[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:23

Zelf geen ervaring met een nuvaring, maar geloof dat de start vergelijkbaar is met de pil.
Hier stopte de bloeding ook niet volledig na het starten van de eerste strip. Bleef spotting behouden tot de eerste stopweek...

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:22

Dan kijk ik het na deze nog een rondje aan. Als het dan nog zo is, wordt dit hem niet voor mij. Wel jammer, want het is voor nu m’n beste optie.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:09

Kiwi_ schreef:
Ik heb ook een vraag m.b.t. De nuvaring. Hier ben ik 2 weken geleden mee begonnen, op de 1e dag van mijn menstruatie. Nu blijf ik maar ongesteld, de ene keer iets lichter dan de andere keer. Iemand die dit herkent en gaat dit over? Op deze manier doet hij z’n werk als anticonceptie namelijk wel fantastisch :') maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee.

Ik heb ook een nuvaring gehad maar meestal ging de bloeding na een dag of 2-3 wel weg.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:53

Ik heb al een tijdje last van geel/groene afscheiding. Dit stinkt ook. Een paar dagen terug ook rode afscheiding (bloed?). Huisarts hoefde me niet te zien maar dacht aan doorbraakbloeding en daarom moest ik een week stoppen met de pil. Nu een paar dagen later nog steeds niet ongesteld. Toch maar weer de huisarts bellen?
Ik heb meer klachten, maar bij alles hoefde mijn huisarts me niet te zien.. ^) Wil nu toch overstappen naar een andere huisarts.
Ik wil in ieder geval mijn urine inleveren maandag of dinsdag.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 00:09

Eerste waar ik aan denk is bacteriële vaginose, maar ik denk dat met jouw klachten het inderdaad goed is als een huisarts je gewoon beoordeelt. Wat jammer dat je momenteel geen prettige praktijk hebt waar je makkelijk terecht kunt.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:25

Zou naast een bacteriële infectie ook een SOA kunnen zijn. Heel raar dat je niet hoeft te komen zeg, zou ik even op gaan staan.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:09

Daar word je toch echt onnozel van. Zo blij dat wij in België gewoon een afspraak kunnen maken online, wij moeten niet eens een reden ingeven. Klinkt inderdaad als iets dat niet goed is, kan een zware schimmelinfectie zijn, maar een SOA kan ook.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:43

Een soa zou echt niet mogelijk zijn.
Ik ga maandag nogmaals de huisarts bellen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:51

Een schimmelinfectie kan ook wel hoor, alleen weet ik niet of het bloed daarbij kan passen.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:53

Vraag aan degene die gevaccineerd zijn. Hebben jullie daar last van gehad wat betreft menstruatie?
December laatste prik gehad. Toen dat weekend werd ik zes normaal ongesteld

Daarna elke x een week later, maar nu is het alweer 2 weken over tijd.
Vind het erg irritant…

Meer die hier last van hebben/gehad?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:09

Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar volgens mij kan je er in de bijsluiter van het vaccin intussen wel het een en het ander over vinden? Volgens mij is een verstoorde cyclus intussen opgenomen in de bijwerkingen, maar ik ben niet 100% zeker.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:20

Freekieee schreef:
Vraag aan degene die gevaccineerd zijn. Hebben jullie daar last van gehad wat betreft menstruatie?

Vind het erg irritant…

Ja!!! Telkens 15/20/25 dagen te laat ongesteld. Ik hoor het van heel veel vrouwen in m’n omgeving.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:41

Ah oké. Dan ga ik mij verder geen zorgen maken :+

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:39

deksel schreef:
Freekieee schreef:

Vind het erg irritant…

Ja!!! Telkens 15/20/25 dagen te laat ongesteld. Ik hoor het van heel veel vrouwen in m’n omgeving.

Gezond is dat toch niet..? Weten ze daar al een precieze oorzaak van?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:46

[quote="CalipsoLover"]
Laatst bijgewerkt door Freekieee op 28-03-22 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:47

CalipsoLover schreef:
deksel schreef:
[quote="Freekieee"

Gezond is dat toch niet..? Weten ze daar al een precieze oorzaak van?[/quote]

Blijkbaar heeft het vaccin er weinig mee te make …. Maar voordat ik geprikt was had ik echt weer meteen na het stoppen van de pil een regelmatige cyclus….

Geeft toch best wel veel stress…

https://amp.nos.nl/artikel/2412346-groo ... yclus.html

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 23:22

Als je koorts kreeg op reactie van het vaccin zou het ook heel goed daarmee te maken kunnen hebben. Na koorts ontregelt je cyclus ook, in ieder geval is dat mij mij wel steeds gebeurd. Al moet ik zeggen dat na m'n eerste twee vaccins m'n cyclus ook een paar maanden lang ongeveer drie dagen langer was dan normaal, maar ik durf niet te zeggen of het daardoor kwam.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:54

Ik heb sinds bijna een jaar een Kyleena spiraal. Allemaal prima. Heb al maanden geen menstruatie meer. Maar vandaag plots wel bloed. Ik voel de draadjes nog.

Iemand die ook zoiets heeft meegemaakt?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:32

Soms komt het toch door , de bloeding . Kan hierna best weer heel lang wegblijven

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:16

Pffff, na maanden uitstellen eindelijk de stap durven zetten om een doorverwijzing aan de huisarts te vragen voor het plaatsen van een spiraal. Kan ik pas 16 mei terechtbij de gyn. Ik wil er gewoon van af zijn, ik zie er zo enorm tegenop _O- :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:54

Zinzi_jewel schreef:
Soms komt het toch door , de bloeding . Kan hierna best weer heel lang wegblijven

Oké, dacht dat er iets mis was omdat ik er nergens wat over kon vinden. Wel bloedingen eerste maanden, maar dat wist ik (en heb ik ook gehad). Hopelijk blijft het terug weg, ik mis het niet namelijk :')

Bwaa 16 mei valt mee toch? :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:07

Kaatastrof schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Oké, dacht dat er iets mis was omdat ik er nergens wat over kon vinden. Wel bloedingen eerste maanden, maar dat wist ik (en heb ik ook gehad). Hopelijk blijft het terug weg, ik mis het niet namelijk :')

Bwaa 16 mei valt mee toch? :)

Ik mis het ook absoluut niet .
Maar heb nu m'n 2e mirena
De 1e eruit en de 2e er direct in
En heb bii deze toch al 3 keer doorbraak bloeding gehad. Zo ineens zonder waarschuwing . Vindt ik wel jammer . Durf nu nooit goed ergens heen zonder toch producten mee te nemen .
De 1e spiraal had ik het nooit .

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 13:43

In een ander topic bleek mijn huisarts onjuiste informatie te hebben gegeven over Endometriose.

Ik had ook gevraagd voor mijn vele, stinkende afscheiding in zo'n beetje alle kleuren. Ik had die dag eigenlijk een uitstrijkje maar dat vond de huisarts niet nodig.
Ik heb roze,bruin,witte en groen/gele afscheiding. Ben niet zwanger, en doen het altijd met condoom. Mijn huisarts zei me dat het niks is en dat ik gewoon geen inlegkruisjes meer moet gebruiken en dat het dan vanzelf weggaat. Ik vind dit zelf best wel vies maar als het helpt, dan doe ik dit uiteraard.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 16:00

dalena schreef:
In een ander topic bleek mijn huisarts onjuiste informatie te hebben gegeven over Endometriose.

Ik had ook gevraagd voor mijn vele, stinkende afscheiding in zo'n beetje alle kleuren. Ik had die dag eigenlijk een uitstrijkje maar dat vond de huisarts niet nodig.
Ik heb roze,bruin,witte en groen/gele afscheiding. Ben niet zwanger, en doen het altijd met condoom. Mijn huisarts zei me dat het niks is en dat ik gewoon geen inlegkruisjes meer moet gebruiken en dat het dan vanzelf weggaat. Ik vind dit zelf best wel vies maar als het helpt, dan doe ik dit uiteraard.

Een SOA kan je ook met condoom krijgen, dat kan een tijdje sluimeren voordat je klachten krijgt.

Ik zou via de apotheek/drogist eerst een vaginale tablet halen, baat het niet, schaad het niet. Mocht het daarmee niet opgelost zijn, toch op pad voor een soa test of de huisarts.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 16:40

MarliesV schreef:
dalena schreef:

Een SOA kan je ook met condoom krijgen, dat kan een tijdje sluimeren voordat je klachten krijgt.

Ik zou via de apotheek/drogist eerst een vaginale tablet halen, baat het niet, schaad het niet. Mocht het daarmee niet opgelost zijn, toch op pad voor een soa test of de huisarts.

Ik ben de eerste bedpartner van mijn vriend en hij die van mij, dus lijkt me sterk.

Bacteriele vaginose werd inderdaad gedacht voor een andere huisarts. Maar niks heeft daarvoor geholpen