Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:29

Gefeliciteerd, Greetje! En loop je dan zomaar eventjes 13,5 km daags na een marathon???

Supervixen, ja, ons Belle is heel braaf en voorbeeldig aan de hand, versnelt en vertraagt op lichaamstaal en/of stemcommando, is bomproof, en kan ik aan een los touwtje meenemen. Alleen als ze hengstig is, gaat ze een versnelling hoger, en laat ze nu vandaag net hengstig zijn... :) Ze was vanmorgen aan de longe al bijna niet te houden, dus heb beslist om gewoon te wandelen ipv te joggen. Toch paar stukjes gedraafd, en ze deed het heel netjes voorwaarts-neerwaarts. Ik vond haar alleen niet zo fijn stappen, heb het gevoel dat ze haar hoeven niet genoeg afrolt. Maar ik ben wat zoekende naar een goede smid: ik ben voorstander van natuurlijk bekappen, maar ik vind niemand die het in de praktijk uitvoert zoals ik het wil: ze houden allemaal de tenen te lang, hebben precies schrik om ze korter te zetten, dus wss stap ik weer over op regulier bekappen.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:34

Prachtig lopen hé hier! Zitten ook niet ver van Franchorchamps. Zit te twijfelen of de ten miles haalbaar zou zijn.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:42

Ken je deze al fetisje, mooie routes om te trailen in de ardennen en keurig uitgezet.
http://extratrail.com/nl/

hwn normaal gesproken ga ik na een wedstrijd maar hooguit 40min uitlopen maar met het oog op mijn meerdaagse trail waarbij ik 5 dagen achter elkaar een ultra loop moet ik ook leren een dag na een wedstrijd/lange training ook te gaan lopen. Dit ga ik dan verder uitbreiden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:16

Een super resultaat van je marathon greetje!!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:04

Gefeliciteerd Greetje! Klinkt echt héél pittig zo'n meerdaagse trail, hoeveel kilometer loop je dan elke dag?

Ik heb een tijdje geprobeerd om hard te lopen met mijn verzorgpony, super opgevoed aan de hand maar helaas een conditie van niks dus moest elke keer wandelen/rustiger aandoen voor haar en dat vond ik niks.

Ik ga morgen waarschijnlijk een keer meetrainen met de atletiekvereniging, ben heel benieuwd hoe dat bevalt

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:08

Die betreffende trail is pas over een jaar hoor maar die tijd heb ik nog wel nodig. Het is 50km, 60km, 70km 50 km en 45km met bij elkaar 6400 hoogtemeters.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:09

Wauw respect greetje _/-\o_ , ik doe het je niet na!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:57

hwn schreef:
Gefeliciteerd, Greetje! En loop je dan zomaar eventjes 13,5 km daags na een marathon???

Supervixen, ja, ons Belle is heel braaf en voorbeeldig aan de hand, versnelt en vertraagt op lichaamstaal en/of stemcommando, is bomproof, en kan ik aan een los touwtje meenemen. Alleen als ze hengstig is, gaat ze een versnelling hoger, en laat ze nu vandaag net hengstig zijn... :) Ze was vanmorgen aan de longe al bijna niet te houden, dus heb beslist om gewoon te wandelen ipv te joggen. Toch paar stukjes gedraafd, en ze deed het heel netjes voorwaarts-neerwaarts. Ik vond haar alleen niet zo fijn stappen, heb het gevoel dat ze haar hoeven niet genoeg afrolt. Maar ik ben wat zoekende naar een goede smid: ik ben voorstander van natuurlijk bekappen, maar ik vind niemand die het in de praktijk uitvoert zoals ik het wil: ze houden allemaal de tenen te lang, hebben precies schrik om ze korter te zetten, dus wss stap ik weer over op regulier bekappen.

Haha herkenbaar :) Ik heb 2 paarden waar ik af en toe een 5 km rondje mee loop maar ze lopen altijd net sneller (als het koud en winderig is) of langzamer dan ik wil. Probeer het wel nog zo af en toe te doen want dan kan ik zowel de paarden als mezelf in 1 x trainen. Doe ze aan de bijzet. Voor wbt natuurlijk vs gewoon bekappen; daar is een uitgebreid topic over op bokt :j

@ greetje gefeliciteerd!! Verwacht?

Voor wbt de hardloopspullen; ik heb alles van de lidl. Hardloopbeha vd lidl vind ik prima maar de hardloopbroek zit af en toe wat gek

Supervixen fijn dat je zo lekker kan hardlopen in de natuur :)

Hier zaterdag de halve van haren gelopen. Wel eerste vd vrouwen geworden maar ging toch ongelofelijk beroerd.. was vier minuten langzamer dan vorige week. Hier meer mensen die dit wel eens hebben, dat je ineens veel langzamer loopt dan kort ervoor? Baal er best wel van :(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 00:47

Hoi allemaal.

Ik was ooit fanatiek hardloper (3/4x per week) maar door blessures, weinig tijd ineens ermee gestopt.
sinds poosje weer begonnen met voetbaltrainingen oppakken en dat gaat goed dus wil het hardlopen langzaam weer oppakken!

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 00:52

Wat een geweldige tijden, Greetje! Proficiat!
Bedankt voor de site met de routes. :)

Welkom SteffiY!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:02

Greetje wat knap, gefeliciteerd!! Wat was je tijd?

Benangelique wat balen dat je zo veel last had van je bil, heeft de fysio wat voor je kunnen betekenen?

Hwn super leuk dat je met je paard kan lopen!

Hinke gefeliciteerd met je overwinning maar jammer dat het niet goed voelde. Wel een groot verschil ja 4 minuten. Ik heb nog heel te weinig wedstrijdervaring, nooit meegemaakt dus. Misschien dat je nog niet volledig hersteld was van de vorige wedstrijd?

Welkom Steffi!

Ik heb vrijdag een intervaltraining gedaan met 6x 500m steeds op 2 minuten 10 sec. Dat ligt net boven mijn 5km wedstrijdtempo dus wel een goede training. Totaal 11km gelopen dus ook een mooie afstand.
Toevallig een keer samen met mijn zus getraind op de baan en haar trainer was er ook. Hij had onze training even bekeken en zei naderhand dat hij me mooi strak vond lopen, ik zou alleen wat meer knie inzet mogen hebben (vaker gehoord). En hij dacht dat ik nog wel flink progressie kan maken dus dat is goed te horen. Misschien in de zomertijd eens mee trainen in de groep om te kijken of ik dat wat vind.
Gisteren een duurloop van 14,3km. De eerste helft ging niet lekker omdat ik steeds lichte steek had, te snel na mijn ontbijt gaan lopen denk. Maar de 2e helft was dat gelukkig over en kon ik het tempo de laatste kilometers wat verhogen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:20

je klinkt echt als een talentje Daan! gaaf om te horen dat je techniek goed is. Dat scheelt ook in blessureleed. Ik ben echt geen mooie loper helaas :+
Fysio heeft me flink zeer gedaan, heb er het hele weekend last van gehad. Deze week 3x max 4k lopen op standje slak en vrijdag weer terug. Ik vrees een beetje voor de halve marathon van Leiden...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:50

Ik popel om te gaan lopen, moet nog even wachten tot het einde van de dag. Geshopt bij decatholon en wil in mn nieuwe outfitje de straat op :') Hopelijk koelt het niet teveel af want ik moet en zal in mn nieuwe kuitbroek gaan lopen, maar ik ben niet ijdel ofzo :D

Welkom Steffi.

Hinke, "grappig" om te lezen dat je baalt van je tijd. Voor mij is het nog zo ver weg dat ik alleen maar met bewondering kijk naar je. Als ik wat verder ben heb ik zeer waarschijnlijk hetzelfde gevoel als mn tijden omlaag zouden gaan. Nu ben ik gewoon al blij dat ik een 45 min kan lopen, snelheid maakt me nog niet uit.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:22

Hinke schreef:
Hier zaterdag de halve van haren gelopen. Wel eerste vd vrouwen geworden maar ging toch ongelofelijk beroerd.. was vier minuten langzamer dan vorige week. Hier meer mensen die dit wel eens hebben, dat je ineens veel langzamer loopt dan kort ervoor? Baal er best wel van :(

Ik heb vorig jaar de week na de HvH een 10km wedstrijd gelopen. Dacht dat ik dooging. Trainer gaf ook aan dat het (voor een recreant als ik) heel normaal is dat je een week of 2-3 niet lekker loopt omdat je in een wedstrijd natuurlijk alles geeft.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:38

benangelique schreef:
je klinkt echt als een talentje Daan! gaaf om te horen dat je techniek goed is. Dat scheelt ook in blessureleed. Ik ben echt geen mooie loper helaas :+
Fysio heeft me flink zeer gedaan, heb er het hele weekend last van gehad. Deze week 3x max 4k lopen op standje slak en vrijdag weer terug. Ik vrees een beetje voor de halve marathon van Leiden...

Zou jammer zijn als je niet mee kon doen, maar ja je lijf gaat wel voor. Wat voor blessure heb je nou precies?

Mijn rechterheup gaat op het moment niet zo lekker. Na het lopen op de hei kreeg ik er last van en gisteren 18.5km gewandeld en dat was ook wat teveel denk ik. Deze week heel rustig aan en dan is het hopelijk minder of weg zondag als ik de helve loop. Zelfs het paardrijden zet ik even op een laag pitje deze week.

Ben benieuwd of de decathlon outfit je bevalt sleeper!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:30

Hinke het lijkt mij niet meer dan normaal dat je niet twee weken achtereen op een halve marathon kunt pieken. Iedere weekend een halve marathon is geen probleem alleen dan komen er natuurlijk niet de best mogelijke tijden uitrollen. zelf doe ik dan vaak dat ik bv twee weken voordat ik wil pieken wel een halve marathon wedstrijd loop maar me daarbij de eerste 15km wat in houd en pas de laatste 6km los ga. Om dan twee weken later wel op het scherpst van de snede te vertrekken.

Daan mijn tijd was 3hr34. Wat betreft tijd niet bijzonder maar gezien de hoogtemeters was ik er wel tevreden over. Het grappige was dat mijn tijd bij doorkomst op de helft en dus de halve marathon (enn 100m extra omdat de start van de hele een 100m meer terug lag) ook goed was geweest voor de eerste plaats overall bij de halve bij de dames.

Ik ben absoluut ook geen mooie loper. Of eigenlijk; het ziet er niet uit. Maar op een of andere manier is het toch redelijk efficient. Trainer probeert ook bewust niet meer de techniek bij te schaven omdat dat op mijn leeftijd met al zo'n loopervaring alleen maar vragen is om blessures.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:50

Wel fijn dat jullie iets van techniek afweten, zou ik ook graag wat over bijleren. Nog iets op mijn bucket list. :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:04

Benangelique dankje maar talent valt wel mee denk, al gaat het me wel vrij makkelijk af. Maar zo snel als bijvoorbeeld Hinke of Greetje zie ik mezelf niet worden haha.
Wat onwijs balen voor je! Maar Leiden duurt nog even, hopelijk herstel je snel. Had ik al gezegd dat ik daar ook ga lopen?

Sleeper altijd leuke nieuwe kleding, lekker gelopen?

Supervixen voor jou ook een vlot herstel hopelijk!

Greetje wat een mooie tijd, zeker met die hoogtemeters er in! Echt knap.

Zaterdag ga ik weer een wedstrijd lopen. Ik twijfelde steeds of ik 5 of 10 zou gaan doen, dus besloten om 15 te doen :+ :P Wel een mooie voorbereiding op de halve over een maand. Ik heb alleen nog maar 2x in training 15km (of meer) gelopen dus dat is niet veel. Lastig inschatten welk tempo ik het kan lopen, maar daardoor juist wel goed om deze afstand in wedstrijd verband te lopen voor ik de halve loop. Ik wil proberen onder de 1.20 te lopen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:46

Heerlijk gelopen met mn nieuwe kleren :D Ik ben bezig om een cursus in te plannen, wil graag meer met mn houding doen. Loop mn duurloopjes samen met mn vriend, marathonloper, dus tips krijg ik genoeg. Maar wil graag een goede basis leren, met name om de blessure kans zo laag mogelijk te houden.

Ik overweeg om in april een kort wedstrijdje te lopen. Gewoon om te ervaren hoe het is om in een massa te lopen. Zal ik straks toch ook moeten doen. Juichen kan ik heel goed langs de zijkant :P maar er in staan is toch even wat anders.

Daan, leuke balans 'dan maar de 15 km' :')

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:20

Welkom Steffi!

Leuk om te horen dat je een goede looptechniek hebt Daan! En gezien de tijden die je hier vaak post denk ik dat 15km onder de 1.20 wel te doen moet zijn :)

Sleeper, altijd een fijne motivatie, nieuwe kleren! Wat voor afstand ben je eigenlijk voor aan het trainen? Een kort wedstrijdje lopen is best een goed idee en misschien ook wel weer een extra motivatie!

Ik heb gister een training meegedaan met de atletiekvereniging, vond het erg leuk maar ook pittig.
Eerst 2,5 km ingelopen, vervolgens een uur corestabiliteit en looptechniek en daarna nog de 'echte' baantraining, (2x400, 3x300, 4x200) en wat rondjes uitgelopen. Vond het lastig om tijdens het rennen steeds na te denken over juiste techniek, moet mijn core wat meer aanspannen en mijn tenen minder naar beneden richten. Vind het vooral lastig om dan als ik overal aan probeer te denken ook nog ontspannen te lopen en goed te ademen met mijn core aangespannen :P
Maar goed, zal vanzelf makkelijker worden als ik er vaker bewust op let. Vond het wel erg leuk, trainer is ook super enthousiast. Mijn plan is om één keer per week mee te trainen, vind de tijden nogal ongunstig (van kwart voor zes tot ongeveer kwart voor acht was ik deze keer bezig, maar was iets langer dan normaal omdat ik natuurlijk nog wat extra uitleg kreeg en training bespreken :) )

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:52

Ik popel om terug te gaan lopen! Maar moet nog een dagje wachten. :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:59

Dankjewel voor de welkom wensen :D

ik heb net weer voor het eerst sinds 7 maanden gelopen. 3 km in 19:34. Ik ben tevreden! :)

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:14

Ik wilde vandaag eigenlijk gaan maar misschien moet ik rustig aan doen en verplaatsen naar morgen aangezien ik vanavond al krachtraining heb met ietwat cardio. Zondag heb ik best een grens verlegd en nu weet ik niet of het verstandig is als ik vandaag beiden ga doen. Morgen sowieso! Hoe denken jullie over herstel en meerdere keren sporten per dag? Ik wil blessures vermijden! :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:25

ik loop inmiddels al bijna 2 weken niet. het gekke is dat ik vooral last van bil en heup heb in rust. echt wanneer ik in bed lig bijvoorbeeld of op mijn bureaustoel zit op mijn werk. iemand die dat herkent toevallig?

leuk daan dat je ook start in leiden! jij bent wel heel wat eerder binnen dan ik hihi. Ik had als doel om in 2 uur te finishen, maar nu wordt uitlopen al een doel op zich vrees ik.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:34

Sleeper wat goed dat je een cursus gaat doen voor je houding! En gewoon een wedstrijdje inschrijven, is hartstikke leuk :D Leuk dat je vriend marathons loopt en jullie samen kunnen trainen.

Steffi goed gedaan!

Fetisje ik probeer het ook een beetje te verdelen, lijkt mij toch beter. Maar ook afhankelijk van de intensiteit van wat je doet, paardrijden tel ik niet mee :+Maar vanavond bijvoorbeeld ga ik aquafitten, daarom gisteren gelopen ipv vandaag.

Benangelique balen zeg!! Ik heb geen ervaring (gelukkig) dus zou het niet weten... Wanneer kan/wil/mag je weer lopen?
Onder de 2 uur is toch heel mooi maar uitlopen is ook een prestatie vind ik. Er zijn heel wat mensen die het je niet nadoen.

Gisteravond een 6,5km rondje gedaan met paar tempo's er in. Donderdag denk nog zoiets en dan zaterdag 15km, heb er zin in! Helaas zijn de weersvoorspellingen voor zaterdag alleen super slecht dus even aankijken maar :(