Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:06

Hahaha qua kleur past ie ook nog echt in ons interieur! Ik ben heeeeel benieuwd, kan niet wachten!

En las ik hier iets over elektrische sokken? Daar wil ik alles van weten. Na een uurtje fietsen vandaag was mijn linkervoet niet te doen. Dat heb ik nog nooit gehad, ik kon er amper op staan. Het was net een graadje onder nul geloof ik.

Nu inderdaad in de liv familie! Ik zal even wat kleding ook inslaan, want mn groene jasje past hier natuurlijk moeilijk bij :))

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:48

Ik heb elektrische sokken van Bertschat (iod). Zo fijn met dit weer! Ze kosten wat, maar ze zijn het dubbel en dwars waard. En ik hou niet zo van aliexpress meuk, dat vertrouw ik niet met elektriciteit.

En een bikefit doet ook wonderen voor dode lichaamsdelen. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat onder de 5 graden ik voettechnisch n de problemen kom en dus heel blij ben met mijn sokken en winterschoenen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 09:22

Goede morgen :wave:

Door black friday en cybermonday een drukke werkweek gehad .
Heel veel web orders bestellingen .
Blij dat het nu weekend is , vandaag wat huishoudelijke klusjes .
Morgen de Montferland run , die doen we altijd vanuit het werk .
Maak er een rustig loopje van , gewoon genieten van de natuur .

@Marlies ; die paddenstoel <3

maaikemuis schreef:
Mijn nieuwe Tacx is confronterend _O- . Het maakt niet uit of je lichter schakelt omdat je doodgaat, ja zal en moet de training afmaken op het ingestelde wattage. Schakel ik lichter, dan past hij gewoon de weerstand aan. Ik heb echt geen excuses meer _O-

_O- , mooi ding hé ! De enige optie zou dan zijn je FTP naar beneden te stellen tijdens je rit .

@Gothico; oh ja .er hoeft maar ergens wat vochtigheid tussen te zitten en het spul vriest nu vast .

@Sakura ; Met een Liv Langma doe je niets verkeerd ..wat een beauty <3
Heel veel plezier er mee , wanneer kun je hem ophalen ?
Ben je in s Heerenberg geweest ?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 09:47

Yes, naar het oosten geweest. Volgende week kan ik hem halen en ga ik ook een rondje in Montferland fietsen. Daar heb ik nog nooit gefietst! Maar goed, even kijken of het wel iets boven het vriespunt is.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:39

Sakura789 schreef:
Yes, naar het oosten geweest. Volgende week kan ik hem halen en ga ik ook een rondje in Montferland fietsen. Daar heb ik nog nooit gefietst! Maar goed, even kijken of het wel iets boven het vriespunt is.

Leuk !

Heeft Juri of Arnold je geholpen ?
Ik ben daar al heel lang vaste klant , denken altijd goed met me mee .
En krijg altijd goed advies , ik kom er graag .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:43

Arnold heeft me fijn geholpen!

Wel verfrissend dat er een winkel is, waarvan de helft van het assortiment gewoon uit vrouwenfietsen bestaat… Dat is bij zoveel winkels niet het geval.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:08

Sakura789 schreef:
Arnold heeft me fijn geholpen!

Wel verfrissend dat er een winkel is, waarvan de helft van het assortiment gewoon uit vrouwenfietsen bestaat… Dat is bij zoveel winkels niet het geval.

Ah ja Arnold , top man .
Heeft mij na mijn val met de fiets ook heel goed geholpen om zoveel
mogelijk van de schade bij de gemeente te kunnen verhalen .
Dus een hogere rekening geschreven die ik toen ingediend heb .

Ik kom er altijd graag voor een babbel en een bakkie :9k

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 12:55

@Maaikemuis, Mijn velomobiel staat altijd buiten. Hij past niet door de deur heen helaas. (komt nog wel een keer een hok voor.) Mijn trike staat ook buiten, maar in een hele grote plastic zak. Echter op de weide was het mistig en het vroor, dus ik had het kunnen weten.XD

@Sakura, Gefeliciteerd met deze mooie aankoop. Het is inderdaad wel een mooi en apart kleurtje.

@T2T, Ja de combinatie mist en onder nul graden is echt niet best voor fietsen. Maar nu hebben we droge vorst en vind ik het heerlijk om te fietsen, alleen is het lastiger om tempo te houden.

Ik fiets gewoon het hele jaar door, mijn fietsen winterklaar maken en doorgaan. Maar voor de lol ga ik nu niet echt fietsen. Alleen de oliebollentocht is natuurlijk een uitzondering.

@Sakura, wilde je een wegrit maken in Montferland? De omgeving is wel mooi namelijk. Rondom het bos is goed te fietsen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 13:38

Ja, eigenlijk wel. Voor mijn ‘alle gemeentes rijden in Nederland’ challenge heb ik daar ook nog wat gemeentes nodig. Alleen het moet natuurlijk wel een beetje droog en iets warmer zijn dan dat het nu is.

Spannend hoor zo’n racer, ik ben zo bang dat ik alle kanten op ga wiebelen. Ook al even gekeken naar een toerclub in de buurt, misschien dat zoiets ook wel leuk is.

Als het goed is komen er vandaag betere overschoenen, als dat niet voldoende is, dan komen de elektrische sokken. Gelukkig lijkt het wat warmer te worden.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 13:54

Het zou inderdaad wel ietsje warmer worden, maar dan hebben we ook regen waarschijnlijk.
Alle gemeentes is wel heel veel.
Een vriend van mij geeft alleen in het noorden van het land nog een paar niet. Ik begin er maar niet aan.

Maar wel leuk om een nieuwe fiets uit te proberen. Het is altijd even wennen. En op een nieuwe fiets lijk je altijd weer sneller te gaan voor je gevoel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:04

Sakura wat een super gave aanwinst <3, prachtige kleur!
Ik houdt zo niet van wielrennen, maar voor zo'n fiets zou je toch bijna een uitzondering maken.
Proefritje met dit weer zou ik ff laten, lekker wachten tot het droog is, racefiets in de winter vind ik een te grote uitdaging.

Gothico, fietsen inmiddels winterklaar? Wat lastig dat ze buiten staan, afdakje of nog beter een klein schuurtje zou top zijn.

T2T heb je nog lekker gelopen gisteren?

Maaike wat een prachtige foto! Heb je nog meer last van je schouder met dit weer? Of kan je dat met de kleding wel opvangen?

Hier gisteren weer is lekker op de MTB weg geweest. Na een avondje stappen en een korte nacht was het wel even doorbijten. Maar had bewust met andere dames afgesproken als stok achter de deur haha. 45km, 18.2 gemiddeld, dus prima ritje. Route Rijssen in het rondje meegenomen, dat blijft toch echt 20km achtbaan fietsen haha.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 11:20

Haha, ik was zaterdag ook een rondje wezen fietsen na een avondje uit met heerlijke wijn. Uiteindelijk een heerlijke rit van 2 uur gereden.

Tot een graad of 6-7 gaat het nog redelijk met mijn schouder. Maar donderdag met temperaturen net boven het vriespunt was het niet grappig meer hoe stijf hij werd. Schakelen lukte niet meer en de hele avond en nacht pijn gehad. Dus zaterdag een life hack bedacht en ik heb gefietst met een warmtepleister op mijn schouder. Werkte perfect, de hele rit een blije schouder gehad!

Vandaag weer intervallen op de Tacx. Dying time is here… maar goed, ik moet zo nodig een tijdrit rijden in maart.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 11:34

Wou net vragen, kan je geen warmtepleister of rub er op doen inderdaad, Sportbalm heeft verschillende soorten warmte balsem: bv https://www.sportvoedingwebshop.com/spo ... 50-ml.html
Weet nog dat we dat vroeger gebruikten bij wedstrijden, als het erg nat/koud was.
Goed om te lezen dat je daar wel lekker mee gefietst hebt!

Sterkte op de Tacx. Ik heb een langzaamaandag vandaag :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:25

@Marlies, Mijn velo is inmiddels bijna klaar. Ik moet eigenlijk nog nieuwe buitenbanden hebben maar is niet goedkoop om vier nieuwe banden tegelijk te vervangen.

Mijn trike is nog niet klaar. Mijn gewone ligfiets met twee wielen gebruik ik niet in de winter en staat wel in de schuur.

Gisteren heb ik model gestaan voor een foto/schetsen sessie. Ik heb nu flink spierpijn. Om langere tijd in ene houding te staan is toch zwaarder dan ik dacht.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:35

@marlies gisterenochtend was het perfecte hardloop weer .
Het was wel fris , maar met een zonnetje.
En daarvoor dat ik de afgelopen weken/ maanden _O- weinig heb gedaan was ik geef tevreden .
Heb een 6:16 tempo gelopen , hartslag wat hoog maar Okay . Heb wel spierpijn ha ha .

Afbeelding

Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:47

@T2T, wat leuk dat je de Montferland run mee hebt gelopen. En wat een mooie medaille hebben ze zeg.
Ik herken de gebouwen ook echt allemaal die erin zitten.

Hier is het nog weer even stil met actief bezig zijn. Mijn woon/werk ritten blijven en naar de paarden blijft.
Zelf heb ik nog wel het idee om voor de OBT(oliebollentocht) ene keer een langere ronde te gaan rijden. Maar ik train er eigenlijk nooit echt voor. Het tempo zal rond de 25km/u gemiddeld zijn en dat is voor mij te laag. Maar ja wat wil je met z'n grote groep fietsers.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:17

Leuk dat jullie zo actief zijn ondanks het vreselijke natte en koude weer.

Ik had steeds eigenlijk geen motivatie om het op te pakken. Ik had bedacht om in januari weer te gaan starten , maar ik merk nu dat ik echt een beetje rusteloos begin te worden. Normaal krijg ik door sporten wel weer even zo'n prikkel dat ik goed in mijn vel blijf en alle negatieve gedachten er uit kan fietsen.

De werkdruk is momenteel even gigantisch... Zo gigantisch dat ik gewoon niet eens aan het rijden van mijn paarden toekom. Mijn jongste paard lijkt ook wat last te hebben van een winterdip :') Ze oogt niet zo happy en zoekt ook veel toenadering als ik langskom. Vaak is het nu zo nat dat de bak ook onder water staat. Als het een keer droog is vriest het weer en is de bak te hard. Zucht je blijft zo bezig.

Maar goed je kan al wel invullen als ik daar nauwelijks aan toe kom dan aan het fietsen al helemaal niet. En ik begin nu mijn fiets ook wel te missen. Maar de kou zie ik een beetje tegenop , ook met mijn ultra goede winter outfit. Misschien dat ik eens moet beginnen met het wassen van de fiets dan ik dan ook meer kriebels krijg om even een rondje te gaan doen.

Maar voor mijn mentale toestand zal het wel even goed zijn om zo nu en dan even flink de grens op te zoeken.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:20

_O- _O- _O-

Meestal het het schoonmaken van mijn fiets het omgekeerde effect. Dat ik juist niet meer wil fietsen! Heb je hem eindelijk schoon, is dat effe t na 5 minuten alweer weg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:27

Ik heb wel een spatboard gekocht misschien dat dat nog meevalt. Ik vindt wassen op zich altijd wel leuk met een muziekje erbij lekker niet bij na hoeven te denken :D

Ik vindt uitmesten bijvoorbeeld ook wel leuk , ook al moet ik er elke dag heen het voelt heel rustgevend een beetje mest en stro scheppen

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:00

Vanavond had ik mezelf te pakken. Ben net terug van de weide steenkoud geworden.

Dit alles omdat ik dus richting de paarden een lekke band reed. Dus op de weide mijn binnen en buitenband vervangen. Ik reed blijkbaar al bijna op de gele binnenlaag van mijn buitenbanden.

Morgen dus toch die nieuwe banden bestellen. En ik vrees toch 6 stuks omdat ik nu ook door mijn reserve buitenbanden heen ben.

(Doordat het zo koud is kreeg ik bijna niet mijn buitenband eraf of er weer op. Ik ben bijna een uur druk geweest met ene band. En dat terwijl ik op de weide mijn velomobiel mooi op zijn zijkant kan leggen.)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:28

Wat een gedoe joh Gothico. Juist met dit deze kou is dat helemaal een rot klusje. Gelukkig is het wel gelukt.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:19

Ik ben zo blij met mijn verjaardagscadeau van mijn schoonouders: ‘pechhulp voor de fiets van de ANWB’. Gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken, maar alleen het idee al dat iemand mij komt helpen met al dat gedoe!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:28

Ja normaal doe ik dit soort dingen relatief snel. Maar door het koude weer is het rubber van de banden gewoon stug. En koude handen werken niet mee.

In de zomer heb ik het wel eens gered om 4 buitenbanden te vervangen in een 20 minuten.
Nu ben ik er bang voor dat dit heel lang gaat duren, maar ik doe het wel zelf.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 21:54

Ik heb keuzestress! Ik moet een kleur kiezen. Welke zouden jullie doen? Ik weet het echt niet. En moet morgen doorgeven wat ik wil. Welke kleur zou jullie keuze zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 22:01

Oei dat is zeker een lastige!

Als ik jou was , was ik voor de onderste gegaan. Maar de bovenste heeft ook zeker wat!