Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:00

Bloodymary schreef:
Ik zou eigenlijk niks positiefs kunnen verzinnen voor het hebben van kinderen.

:wave: ik ook. Werkelijk waar niet 1.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:06

c_alsemgeest schreef:
Bloodymary schreef:

Het enige:
Het lijkt mij leuk om te zien hoe een combinatie van ons 2 er uit ziet in een ander mens.
Maarja... om daarom nou een kind op de wereld te zetten :')

Deze moest eigenlijk bij de vorige post bij maaf dat is dus blijkbaar mislukt :')

Ik wou nog typen dat mij dat juist eng lijkt, wat nu als diegene van ons beide alle negatieve punten mee krijgt... moet er niet aan denken :brr:

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:09

c_alsemgeest schreef:
Bloodymary schreef:

Het enige:
Het lijkt mij leuk om te zien hoe een combinatie van ons 2 er uit ziet in een ander mens.

Kunnen ze daar geen appje voor ontwikkelen? Soort tamagotchi 2.0?

benangelique

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:42

Thanks joolien, dat is een fijn bericht. Dan doen we het dus 'goed'

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:24

c_alsemgeest schreef:
Bloodymary schreef:

Het enige:

Ja die hoor je ook vaak. Maar zelfs dat maakt me helemaal niet nieuwsgierig.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:26

En die kosten voor sport. Ach, ik denk dat mijn ouders niet minder betaald hebben vroeger voor mijn paardenhobby. En dan heb ik het over 40 jaar geleden... Maar die hobby voer ik nu nog steeds fanatiek uit.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:02

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:08

tylando schreef:
Belgische brasserie weert kinderen: Ze maken stoelen kapot en jagen anderen weg

https://www.bndestem.nl/koken-en-eten/b ... ~ac98626e/

Dit is degene waar Varekaj naar refereerde toch?

Omg echt maar ook die FB post word je niet goed van toch! Er zijn mensen bij die af willen spreken om daar met zijn allen te gaan zitten met hun kinderen. Snap echt niet dat daar zo'n heisa over is..
Het komische is dus wel dat de uitbater duidelijk aangeeft dat de kinderen niet per se het probleem zijn maar de ouders, en dat wordt nu prachtig gedemonstreerd _O-

Edit: maar echt, lees dit even. https://www.facebook.com/fien.vandooren ... 9696113019
Al haar FB vrienden hebben het zo te doen met het dochtertje dat nu een trauma op heeft gelopen (ja echt, dat woord gebruikt er iemand)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:14

Heb zelf geen Facebook dus kan reacties niet lezen helaas, maar er zal wel veel ontzetting zijn bij de moeders :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:17

Een impressie:
Afbeelding

Echt ik ben met de stomheid geslagen :') Die mensen willen met zijn allen het terras gaan bezetten en niets bestellen "uit protest". Wut!? Het is die man zijn eigen terrein, het is zijn goed recht om mensen daarvan weg te sturen als ze overlast veroorzaken. Al helemaal als je eigen drankjes mee gaat nemen. En wat heb je dan bereikt? Dat hij dan spontaan zijn ogen opent voor de wondertjes die kinderen zijn en voortaan wel gewoon kinderen toelaat? :')

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:21

_O-

Reageren ze zo ook op van die vakantie resorts waar geen kinderen mogen komen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:35

Dat zijn ouders die met het uitpersen van het kind ook hun eigen verstand eruit hebben geperst. In plaats van het kind, de hersens met het badwater weg :')

Kindvrije horeca: heerlijk! Ik hoop nog op de dag dat er kindvrije vluchten in het leven worden geroepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:46

Dat is exact wat ik vanochtend dus gezien heb :))

Vreselijk toch!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:50

Wat sneu voor de eigenaren. Ik hoop dat ze niet teveel lijden onder deze nonsense.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:24

tylando schreef:
_O-

Reageren ze zo ook op van die vakantie resorts waar geen kinderen mogen komen?

Als om Facebook had gehad had ik het gevraagd :')
Niet dat ik dat had overleeft denk ik.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:41

sanso schreef:
Wat sneu voor de eigenaren. Ik hoop dat ze niet teveel lijden onder deze nonsense.

Simpel de politie bellen. Als er zo'n groep komt.

Gok dat ze vanachter de pc de grootste mond hebben maar toch niet komen opdagen. Zie dat ook maar te plannen tussen de sport school feestjes ect agenda van alle kids.

Het zelfde als kinderloze mensen bij de terras(gedeelte) gaan zitten van een Kindercafe.. en dan ook niks zouden bestellen.. kinderachtig en past niet eens op de stoeltjes...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:46

Christiene schreef:
sanso schreef:

Simpel de politie bellen. Als er zo'n groep komt.

Gok dat ze vanachter de pc de grootste mond hebben maar toch niet komen opdagen. Zie dat ook maar te plannen tussen de sport school feestjes ect agenda van alle kids.

Het zelfde als kinderloze mensen bij de terras(gedeelte) gaan zitten van een Kindercafe.. en dan ook niks zouden bestellen.. kinderachtig en past niet eens op de stoeltjes...

:')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:47

benangelique schreef:
Ik snap de opmerking dat kinderen en verrijking zijn inmiddels wel, want ik leer ontzettend veel nu ik moeder ben. Maar... kinderen zorgen er ook voor dat Heel, héél veel niet kan en dat kan je zelfs als ver-arming zien.
Want ik kan geen verre reizen maken, ik kan niet van loopbaan veranderen ivm de vaste lasten en opvang, ik kan geen paard houden omdat t geld naar de kinderen gaat etc.
Misschien kunnen jullie dat als tegenwicht zeggen tegen de totaal ongepaste opmerkingen die jullie krijgen?

Het is een verrijking van jouw leven, maar het zou bij mij niet zo zijn. Ik ben dol op kinderen hoor en kinderen op mij. Pas veel op kinderen van familie, ben de coole tante en ook kinderen van vrienden vinden mij erg leuk. Vind het ook hartstikke leuk ze eens mee te nemen naar het pretpark en alles dat. Nichtjes logeren vaak genoeg een weekendje hier en dan staat er het hele weekend kind vermaak op de planning. Leuk.

Maar 's avonds of zondag gaan ze weer naar huis en zit ik weer lekker op de bank zonder enige verantwoordelijkheden naar kinderen toe.

Ik moet er niet aan denken om elke ochtend vroeg op te moeten staan. Om te vechten met een kind dat perse een jurk aan wil ook al is het 10 graden, maar ze moet en zal haar Elsa jurk aan. Vervolgens zit jij te worstelen over de vloer heen om het kind haar broek aan te krijgen, maar geef je het halverwege op en laat je haar in haar jurk gaan. Vervolgens bij het ontbijt wil ze niet eten, want niet lekker en buuh en alles is rot, en ze is moe en mama ik heb buikpijn, mag ik thuis blijven. NEE, mama moet van alles doen, flikker op.

Een lunchpakketje maken met fruit, jas aan en hup, door de regen op de fiets naar school. Flinke wind, kind in het stoeltje achterop, je andere kind die nog niet naar school gaat voorop, super zwaar. Buiten adem kom je aan het op het plein. Kind eindelijk op school, jij weer thuis om het huishouden te doen, terwijl je ook voor je kind van een jaar zorgt en je best doet om hem niet dood te laten gaan, Rond 3 uur sta je weer bij het schoolplein te wachten. Tussen alle moeders die aan het kletsen zijn over dat Lisa's moeder gaat scheiden en ze nu een single moeder is en oh jee, gelukkig is mijn vent niet zo, dat Annabeth gisteren zand in iemands gezicht had gepropt en die moeder haar niet opvoed, dat pietje puk niet meer word uitgenodigd voor verjaardagsfeestjes omdat die de hond heeft geschopt en joh, heb je gehoord dat Mirjams moeder weer zwanger is, van nummer 5, nou die fokken heel wat af...

Komt je kind eindelijk uit school rennen nadat je al dat hebt moeten aanhoren, met haar tas en sjaal achter zich aan slepend over de grond en de waterplassen, een snottebel en luid jankend dat het zo koud is. Ja, goh, rotkind, ik had je vanmorgen nog gewaarschuwd over die jurk, maar nee. Dus hup, in het stoeltje, naar huis, tasje uitpakken en vervolgens mag je de gesneden appel volledig weg gooien want natuurlijk heeft ze die niet gegeten. In de tas vind je ook een uitnodiging voor de verjaardag van Karlijn, dus dan mag je daar nog een cadeautje voor gaan kopen deze week en ook met de moeder praten over dat jouw kind allergisch is voor melk, pinda's, ei, gluten intolerant en wat nog meer, dus dat ze niet alles mag eten op het feestje omdat ze dan dood gaat. Hoewel je er even over denkt om gewoon niks te zeggen en het op zijn beloop te laten gaan, misschien heb je dan na zaterdag weer een vrij leven. Je kijkt nog even naar je jongste. Hmm, die is er helaas dan nog.

Anyway, om 4 uur heeft je mormel voetbal, dus thuis snel snoepje en drinken, omkleden en naar voetbal, om een uur lang aan de lijn te staan en te juichen als ze de bal eindelijk eens een keer raakt. Je andere mini-me verveelt zich en zit het hele uur te janken en te miepen. Om 5 uur afgelopen, half 6 thuis, snel koken. Eigenlijk wil je gezond zijn, maar vanwege de tijd heb je spaghetti en een groentemix, maar je oudste mormel lust de rode saus niet, dus die wil alleen maar kale spaghetti en omdat je te moe bent om er ook nog maar tegenin te gaan, laat je het toe. Na het eten wil je graag even op de bank het nieuws kijken, maar beide kinderen zijn moe en vervelend en het makkelijkste is om hun iets te laten kijken. Je hebt maar 1 televisie en dus staat Barbie en haar avonturen in Feeënland of wat voor rommel dan ook op Netflix te draaien, maar in ieder geval zijn ze stil.

Je vent komt eindelijk thuis van werk, zegt hallo tegen zijn dochter, propt zijn prakkie in de magnetron en ploft neer op de bank. "Wil jij ze naar bed brengen schat, ik ben zo moe van het werk."
"Nou, ik zit al de hele dag met kinderen, dus als jij het kan doen."
"Schat, werk is toch wel even wat zwaarder dan thuis moeder zijn, dat is geen werk, hele dag met de kinderen spelen dus eh-". Terwijl je gorilla van een man een biertje opent zit jij nog net niet huilend je kinderen hun tanden te poetsen, te badderen en op bed te brengen. "Verhaaltje voorlezen mama?" Je leest snel drie regels voor, licht uit en eindelijk kan jij genieten van je avond. Na een uurtje komt je oudste mini-me naar beneden "Mama, ik kan niet slapen." en jij denkt erover na de auto te pakken en tegen een boom aan te rijden.

Zover mijn idee van het moederschap :j :')

Nee dankje. Ik pas.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 18-10-18 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:05

Het hele brasserie-gedoe was blijkbaar zelfs een item in het avondjournaal om 19u _O-
Heb het zelf niet gezien, vriendin sprak me erover aan.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:10

Whahahaha geweldig geschreven! Zo denk ik er precies ook over *\%/*

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:26

ElineS _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Kun je aub een boek schrijven?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:30

Hoe zien jullie dat kwam geen kinderen..

Zwanger zijn is het probleem of echt de kinderen? Of een beiden.

Zwanger worden geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. En met kinderen nemen misschien een haar.. ( die ik er meteen uittrek) beide zou ik nooit doen. Zwanger dan abortus direct.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:34

Ik denk dat het heel leerzaam is; functioneren onder enorme druk zonder mogelijkheid om te ontsnappen. Geen les die ik graag wil leren :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:35

Christiene schreef:
Hoe zien jullie dat kwam geen kinderen..

Zwanger zijn is het probleem of echt de kinderen? Of een beiden.

Zwanger worden geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. En met kinderen nemen misschien een haar.. ( die ik er meteen uittrek) beide zou ik nooit doen. Zwanger dan abortus direct.

Beide

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:42

Zwangerschap
Geen idee , heb Er een negatieve gevoelens bij
Als ik onverhoopt zwanger zou zijn(wat al een wonder zou zijn ivm zwaar verminderde vruchtbaarheid >lees : welke cyclus???< en een mirena )
Dan Ben ik zwanger en mag het komen en is het Welkom
Maar Er echt voor kiezen en effectief gaan proberen ?
Nee, absoluut niet