Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 22:05

Ik zou voor die onderste gaan, vind ik een stoerdere kleur.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 22:06

Ik zou voor de bovenste gaan :j

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 22:12

Voor degenen die regelmatig op Zwift zitten: Wat voor opzet hebben jullie qua electronica? Ik kan Zwift niet op mijn (werk)laptop installeren because reasons en heb geen tablet dus voor nu doe ik ze Zwift app via mijn telefoon maar dat scherm is me eigenlijk net te klein, helemaal als ik hem op het tv meubel zet (dichtstbijzijnde stabiele oppervlak) maar als ik hem op mijn stuur leg (redelijk stabiel door de handdoek die er ook op ligt) dan ben ik bang dat als ik op mijn trappers ga staan, of gewoon te veel heen en weer schud, hij gaat vallen binnenkort. En daarnaast kan ik volgens mij ook niet en de Zwift app en de Zwift companion app open hebben.

Ik ben aan het overwegen om ergens een tablet of laptop/desktop op de kop te tikken maar wil er ook niet te veel aan uitgeven. Het zou ideaal zijn als Zwift te casten was via Chromecast maar dat kan volgens mij niet....

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:13

@ Maaike: met die kleuren kun je geen foute keuze maken, beiden prachtig! Ik zou voor de bovenste gaan. Kun je beter met allerlei kleuren kleding combineren :p

@ Imay: ik heb Zwift op de laptop, en bij group rides de telefoon ernaast voor de companion app om te kletsen. Je zou (als je telefoon gebruikt) nog kunnen overwegen om een telefoon houder op je stuur te zetten. Dan ben je van het probleem af dat je telefoon valt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 09:10

Goedemorgen :wave:

Zo , gelukkig is het weekend .
Daar was ik wel weer aan toe _O-

@Zebrastreep :(:) , ik heb op het moment ook nog geen motivatie .
Dan kwam afgelopen week ook nog eens een verkoudheid opzetten , en ik heb wat last van mijn onderrug .
Het lijkt wel of alles tegelijkertijd komt -O-

Bandjes wisselen is geen klusje voor mij , ik heb sowieso al weinig kracht in mijn handen .

@Sakura ; wanneer kun je je fiets ophalen ?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:05

Maaike welke is het geworden?

Imay, kan je niet je telefoon met een kabeltje verbinden aan de laptop? Dus software op je telefoon, laptop als extern scherm?

Motivatie was hier ook minimaal maar wel gefietst.
Zaterdag hebben we geholpen met het verbeteren van de afdaling in de mtb route die langs ons huis loopt. Sander als fysieke hulp, ik als ondersteunende koek en zopie en aan het eind nog even blad van de baan geharkt. Mocht testrijden *\o/* , ging mooi!

Helaas was ik daardoor gisteren wat overmoedig, kwam terug fietsen van een rondje Holten op de mtb, begon al minder goed zicht te krijgen door het invallen van het donker, toch ff die afdaling, 1 van de laatst aangewerkte bochten iets te fanatiek gekant, en mooi onderuit geschoven.
Deuk in mijn ego en een blauw bovenbeen -O- Beetje jammer haha. Gewoon dom, had niet nog ff dat moeten doen, maar te overmoedig.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:12

Het is uiteindelijk de grijs/roze geworden!!! De paars/blauwe kon niet rijklaar gemaakt worden en mijn teleurstelling is door de winkel ontzettend goed omgezet in een heel blij gevoel. Ik moet nog heel even wachten tot hij er is, maar dan ga ik hier heel gelukkig van worden.

Gisteren nog even een ritje gemaakt op de gravel, man o man, wat een blubber overal. Ik kwam echt volledig onder de drek terug. Maar het was lekker!

@Marlies, doe je wel voorzichtig?!? Deuken in ego’s zijn nog wel te repareren, deuken in botten toch iets minder goed…

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 11:15

Ja de mooiste kleur vind ik! Super dat je er zo blij mee bent :D

Uhm voorzichtig, was dat O:)
Weet precies waar het probleem zat haha, maar goed, niets gebroken, afkloppen maar weer!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:44

Ik ben ook niet zo goed in eigen lijfsbehoud geloof ik. Ik denk vaak dat iets wel kan vlak voordat de zwaartekracht anders besluit. Al ben ik wel banger geworden na het ongeval, de bravoure is er wel een beetje uit. Vooral in de bochten merk je dat.

Ik ben er nu al mee in mijn nopjes. Ik weet dat het een fiets is die helemaal bij mij past. Ik heb nu exact dezelfde alleen dan een simpelere uitvoering. Mogelijk dat een vriendin deze fiets wil overnemen, dat zou ik tof vinden. 1. Ik gun haar ook een gravelfiets waar ze blij mee op avontuur kan en 2. Dan ben ik hem niet helemaal kwijt. Ik voel er toch een soort van liefde voor.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:48

Ik weet niet of het komt dat ik niet meer sport maar ik heb alweer een virus te pakken. Tijd om toch maar weer straks op te bouwen qua weerstand.

Ik kom wel dagelijks in aanraking met super veel bacteriën en virussen. Je zou denken dat je er wel aan went op den duur. Komt ook omdat mensen die ziek zijn maar doorgaan met werken dus je ontkomt er niet aan.

Als ik mensen zie fietsen wordt ik toch een beetje jaloers

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:38

Baby steps Zebrastreep, klein rondje doen ter motivatie als je een uurtje vrij kan maken, is super goed voor je mentale gezondheid en ook voor je lijf. Ik ben er van overtuigd dat als je veel buiten komt en sport, dit echt helpt tegen alle virussen en zo die je tegenkomt.
Beterschap!

Maaike, dat dus, ik wist gewoon in een split second dat ik een inschattingsfout had gemaakt, maar ja, dan lig je ook al.
Snap heel goed, mijn oude MTB is ook naar een bekende gegaan. Soms heb je een soort 'liefde' voor zo'n ding en is het toch fijn als een ander er plezier van heeft.
Deze bekende fietst er helaas niet op (om diverse redenen) dus ik heb al aangeboden dat ik hem wel terug wil kopen :+ O:)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:04

Ik begin een profcarrière! :')

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:08

Whahaha hoppa! Ik zou dat ff tegen de fysio zeggen, joh tandje er bij want ik fiets de Tour volgend jaar :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 07:34

@Imay ; Zwift loopt bij mij via de laptop .

maaikemuis schreef:
Het is uiteindelijk de grijs/roze geworden!!! , deuken in
*\o/* *\o/* Vet gaaf .
En eh een rondje om de aarde gedaan gisteren ? _O-
Grappig foutje van Garmin .

@Marlies :(:) Hoe is het met je bovenbeen ?

Nou , ik zit nog steeds niet in de trainingsflow .
Na de Montferland run niets aan sport gedaan .
Maar goed , was vorige week ook wat verkouden .
Morgen wil ik wel gaan zwemmen , mijn schouder voelt beter aan .
Dus heel erg benieuwd of zich dat bij het zwemmen ook uit .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:05

Time2Tri schreef:

Zaterdag!

Lijkt nu droog en relatief warm te worden, dus ik denk dat ik wel even een rondje in de omgeving ga doen als het gaat lukken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:58

Sakura789 schreef:
Time2Tri schreef:

Zaterdag!

Lijkt nu droog en relatief warm te worden, dus ik denk dat ik wel even een rondje in de omgeving ga doen als het gaat lukken.

Spannend *\o/*

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 01:21

@Sakura, Ik hoop voor je dat het ook een beetje weer is zaterdag, dan kun je meteen een leuk rondje rijden.

Ik heb nu wel echt pech. Vanmorgen wil ik naar het werk fietsen is mijn andere voorband lek. Gelukkig kon mijn moeder mij naar het werk brengen en ophalen, maar moest met de trike naar de paarden.

Maar als het goed is komt gelukkig een pakket met nieuwe banden morgen. Hopelijk kan ik die er meteen alle vier op leggen zodat ik weer helemaal klaar ben.

Trouwens vanavond vanaf de paarden kon ik het niet laten om met de trike het laatste stukje een sprint te trekken.(Het is een zware lompe tour trike met tassen, echte windvanger dus) Ik tikte net niet de 40km/u aan, dus ik weet meteen dat ik ook nog op kracht ben, maar niet op conditieXD.

Als ik van de week dus met de trike zou fietsen naar het werk zou dat genoeg moeten zijn als training voor de oliebollentocht. Daar ligt het tempo rond de 20 a 25 km/u gemiddeld. En ik fiets normaal rond de 30 km/u gemiddeld. Dus onder mijn tempo, zeker op de rechte stukken waar ik normaal tussen de 36 en 40 km/u rijd. Dit is wel een beetje het nadeel van in een grote groep velomobielen rijden. Ik fiets mezelf niet warm waardoor ik tussendoor soms even een sprintje trek om de warmte in de fiets te houden.

Maar ik heb er o zo veel zin in om met z'n groep in mijn eigen omgeving te kunnen rijden. Nu zijn er 86 aanmeldingen wat ik erg laag vind. Maar we hebben nog twee weken en dan komen er meestal nog wat bij voordat de inschrijving sluit. Ik hoop echt dat er weer meer zijn dan vorig jaar. (Mijn eerste jaar waren er 162 en het record is 206.)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 10:03

Gothico, wat balen! Lang leve taxi moeders in dit geval.

Mooi klusje morgen als je banden binnen zijn, hopelijk dan eindelijk ff van de pech verlost.
86 klinkt mij als best veel in de oren, maar als ik lees wat eerder de opkomst was, inderdaad niet. Ach het gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit :D

Extra vest mee in de fiets geen optie? Of kan je niet aan/uit doen als je er in zit?

Hier nog een klein beetje spierpijn/beurs gevoel maar dat mag geen naam hebben! Gezien het bagger weer besloten om vanmiddag niet te gaan fietsen. Misschien nog even een fijne wandeling.

Sakura, hopelijk zaterdag fijn fietsweer en gelijk een test ritje!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 01:00

Mijn banden zijn pas laat bezorgd en had geen zin om in het donker alles te moeten doen.
Morgen ga ik dus met de trike naar het werk. (Wat een kwartier eerder vertrekken betekend)

@Marlies, Het is zeker de kwaliteit dat mee telt. Ik zie sommige mensen alleen tijdens de OBT. Maar het geeft een heel mooi gevoel en aanzicht als we met zo veel zijn.

Ik heb meestal een vest achterstevoren aan met deze tocht. Mocht ik het warm genoeg hebben kan ik die aan het uit doen. Maar iedereen fietst eigenlijk wel een shirtje. Altijd zo bizar om het weer te zien dat iedereen ook met minus 10 graden eerst alles uit doet om in de fiets te stappen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 11:43

@Sakura ; we verwachten vandaag dan wel wat mooie plaatjes van je nieuwe
aanwinst <3
En doe de groeten aan het Giant store team . :j

#Wachtinspanningafopfotos

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 14:38

Afbeelding

Opgehaald! En het eerste rondje gefietst vandaag! Dat was even wennen gezien ik vijf weken amper gefietst heb.

Echt heel blij mee!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 14:51

En terecht, hij is prachtig!
Nu lekker wennen aan elkaar en op naar veel fijne kilometers.

Hier nog steeds mega vermoeid. Was gisteren even bij mijn ouders en heb daar pa zijn brommer meegenomen, zoals hij het noemt (e-mtb)

Vandaag met wederhelft 40 km gereden, op soms erg modderige paden en veel wind. Wat een zalige fiets zo, lekker lagere hartslag dan normaal en toch mee kunnen komen met Sander.

Gothico, was die rit dit weekend? Hoe was het?

Nog meer mensen de fiets gepakt?

Blub en fiets;
Afbeelding
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 20:16

Sakura789 schreef:
[ [url=m/OSwORN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Opgehaald! En het eerste rondje gefietst vandaag! Dat was even wennen gezien ik vijf weken amper gefietst heb.

Echt heel blij mee!

En terecht kun je daar blij mee zijn .
Wat een plaatje , gave kleur .
Heel veel plezier ermee *\o/*

@Marlies , wat een blub zeg !!

Hier ook nog steeds moe , heb van vrijdag op zaterdag 10,5 uur geslapen -O- , maar wel met veel wakker momenten .
Verder behalve een korte zwem afgelopen woensdag al twee weken niets gedaan _O-

Maar mijn rugklachten zijn gelukkig weg, daarvoor mijn overgangsklachten weer intensiever.

Vandaag met twee meiden naar de kerstmarkt geweest in Zevenaar. Was niet heel spectaculair, maar wel erg gezellig .

Afbeelding

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 22:33

Ohhhh, Sakura wat een ontzettend plaatje van een fiets. Die is echt wel heel gaaf.

Wat een toffe fiets Marlies. Jouw vader is wel hip!

Hier een vriendin verleidt tot het fietsen bij Roermond. Even een dagje uit met z’n twee. Heerlijk gefietst en echt een super dag gehad. Wie had dat gedacht, een half jaar na het ongeval 56 kilometer op de gravel. Die had ik niet verwacht, wel gehoopt! Tenminste 1 doel gehaald!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 22:37

Oh Maaike wat goed! Fijn berichtje +:)+

Pa heeft meer geld aan fietsen in de schuur staan dan menig fietsliefhebber. Naast deze een fully mtb, een racefiets en een gravelbike haha. Tot grote frustratie van mijn moeder :')

T2T dat ziet er erg gezellig uit :):)