Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:52

Hallo, ik kom even binnenvallen. Ik volg al een tijdje dit topic, vind het een heel fijn topic om in de juiste "mood" te blijven. Dus ik dacht: misschien een keer een reactie plaatsen :D

Ik heb twee kleine kinderen. Ben na mijn laatste zwangerschap 18 kilo afgevallen en blijf sindsdien op hetzelfde gewicht hangen. Iets met een setpoint ofzo... ^) de afgelopen 9 maanden heb ik me vooral gefocust op goede gewoontes en balans. Heb me sindsdien ook niet meer gewogen, want dat is zo ontzettend demotiverend en deprimerend als het tegenvalt. Ondanks dat ik het afvallen heb losgelaten, ben ik nog wel 3 cm strakker geworden (ik heb na 6 maanden mijn heupen weer gemeten).

Nu na de vakantie voel ik me weer opgeladen/geïnspireerd om het laatste stuk aan te gaan.

Mijn uiteindelijke doel is (denk ik) in een maatje 38 passen! Zit nu in 40, dus dat zou haalbaar moeten zijn. Alleen ben ik erg slecht in honger hebben :')

Mijn strategie is: intuïtief eten (met behulp van de inzichten van glucose goddess), ontspanning zoeken, echt focus hebben op de emotionele functie van overeten. Ik merk dat mij dat het meeste brengt. Verder qua beweging ben ik redelijk stabiel: 3-4 keer in de week (intensief) paardrijden, 2-3 keer in de week pilates of bbx (lekker thuis voor de buis). Verder hier de paarden aan huis en ben ook veel met de kinderen buiten dus ik zet 7500-10.000 stappen per dag.

Heel lang verhaal maar ik kom graag af en toe meekletsen als dat mag :+

Momo94

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 15:49

@tirzasarah10

Gelukkig zegt mijn dietiste ook sporten is leuk, als je het leuk vind, maar als je er niks aan vind dan niet doen. En anders probeer gewoon af en toe een wandeling te maken. :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 15:57

Ik denk inderdaad dat het belangrijk is dat je iets leuk vindt en het comfortabel is, anders hou je het nooit op de lange termijn vol..

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:01

wauw wat is iedereen goed bezig! laat je niet gek maken door de weegschaal he. Die doet af en toe wat gek. Nieuwe batterijen helpt soms. En anders even goed naar de wc haha.

Hier ben ik nog niet onder de 90 kilo. Maar duurt vast niet lang meer. Kwam ik bij de dokter afgelopen maandag. In de ochtend 90,5 kilo. Bij de dokter 92.8 kilo. Grrrr voelde een spontane depressie opkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:14

mariekeoo schreef:
wauw wat is iedereen goed bezig! laat je niet gek maken door de weegschaal he. Die doet af en toe wat gek. Nieuwe batterijen helpt soms. En anders even goed naar de wc haha.

Hier ben ik nog niet onder de 90 kilo. Maar duurt vast niet lang meer. Kwam ik bij de dokter afgelopen maandag. In de ochtend 90,5 kilo. Bij de dokter 92.8 kilo. Grrrr voelde een spontane depressie opkomen.

Ik haat geijkte weegschalen :')

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 22:12

Ik haalt momenteel weegschalen in het algemeen. }:0

Merk wel dat ik qua eten langzaam weer in m’n ritme begin te komen al ben ik wat dat aangaat blij dat de scholen weer beginnen. Ik vind m’n dochter thuis super gezellig en word altijd verdrietig van ouders die roepen dat ze blij zijn dat hun kind weer naar school gaat. Van mij zouden er nog vele vakantie weken bij mogen komen maar qua eten is dit niet ideaal. Kom veel te makkelijk in de verleiding met van alles, vooral tijdens uitjes.

Hier ook een broertje dood aan sportscholen en alles wat ermee te maken heeft. Beweeg wel veel zelf op de fiets en probeer ook veel te wandelen. Hopelijk lukt het ook weer om hard te loon.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:33

Weegschalen mijd ik voorlopig. :+

Ik lag deze week gevloerd met de griep dus maandag voor het laatst getraind. Eigenlijk pas gisterenavond wat opgekrabbeld en maar goed ook, want een dag strand met een waddenexpeditie stond op de planning.

Afbeelding

De foto die ik wilde bijvoegen deed het niet. :+ nu wel denk ik?

Echt een heerlijke dag gehad en toch aardig wat gelopen, valt me niks tegen aangezien ik eergisteren nog bijna knock-out out ging bij het naar het toilet gaan. :o

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:41

Ik ben er ook weer, net terug van vakantie en de schade was aanzienlijk :') dus ik ga vanaf deze week ook weer braaf aan de bak. Ik heb wel zeer goede motivatie gekregen om verder af te vallen, ik wil nog 20 kilo afvallen, dat sowieso. Maar er moet echt nog een kilo of 8 af voor ik weer echt wil paardrijden, dan zit ik zo op de 88/87 kilo. Maar op vakantie hebben we een stapritje gemaakt en dat gevoel dat ik had gaf mij echt weer een boost om door te zetten!

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:36

Roosch fijn dat je weer beter bent en wat had je perfect weer!

Amanda paarden zijn een hele goede motivatie om af te vallen.

Hier na bijna een maand een innige relatie met m’n vakantie kilo’s eindelijk (bijna) afscheid genomen van 1 ervan **\O/**. Hopelijk volgen die andere 2 snel en zet het dalende lijntje door.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:58

Ik sta elke dag op de weegschaal en voer het ook elke dag in in de app. Mijn iPhone zegt nu af en toe: "Je gemiddelde gewicht is al 6 weken lager". En dat vind ik heel leuk van mijn iPhone!

Ik wil namelijk niet dat ik mijn weegmoment heb en dan toevallig meer vocht vasthou die dag en dan denken "er is niks af na een week". Aangezien ik elke dag in een calorietekort zit, kan het niet zo zijn dat ik in vet aankom. Een zwaardere dag is dan dus door vocht (zouter eten, harder getraind, hormonen, warme dag). En op die manier heb ik altijd het gemiddelde van een week.

1x per 4 weken ga ik op de weegschaal bij mijn personal trainer en dan kijken we ook naar spier- en vetmassa en die weging is wel de belangrijkste omdat je dan kan zien of je vet of spieren aan het verliezen bent. En ik wil natuurlijk vet verliezen B-)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:18

Oh wat goed zeg! Dat lijkt mij ook wel een fijne manier.

Hier zit ik weer goed in de flow na de vakantie met gezond eten en bewegen. Vind het wel lastig om weer de omschakeling te maken naar een calorieëntekort, vind dat echt geen fijn gevoel. Maar zal toch weer aan de bak moeten als ik ergens wil komen..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 07:25

Die omslag vind ik ook altijd moeilijk.

Afbeelding
Ik vergeet de boel even en geniet van het lekkere eten hier. Bij terugkomst weer tijd om de riem aan te te trekken. Of nog niet, hoe je het maar bekijkt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:05

Geniet ervan Roosch! <3

Hier was gisteren de weegschaal niet zo lief. Maar het gaat opzich best wel goed.
Dus laten we dat stomme ding maar weer even los laten en focussen op hoe het voelt :)
Daar haal ik dan in ieder geval voldoening uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:23

Vanmorgen toch maar even op de weegschaal gaan staan en ik ben een kilo kwijt.

Heel blij mee. Mijn stramien is namelijk; geen suiker (tenzij ik een hypo heb) en geen gesnack. En dat is het. Iets anders hou ik niet vol namelijk.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:27

Lente schreef:
Vanmorgen toch maar even op de weegschaal gaan staan en ik ben een kilo kwijt.

Heel blij mee. Mijn stramien is namelijk; geen suiker (tenzij ik een hypo heb) en geen gesnack. En dat is het. Iets anders hou ik niet vol namelijk.

Groot gelijk en als het dan ook nog eens doet wat het moet doen. Helemaal top! :j
Goed bezig!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:29

Heerlijk Roosch!

Vandaag een kleine plus van een paar honderd gram. Niet gek ook na een week niet opletten. M'n verjaardag gevierd en f1 weekend was hier in het drop. Super leuke week gehad, gezond eten is er alleen niet van gekomen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:13

geniet ervan Roosch

En Kosseh wat leuk! Gefeliciteerd nog!

Wat goed Lente! Weer een hele stap dichter bij je doel!

Hier was het gisteren even uit de bocht vliegen en zaterdag lekker gebbqd. De rest van de week wel netjes gegeten :) De weekenden zijn mijn struikelblok, dus proberen steeds iets aan te pakken. Alles in een keer willen veranderen is te moeilijk. Dus voor deze week was dat: het weekend gaat pas op zaterdagochtend in, en niet al op donderdagavond (toch stiekem meer snacks /ongezonder eten op die dag al!)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 19:01

Ik vind de omslag na een vakantie ook altijd moeilijk.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 07:51

Daar ben ik ook nog strijd mee aan het voeren :j . Ik richt de focus nu eerst op gezonde keuzes maken en genoeg bewegen.
Dat laatste zit wel goed, dat eerste iets minder :=. Al gaat het wel weer de goede kant uit. Als dat gezondere eten weer goed lukt ga ik weer naar een calorieën tekort toe werken. Maar weer in kleine stappen, want dat gaat voor mij het beste.

Morgen met het werk een beach clean up op Terschelling. Dat wordt vast ook een lekker actief dagje want we moeten o.a. 35 km fietsen :D .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 07:54

Dat is in ieder geval goede beweging en lekker buiten zijn @Sharani.

Hier gaat het de afgelopen dagen goed en dat is gelukkig ook terug te zien op de weegschaal dit keer. Bijna een kilo minder ten opzichte van vorige week vrijdag :D

Vandaag ben ik vrij, samen met zoonlief. Het weer is natuurlijk weer niet om over naar huis te schrijven. Dus eens zien wat we gaan doen vandaag. In ieder geval proberen lekker te bewegen...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:53

Zo, terug van vakantie gekomen gisteren en vandaag maar weer met frisse moed op de Foxy. Vandaag en dit weekend nog wat lekkere dingen op de planning dus op voorhand maar even goed bewegen. :)

Beach Clean up, leuk!! En goed! Ik heb vorig jaar de officiële meegedaan op Ameland.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:57

Hopelijk heb je lekker genoten van je vakantie @Roosch... Zet hem op weer +:)+
Goed dat je het direct weer oppakt _/-\o_ en niet zegt: vanaf maandag...

Hier een hele goede week gehad. De weegschaal doet niet bijzonder veel.
Maar ik zie wel degelijk verandering, vooral ook in de lichamelijke cijfertjes die Garmin vastlegt.
Stresslevel is lager, hartslag (in rust) is lager, ik slaap beter én mijn overal fitness is beter.
Misschien de focus maar even meer daar leggen, daar haal ik mooie resultaten *\%/*

Straks gaan we naar de camping. Twee nachtjes, even er tussenuit.
Morgen gaan we met z'n drieën kanoën. Daar kijk ik wel naar uit :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:05

Garmin is wel echt fijn he! Hoe bekijk jij je overal fitness? Of bedoel je gewoon hoe je je voelt?
Lekker bezig en veel plezier!!

Ja, moest me er even toe zetten maar zo een 50 minuutjes crosstrainer terwijl TLC opstaat dat lukt me wel. Als ik naar de sportschool had gemoeten denk ik dat ik niet gegaan was. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:08

Roosch schreef:
Garmin is wel echt fijn he! Hoe bekijk jij je overal fitness? Of bedoel je gewoon hoe je je voelt?
Lekker bezig en veel plezier!!

Ja, moest me er even toe zetten maar zo een 50 minuutjes crosstrainer terwijl TLC opstaat dat lukt me wel. Als ik naar de sportschool had gemoeten denk ik dat ik niet gegaan was. :')

Snap dat de sportschool hem niet geworden was. Dat is altijd wel een drempel.
Fijn dat Foxy er dan is om je te helpen alsnog te bewegen :j

Overal fitness bedoel ik HRV (hartritme variabiliteit) mee. Die wordt gemeten op basis van hartslag, slaap, activiteit, stress enzovoorts ;) Die is flink stijgende, wat betekent dat ik er fysiek een stuk beter voor sta.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:09

Heb je een hint waar ik die zou moeten kunnen vinden? :))