Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:34

Laura82 schreef:
Herkenbaar janine. Ik heb tussen 2 opleidingen in eens een paar maanden data entry gedaan via het uitzendbureau, werd gillend gek :+
Heb t alleen volgehouden door de leuke mensen en leuke salaris.

Ik was stiekem toch wel 2 kg afgevallen sinds de vorige weging *\o/* keek ff terug in mn eigen metingen en klopt idd, had t gevoel dat er niet zoveel gebeurd was maar viel dus best mee. Vetpercentage ook goed gedaald. En kreeg compliment van medesportster dat ze goed kon zien dat ik gespierder en slanker werd, dus mijn dag is goed :D

Kijk! Heel goed, netjes. Topper *\o/*

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:40

Super Laura!!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 01:48

:wave:

Mag ik me hier ook melden? :o ben ernstig op zoek naar motivatie om weer wat meer te gaan doen. Zit al zo'n half jaar niet lekker in m'n vel en denk dat het komt van te weinig doen. Naja niet zo zeer te weinig, maar ik denk dat ik het beter anders kan doen.
Mijn situatie, ik werk fulltime in de bediening. Gewoon 5 avonden in de week, dus lichamelijk zwaar, maak mijn kilometers wel zeg maar :') het restaurant waar ik werk zit ook altijd vol dus het is elke keer even zwaar, merk alleen juist dat dat is wat hem sloopt. Mijn lijf doet overal zeer, ik denk als ik gericht ga trainen en gezonder ga leven dat het veel beter gaat en alle pijntjes verdwijnen. verder rijd ik paard, zo'n 4 keer per week en wil ik 3/4 keer per week weer gaan fitnessen. Heb een trainingsprogramma liggen, zelfs met lijstje wat ik moet eten wil ik afvallen ed maar het is ook wel lastig met mijn werk daaraan te komen. Ik moet zo'n 3 keer per week op m'n werk eten wat de pot schaft en geloof mij, dat is 9 vd 10 keer helaas echt niet gezond.. veel te weinig groentes. mijn laatste dienst begint om 17.30, nou om 16.00 heb ik nog geen zin in eten :') en dan over het ontbijt maar niet te beginnen die ik meestal over sla omdat ik pas rond 10.00/11.00 uit bed kom, daar is mijn ritme ook na door mijn werk. Dus er is nog een hoop werk. Ik wil gewoon in een ritme komen zodat ik wel ontbijt, lunch en avond eet. Tsja, denk dat ik dat gewoon zal moeten gaan doen. Ik wil gaan mealpreppen, zou voor mij ideaal zijn want dan ligt er altijd eten en gezien ik altijd alleen eet kan koken voor alleen mezelf geen smoesje meer zijn om niet te kunnen eten.

En verder is wat strakker in mijn vel gaan zitten ook mooi meegenomen natuurlijk :) ik ben 180 groot, weeg 75 kilo en ben 24 jaar. 5 kilo kwijt zou ik mooi vinden maar heb veel liever dat ik mezelf lichamelijk weer helemaal prima voel! Dus ik hoop veel ideetjes van jullie op te doen en een hoop motivatie te krijgen :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 08:08

Pittig, fulltime in bediening werken! Beweging krijg je wel ja, valkuil zit denk ik meer in op je werk eten en na werktijd drankje doen. Denk dat inderdaad aan je ritme en structuur werken het beste werkt. Dan is preppen wel ideaal.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:16

@_Marloes;lastig met je werk inderdaad. Is het geen optie om smiddags thuis 'warm' te eten? Dan kun je savobds naar je werk zelf iets klaar maken om mee te nemen. Een lekkere maaltijdsalade, lekker belegd brood, kwark of yoghurt met havermout bv?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:50

linoleum schreef:
Pittig, fulltime in bediening werken! Beweging krijg je wel ja, valkuil zit denk ik meer in op je werk eten en na werktijd drankje doen. Denk dat inderdaad aan je ritme en structuur werken het beste werkt. Dan is preppen wel ideaal.

Dat is het voordeel van nog een stuk moeten rijden naar huis 's nachts, zo'n 35 minuten dus ik drink zelden een drankje na. En als het zo is een cola light en laat ik het brood zelfs meestal staan! Vind dat ik al laat als ik thuis kom, ga dan niet gezellig nog na borrelen :') Tussendoor kan ik ook heel goed het eten aan mijn neus voorbij laten gaan gelukkig. Het zit hem echt in het feit dat ik overdag te weinig in een structuur leef denk ik. Zodra ik ga sporten veranderd mijn lijf meteen al veel, maar dan moet ik wel beginnen.

Dat is wel een goede ja, 's middags warm eten. Vind dat zelf meestal het lekkerst dan, dan kan ik ook de tijd nemen om fatsoenlijk te eten en kan ik 's avonds voor tijdens het werk lekker kwark meenemen.. of iets anders van crackers ofzo. Lekker licht is dat ook! Thanks voor de tip!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:57

Supergoed Laura!
Welkom Marloes! Ik denk dat de beste tips al wel zijn gegeven :j
En misschien is het goed om je dag te beginnen (als je dat kan), met een tussendoortje rond 10/11? Dan begin je toch iets gelijkmatiger.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:17

Welkom Marloes! Denk dat de meeste tips al wel zijn gegeven.

Mijn lijstje van gisteren:
O: 2 rijstwafels met 1 plak kipfilet
T: Banaan
L: Bruin broodje smos met kip kerrie salade (met sla, tomaat, ei, wortel) is een broodje van een broodjes zaak naast onze school en een halve suikerwafel
A: Rijst met kipfilet, champignons, courgette, paprika, ui
T: Appel

M'n lijstje klink misschien weinig maar gok dat dat broodje toch wel snel de 800 kcal aan tikt haha aangezien ze hem rijkelijk beleggen.

B: 1 uur zumba, half uurtje op buitenrit (de helft met zadel dit keer :+ ) alleen m'n band ging lek van m'n fiets dus m'n moeder is m'n fiets komen halen op stal & toen moest ik naar huis lopen (15 minuten) dus heb ik op buitenrit mijn zadel maar al vast thuis gebracht :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:26

Laura: Jaaa topperrrr *\o/*

Welkom Marloes! Ppf lastige situatie! Ik zou idd ook zelf eten meenemen. :j En dan nog maar 1 keer per week mee eten oid? Dat scheelt al een hoop. En sporten is idd altijd goed. :)
Ik ben ook 1:80 en rond de 75 kilo, dus ik doe met je mee haha.

Mooi lijstje Vera! :) Balen van je fiets, ik heb daar altijd zo'n hekel aan. :') Mijn dag is dan helemaal verpest als zoiets gebeurd haha

Hier gaat het niet zo lekker... :n Heb door tentamens afgelopen week niet zo veel tijd gehad om te sporten (maar 1 x |( ). Kan helaas geen tijd vrijmaken, moet dit tentamen echt halen want de herkansing is als ik in Zweden zit...
Blijf gewoon hetzelfde eten maar vanochtend gewoon alweer +0,7kg dan normaal. Ik kan echt niet minder eten want heb nu overdag/ 's avonds al gewoon honger... En dan krijg je snapchats van vriendinnen met: 'lekker chips bij het leren', 'woensdag voor tentamen is pizzadag' etc etc. AAAH klaagmomentje. |o (volgens mij klaag ik hier alleen maar :') Volgende keer weer positief. :P )
Mijn lijstje van gister:
Cheetahfan schreef:
O: 200g alpro go on, 2 el zonnatura muesli, wat bosbessen, chia zaad en rozijnen
T: gekookt ei, sinaasappel
L: ijsbergsla met 110g gerookte kip, komkommer, tomaat, geitenkaas en balsamico
T: handje doppinda's, clean protein reep
A: ijsbergsla en spinazie, tonijn, appel, ui, augurk, tomaat, komkommer en wat yoghurt slasaus
T: bakje tropisch fruit, khd arme cracker

D: thee, water, chocolademelk van 100 ml amandelmelk en cacaopoeder
Rond de 1700 kcal, 126g khd, 68g vet en 128g eiwit

Planning voor vandaag:
O: 200g alpro go on, 2 el zonnatura muesli, kokossnippers, wat bosbessen en chiazaad
T: appel
L: omelet van 1 ei + 2 eiwit, spinazie en ui op een khd arme boterham
T: clean protein reep
A: kwart krop ijsbergsla, 1 kipfilet, tomaat, komkommer, avocado en wat geitenkaas
T: sinaasappel, miss nog wat skyr

Zit nu op 1400 kcal dus kan nog wat bijpakken als ik honger heb. 95g khd, 51g vet en 116g eiwit

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:34

Cheetahfan :(:)
Heel veel succes met je tentamens!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:37

I feel you Marloes!
Mijn grootst zwak is ALLES waar aardappel in zit... chips, patat, gebakken aardappel, aardappel gratin etc.
Laat ik nou 2 tot 3 dagen per week bij de beste (verse) frietzaak van NL werken. :')
We kregen een 10 van het AD. :=

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:42

Dankjewel :) Laatste voor dit jaar, dan alleen nog maar scripties dus moet gewoon nog ff knallen. B-)

Marlinde: Ooh dat zou echt mijn ondergang zijn. :') Respect!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:59

Welkom Marloes! Tips zijn idd al gegeven hihi, succes! Komt vast goed hoop dat je hier ook motivatie uithaalt :))

Mijn lijstje is et zelfde als gisteren.. :j

EDIT; Cheetahfan kom op! Komt goed meis :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:59

MarlindeRooz schreef:
I feel you Marloes!
Mijn grootst zwak is ALLES waar aardappel in zit... chips, patat, gebakken aardappel, aardappel gratin etc.
Laat ik nou 2 tot 3 dagen per week bij de beste (verse) frietzaak van NL werken. :')
We kregen een 10 van het AD. :=

Oh herkenbaar ja :') ik werk dus in een tapas restaurant en er staan zoveel lekkere dingetjes op de kaart (geitenkaasje met spek en honing tijm saus <3 ) en het blijft verleidelijk. Heb alleen mezelf aangepraat dat het zo zonde is om te eten tussendoor want anders ben ik het straks uitgegeten. En dat helpt gelukkig echt goed! Ik eet zelden iets, als het iets is is het een hapje van een gerecht die ik nog niet geproefd heb. Dus wat dat betreft mag ik echt nog niet klagen! Mijn collega's zijn ook altijd blij als ik de groente loempia's, kaaskroketjes en alle andere dingen doorschuif :')

Ik ga overigens vanaf maandag mijn eten bijhouden en dan zal ik ook eens wat lijstjes opsturen :) tot die tijd lees ik braaf al jullie lijstjes mee en kan ik alleen maar ideeen op doen. Leuk dit topic :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:03

O jeetje, dat vind ik al echt knap haha. :)) Ik heb ook lang in de horeca gewerkt en was zo normaal daar om tussendoor een koekje mee te pikken, gebak wat overbleef, drankje hier, drankje daar. En op begeven moment ben je er idd wel klaar mee, maar je eet gewoon omdat het een gewoonte is? En onregelmatige pauze's (oftewel, geen pauze's) waren voor mij toen ook echt killing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:18

Cheetahfan schreef:
O jeetje, dat vind ik al echt knap haha. :)) Ik heb ook lang in de horeca gewerkt en was zo normaal daar om tussendoor een koekje mee te pikken, gebak wat overbleef, drankje hier, drankje daar. En op begeven moment ben je er idd wel klaar mee, maar je eet gewoon omdat het een gewoonte is? En onregelmatige pauze's (oftewel, geen pauze's) waren voor mij toen ook echt killing.

Dat eten omdat het een gewoonte is was ik idd al snel zat, heb veel liever wat gezonds mee van thuis ipv dat ik die "ongezonde" dingetjes ga eten. Een bakje snoeptomaatjes vind ik stiekem lekkerder als een kaaskroket tijdens het werk. Veel frisser! Of kwark ofzo, mandarijntje. En qua drinken drink ik op mijn werk alleen maar water met veel ijs, krijg van ranja zo'n droge bek en fris als het over is hoef ik het niet te hebben. genoeg collega's die het nog steeds niet zat zijn trouwens het eten, die zijn alleen maar aangekomen in de loop der tijd.. ik was standaard 7/8 kilo zwaarder voor ik hier 1,5 jaar geleden ging werken, als ik verder weinig beweeg en niet op mijn eten let blijf ik nu dus 75 kilo wegen..

En pauze heb ik nooit, tegen de tijd dat ik zou kunnen is het zonde vind ik. Als iedereen niet om pauze gaat ben je een half uur eerder klaar, nou dan kies ik voor eerder naar huis haha! Gelukkig kan ik tussendoor wel meestal snel kleine hapjes eten en gewoon drinken :)

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:25

Poeh.. fulltime werken in de horeca lijkt me ontzettend pittig! Enne Marlinde, respect voor jou! Ik heb het al moeilijk als mijn vriend chocolade naast me op de bank zit te eten (wat binnen 15min ook weer op is gelukkig).

Mijn lijstje vandaag:
O: twee bruine boterhammen met kipfilet
L: kwark met een banaan
T: twee mandarijnen,appel
A: ovenschotel met witte asperges, wilde zalm filets, aardappelschijfjes en aspergesaus (zo'n 750kcal)

Totaal kcal 1344
Ik merk dat ik zo min mogelijk kcal wil plannen, zodat ik ruimte heb voor tussendoortjes als ik trek heb.

Gisteren gesport, daardoor vandaag flinke spierpijn in mijn armen. Weegschaal is helaas niet zo lief, ik kom aan i.p.v. af te vallen :')

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:42

Cheetahfan schreef:
Mooi lijstje Vera! :) Balen van je fiets, ik heb daar altijd zo'n hekel aan. :') Mijn dag is dan helemaal verpest als zoiets gebeurd haha

Hier gaat het niet zo lekker... :n Heb door tentamens afgelopen week niet zo veel tijd gehad om te sporten (maar 1 x |( ). Kan helaas geen tijd vrijmaken, moet dit tentamen echt halen want de herkansing is als ik in Zweden zit...
Blijf gewoon hetzelfde eten maar vanochtend gewoon alweer +0,7kg dan normaal. Ik kan echt niet minder eten want heb nu overdag/ 's avonds al gewoon honger... En dan krijg je snapchats van vriendinnen met: 'lekker chips bij het leren', 'woensdag voor tentamen is pizzadag' etc etc. AAAH klaagmomentje. |o (volgens mij klaag ik hier alleen maar :') Volgende keer weer positief. :P )

Nou alles zat al tegen gisteren dus mijn dag was toch al verpest dus kon er nog wel bij :(

Ah nog even knallen voor je tentamen en daarna weer lekker sporten !!

Ik moet nu vol m'n scriptie gaan knallen mijn streven is om mijn conceptversie volgende week vrijdag in te leveren alleen weet niet of dat echt haalbaar is haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:04

Fulltime horeca is echt mijn nachtmerrie haha, ik zou dat echt niet kunnen.

Mn lijstje:
O: magere kwark met blauwe bessen en schuddebuikjes
T: banaan
L: waldkornbol met geitenkaas, walnoten en rucola
T: smart bar
A: nasi met gebakken uitjes en kroepoek
B: half uur intervaltraining

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:02

Vandaag een gewone dag, halve middag vrij geweest en lekker thuis geluncht.

O; 160 gr magere kwark
T; cherry tomaten en een appel
L; bagel met Philadelphia, veldsla, zalm, kaas, ei en komkommer
T; 1 fruitella citroen en een banaan
A; 200 gr wortels, 100 gr aardappelwokjes, kabeljauwburger met 15ml knoflook en 15 ml curry

Ik probeer de sausjes weleens achterwege te laten, maar knoflook hoort bij vis En curry, nou ja ook niet heel etg schadelijk, ook niet heel erg nodig, maar ach

Vandaag buikspier oefeningen en verder niks aan beweging

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:35

Mooi lijstje Mama3!

Mijn lijstje vandaag begon goed, totdat mijn moeder een oud pakje chocoladefondue terugvond in de kast :') Oh ja, en bij mijn opa en oma langsgaan, ook funest voor je mooie lijstje :')
O: twee boterhammen met appelstroop en nutella en een kop thee.
T: een worstenbroodje en een glas thee.
T: een half pecanbroodje.
L: een boterham met ene helft zalm met ei en andere helft kaas met sla, beker melk.
T: halve banaan en water.
T: anderhalf oreo koekje en water.
T: paar rauwe wortels.
A: twee scheppen gekookte wortels, twee scheppen aardappelen en een halve scholfilet.
T: chocoladefondue (wit en puur), met banaan, haverkoekjes, biscuitjes en lange vingers en een kop thee.
T: kop thee met wss de laatste macaron uit lille (die op moet).
B: 15 minuten wandelen, paard longeren.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:31

Ik heb volgens mijn Polar vandaag wel genoeg gedaan :')

Afbeelding

Dus nu op de bank met de pootjes omhoog en een stukje Tony's melk/kaneelbiscuit :Y)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 21:41

Vandaag flink druk dagje gehad op het werk. Kreeg onverwacht vanmorgen te horen dat ik hele dag in training moest voor nieuwe werkzaamheden. Hele dag zo druk geweest dat ik letterlijk niet aan eten heb gedacht.

Maar een balansdagje is niet verkeerd. Want gistermiddag lag er nog chocola in de kast en gisteravond niet meer O:)

Black kelpie, flinke afstand!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:45

Zooo hoppa black_kelpie!

Linoleum hahaha

Vandaag maar eens gemeten, was precies 3 maanden geleden. Na de goede resultaten van gisteren was ik toch wel benieuwd :D
Heupen -5 cm, buik rond navelhoogte -7 cm, bovenbenen -2 cm *\o/* bovenbenen mogen wel wat meer, dat zou een kledingmaat schelen. Maar verlies bij mn buik is natuurlijk ook geweldig :D

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 01:38

Hey allemaal!

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb wat vragen en het is altijd fijn om mee te praten met mensen die hetzelfde doel hebben!