Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 06:12

Tuurlijk evaac, welkom :)

jaimy10

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:32

Super laura *\%/*
Tuurlijk welkom!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:00

black_kelpie schreef:
Ik heb volgens mijn Polar vandaag wel genoeg gedaan :')

[ [url=m/oxcmlO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus nu op de bank met de pootjes omhoog en een stukje Tony's melk/kaneelbiscuit :Y)

haha dat heb je meer dan verdiend zou k zo zeggen :D

Mijn lijstje vandaag:

O: Overnight oats met mango en passievrucht
T: Appel
L: Salade
A: Volkoren pasta met bolognese saus

S: Het zal vandaag dansen worden denk ik :') *\o/*

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:36

Wauuw goed Laura!! Zo door gaann *\o/* *\o/*

Lijstje van gisteren:
O: 2 rijstwafels met kipfilet, halve met pindakaas
T: Banaan
L: 1 volkorenboterham met filet american, 1 met kipfilet, 1 met speculoos, 1 met pindakaas
T: wat aardbeien en druiven en een halve appel
A: Lasagne
T: 1 digestive koekje

B: paardgereden, 2 uur op stal gelopen

Vandaag weer aan m'n scriptie & vanmiddag of vanavond naar het bevrijdingsfestival, als ik vanmiddag al ga wordt het daar ergens iets eten en dat zal vast niet gezond zijn. :+

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:56

Wie van jullie heeft ervaring mbt middag maaltijd vervangen door een shake bijv: b&f smart protein shake?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:57

Niet doen :D
Tenminste, ik zou het als ''snack'' tussendoor nemen niet als vervanger..

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:26

Wauw Laura wat een resultaat! Wat ben jij super goed bezig, complimentje hierzo. :D
Black Kelpie :oo jeetje haha
Vera: op bf heb je de laatste paar jaren best wat gezonde opties hoor. :j Veel plezier!

Welkom Evaac! Ik heb het een tijd gedaan. :j 1. ze zijn niet te zuipen, 2. ik kreeg verschrikkelijke snaaidrang (zo ontdekte ik ook dat ik echt iets te kauwen moet hebben om verzadigd te raken :P )

Lijstje van mij:
O: 200g skyr met 2 el zonnatura muesli, kokosrasp, chiazaad en wat bramen
T: clean protein reep
L: 150g soya havervlokkenyoghurt met een banaan
T: bakje protein yoghurt papaya
A: 1 kipfilet, omelet van 1 eiwitten met spinazie, ui en tomaat
T: zakje nakd nibbls, appel

B: uur fitness (20 minuten HIIT, daarna kracht)
D: thee, water, Pure Leaf icetea

Heb ook kokosolie gehaald om in te bakken, ben benieuwd. :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:26

Thnx :) :*

Ik zit niet helemaal in de shakes, maar voor zover ik begrepen heb, heb je shakes als maaltijdvervanger en shakes om je eiwitten aan te vullen. Volgens mij zijn de smart protein shakes meer om aan te vullen. Ik heb ze ook een tijdje gebruikt, maar dan extra, zou het er niet op redden als het een maaltijd was.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:28

Ik val weer even binnen hoor, maar wat voor HIIT trainingen doen jullie? Ben wel benieuwd en wellicht kan ik er inspiratie uit halen? :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:30

evaac schreef:
Wie van jullie heeft ervaring mbt middag maaltijd vervangen door een shake bijv: b&f smart protein shake?

de protein shakes zijn geloof ik niet bedoeld als maaltijdvervanger, en je gaat je lichaam te kort doen als je dat gaat nemen als maaltijd. Ik zou zoeken naar gewoon een volwaardig maar gezond maaltijd alternatief =) je gaat vast wel iets vinden dat je lekker vind, weinig calorieën heeft en goed vult :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:11

Ik heb niet heel veel verstand van shakes. Maar ik hoor in mijn omgeving dat mensen die maaltijdvervangende shakes nemen in het begin veel afvallen, maar als ze weer normaal moeten eten ze weer aankomen omdat ze zich geen gezonde levensstijl hebben ontwikkeld.

Excuses dat ik zo weinig reageer, zit in mn laatste week van de opleiding. Moet maandag alles ingeleverd hebben, stress....

Vandaag:
O: Speltbol met geitenkaas
T: fruitvlaai
L: 4 crackers met zalm
T: komkommer en wortels
A: Mac donalds (moet werken, en doe even makkelijk om geen eten mee te nemen..)

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:16

evaac schreef:

Ik. Absoluut niet doen. Geeft een jojo effect omdat je vaak té weinig binnen krijgt en je lichaam zich daarop instelt. Zodra je dan weer normaal gaat eten kom je altijd (wat) bij.

2 vriendinnen van mij hebben bij camebridge mee gedaan met de shakes. Beide begonnen na een tijdje de haren uit te vallen en voelden zich slecht, ernstig vitaminetekort. Gewoon gezond gaan eten en beide bijgekomen.

Ik kan alleen aanraden om aan te melden bij de weight watchers voor wie moeite heeft met de juiste dingen te kiezen.
Ik heb me op 28 december aangemaakt en ben bijna 20 kilo kwijt. Geen honger gehad, geen dieet.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:02

Ik duik ook nog even binnen!

Ik weet niet wat de weegschaal zegt, maar mijn broeken zeggen dat ik goed bezig ben!!
All hail to minder khd!
Als ik er dan wel eens wat meer eet voel ik me nu direct zo opgeblazen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:09

Mloez schreef:
Ik kan alleen aanraden om aan te melden bij de weight watchers voor wie moeite heeft met de juiste dingen te kiezen.
Ik heb me op 28 december aangemaakt en ben bijna 20 kilo kwijt. Geen honger gehad, geen dieet.

Hier kan ik me bij aansluiten! Ik ben met WW in 8 maanden 28 kilo afgevallen en al die tijd beter gegeten dan ooit. In de tussentijd 2x op vakantie geweest ook. Totaal 50 kwijt, waarvan 20 op een niet zo geweldige manier. Maargoed, ze zijn en blijven eraf :Y)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:25

Wauw wat een mooie resultaten Laura!
En alle andere die al zoveel zijn afgevallen, grote klasse!

Welkom Evaac; ik zou zeker geen shakes gebruiken als maaltijdvervanger. Mijn moeder heeft dat jaren geleden gedaan en daar heeft ze nu al jaren darmproblemen van. En daarbij zitten daar ook niet alle voedingsstoffen in die je nodig hebt.

Een eiwitshake na een zware training snap ik wel, maar vervangen zou ik dus niet doen.

Op pinterest staan echt veel gezonde gerechten. Ik heb er vandaag weer eentje geprobeerd en zeker voor herhaling vatbaar, kids vonden het ook lekker en dat zijn moeilijke eters.

O; 160 kwark en 15gr walnoten
Les funxtion en 15min cardio
T; Havermout pannenkoeken (eigenlijk voor ontbijt in gedachten, maar 8.15 sportschool was voor dit ontbijt echt te vroeg *lees teveel moeite*)
L; 1 mertgranen wrap met Philadelphia, zalm, veldsla, kaas en komkommer
T; mini donut met chocolade
A; broccoli, krieltjes en biefstuk
T; Mona vla, karamel zeezout (hier verheug ik me al de hele week op en omdat ik op vrijdag het zwaarst train mag het dan)

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:31

Wat goed zeg Mloez en black_kelpie! Mijn moeder is ook veel afgevallen door middel van WW. Zelf vind ik het punten tellen niet prettig, ik kijk liever naar mijn kcal (en de verhouding khd/eiwit/vet).

@Mama3 die vla klinkt ontzettend lekker! <3

Mijn lijstje van vandaag:
B: 20 min cardio en krachttraining (ik stond om kwart over 6 op en toen bedacht ik wel te kunnen gaan sporten om 7u :+ wel vergeten te ontbijten)
O: 1 banaan en een rijstwafel (veel te weinig maar ik was vergeten mijn eten mee te nemen naar mijn werk)
L: meergranen triangel (ene helft met cottagecheese/kipfilet andere helft met pindakaas) + 500ml gebonden aspergesoep (zonder asperges..) en een ei
T: 250g komkommer
A: bakje frietjes, een groentekroket en sla
T: een bakje strawberry cheesecake ijs van Ben & jerry

Mijn avondeten en toetje zijn vanavond een bewuste keuze, treatday :) de hele week allerlei lekkers laten staan, en 3x gesport dus het mag van mezelf.

Ik heb sinds ik geen koek/chocola en andere zooi eet (sinds maandag dus..) steeds het gevoel dat ik last heb van maagzuur, of iig iets wat aan het eind van mijn slokdarm loopt te 'zeuren'. Ik vind het geen prettig gevoel :( herkent iemand dit? Ik denk misschien dat het ook komt doordat ik nu meer eiwitten eet en wat minder koolhydraten? of doordat ik sowiezo minder eet?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:09

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar dat weight watchers gebeuren, ik stuur zo even een pbtje denk ik :)

Mijn lijstje van vandaag:
O: vanille yoghurt met ah special flakes (304 kcal)
L: magere quiche met courgette en tomaat (540 kcal)
A: Groenten, kip en aardappeltjes uit de oven (520 kcal)
T: wsnl wat chips :o

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:07

Wat een mooi resultaat laura, goed bezig!

Ik stond vandaag in de appie ook nog te twijfelen bij die mona vla, evenals bij de Ben en Jerry's trouwens. Maar ik heb het allebei niet gekocht omdat ik wist dat ik nog een bossche bol kreeg. En tegen de échte bossche bol van Jan de Groot kun je geen nee zeggen natuurlijk :+ Was een dikke 9 :D

Ik heb ook het idee dat ik eindelijk weer af begin te vallen, zo blij mee! Mijn riem kan een gaatje strakker *\o/*

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Cracker met zelfgemaakte tonijnsalade
L: salade van veldsla met gerookte kipfilet, gekookt eitje, huttenkase en een paar cashewnoten
T: 1 hele bossche bol :Y)
A: 2 gevulde portobello's met gehakt en een beetje pesto en kaas uit de oven, met gebakken zoete aardappel blokjes.

Voor het eerst dat ik portobello's heb klaargemaakt, was erg lekker!

Afbeelding

Je ziet op de foto nog net het hoekje van de pizza(doos) die mijn broer ging eten :+

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:32

Eleadores, het klinkt inderdaad heerlijk, te lekker om waar te zijn. Mijn zoon en ik hebben beide een schaaltje van 150ml op en elke hap werd het minder lekker. Voor ons geen tweede keer meer, maar voortaan weer 'gewoon' de chocolade reep/letter versie, dat blijft heerlijk.

Annikoe, ik snap het helemaal. Niks kan op tegen de echte Bossche bollen (die had ik een paar weken terug als lunch genomen) Portobello's , vorig jaar voor het eerst gegeten bij de griek, heerlijk!

Ik heb ook nog een hapje genomen, of nou ja 2 van mijn andere zoontje, hij had een dame blanche mona toetje die ik moest snijden, blijft heerlijk, toetjes. Daarom koop ik ze eerlijk gezegd ook bijna nooit. Gewone vla oid hou ik niet van, maar de kids wel, win-win dus

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:20

Mloez schreef:
evaac schreef:

Ik. Absoluut niet doen. Geeft een jojo effect omdat je vaak té weinig binnen krijgt en je lichaam zich daarop instelt. Zodra je dan weer normaal gaat eten kom je altijd (wat) bij.

2 vriendinnen van mij hebben bij camebridge mee gedaan met de shakes. Beide begonnen na een tijdje de haren uit te vallen en voelden zich slecht, ernstig vitaminetekort. Gewoon gezond gaan eten en beide bijgekomen.

Even voor de duidelijkheid: ze heeft het over een middagmaaltijd. Zo lang ze de rest van haar maaltijden goed blijft eten is er niks aan de hand, zeker als ze wel aan een bepaald (gezond) kcal doel zit. Je blijft vezels binnenkrijgen dus je darmen kunnen het ook aan. En als dat even makkelijker is, maakt het echt niet uit. Het kost misschien wat moeite als ze weer normaal gaat eten (qua opletten hoeveel kcal iets is etc). Dat is ook het enige nadeel (mits het op kcal etc. letten en alleen vervangen van middagmaaltijd!): je past je normale levensstijl niet aan.

Hiero niet zo'n gezond dagje, maar qua kcal denk ik wel goed. Geen idee, niet bijgehouden (a).
Sleeecht.

O: / (uitgeslapen)
L: Kopje choco-cappuccino & rice bar
A: Verse pasta, bolognesesaus, broccolisalade, normale salade & knoflookbrood. Allemaal zelf gemaakt (ook de pasta) door m'n moeder & zus die even gezellig op bezoek kwamen :'D. Flinke portie dus zal qua kcal wel goedzitten gok ik. Was niet bepaald mager!
D: Magnummmm <3

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 01:55

Dat is ook meteen wel een groot nadeel, met die shakes moet je bezig gaan met je leefstijl (voor een gedeelte) aanpassen zodra je stopt. En vaak lukt dat niet helemaal, waardoor mensen vaak na de shakes toch weer aankomen. Meteen een gezondste levensstijl aanpassen is in het begin misschien lastiger, maar uiteindelijk heb je er profijt van!

Die portobello hierboven ziet er lekker uit!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 07:58

Oehh jouw maaltijd klinkt heerlijk Imandra!

Als je de shake toepast zoals Imandra zegt (dus wel een gezond kcal doel etc), vraag ik me sowieso af wat het nut is. Die shakes zijn veel lager in kcal dan de meeste lunches, dus zal je bij je andere maaltijden meer moeten eten om aan je kcal doel te komen. Dan kan je toch net zo goed gewoon een (gezonde) lunch eten?

Ik heb net voor het eerst weetabix gegeten, beviel me eigenlijk beter dan ik verwacht had :D moet nog even bedenken wat ik de rest van de dag ga eten, moet nodig boodschappen doen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 08:10

Heb een tijdje shakes genomen als ontbijt. Het helpt als je niet zo geweldig weet hoe je het moet aanpakken. Maar ze zijn echt niet lekker. En besteed veel liever iets meer tijd in leren hoe ik gezond kan eten, zonder op smaak in te leveren. Dan is het zoveel makkelijker vol te houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:08

Ontbijten met de gewone Whey van b&f heb ik ook een tijdje geprobeerd maar kreeg enorme honger halverwege de ochtend. Voor mij is het in kcal te laag en ik moet eigenlijk wel iets hebben om op te kauwen. Ik gebruik het nu eigenlijk alleen als extraatje na het sporten voor de eiwitten. B&F heeft wel de 'all you need' shakes, die zijn hoger in kcal (rond de 300 geloof ik) en ook echt bedoeld als maaltijdvervangers. Die zijn wel de moeite waard, vullen prima.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:39

Laura82 schreef:
Oehh jouw maaltijd klinkt heerlijk Imandra!

Als je de shake toepast zoals Imandra zegt (dus wel een gezond kcal doel etc), vraag ik me sowieso af wat het nut is. Die shakes zijn veel lager in kcal dan de meeste lunches, dus zal je bij je andere maaltijden meer moeten eten om aan je kcal doel te komen. Dan kan je toch net zo goed gewoon een (gezonde) lunch eten?

Ik heb net voor het eerst weetabix gegeten, beviel me eigenlijk beter dan ik verwacht had :D moet nog even bedenken wat ik de rest van de dag ga eten, moet nodig boodschappen doen.

Klopt, nut heeft het dan ook niet, behalve (misschien, smaken verschillen) dat het lekkerder, makkelijker of sneller is. Wil alleen zeggen dat het niet schadelijk is mits er goed mee om wordt gegaan.
Als iemand ál zijn maaltijden gaat vervangen door shakes of veel te laag in kcal doel gaat zitten hierdoor.. dan pas wordt het schadelijk. Ik heb ook een tijdje shakes gedronken, als ontbijt. Gewoon omdat ik dan in 1min klaar was met ontbijt en ik dan snel de deur uit kon (was in de tijd dat ik 's ochtends om 8:45 op school moest zijn, via ov om 8:15 aankwam omdat eentje later te laat was, dus om 5:51 de bus moest hebben, dan is snel ontbijten wel chill). Moet wel zeggen dat ik speciale ontbijt-shakes had toen, die gratis bij de whey zaten, lol.

Nu ik niet meer elke dag zo vroeg op hoef, eet ik gewoon lekker mijn skyr met weetabix :)

Het was mega lekker, bolognesesaus die 4u heeft lopen pruttelen smaakte net als in dure Italiaanse restaurants, heerlijk <3