[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:19

Geen persoonlijke ervaring met zo'n borstel, de youtube-reviews zijn er wel positief van!

@ Mondy, Is dat ook je natuurlijke kleur? Het matcht precies met je wenkbrauwen, mooi!!

Is er ook iets tegen henna-groen te doen?
Ik laat het ontkleuren bij de kapper doen, ze gebruikt 3% blondeer. De eerste keer werd het niet groen, de 2e keer 1 groene pluk.. Grijs is het eind-doel..

Poek

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:22

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar heeft iemand hier interesse in Aussie shampoo en conditioner (de miracle moist)? Ik heb het gekocht om uit te proberen maar past totaal niet bij mijn haar. Nauwelijks gebruikt dus. Je mag het komen ophalen of enkel tegen de verzendkosten overnemen. Stuur maar pb bij interesse :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:59

Afbeelding
Zo wil ik het binnenkort :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:12

Hoihoi!

Ik kom even binnen vallen hoor, maar weten jullie misschien een goede kapper rond Amsterdam/Amstelveen/Uithoorn?
Ik heb hiervoor bij Hamid in Weert gezeten (écht een aanrader) maar vanwege verhuizing is dat nu wat ver weg. Ik ben iemand die de kapper zo zijn gang laat gaan (ben wel weer toe aan iets nieuws) dus dan is het wel handig om te weten dat ik dat aan een kapper kan toevertrouwen haha :)).
Qua prijs mag het wat hoger zijn, maar niet té (lager is altijd beter ofc). Bij Hamid betaalde ik rond de 80-90 voor wassen kleuren knippen & stylen/drogen.

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:10

Halloo, ik ga dinsdag mijn haar gedeeltelijk paars verven bij de kapper maar ik vroeg me af hoe lang dat een beetje goed er in blijft zitten. Ga dat sowieso dan nog even vragen maar als er mensen zijn die het alvast weten.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:00

Is heel afhankelijk van je haar, vooral de textuur. Bij mij bleef het heel goed zitten maar mijn haar was zo kapot geblondeerd dat alles er eigenlijk wel in bleef zitten. Als je het niet bijhoudt zou je moeten denken aan een paar weken, hooguit. Je zou bijvoorbeeld wel wat verf door je conditioner kunnen mengen en het daarmee zelf bijwerken.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:46

xchey schreef:
Halloo, ik ga dinsdag mijn haar gedeeltelijk paars verven bij de kapper maar ik vroeg me af hoe lang dat een beetje goed er in blijft zitten. Ga dat sowieso dan nog even vragen maar als er mensen zijn die het alvast weten.. :)

Ligt aan de verf en je kwaliteit van haar en hoevaak je het wast en met welke shampoo.
Beschadigd haar pakt beter, lichter haar ook.
Ik gebruikte arctic fox op geblondeerd haar. Na 4 weken was het meer roze met lichte plukken.
Ik zweer echt bij deze verf. Bij de kapper verven is leuk maar heb nog nooit gezien dat dat lang bleef zitten. Arctix fox had ik zelfs verdund met conditioner (ong 2/3 verf en 1/3 conditioner) en het was knalpaars. Dus je doet heel lang met zo'n fles.
Ik waste mijn haar 2 a 3 x in de week met kleurshampoo en dan alleen mijn hoofdhuid, de rest vd shampoo loopt vanzelf langs de rest van je haar maar ik wreef het er niet in zegmaar.
Ben wel benieuwd naar je resultaat!

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:50

Dan zal het wel niet zo lang blijven helaas want mn haar is donker en niet beschadigd
Bedankt voor de goede tips :) ik ga het eerst maar eens verven en dan kijken hoe/of ik het nog zelf bij ga werken!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:19

bij blonderen beschadig je je haar en is het licht :P

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:23

Tipsje voor mensen die van Aussie houden: bij de Action hebben ze het nu ook! Weet niet of de assortimenten in iedere Action hetzelfde zijn, maar misschien de moeite waard om even een kijkje te nemen. :) Scheelt best wat geld.

Woodwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:48

Ik kom ook even binnenvallen, jammer dat ik dit topic niet eerder had gezien. Hier ook al alle kleuren van de regenboog gehad en nu eindelijk mijn eigenkleur terug. Maar aangezien het weer zomer word wil ik toch graag ook iets anders met mijn haar, nu zit ik te twijfelen weer balayage of highlights misschien kunnen jullie de doorslag geven? :=
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:09

Een koperkleurige balayage zou jou mooi staan.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:25

Ik vind je haar juist prachtig zoals het nu is Woodwick! Veel meer dan babylights of een subtiele balayage zou ik niet doen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:50

Hoi jongens, sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar ik was benieuwd of jullie advies hebben.

Ik heb verder geen ongezond haar, ga wel maar één keer per half jaar naar de kapper (ja, ik weet dat ik vaker moet gaan), en ik was mijn haar om de dag of één keer in de drie dagen met shampoo en conditioner.

M'n haar is best mooi, maar ik zou het wat mooier willen maken. Iets beter verzorgen enzo, misschien een middeltje erin na het wassen? Ik föhn het niet altijd, maar als ik het föhn doe ik er l'oreal ellnet spray in. Ik heb lang, blond haar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:51

Ik vind het ook super mooi zo Woodwick! Je hebt eigenlijk ook al een subtiele balayage erin.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:52

Ik ga ook echt niet veel vaker hoor Resistance. :D
Eerder ging ik zelfs maar 1x per jaar. Knipte ik t redelijk kort en kon het weer een jaar groeien. :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:54

Resistance schreef:
Hoi jongens, sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar ik was benieuwd of jullie advies hebben.

Ik heb verder geen ongezond haar, ga wel maar één keer per half jaar naar de kapper (ja, ik weet dat ik vaker moet gaan), en ik was mijn haar om de dag of één keer in de drie dagen met shampoo en conditioner.

M'n haar is best mooi, maar ik zou het wat mooier willen maken. Iets beter verzorgen enzo, misschien een middeltje erin na het wassen? Ik föhn het niet altijd, maar als ik het föhn doe ik er l'oreal ellnet spray in. Ik heb lang, blond haar.

Niks mis mee hoe jij het nu doet hoor.
Ik ga ongeveer een keer per jaar naar de kapper :7
Je kan misschien met Arganolie de puntjes wat doen (paar druppeltjes op je vingers).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:01

Macs schreef:
Resistance schreef:

Niks mis mee hoe jij het nu doet hoor.
Ik ga ongeveer een keer per jaar naar de kapper :7
Je kan misschien met Arganolie de puntjes wat doen (paar druppeltjes op je vingers).

Ah gelukkig! Mijn kapper zegt altijd dat je minimaal één keer per kwartaal moet gaan, vandaar.

Is arganoil niet vettig? Ik heb namelijk wel haar wat snel vet wordt. Ik zie van die youtubers altijd duizend middeltjes in hun haar smeren... ik zit dan echt te kijken van: wat is dat dan allemaal? :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:03

Tja kappers willen ook geld verdienen :))
Als je het alleen op je puntjes doet is er niks aan de hand. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:32

Ik ga eigenlijk bijna nooit naar de kapper.. Misschien 1x per jaar maximaal. Knip de puntjes eigenlijk altijd zelf (heb dun en weinig haar, dus dat is niet zo moeilijk). Tenzij ik heel radicaal een ander kapsel wil natuurlijk

Question voor de meiden die een pixie hebben gehad: hoe hebben jullie dit laten uitgroeien?
Ik weet dat de meest voor de hand liggende manier het steeds bijknippen van de onderkant achter is, zodat de rest kan bijgroeien, maar daar heb ik geen geduld voor haha. De achterkant is nu lang genoeg om een klein laag staartje te dragen en dan kan ik de zijkanten met een speldje vastzetten. Wilde dit eigenlijk gewoon volhouden tot alles een beetje langer is gegroeid en dan een bob in model laten knippen.. Of is dat niet handig? :')

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:53

Frummels hoe doe je dat? Zelf je puntjes knippen? Ik durf het niet :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:47

Alexandra: ik maak een laag staartje in mijn nek en dan trek ik het elastiek recht naar beneden tot ongeveer een halve centimeter voor het einde van mijn haar en dat stukje onder het elastiek knip ik dan af. De voorste plukjes draai ik rond mijn vingeren dan knip ik de uitstekende haartjes die dood/gespleten zijn af en weer een klein stukje van de onderkant. :)
Daarna knip ik alles een beetje in zodat het niet zo recht is, want dat vind ik zelf niet zo mooi.

Als je dik haar hebt kun je het beste 2 of drie staartjes in je nek maken. Maar mijn staartje is ongeveer een vingerdikte dus dan is dat niet nodig :+

edit; soms knip ik de lange laagjes ook wat bij als ik die heb. die kam ik dan gewoon zoals de kapper dat doet en die knip ik dan op dezelfde manier. Dus zeg maar schuin naar beneden van je hoofd af en dan een stukje er af. :j

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:03

En toch merk ik nu wel degelijk dat het wat regelmatiger laten knippen echt veel verschil maakt ;)
Ik ging ook heel weinig naar de kapper want wilde het zo lang mogelijk houden :D
Toen ineens 15cm eraf en nu het weer 2 keer iets geknipt is bij de punten merk ik dat mijn haar echt vlot groeit en gezonder is. Nu zelfs niet hoeven te knippen.

Maar een maskertje 1x in de week een nachtje laten zitten vind het haar ook wel erg fijn :j

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:01

Het eindresultaat :D nu nooit meer m'n haar wassen haha

Lijkt te net of er wat van blond zit maar dat ligt aan de foto
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:05

Woodwick, mooi zo! Niks aan doen!