Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eulogy schreef:Is op zich ook niet nodig hoor. Meer dan 1-2g eiwit per kg lichaamsgewicht is sowieso onnodig (heeft geen toegevoegde waarde), als je niet serieus sport is 1g per kg lichaamsgewicht echt al meer dan voldoende. Verder maakt de verdeling khd/vetten dan niet zoveel uit zolang je je eiwitten binnen krijgt en je binnen je calorieen blijft.
Ik eet 200-300 gram khd per dag en rond de 100-120 gram eiwit (meestal eerder 100). En ik train dus 5x per week.
Maanlicht schreef:Eulogy schreef:Is op zich ook niet nodig hoor. Meer dan 1-2g eiwit per kg lichaamsgewicht is sowieso onnodig (heeft geen toegevoegde waarde), als je niet serieus sport is 1g per kg lichaamsgewicht echt al meer dan voldoende. Verder maakt de verdeling khd/vetten dan niet zoveel uit zolang je je eiwitten binnen krijgt en je binnen je calorieen blijft.
Ik eet 200-300 gram khd per dag en rond de 100-120 gram eiwit (meestal eerder 100). En ik train dus 5x per week.
Oh echt joh? Heb je daar voldoende aan?
Maanlicht schreef:Ik houd minimaal x2 aan. Eiwitten vullen ook gewoon goed, en het is niet erg om meer binnen te krijgen dan je nodig hebt. Ik weeg 63kg (denk ik).
Mijn lijstje:
L: tonijnsalade (zelfde als gister), proteineshake met magere kwark
T: stukje Tony's melk pecan, grote kom courgette soep, proteinereep caramel peanut
A: gemarineerde kip drumsticks, 200 gram sperziebonen
T: stukje Tony's melk pecan, kleine grapefruit, proteineshake met magere kwark en een banaan
B: uur crossfit
IMANDRA schreef:Maanlicht schreef:Ik houd minimaal x2 aan. Eiwitten vullen ook gewoon goed, en het is niet erg om meer binnen te krijgen dan je nodig hebt. Ik weeg 63kg (denk ik).
Mijn lijstje:
L: tonijnsalade (zelfde als gister), proteineshake met magere kwark
T: stukje Tony's melk pecan, grote kom courgette soep, proteinereep caramel peanut
A: gemarineerde kip drumsticks, 200 gram sperziebonen
T: stukje Tony's melk pecan, kleine grapefruit, proteineshake met magere kwark en een banaan
B: uur crossfit
Waarom minimaal 2x? Buiten dat het goed vult heb je het niet nodig denk ik?
Maanlicht schreef:1200 calorieën is niet zo veel. Ik nuttig zelf niet elke dag hetzelfde aantal calorieën. De ene dag bijvoorbeeld 1300, de andere 1700. eens in de week/twee weken eet ik een dag gewoon alles wat ik wil eten.
Het ligt ook maar net aan hoeveel je precies beweegt/sport. Ik doe zelf 3/4 keer in de week crossfit en ben nu meer bezig met spieropbouw en iets droger worden dan alleen met afvallen, dus bij mij is het doel heel anders dan bij jou.