wat het nodig heeft.
en een keer een boterham er tussen door vind ik geen enkel probleem.

Zo veel mogelijk gezond eten maar je moet wel blijven genieten van het leven natuurlijk.
Maar iedereen die is 'overgestapt' wil nooooooit meer terug omdat je jezelf zo verschrikkelijk veel beter voelt

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:38

80% gezond en klein beetje 'zondigen' wat je niet kan missen toch?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:41

beetje rare reactie monnie, ik hou me al twaalf weken keivast aan me dieet, dus vertel gewoon ff wat me vandaag is over komen kwa eten.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:02

Ik zit even in een dip, hele week niks afgevallen, waardoor ik me gisteren heb laten gaan. Flink stuk taart, toastjes en wat stukjes worst. Nu +0,5kg. Nu maar ontbijten met een stuk meloen en bakje yoghurt en tussen de middag twee krentenbollen. Ga ook maar weer hardlopen, boek ik toch altijd het meeste succes mee. Ik moet nog 3 kg kwijt voor m'n eerste doel.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:49

Als je te laag aan eiwitten zit Niki, kun je de yochurt ook vervangen door kwark. Zit geloof ik meer eiwitten in. Volkoren broodje met gekookt ei en sla en komkommer vind ik ook jammie!!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:35

hier ook de dag weer goed begonnen, twee volkoren bammetjes met een gekookt eitje, plons water erbij en we kunnen de dag opstarten

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:47

Ik heb eventjes geen tijd om bij te lezen hoor, zit mobiel enzo. Heb t allemaal globaal gelezen maar ik reageer een ander keertje weer wat uitgebreider :-)

Maar wow, wtf!! Ik heb dus de afgelopen week niet zo veel gedaan aan afvallen en een beetje gezondigd. Taart op een verjaardag, een stukje cake, appelflap en een koek op het station, et cetera. Sta ik vandaag op de weegschaal, ben ik gewoon een kilo afgevallen dus he! Naja, 900 gram, maar dan nog. Ben best wel blij nu, maar ook erg verbaasd :')

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:52

Nou das dan mooi meegenomen he hihi

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:55

Super Eline! :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:14

Wat goed Aleeneh!

Goeie tips in je post monnie, tonijn had ik nog niet eens aan gedacht :-) (eet geen vlees,wel soms vis).

Waar kijken jullie of je genoeg binnen krijgt? De site van het voedingscentrum?

Hier vandaag als ontbijt twee witte bolletjes met kaas :+ een kop koffie zonder suiker.
3glazen water.
Nu een kleine eierkoek en een appel en water.
Vanavond denk ik paprika en mozarella uit de oven ofzo.

Net les 5 van Evy,was laat thuis vannacht dus was bang dat het ging tegenvallen,maar eenmaal begonnen lekker gelopen.Motiveerd enorm vind ik en geeft me juist energie.
Straks eens kijken om nog 1 of 2 paarden te rijden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:53

Eline, wat goed van je! Misschien toch afgevallen omdat je er zo onbewust mee bezig was?

Ik neem je goede raad meteen aan Charlotte, ben nu een bak kwark met agavesiroop en aardbeien nt eten als lunch :D

Timo, ik kijk op voedingscentrum. Wat fijn dat het hardlopen zo goed ging!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:00

Ik had hem gevonden,gelijk eetdagboek ingevuld en ik kom niet aan genoeg kcal.
lastig hoor juist eten op een dag :-)