Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:10

Roosch schreef:
Heb je een hint waar ik die zou moeten kunnen vinden? :))

Niet elke Garmin heeft dat, alleen de duurdere/dure modellen laten dat onderdeel zien.
Dus mogelijk heeft jouw Garmin die feature er (nog) niet op zitten.

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:12

Ah, ik heb de Venu 2S, denk dat die nog onder de lagere categorie valt. Of ik ben scheel. :))

Ben wel blij met het ding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:17

Goed bezig Roosch!
Ik heb vanmorgen een uur door het bos gesjouwd met peuter en honden en daarna hebben we een klein croissantje gegeten.

Die levensstijl (gewoon bewegen, gewoon eten, niet teveel snoepen) maakt dat ik al 3 kilo kwijt ben.

Heb wel een hele goede motivatie want heb een heel gaaf paardje op het oog. <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:21

Lente schreef:
Goed bezig Roosch!
Ik heb vanmorgen een uur door het bos gesjouwd met peuter en honden en daarna hebben we een klein croissantje gegeten.

Die levensstijl (gewoon bewegen, gewoon eten, niet teveel snoepen) maakt dat ik al 3 kilo kwijt ben.

Heb wel een hele goede motivatie want heb een heel gaaf paardje op het oog. <3

Oehhh, leuk. Heb je een foto van het paardje?

Eigenlijk is het ook geen rocket science. Kwestie van minder binnenkrijgen dan je verbruikt.
Het is alleen soms zo verdomde moeilijk om alle (lees:veel of vaak) verleidingen van het leven af te slaan.

Goed bezig hoor! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:23

Ik stuur je even een PB met een foto :)

Wat afslaan van verleiding betreft... ik probeer het mezelf niet helemaal te verbieden. Want daar word ik dan heel opstandig van en dan ga ik stiekem eten. Wat stom is. Want ik leg het mezelf op. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:24

Lente schreef:
Ik stuur je even een PB met een foto :)

Wat afslaan van verleiding betreft... ik probeer het mezelf niet helemaal te verbieden. Want daar word ik dan heel opstandig van en dan ga ik stiekem eten. Wat stom is. Want ik leg het mezelf op. :')

Heel herkenbaar. Maar het blijft een soort dagelijkse struggle :') :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:25

Eens. Ik hang nog steeds de helft van de dag in de modus "het is niet eerlijk, HIJ kan eten wat ie wil!" ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:39

Ik denk nu echt bij mezelf (en soms ook hardop) "Nee, jíj wil afvallen!"

En dat helpt :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:46

Ja, zo denk ik ook. Maar als je dan je work out doet en meneer maakt voor zichzelf een broodje frikadel als ontbijt denk je toch echt "waar is het misgegaan met de genen?!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:03

Roosch schreef:
Ja, zo denk ik ook. Maar als je dan je work out doet en meneer maakt voor zichzelf een broodje frikadel als ontbijt denk je toch echt "waar is het misgegaan met de genen?!"

Vent de deur uit :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:05

Welnee, wie moet me anders in dat pak hijsen? :')

Ik probeer hartslag zo tussen 123 en 130 te houden (vetverbrandingszone)
Afbeelding
Gelukt denk ik :)

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:52

Er was deze week een podcast van DressuurNatuurlijk over te veel wegen vs. paardrijden en afvallen. De twee dames die spraken zijn samen 110 kilo afgevallen in 2 jaar tijd. Ik kon helaas niet alles volgen, ben halverwege ingestapt. Het is niet helemaal een methode die ik ondersteun en daarnaast eet ik veganistisch dus is keto al erg lastig, maar wie weet inspireert het wel.

https://www.youtube.com/watch?v=EB6DThEQJtg
Het begint bij 9.00 minuten

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 17:58

Goed bezig allemaal weer! Frustrerend inderdaad als je man dan alles vreet wat los en vast zit. Ik heb geluk met een vrij onverschillige man qua eten en nog kleine kinderen, dus ik zwaai redelijk de scepter over wat er hier in huis komt :') overwegend gezonde dingen. Heb ook geen koekjes oid voor de kinderen in huis, talen ze (nog) niet naar.

Dat niet naar de sportschool willen herken ik maar al te goed, ik vind dat helemaal niet fijn, veels te veel prikkels (en omdat ik al vrij veel weg ben voor de paarden, ook echt niet te combineren met twee jonge kinderen). Ik heb nu een abonnement op house of workouts, thuis sporten, ik vind dat echt superfijn. Nu laad ik ervan op in plaats van dat het energie kost. Ga na deze abonnementsperiode wel kijken of ik het af kan met gratis workouts via youtube, aangezien ik toch het liefst de pilates doe en dat beperkt is.

De balans bewaren gaat mij tot nu toe vrij goed af, ben in de afgelopen 9 maanden niet lijnen juist 5cm strakker geworden in plaats van weer aangekomen. Eerder zat iedere kilo er meteen weer dubbel aan. Denk dat het bij mij het eten via de regels van glucose goddess is wat het blijvende verschil maakt. En beweging die ik leuk vind ipv dat het een moetje is.

Maar op gewicht blijven is nog wat anders dan weer afvallen voor mij. Dat is beduidend lastiger..

Interessant die tip van die Podcast, dat wil ik ook eens gaan luisteren :)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:33

Roosch schreef:

Dit is echt het meest gemene :(
Vind het van jou wel echt zo knap 50 min op de crosstrainer :wow:
Ooit 1x bij de fysio er op geweest maar werd er snel vanaf gehaald :+

Wat tof dat iedereen zo lekker bezig is!!

Ik heb 21 september eindelijk een afspraak staan bij een nieuwe arts, hopelijk kan deze mij gaan helpen met het afval probleem(andere dingen zouden ook fijn zijn). :o heb weinig vertrouwen in artsen, hoop dat deze mij het tegendeel kan bewijzen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 12:57

De 50 minuutjes zijn altijd zo voorbij, al heb ik geen bijzonder goede conditie, integendeel.

Afbeelding

Dit is bij mij erg accuraat. :')

Vandaag ook alweer m'n sportvinkje kunnen zetten maar heb gisteren en vandaag ook niet goed gegeten. Dus op strafkamp en een extra rondje op de Hypoxifoxy. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:30

Vandaag weer een uur in het bos gesjouwd met de honden en peuter :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:35

Lekker bezig allemaal weer! *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 18:24

Goed bezig @Roosch. Ondanks dat het strafkamp was. Heb je het toch maar mooi gedaan _/-\o_

Dat is ook altijd vrij intensief @Lente. Hier ook een peuter van 3,5. Kost flink wat energie..

Wij zijn een paar nachtjes op de camping en we hebben vandaag 2 uurtje met de kajak gevaren :)

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 18:25

Oh dat is tof! Genieten <3

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 08:25

Wat is iedereen weer goed bezig! Dat inspireert me wel om ook echt weer vol aan de bak te gaan. Ben al weer 6 kg aangekomen sinds mijn laagste gewicht volgens de weegschaal vanmorgen |( . Hoop dat een gedeelte vocht is omdat ik dit weekend veel koolhydraten en zout heb gegeten, maar toch…

Afgelopen donderdag op Terschelling was echt heerlijk, veel plastic op kunnen ruimen én een heel fijne dag gehad. De lunch was prima, luxe biologische volkoren broodjes met brie, mozzarella en veel groenten enz. Had van de drie broodjes die we kregen er 1 bewaard voor op de terugweg want vond twee wel genoeg. Toen iedereen ijs ging halen, hadden ze daar mijn favoriete waterijsje, dus die gekozen. Het was wat eten in verhouding tot de beweging best een prima dag.

Afbeelding

Straks maar weer op de fiets naar het werk en vooral goed op het eten letten. Dan moet het weer goedkomen. Ik ga het niet laten gebeuren dat mijn harde werken van vorig jaar teniet wordt gedaan :n.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:57

Spoiler:
Afbeelding

Hier een foto van begin december tot nu.

Ik zit inmiddels op -19,7 kilo. Vandaag ga ik op vakantie en ben benieuwd wat 9 dagen all inclusive voor schade op gaat leveren. Ik ga er wel enigsinds rekening mee houden. Niet alles over de boeg gooien. Maar ook genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:58

Wauw wat een grandioos verschil die 20 kilo :wow:

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 16:40

Mariekeoo, wat een mooi verschil!
Er zal vast wel iets bij komen na zo een vakantie, maar ook dat ga je er weer afkrijgen als je al zo lekker bezig bent geweest!!

Ik heb vandaag weer gewogen. Vorige week een plus na een week niet opletten door verjaardag en F1 feestjes. Afgelopen week weer netjes bezig geweest, maar als nog wel genoten met uiteten enzo. Vanochtend weer beloond met een mooie - op de weegschaal. Ik zit nu op een mooie dalende lijn van 0,5kg per week.
Hopelijk volgende week onder de 3 cijfers voor de komma :D.
Merk wel dat ik het moeilijk vind dat het langzamere gaat, dan toen ik wel veel kon sporten. Deels ook omdat ik uit sporten heel veel energie en plezier haal. Voordeel is wel dat ik de derde helft na het spoten nu niet meer heb, al mis ik het contact wel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:45

Die hoeft niet in een spoiler Marieke, mag gezien worden! Wat goed!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:29

Wat goed Marieke! Daar moet je super trots op zijn!

Kosseh: lekker dat er zo’n dalende lijn in zit. Die mijlpaal is dus heel dichtbij!

Vandaag alleen als uitspatting een cupcake, die een collega trakteerde genomen en die was het 100% waard. Verder netjes gegeten en een kleine 40 km gefietst, waarvan ik 20 km terug naar huis flink heb doorgetrapt.