[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:45

Sorry mijn vorige post was een ego post, dus hierbij weer even op iedereen reageren :D
Daphne, super dat je een personal trainer bent nt zoeken! Hopelijk vindt je er snel ene, succes!

Paulien, niet dik voelen hoor, je ziet er echt heel goed en mooi uit!!!
Die uitschieter is vast het vocht wat je vasthoud na de chips :j Maar ik weet hoe demotiverend het kan zijn, heb ik ook last van :’)
Succesen veel plezier met hardlopen, fietsen en rijden :D

MD, goed van je dat je al het lekkers hebt kunnen afslaan! En 1 maria koekje kan volgens mij niet heel veel kwaad. En beter 4 km hardlopen dan helemaal niet ;)
Je kunt wel beter elke keer een dag rust pakken tussen het hardlopen in.

Saskiaatje, ik denk dat elke vorm van sporten toch wel meehelpt in het afvalproces, is het niet in kilo’s dan is het wel in centimeters.

Timo, super!! Wat is je streefgewicht?

Charlotte, ook ik kan mij jou echt niet voorstellen met 15,5 kg meer, ik vind het nog altijd een super prestatie! Dat verkeerde eetpatroon ontwikkelen herken ik wel, daar ben ik gelukkig ook doorheen, alleen nu nog het snoep op het werk kunnen laten staan en dan komt het met mij ook goed :D
Ik wil ook een PB :D
Daar mag je ook echt trots op zijn! Super hoor niet belonen met eten :D

Cassandra, volgens mij heeft iedereen van die momenten haha! Maar 1 bak chippies hoeft niet erg te zijn he, als het maar bij dat ene bakje blijft en je verder gewoon netjes eet :)
Super van je dat je naar de sportschool gaat! :D

Monnie, wat een duidelijke uitleg geef jij, dankje :)

Chessie, dankjewel :)

Paulien, kop op meid :(:)

Ik heb net mijn kersen op (jamjam) na een wandeling van een dik uur en ga nu kijken wat ik als middageten ga eten ... (heb laat ontbeten)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:50

Monnie_ schreef:
Saskiaatje schreef:

Oh, ik ben ook zeker pro-cardio hoor. :j
Alleen is mij altijd verteld dat hardlopen niet de juiste vorm van cardio is. Zeer blessuregevoelig en niet per se om gewicht te verliezen, des te meer voor strakker worden en een betere conditie krijgen.

Ik loop overigens zelf ook hard :'), maar niet om af te vallen. Daarvoor roei, fiets en zwem ik.

maar nogmaals, waar is de bron dan :) ? Ikzelf ben wetenschappelijk opgeleid en neem dus nooit zomaar iets aan omdat mensen het 'zeggen'. Maar ben er wel erg benieuwd naar.

Geen bron :'), heb 't uit 't Hardlopen-topic.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:53

Madeira_ schreef:
Saskiaatje, op deze foto woog ik 78 kg (met lengte van 1,75). Werd toen vaak ook rond de 75/70 geschat, haha :D Weeg nu rond de 81/82 (wat aangekomen) en baal als een stekker want de kg’s gaan zo traag eraf grrrrr.

Als ik mij bedenk wat ik eet en beweeg, kan ik mij niet indenken dat mijn kcal verbruik lager ligt dan wat ik eet. En tóch gaat het nu heel traag. Heb gister 1 uitschieter gehad van een bakje chips, en huppa, ben 800 gram zwaarder. Eet de hele week gezond en mag hopen dat er iets af is (200 gram ofzo). Dus weet niet of het echt zo werkt, ik begin er soms aan te twijfelen, haha.

Timo, goed bezigggg :D super!

Wollie, ik wil eigenlijk wel heel graag de foto zien :D

Cassandra, wat goed van je!

Super Niki!!! *\o/* *\o/*

Gister niet helemaal gezond gegeten, gelijk +800 gram, wat demotiverend; zeker als de hele week gezond eet en amper afvalt! Maar goed we gaan gewoon door :).

Vandaag heb ik als beweging: 2,5 km hardgelopen (ja was de 2e keer, even rustig opbouwen met mijn knie ook), ga zo even 30 min. op de hometrainer fietsen en ga nog paardrijden.

Van één slechte dag kom je geen 800 gram aan hoor. :D
Als je wat meer zout hebt gegeten kan je al zwaarder zijn, door het vasthouden van vocht, je bent nog niet naar de wc geweest, je hormoonspiegel is iets anders, dat kan allemaal schelen. Maar als jij vandaag heel slecht eet, merk je dat niet morgen al op de weegschaal.

wollie2004

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:16

Goed bezig Niki!

Niki, Cassandra en Paulien, jullie hebben PB! (als de foto's niet zichtbaar zijn hoor ik het wel, ben echt een leek op dat gebied :o )

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:53

Net weer een hele ijskast vol met groenten gehaald, ook voor tussendoor :D
Charlotte, ik ben trots op je, je ziet er hartstikke goed uit! :D

Ohja, ik heb de koekjes van Marjolein gemaakt, lekker! En een voordeel, mijn broer lust ze niet hahahaha!
Kan ik ze lekker allemaal alleen opeten (verdeeld over de week uiteraard)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:03

_Tarzan schreef:
Dames, mag ik even heel hard gillen hier????
Ik ben namelijk ondanks mijn uber niet gezonde dag gisteren toch echt`1,4 kilo afgevallen deze week!!!!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Kanonnen!! Wat goed *\o/* *\o/*

Madeira, ik schrik ervan van wat jij maar eet op een dag. Je loopt dan toch wel de hele dag met honger?

Als ik lees wat jullie hier eten dan voel ik mijzelf zo'n enorme vreetzak.

Om dat te 'bewijzen' zal ik mijn dag eens posten :P

5u45 Schaaltje volle yoghurt met cruesli
7.00 volkorenbroodje met jonge kaas
8.00 blikje ice-tea
10.00 croissant met chocopasta + blikje ice tea
11.00 zeeuwse bolus (kon het niet laten :o )
12.00 bruine boterham met sandwichspread
15.00 twix
18.00 friet met kroket
20.00 schaaltje volle yoghurt.

En nee, dit is geen goede dag! Maar ik kom er niet van aan en mijn lijf zal ook zeker niet in spaarstand gaan :o En het snoepgoed heb ik uit het zich gehaald! Ik werd er gek van :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:10

Lekker Tarzan! Dat waren die bananenkoekjes toch? waar haal je de havermout?

Haha Dais_ dat is niet zo'n gezonde dag nee! Wat is een zeeuwse bolus? Klinkt lekker iig!
Maar moet kunnen toch? Zolang je er niet van aankomt, en het je lijf weer eens extra wakker schud is het toch prima?

Wat gaan jullie vanavond eten dames? Ik ga risotto met kleine garnaaltjes en sjalotjes maken en om m dan wat romiger te maken doe ik er een eidooier en wat geraspte 20+ kaas erin hmmmm! <3 en dan nog een tomatensalade ernaast denk ik

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:13

Dankjewel Dais :D

Jij eet inderdaad best veel ... hmmm als ik mijn lijstje zo bekijk eet jij niet eens zo veel geloof ik :=

Mijn lijstje vandaag:
O - Schaal(tje) magere yoghurt met agavesiroop, zemelen en aardbeien :D
T - Kersen
L - Tosti met kaas en ui (wel witbrood maar dat was het brood wat er was helaas)
T - Amber albarda 'swerelds gezondste koekjes 4 stuks en nog een handje soya crackers (Soort van rijstzoutjes)
D - Gekookte aardappelen met veel groenten en vlees(Rundertartaar) (Nog geen idee welke groente)
Misschien pak ik als toetje nog een schaaltje met aardbeien :)

En dan vanavond mijn mond dicht plakken op de verjaardag :D

Charlotte, dat waren inderdaad de bananenkoekjes, de havermout heb ik gewoon van de Euroshopper bij de AH dus. Het amandelmeel heb ik bij De Tuinen gehaald :)
Enne een zeeuwse bolus is zoals bij ons een nonnevot maar dan minder lekker haha zelfde deeg alleen dan gedrenkt in stroop (zoiets ongeveer)
Klinkt lekker je avondeten!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:11

Haha, dat valt toch reuze mee? En een stuk verantwoorder dan ik! Vandaag was voor mij een slechte dag, maar ogh het is weekend en morgen ga ik weer hardlopen. Afentoe moet dit eens kunnen :D. Daarbij, ik ga om de dag op de weegschaal en ik blijf keurig rond de 70 wegen en ik voel me gewoon beter wanneer ik meer eet (niet dat flauwe!).

Wollie, een bolus is gemaakt van een soort (wit)brooddeeg (denk ik toch?), ziet eruit als een platte drol whaha, met gekarameliseerde plakkerige bruine suiker erop.... Ik geef er niet eens zoveel om, maar in het weekend is dat extra bij het ontbijt (waar ik werk, in het hotel bij de ontbijtdienst) en vandaag waren het veel mensen die het ook niet kenden en het dus ook niet pakken waardoor ik er dus 5 overhad... Dus ik heb mezelf opgeofferd om er toch maar 1 op te eten :P Weggooien vind ik zo zonde! Heb ze maar bewaard, wellicht pakken ze van de bediening er nog van ofzo :)

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:13

Hahaha ik google net een nonnevot. Zowel de bolus als de nonnevot winnen beide niet de prijs voor beste vorm. God, wie verzint die vormen toch? :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:23

Ziet er lekker uit!

Mijn lijstje is normaal:
O: Krentenbol en twee mandarijnen/banaan
L: Twee bruine pistoletjes, één met fricandeau, komkommer, ei en een beetje mayo en één met gekruide kipfilet
T: Appel
A: Wat we eten die avond :') dus dat kan van alles zijn
T: Cracker met jam of een bakje magere yoghurt

En dat is dan op de dagen dat ik werk. Als ik niet werk is het ongeveer zo:
O: Volle bak magere yoghurt met een beetje siroop en muesli
T: Pakje droge crackers of twee crackers met jam of een ei
L: Drie boterhammen of twee bruine pistoletjes, beleg kan verschillen (vaak vleeswaren of salade of smeerworst met augurk)
T: Fruit
A: Wat we eten weer :Y)
T: Hetzelfde als bovenstaand

Dan weten jullie dat. :D

Op de dagen dat ik sport is het trouwens weer anders. :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:26

Dais_ schreef:
Kanonnen!! Wat goed *\o/* *\o/*

Madeira, ik schrik ervan van wat jij maar eet op een dag. Je loopt dan toch wel de hele dag met honger?

Als ik lees wat jullie hier eten dan voel ik mijzelf zo'n enorme vreetzak.

Om dat te 'bewijzen' zal ik mijn dag eens posten :P

5u45 Schaaltje volle yoghurt met cruesli
7.00 volkorenbroodje met jonge kaas
8.00 blikje ice-tea
10.00 croissant met chocopasta + blikje ice tea
11.00 zeeuwse bolus (kon het niet laten :o )
12.00 bruine boterham met sandwichspread
15.00 twix
18.00 friet met kroket
20.00 schaaltje volle yoghurt.

En nee, dit is geen goede dag! Maar ik kom er niet van aan en mijn lijf zal ook zeker niet in spaarstand gaan :o En het snoepgoed heb ik uit het zich gehaald! Ik werd er gek van :')

Je kunt beter om 10 uur ook al een bruine boterham eten en dan bij de lunch twee of drie bruine boterhammen. Dan heb je om 3 uur ook geen zin in chocola. :D Misschien een idee om eens te kijken naar andere tussendoortjes? Dingen die je ook lekker vindt, maar die niet ongezond zijn?

PS. Ik begrijp dat dit niet je normale dag is. :))

En drink je wel genoeg? Twee blikjes IceTea is echt te weinig (en ook nog eens ongezond).

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:59

Even ego; wat kun je drinken tijdens het stappen behalve water? Of is er niets vervangends?

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:16

Charlotte!!!! je ziet er echt supergoed uit!!! je kan vol trots in je bikini over het strand hoor!! :D :D

die bananenkoekjes wil ik ook weleens maken! die waren inderdaad erg lekker! :D

zal ik mijn lijstje ook eens plaatsen wat ik van de dietist moet eten:
o: eiwitshake
t: cracker met kipfilet
l: 2 of 3 boterhammen met kipfilet, tonijn(op waterbasis) of gekookt eitje
t: fruit(geen banaan of druiven)
a: liefst aardappels, groente en mager vlees maar eten ook weleens pasta's enzo
t: handje ongezouten nootjes, maar meestal eet ik niks

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:29

Vorige week stil gestaan , deze week maar 2ons eraf. Ach we houden vol en gaan door

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:11

timokyana schreef:
Even ego; wat kun je drinken tijdens het stappen behalve water? Of is er niets vervangends?

Spa rood? :))

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:20

Volgens voedingcentrum heb ik te weinig calorieen vandaag :(
Alles staat in het groen, behalve de eiwitten, zal ik dan nog een eitje bakken en een schaaltje yoghurt eten?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:20

Eitje koken ipv bakken, maar ja, dat kan altijd. :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:22

Ja dat kan natuurlijk ook dankje! Ik ga even eitje koken, eet ik dat ipv vlees vandaag (Eet geen vlees vandaag :+)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:29

_Tarzan schreef:
Ja dat kan natuurlijk ook dankje! Ik ga even eitje koken, eet ik dat ipv vlees vandaag (Eet geen vlees vandaag :+)

Ik eet elke dag een gekookt ei. Soms zelfs twee. Jummie. :9
Enige jammer is dat ik het graag met een beetje zout eet en zout is natuurlijk niet goed.
Neem echt 10 korreltjes. :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:33

Ik vind eieren niet zo lekker alleen inderdaad met zout :')
Zal dalijk proberen zonder zout en anders weinig zout!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:35

_Tarzan schreef:
Ik vind eieren niet zo lekker alleen inderdaad met zout :')
Zal dalijk proberen zonder zout en anders weinig zout!

Zonder zout is echt lang niet zo lekker. :))
Alleen op brood eet ik het zonder zout. Maar dan eet ik het met een beetje mayo. _O-

Ik heb vanmiddag flink gesport, dus daarna m'n koolhydraten en eiwitten aangevuld met twee crackers met jam en een gekookt ei. Half uurtje later kwam m'n lief thuis die meteen wilde eten. :') Bruin pistoletje met kipschnitzel en augurk op. :9

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:36

Nog 3 minuten en dan zijn mijn eitjes klaar haha :P

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:40

Saskiaatje ik zou ook eens kijken naar jouw voedingsschema als ik jou was. Zeker als je echt met krachttraining wat wilt gaan bereiken :) ik vind dit echt een sonja bakker schema en wat mij betreft mag die vandaag nog op de brandstapel ipv morgen bij wijze van :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:43

Monnie_ schreef:
Saskiaatje ik zou ook eens kijken naar jouw voedingsschema als ik jou was. Zeker als je echt met krachttraining wat wilt gaan bereiken :) ik vind dit echt een sonja bakker schema en wat mij betreft mag die vandaag nog op de brandstapel ipv morgen bij wijze van :D

Ja, I know, ik heb alleen niet zoveel keus op m'n werk.
En ik heb echt echt echt geen zin om helemaal percentages eiwitten enzo te gaan berekenen. :')